Petteri 1948
New Member
- Liittynyt
- 8 Toukokuu 2014
Terve kaikille !
Kesäkuusta asti olen tapellut -95 Lancerin kanssa.. Se lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja sillä voi ajaa vaikka 5km, ei vikaa.
Sitten kun pysähtyi ja auto seisoi hetken aikaa niin sitten alkoi nykiä ja sammui, lähti käyntiin ja sammui heti. Kun auto seisoi pitemmän aikaa, lähti käyntiin ja voi ajaa ehkä muutaman kilometrin tai ei sitäkään.
Siihen vaihdettiin: tulpat, öljyt, bensiinisuodatin, ilmasuodatin, öljysuodatin, virranjakajan pyörijä, venttiilivarren tiivisteet.
Ecuakin tutkittiin silmämääräisellä tarkastuksella, kun vikakoodinlukijoilla ei päästy sisään sinne. Ei vikaa.
Ei ollut apua nykimiseen, sitten jonkun ehdotuksesta laitoin pensatankkiin Injector Cleaneria ruiskutussuuttimien puhdistamiseksi: Sitten ajoin 'väkisin' isolla kaasulla yhteensä kymmeniä kilometrejä.
Vika näytti menneen ohitse, katsastuskin meni hyvin.
Sitten kuitenkin alkoi taas nykiminen ja sammuminen.
Sytytysyksikön vaihtoa oli ehdotettu ja tilasin sellaisen, 45€, rekisterinumeron perusteella, mutta ei se sopinut mihinkään eikä kukaan tiennyt missä se edes on, virranjakajaa oli ehdoteltu, muttei siellä ollut samanlaista osaa kun purkasin sen.
Asia hautui tässä kesän yli.
Sitten tuli hankittua uudestaan erilainen samaan automalliin tarkoitettu sytytysyksikkö ja samalla uudet tulpanjohdot.
Siis virranjakajassa sijaitsevan sytytysyksikön ja tulppien johdon vaihdon jälkeen auto rupesi toimimaan...
On nyt toiminut kaksi viikkoa että vika korjautui.
Kesäkuusta asti olen tapellut -95 Lancerin kanssa.. Se lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja sillä voi ajaa vaikka 5km, ei vikaa.
Sitten kun pysähtyi ja auto seisoi hetken aikaa niin sitten alkoi nykiä ja sammui, lähti käyntiin ja sammui heti. Kun auto seisoi pitemmän aikaa, lähti käyntiin ja voi ajaa ehkä muutaman kilometrin tai ei sitäkään.
Siihen vaihdettiin: tulpat, öljyt, bensiinisuodatin, ilmasuodatin, öljysuodatin, virranjakajan pyörijä, venttiilivarren tiivisteet.
Ecuakin tutkittiin silmämääräisellä tarkastuksella, kun vikakoodinlukijoilla ei päästy sisään sinne. Ei vikaa.
Ei ollut apua nykimiseen, sitten jonkun ehdotuksesta laitoin pensatankkiin Injector Cleaneria ruiskutussuuttimien puhdistamiseksi: Sitten ajoin 'väkisin' isolla kaasulla yhteensä kymmeniä kilometrejä.
Vika näytti menneen ohitse, katsastuskin meni hyvin.
Sitten kuitenkin alkoi taas nykiminen ja sammuminen.
Sytytysyksikön vaihtoa oli ehdotettu ja tilasin sellaisen, 45€, rekisterinumeron perusteella, mutta ei se sopinut mihinkään eikä kukaan tiennyt missä se edes on, virranjakajaa oli ehdoteltu, muttei siellä ollut samanlaista osaa kun purkasin sen.
Asia hautui tässä kesän yli.
Sitten tuli hankittua uudestaan erilainen samaan automalliin tarkoitettu sytytysyksikkö ja samalla uudet tulpanjohdot.
Siis virranjakajassa sijaitsevan sytytysyksikön ja tulppien johdon vaihdon jälkeen auto rupesi toimimaan...
On nyt toiminut kaksi viikkoa että vika korjautui.