Mistä johtuu tuo myyttinen rohina, epäsäännöllinen kilinän ja resonanssiäänen yhdistelmä konehuoneessa? Muutama tuhat kilometriä sitten rohina kuului vain kun kun konetta kuormitti runsaasti, varsinkin jos vaihde oli vähän iso, esim 60km/h vitosella kaasu pohjaan. Nykyään kuuluu aina kun vähänkin yrittää kiihdyttää painamalla kaasun pohjaan, eli sen sijaan että kuuluisi vain BOOO, kuuluu BOOO+rohina. Koneella ajettu 225tkm.
98-oktaanisella rohinaa esiintyy vähemmän kuin ysivitosella.
Ei ole kovin miellyttävä ääni, kuuluu varsin selkeästi. En ole koskaan omistanut nakuttavaa autoa, joten nakutuksen ääni on melko tuntematon, täsmääkö tuntomerkit tähän? Mitä on tehtävissä?
Voiko imupuolella jokin aiheuttaa tämän, ns. resonanssikotelo on joissain Mitsuissa ilmanputsaria ennen ilmeisesti, tässä sellaista ei taida olla? Lisäoireena on alhainen ja vaeltava tyhjäkäynti, mutta se on kokonaan toinen asia, vai voiko olla yhteydessä rohinaan?
Vääntöön tai tehoon tuolla äänellä ei tunnu suoraan olevan yhteyttä.
Kiitän vastauksista jo etukäteen ja lisäksi, jos omat taitoni ei riitä, pyydän mielipiteitä Turun seudun korjaamoista, joihin Mitsun uskaltaisi viedä, onko sellaisia vai otanko opintolainaa ja vien Rinta-Joupille...
98-oktaanisella rohinaa esiintyy vähemmän kuin ysivitosella.
Ei ole kovin miellyttävä ääni, kuuluu varsin selkeästi. En ole koskaan omistanut nakuttavaa autoa, joten nakutuksen ääni on melko tuntematon, täsmääkö tuntomerkit tähän? Mitä on tehtävissä?
Voiko imupuolella jokin aiheuttaa tämän, ns. resonanssikotelo on joissain Mitsuissa ilmanputsaria ennen ilmeisesti, tässä sellaista ei taida olla? Lisäoireena on alhainen ja vaeltava tyhjäkäynti, mutta se on kokonaan toinen asia, vai voiko olla yhteydessä rohinaan?
Vääntöön tai tehoon tuolla äänellä ei tunnu suoraan olevan yhteyttä.
Kiitän vastauksista jo etukäteen ja lisäksi, jos omat taitoni ei riitä, pyydän mielipiteitä Turun seudun korjaamoista, joihin Mitsun uskaltaisi viedä, onko sellaisia vai otanko opintolainaa ja vien Rinta-Joupille...