Vs: lancer 1.6glxi katalysaattori+lainaten vaihteistoasiaa...
Vaihdoin juuri Lancer 1.6 GLi -99 2wd farkkuun kuvauksen mukaiset GL5 vaihteistoöljyt ja toimii hienosti. Vanhat öljyt olivat Teboilin 75w-90 EP? GL4 Täys. synt, 57.000km ajettuna näytti vielä OK öljyiltä. Teboilkin toimi hyvin, mutta Mobil tuntuisi toimivan vielä paremmin. Toki voi myös mutu tuntumaa olla.. Kuitenkin ohjekirja pyytää käytettäväksi GL4:sta, joten olenko nyt sittenkin tehnyt virheen käyttäessäni GL 5:sta? Googlella löysin niin paljon eriävää tietoa, että mitä mieltä täällä ollaan Mitsun kohtaalla? Eri tavallahan nämä ovat lisäaineistettuja, ja jos oikein ymmärssin netin syöväreistä, tämä GL5 sisältäisi hallaa tekeviä ainesosia "GL4 vaihteistoihin"... Synkrot jne. kärsisi mukamas. Mobilin sivuilla kyllä kerrotaan, että tämä SHC GL5 käy GL4 lootiin:
Tuotekuvaus
Mobilube 1 SHC 75W-90 on täyssynteettinen, suorituskykyinen ammattikäyttöön tarkoitettu vaihteistoöljy, joka valmistetaan edistyksellisistä perusöljyistä ja viimeisimmän teknologian mukaisista lisäaineista. Vaihteistoöljy on tarkoitettu raskaassa käytössä oleviin manuaalivaihteistoihin ja taka-akseleihin, jotka vaativat erinomaista kuormankantokykyä vaihtelevissa lämpötiloissa ja joissa esiintyy äärimmäisiä paineita ja iskukuormituksia. Käyttökohteet: Kevyt ja raskas kuljetuskalusto, bussit sekä paketti- ja henkilöautot:
• Vaihteistot, akselit ja muut käyttökohteet, joissa on käytettävä API GL-4, GL-5 tai MT-1 -luokan voiteluainetta
• Tasauspyörästöt, vetopyörästöt ja vaihdelaatikot, joihin suositellaan API GL-4, GL-5 tai MT-1-luokan miedosti EP-lisäaineistettuja öljyjä."
-Mobilube 1 SHC 75W-90 täyttää tai ylittää seuraavien spesifikaatioiden vaatimukset: API GL-5/MT-1 -
-ExxonMobil suosittelee Mobilube 1 SHC 75W-90 -öljyä käyttökohteisiin, jotka vaativat: API GL-4
Kiitos ja anteeksi!