L200 2001 2.5td 73 kw mikä hehkutulppa?

masa.k

New Member
Liittynyt
1 Kesäkuu 2015
Hehkut menny ja kun tulppa valikoimaa katselee niin monenlaista ja monen hintaista on tarjolla. Melko iso on hintahaitari eri hehkujen välillä. Mitkä tuolla kestää ja pitääkö olla jälkihehkulla ???
 
Vs: L200 2001 2.5td 73 kw mikä hehkutulppa?

masa.k sanoi
Hehkut menny ja kun tulppa valikoimaa katselee niin monenlaista ja monen hintaista on tarjolla. Melko iso on hintahaitari eri hehkujen välillä. Mitkä tuolla kestää ja pitääkö olla jälkihehkulla ???

Kyllä se taitaa tuokin vaatia marmorilta hehkujen haun (~50€kpl), että kestää. Ebaystäkin voi alkuperäisiä löytyä edukkaasti.
 
Vs: L200 2001 2.5td 73 kw mikä hehkutulppa?

Minulla on vielä jäljellä alkuperäistulppia jotka käyvät ainakin aikaisempiin melkein kaikkiin 2.5-malleihin ja ne saisi suunnilleen tarvikkeiden hinnalla eli jos on sen verran aikaa ja kiinnostusta asiaan että laittaa minulle auton valmistenumeron yksityisviestillä niin voin tarkistaa sopivuuden...? :)
 
Vs: L200 2001 2.5td 73 kw mikä hehkutulppa?

ostin varaosamaailmasta boschin hehkut n.18€/kpl ja on kestäneet 2 vuotta. Aikaisemmin oli ongelmia tarvikehehkujen kanssa.
 
Vs: L200 2001 2.5td 73 kw mikä hehkutulppa?

Hei, olen uusi tulokas foorumilla ja löysinkin heti sopivan aiheen mitä jatkaa. Itse pähkäilen myös hehkutulppien kanssa. Lohkolämppäristä lähtee hienosti käymään, mutta muuten ei. Auto on ruotsista lähtöisin oleva L200 4x4 2,5 l turbodiesel. Hehkut ajattelin koittaa vaihtaa, kunhan saisin selvitettyä mitkä tähän sopivat. Olisiko sinulla samitsu mahdollisesti tähän sopivia tulppia, eli laitanko valmistenumeroa yv:llä? Lisäksi kiinnostaisi koko hehkutusjärjestelmän huolto, eli missä tuossa hehkun releet ovat, jotta voisin kontaktit tarkistaa ym. Lisäksi vinkkejä hehkujen irroitukseen otetaan vastaan, eli löytyykö foorumilaisilta hyviä konsteja, millä hehkujen irtoamista voisi helpottaa? T: Jari
 
Vs: L200 2001 2.5td 73 kw mikä hehkutulppa?

Laita vaan samoin valmistenumeroa tulemaan koska noihin 2,5-koneisiin minulta ainakin jotain tulppia vielä löytyy ja alkuperäiset kannattaisi laittaa...
 
Vs: L200 2001 2.5td 73 kw mikä hehkutulppa?

Koitin laittaa yv:ä, pariin otteeseen mutta ainakaan profiilini ei ilmoita mitään lähetetyksi ??? Ilmoitteletko samitsu vaikka tähän viestiketjuun tuliko yv (t) perille.
 
Vs: L200 2001 2.5td 73 kw mikä hehkutulppa?

Ekaksi kannattaa mitata että hehkujen kiskolle tulee jännite ja että jälkihehku jännite myös. Sitten hehkun kiskot irti ja mittaa jokaisen hehkun vastuksen. Jos tulee täysi jännite hehkuille niin turha alkaa mitään "huoltamaan", tietty jos pimeitä hehkuja niin vaihtaa ainakin ne. Nämä siis Nucille ohjeeksi..
 
Takaisin
Ylös Bottom