Laadukas alusta GTI Lanceriin/Coltiin -92-96

Axu

New Member
Liittynyt
4 Joulukuu 2005
Laittakaas ehdotuksia ja hintoja esille, mitä olette ostaneet tai nähneet.

Kouvolassa:
Koni Sport ovh 850e
Eibach -30mm ovh 340e

Yht. n. 1100e

Saako tolla hinnalla parempaa (tai halvemmalla samaa), korkeussäätö ei välttämätön, mutta jäykkyyssäätö plussaa.

Evon alustan sopivuus?
 
Aktiivista porukkaa?  ::)

P.S. Saan Koneista -25%, ei enää kirpaise niin hirveästi. Kunnolliset jouset täytyy vielä metsästää, auttakaa nyt perkele.  ;)
 
Eibach -30mm 340e
H&R -35mm 280e

Täytyy kattoa kummista saa enemmän alennusta, Luulen että H&R madaltaa enemmän (tapana on) joten se olisi bonusta. Eibachissa saattais jäädä keula koholle (tapana on)..

Toisaalta Konit tarvitsee muuttaa madallettaessa yli 35mm, mutta eiköhän takuu säily kun kerran nimellismadallus on 35mm. Muuten iskarit pitäis mennä H&R:n piikkiin..Eiköhän ne alla kestä joka tapauksessa.

Tänään kävin tyyppaamassa mummotyylillä yhtä GTI:tä Koneilla, otti röykyt mukavasti vaikka jouset oli jo vanhemmat.. Harmi etten laulattanu kunnolla, olis kiertäny ilosesti 7500rpm:ään kun kantta avarrettu..
 
Puslat löytyy: http://www.sporttiauto.fi/tuotteet/superflex/fi_FI/superflex/

Kivaa palvelua, kysäsin niitä maililla niin seuraavana päivänä oli ilmestynyt Lancer-hinnasto sivuille. :peukku
 
Jos oot alustan osia ostelemassa ni pistetään noin kuukauden päästä kimppatilaus. ;)

Tällä hetkellä suunitelmissa pelkät jouset, mutta katsastusmies kertoo ensiviikolla iskareista.

Ja puslat menis samalla jos ei oo kalliita.
 
Mulla on omassa lankussa H&R:n jouset ja bilsteinin iskarit, ja se on kyllä hyvä paketti........ainakin omasta mielestä.
 
LancerGTI-93 sanoi
Mulla on omassa lankussa H&R:n jouset ja bilsteinin iskarit, ja se on kyllä hyvä paketti........ainakin omasta mielestä.

Ooh..oon missannu pilstainit kokonaan. Hintaa on varmasti??

H&R:t on 290e ja hinta tiukka Sarlinilla. Täytyy kysästä jos jostain sais niihin alea..

Hepa, en tiiä auttaako kimppatilaus hirveästi, Koneista tuskin saa yli 25% pois. ;) Jousissa ja puslissa näyttäs olevan sama juttu ("tiukat hinnat")..Kerro toki kun haluat ne niin katotaan mitä voidaan tehdä.

Mielipiteitä H&R vs. Eibach?
 
Noi H&R:t maksoi muistaakseni alennuksien kanssa 239€ ja bilsteinit tais olla 320€.

Nuo on ihan vakio bilsteinit, mutta on ne kuitenkin 15% jäykemmät.

Kannattaa kysyä  http://www.drwheelgoods.fi/ tuolta noita H&R:iä, mutta noita bilsteinin iskareita ei kuulemma ainakaan tuolta saa enää.

Eibach vai H&R?, varmaan molemmat on yhtä hyviä.
 
LancerGTI-93 sanoi
Noi H&R:t maksoi muistaakseni alennuksien kanssa 239€ ja bilsteinit tais olla 320€.

Nuo on ihan vakio bilsteinit, mutta on ne kuitenkin 15% jäykemmät.

Kannattaa kysyä  http://www.drwheelgoods.fi/ tuolta noita H&R:iä, mutta noita bilsteinin iskareita ei kuulemma ainakaan tuolta saa enää.

Eibach vai H&R?, varmaan molemmat on yhtä hyviä.

BILSTEIN SPORT? Sivujen mukaan Bilsteineja ei olis ollenkaan Lanceriin..
 
http://www.futurez.fi/
Tuolta: Alusta-> G-Force coil-over hinnasto, näyttäisi saavan 93-96 Lanceriin coil-over alustasarjan 1200€ :eek:
Vieläpä etutolpissa uniball yläpäät, eli camberit saisi kohilleen reilummallakin madalluksella...
 
Kuullostas kyllä ihan hyvältä tollanen säädettävä alusta sarja ku sais vaan vielä vähä halvemmalla.
 
H&R jouset 220€ hinnalla.
http://www.jmtech.fi/jmsnew/alusta/mitsu/hr.htm
Onkos noi H&R:t muuten kaikki sittenki -30mm?

Nyt ois aika alkaa pistään madallusta tilaukseen ja mieleen tuli vielä tuo korkeussäädettävä. Kyllä muihin merkkeihin löytyy n. 500e hinnalla jotain mut tohon Lanceriin ei kyl mitään. :-\
Mikäköhän mahtaa olla halvin korkeussäädettävä setti?

Vakio GTi-iskarien kunto on nyt 53-78 % välillä ja katsastusmies sanoi, että nuo on ihan hyvässä kunnossa viel joten pelkillä jousillakin vähän aikaa pärjäis.
Mietityttää vain tuo -35mm madallus, paljon se on sitten lopulta. ???

Ja jos jollain on kuvia autosta noitten H&R:n jousien kanssa ni laittakaas näytille.
 
S@mi sanoi
Tuossa näyttäs olevan HR:t alla: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=671356

Näinpä on, kiitos.
Mietin vain että onko tuo -30mm liian vähän, jos 18" yrittää istuttaa niin jääkö kumin ja kaaren väliin paljon tilaa, kuitenkaan kaaren sisäpuolelle en haluis sen menevän ainakaan paljoa. Mutta taitaa olla aika sopiva.

Axu sanoi
Eibach -30mm 340e
H&R -35mm 280e

Muistelen lukeneeni jostain, että Eibach ei tekis GTi:n jousia?
Ja H&R:n jouset taas on -30mm tietääkseni?
 
Hepa^ sanoi
S@mi sanoi
Tuossa näyttäs olevan HR:t alla: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=671356

Näinpä on, kiitos.
Mietin vain että onko tuo -30mm liian vähän, jos 18" yrittää istuttaa niin jääkö kumin ja kaaren väliin paljon tilaa, kuitenkaan kaaren sisäpuolelle en haluis sen menevän ainakaan paljoa. Mutta taitaa olla aika sopiva.

Axu sanoi
Eibach -30mm 340e
H&R -35mm 280e

Muistelen lukeneeni jostain, että Eibach ei tekis GTi:n jousia?
Ja H&R:n jouset taas on -30mm tietääkseni?

Jossain luettelossa oli Eibachit, toisessa taas ei. Eli ei ihan varmaa..

H&R oli Sarlinin mukaan Muistaakseni -35mm. Ei se 5mm vaikuta, kun saattaa madaltaa 3-5cm väliltä todellisuudessa.
 
Hepa^ sanoi
Näinpä on, kiitos.
Mietin vain että onko tuo -30mm liian vähän, jos 18" yrittää istuttaa niin jääkö kumin ja kaaren väliin paljon tilaa, kuitenkaan kaaren sisäpuolelle en haluis sen menevän ainakaan paljoa. Mutta taitaa olla aika sopiva.

Mulla on nyt -35mm ja 18" näyttää hyvältä. Korisarja auttas enää tässä vaiheessa, alustaa en ala madaltamaan enempää. Tohon kaareen auttaa vaan pienempi et-luku tai leveämpi vanne&rengas. Halpoja korkeussäädettäviä en o tavannut, enkä hankkisikaan. KW:ssäkin ollut jotain ongelmia vaikka kallis alusta.
 
No H&R omien sivujen mukaan on tuon -30mm et uskon kyl siihen enemmän. :)

Ootko sitä mieltä että tuo -30mm riittäis 18" pyörille? Tosin ei paljoo vaihtoehtoja edes muille mitoille ole.
 
Nämä cobralta....tuo ylemmän saa ainakin jo halvemmalla...voin kyllä tiukat hinnat kysäistä jos jotainkiinnostaa???

MITS. COLT/LANCER 1,3-1,6 CA* 1992-96 40MM TüV 237 e



MITS. COLT/LANCER 1800 Gti+2,0-D CA* 1992-96 30MM 250 e
 
Hepa^ sanoi
Kummathan on laadukkaammat, H&R:t vai Cobrat?

Löisin vaikka vetoa että H&R:t. Eibachit vois olla vielä paremmat. Näin siis merkin perusteella, eri autoissahan tilanne voi vaihdella. Mutta kyllä varmasti Cobratkin on hyvät jos kerran skulaa.
 
Ite kans nimen perusteella enemmän tukisin noita H&R:iä. :)

Ja taitaa tuo olla muutenkin parempi kun Cobrat puottaa sentin enemmän. Tosin todellinen puotos voi olla aika samaa luokkaa.
 
elikkäs Cobran jousisarja gti:n ja 1.6 200e sarja ja en muista paljon tuo madaltaa tuota gti:ä 30 ainakin 1.6 ainakin 40 mm... iskarit 1.6 460e sarja Cobra sport ja gti 520e jos en väärin muista...
 
Noni, nyt on H&R:n -35mm jouset Lancerin alla.
Jousille tuli hintaa kotiin toimitettuna 249e DRW:n kautta. :peukku

Täytyy huomenna päivänvalossa ja kuivalla kelillä katella miten on tippunut.

Ajettavuus ainakin muuttui paljon vakaammaksi. Vielä kun perjantaina käyn suuntaamassa kaikki renkaat niin ajettavuus on kuin uusi. :)
 
Keula tippunu hyvin alas, mutta perä tuntuu olevan ehkä turhan ylhäällä. :-\
Tosin täytyy käydä ajelemassa jossain mehtätiellä missä jouset saa kyytiä vähän niin jos ne asettuis paikalleen ja tippuis viel.

Isompien renkaitten osto. ;D
 
Laitas kuvaa. Laita konttiin pari 15" jos ei miellytä. ;D
Ennemmin noin kun riippaperse..
 
Oli toinen samanlainen Lanceri mut eri alustalla varmaankin tänään Jurvan X-treme tapahtumassa. Verrattiin niin perä samal korkeudel mut mul jopa keula alempana.
Se tosin näytti matalemmalta kaarien osalta, mut siin oli 17", joten on hommattava tuumaa isommat vanteet ny. :)

Ei enää harmita alusta, Lancerin kuuluu olla perä vähä ylempänä kuulema.
 
Mulla on Coltissa Weitech ultraGT -40mm alustasarja kustansi jousineen ja iskareineen ProStreetistä 480€. Mulla on toiminu jo 2 vuotta ihan hyvin auton alla ei oo löystyny eikä oo ollu mitään ongelmia!
 
Takaisin
Ylös Bottom