lancer 1,6 vm98 jakohihna katkesi

lancer-98

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2006
Joo elikkä jakohihna katkesi äskön tuommosesta farkku lancerista vm.1998 (vanhaa mallia) :seina
Otin jakopäänsuojan irti, mutten tuolla pimeässä nähnyt mitään, mahtaako tuo leipoa koko koneen paskaksi vai pyöriikö vapaasti?
Mitä mieltä olette siitä että kyseisen auton kohdalla katkeaa hihna jo toistamiseen 60tkm käytön jälkeen?
Niin ja mitä mahtaa jakopäänremppa maksaa ja mitä maksaa jos on venttiilit solmussa?
 
Vs: lancer 1,6 vm98 jakohihna katkesi

Kävitkö vaihdattamassa vai vaihdoitko itse sen hihnan? Niin ja mitä muuta on vaihdettu kun se hihna?
 
Vs: lancer 1,6 vm98 jakohihna katkesi

calle sanoi
Kävitkö vaihdattamassa vai vaihdoitko itse sen hihnan? Niin ja mitä muuta on vaihdettu kun se hihna?
merkkiliike korjasi sen viimeksi, turussa.
En tiedä onko mitään muuta vaihdettu kuin hihna ja aloin epäilemään eilen että olisi kiristin pettänyt.
Pitää tänään tutkia tarkemmin
 
Vs: lancer 1,6 vm98 jakohihna katkesi

jos kone sama kun mulla 92 mallissa(4g 92 muistaakseni )niin venoja menee solmuun erinäinen määrä(mulla oli 6 solmussa) 2 sillai että ei huomannu ennen kun otti venajouset pois ;)

sit voipi olla myös vesipumppu pettänyt joka solmii samoin venat koska remmi kiertää sen kautta.

ite tehtynä tuli mulla maksaa 300e paikkeille,vaihdoin jakopäähän kaiken myös vesipumpun joka mielestäni pitäs vaihtaa aina kun remmikin.

pakovenoja ei saa tarvikkeena , imut sain sekä tiivisteet ja vesipumpun ja kiristimen

omasta oli menny vesipumppu sen seurauksena remmi sijoiltaan 6 venaa kieroksi ja yksi pakokeinu poikki :mad:
 
Vs: lancer 1,6 vm98 jakohihna katkesi

mikko412 sanoi
jos kone sama kun mulla 92 mallissa(4g 92 muistaakseni )niin venoja menee solmuun erinäinen määrä(mulla oli 6 solmussa) 2 sillai että ei huomannu ennen kun otti venajouset pois ;)

sit voipi olla myös vesipumppu pettänyt joka solmii samoin venat koska remmi kiertää sen kautta.

ite tehtynä tuli mulla maksaa 300e paikkeille,vaihdoin jakopäähän kaiken myös vesipumpun joka mielestäni pitäs vaihtaa aina kun remmikin.

pakovenoja ei saa tarvikkeena , imut sain sekä tiivisteet ja vesipumpun ja kiristimen

omasta oli menny vesipumppu sen seurauksena remmi sijoiltaan 6 venaa kieroksi ja yksi pakokeinu poikki :mad:
on sama moottori, tätä vähän pelkäsinkin että menee venat, ensi maanantaina alan purkamaan autoa ja tutkiskelemaan mitä se on niellyt :)
 
Vs: lancer 1,6 vm98 jakohihna katkesi

hihnasta oli hampaat lähteny, ei ollut edes tarvike hihna ja silti hajos jo 57tkm
huomenna koitan uutta hihnaa siihen ja jos ei toimi ni kansi irti ::)
 
Vs: lancer 1,6 vm98 jakohihna katkesi

pakoventtiilithän siitä oli menny, jos vuodenvaihteessa saisi kannen kuntoon
 
Vs: lancer 1,6 vm98 jakohihna katkesi

irrota varmuudeksi myös imujen jouset(ellet ole jo ottanutkin)niin voi löytyy lisää vain vähän vääntyneitä venoja. ??? näin kävi mulla 2 imuvenan kans.
 
Vs: lancer 1,6 vm98 jakohihna katkesi

jaa, pitääkin tarkastaa nekin nyt sitten samalla kun on kansi irti,
pakovenat jouduttiin tilaamaan kun ei suomenmaasta löytynyt, kestää 3-5viikkoa että ovat perillä.
 
Takaisin
Ylös Bottom