Lambda-anturin poisto

Finnman

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Olisi kysyttävää! Auto on Colt 1.5 Gli -90 se nelipisteruiskuinen. Vikakoodi ilmoittaa viaksi lamda-anturin, mikä onkin ihan järkeenkäyvä vamma autossa joka lämmettyään ei tahdo ottaa kierroksia muuten kuin varovasti kaasua painamalla. Ja nyt se kyssäri:
Mitä tapahtuu jos anturin johdon irrottaa? Mihin asentoon ecuboxi itsensä asettaa? :palvo
 
Vs: Lambda-anturin poisto

Finnman sanoi
Vikakoodi ilmoittaa viaksi lamda-anturin, mikä onkin ihan järkeenkäyvä vamma autossa joka lämmettyään ei tahdo ottaa kierroksia muuten kuin varovasti kaasua painamalla.

Tuo vika ei selity viallisella lambda-anturilla. Lueppas esim. tämä: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=15109.msg93633#msg93633

Finnman sanoi
Ja nyt se kyssäri:Mitä tapahtuu jos anturin johdon irrottaa? Mihin asentoon ecuboxi itsensä asettaa? :palvo

Ecu alkaa säätämään seosta ilmamassamittarin avulla, ilman lambdan antamaa hienosäätötietoa. Saattaa antaa vikakoodiksi viallisen lambda-anturin, muttei aina. Itse pistin joskus lambdallisen galantin ecun lambdattomaan, ei mitään vikakoodeja.

Resetoi ecu nyt ensihätään (akunkenkä irti n. 5min). Kenkä kiinni, starttaa ja anna käydä kone lämpimäksi (tai aja kone lämpimäksi) ja lue vikakoodit uudelleen.
 
Vs: Lambda-anturin poisto

Otin eilen akunkengän irti ja ajoin sen jälkeen n.20 km eikä vikakoodeja tullut näkyviin ollenkaan.
 
Vs: Lambda-anturin poisto

Koskas olet viimeksi vaihdellut huolto-osia ::) (suodattimet, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä, ym...)

Tossa omakohtaisia kokemuksia mitä tapahtuu kun auton huoltoa laiminlyödään riittävän pitkään: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=8269.msg52024#msg52024
 
Vs: Lambda-anturin poisto

Kaikki sytkähilppeet vaihdettu 1000km sitten. Auto on "käytössä" ympäri vuoden ja tuo 1000km tulee nippanappa täyteen vuodessa! Joutuu jopa tankkaamaan kaksi kertaa sinä aikana! Halvemmaksi tulisi taksi. Ajan kumminkin vuodessa n.60 000km työni puolesta joten ei jää aikaa ulkoiluttaa mitsua tarpeeksi, joten siinä saattaa olla myös se että osat homehtuu käyttämättönä.
 
Vs: Lambda-anturin poisto

Jaa niin, tulihan mieleeni, että onko sillä lambda-aturin johdolla jokin liitin siellä virranjakajan alla, vai meneekö se isoon johtonippuun? En ole sen vertaa viittynyt kurkistaa!
 
Vs: Lambda-anturin poisto

Itsellä 91 mallin 12valve lankku. Oli jo ostaessa lambdan johdot poikki, eikä tuo menoa haitannut.
Kaksi kertaa katsastinkin kyseisen ritsan, kun oli korjaamolla kaveri, joka tulosti päästöliuskan :palvo . Nyt herra korjailee autoja taivaassa, tai siellä kuumemmassa paikassa :'(

Laitoin äskettäin tarvikelambadan ja vikakoodin lukija kertoi kaiken olevan ok. Mutta meno selvästi hyytyi.

Eli alkoi käyttäytyä juuri samoin kuin talouden toinen samanikäinen 'ehjä' 12-valve.

Ennen korjausta oli aika rivakka peli ;D
Korjaamon äijävainaa muuten sanoi joskus satojatuhansia kilometrejä sitten, että näitä p****leitä ei tahdo saada millään käymään niin laihalla, että menisivät katsastusten päästömittauksesta läpi. Nimenomaan 12-venasesta on kyse. Eli kun Lambada on poissa käy rikkaammalla seoksella, joten kuluttaa vähän enemmän, muttei mainittavasti. Ainakaan minulla.

Joten vastaus (varmaan myöhässä) kyssään: Ei lambdan poisto mitään haittaa, kunhan tukit sen pakosarjan reiän jollain. Vaikka puutapilla, jota itse harkitsin, kun meni sarjasta kierteet :) Paitsi katsastuksessa pitää tietysti olla paikallaan ja mieluummin mukana siisti päästötodistus.
 
Takaisin
Ylös Bottom