Lahojen autojen omistajille helpotus katsastukseen.

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Eli kyseessä on siis Oulun ruskossa vaikuttava yksityinen katsastus konttori,onhan se hienoa että tollaisia autoja päästetään liikenteeseen. Joutais katsastus luvat menettämään laakista :mad: :mad:
Juttu kokonaisuutena.
 
:nykii

Pitää vissiin muuttaa Ouluun ja käydä näyttämässä oma pirssi tuolla firmassa katsastuksessa ;D

Ei vainenkaan, uskomatonta kyllä että tommosta tapahtuu :seina Ku katto noita kuvia ni ei kyllä ollu näkkileivästä kaukana tuo pohja :nykii

Mieleen hiipi jo mielikuvia lahjonnasta tai vastaavasta mitä ei tietenkään missään nimessä katsastushenkilökunnan pidä mennä hyväksymään, niiltähän menee (tai ainakin pitäisi) työt samantien :mad:
 
Tuli mieleen tapaus jonka olen nähnyt omin silmin, monta vuotta sitten yks samaa koulua käynyt kaveri osti jobbarilta Ford Fiestan joka oli juuri katsastettu.

Oli talvi, ja kaveri toi "uuden" autonsa halliin kuivumaan koska auton ikkunat veti huuruun. Auto kuivui hallissa jonkin aikaa, ja luokkakaverin kanssa alettiin ihmettelemään kun auton alta tippui vettä oikein kunnolla. Katseltiin auton alle, kova pakkastalvi kun oli, ei auton pohjassa olisi pitänyt olla sohjoakaan joka olisi sulanut. Lähemmin tarkasteltuamme löysimme auton pohjasta pari päänkokoista reikää jotka oli paikattu märällä sanomalehdellä, ja naamioitu mustalla vaseliinilla jottä auton alta näyttäisi siltä että sitä on korjattu.

Eli kyllä sekin vaikuttaa kenellä on läheiset suhteet katsastuskonttoriin, paljon menee läpi sillä että luotetaan omistajan sanaan että "juu juu, on se korjattu" eikä autoa edes ajeta halliin uusintatarkastuksessa. Varsinkin jos kyseessä on jobbari tai epämääräinen autoliike joka on konttorin vakioasiakkaita.

Että näin täällä Satakunnassa ;D
 
Tuopa oiski meikäläiselle sopiva konttori  ;D Tuo Kempeleessä toimiva Lakeuden katsastus on tiukempi paikka....minä ainaki oon joutunu käyttään aina pari kertaa näytillä  :-[
 
:eek: kauhean kokoisia koloja.

Käytiin muutama vuosi sitten Lahdessa katsomassa juuri leimattua autoa...
Apukuskin puolelta kun nosti mattoa niin näkyi maa. Myyjä alkoi öristä, että "älä sieltä katso".
Milläköhän konstilla sekin oli mennyt läpi katsastuksesta ???
 
tepi sanoi
Kuka ostaa vanhan auton katsomatta pohjaan ? Pyöränkoteloihin ?
Hehee,niin tai jos ostaa,niin luulisi kyseisen henkilön tietävän tulevasta savotasta,eikä itkevän jälkeenpäin..
 
no juu kyllähän noi jobbarit saa helpolla auton läpi tutulla katsastusasemalla... muutaman vanhan auton ostaneena ja just leimattuna niin onhan niis ollu vetarin kumeja täysin palasina ja pieniä ruostevauriota yms.. mut ei mitään noi pahoja ku tuossa esimerkki tapauksessa...toi on jo "vähän" liikaa..
 
ja toisaalta oon mä kerran viime syksynä käyttäny tuolla kyseisellä katsastusasemalla auton leimassa ja katto ainakin mun auton niin tarkaan ettei koskaan oo missään kattonu :) ei koskaan muualla kömpiny kaks ovisessa autossa takapenkille kokeileen takaturvavöiden toimintaa... ;D
 
On tainnut tulla koijjarille pikkuinen työtapaturma,kyllä ne yleensä pahimmat jutut korjaa ennen myyntiä jotta ei pääsisi tälläisiä esille,ei ole hyvä konttorille eikä myöskään trokarin tulevaisuudelle ::)
 
tepi sanoi
Kuka ostaa vanhan auton katsomatta pohjaan ? Pyöränkoteloihin ?
Syy tähän on varmaan puhtaasti tässä. Ikävä sanoa mutta kyllä itsekkin luottaisin sen verran katsastus mieheen,että een katselis katsastetun auton kaaria tahi pohjaa.
En kurkistanut ostaessa auton alle, koska pieneen mieleeni ei tullut mitään epäilystä alustan kunnosta, olihan katsastusleima aivan tuore. Olen yhä sitä mieltä, että sinne ei olisikaan tarvinnut kurkistella, sen verran vastuuta katsastusasemilta täytyy löytyä.
 
:seina No voi hitsi olisi pitäny tuolla käyttää nykyinen auto katsastuksessa. Olen tuola kempeleessä käyttänyt ja tänä vuonna tuli ennätyksellinen 5 kertaa täyteen pienen pienen jarrutehon eroavaisuuden vuoksi. Sitten lopulta hieman vanhempi katsastumies päästi auton läpi ja kehoitti korjaamaan jarrut kuntoon pieni hymyn kare naamalla :)
 
Johan on.. Voisikin tuon vanhan Coltin hinata pohjoiseen ja käydä rekisteröimässä/katsastamassa ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom