Lancer 1.6i vie liikaa bensaa...

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Olisko kellään ollut samanlaisia ongelmia kun mulla...

Autoni, siis Mitsu Lancer GLi 1,6 16V vie bensaa. Kulutusta en osaa sanoa tarkalleen(, on vielä työn alla). Auto no käynnyt testerissä ja autotohtori-setä sano että kaikki arvot on kunnossa, ei pitäisi olla vikaa. Mutta bensa ja kilometrimittari sanoo toista.

Nytkin tankasin viimeksi tankin piripintaa (autossa on 47L tankki) ja mittari nousi ylös. Nytn kumminkin mittarin mukaan ajettu 167 kilometriä ja tankin viisari näyttää kolme viisaria alle puolen tankin... ???

Mikä helv....i siis autoa vaivaa? Muilla kokemuksia? Ideoita? Aavistuksia? Mitä tahansa josta voi olla apua! Alkaa pikkuhiljaa vaivata henkisillä tasolle sen verran että.... :mad:
 
teehän testi..ota akku irti vähäks aikaa. (15 min tms)
Se resetoi ecun. Autossasi on "oppiva" ecu, joten sitten kun ajat taas normaalia rauhallista ajoa se "oppii" bensansyötön.
Tämä siksi mikäli ecu on jotenkin "loopissa" tms.

itellä syksyst teki kerran että kulutus nousi aika rajusti (ei tosin noin rajusti kuin sulla) ja tää autto mulla ainakin. Senjälkee normiajot (meikäläisenkää ajo ei ole sitä rauhallisinta ::)) ni kulutukset silti ollu OK.
 
Kokeileppas ajaa ton ecun nollauksen jälkeen tankki täynnä mitä uskallat bensanpuolesta ja käytä autoa samalla asemalla ja tankkaa täyteen.
Laskes keskikulutus.
Tuossa lankussa polttoainemittarin varaan ei kannata kulutusta laskea. Saattaa 50 kilsaa olla samassa kohti neula ja sitten alkaa armoton tiputus :p
 
Ja tuohon Lanceriin kokemuksiin vedoten.

Känni-iltoina on ollut melkein aina eri kuski (silloin kun joskus vielä join :p), niin parit viikonloput kun erikuski ajaa autoa, sitten omalla tyylillä ajaessa tuntuu ettei auto liikahda minnekään :mad:
Akunkenkä pois 10 minsaksi ja taas meno on kepeää :eek:

Ja tämä rulianssi on tullut tehtyä jo varmaan 5 kertaa joten "lumetta/luulotautia" tämä ei ole ollut :-*
 
kulutusta EI voi mitata auton oman bensamittarin avulla. Esim. jos katsoo sen meikäläisen voortin romun kulutuksen auton oman mittarin mukaan, niin ensimmäinen neljännes tankki näyttää vievän autoa todella pitkälle, seuraavaa neljännes taasen vain murto-osan edellisestä. Koska kulutus kuitenkin on (dieselillä) aika vakio, niin tästä näkee heti miten paljon mittari heittää.

Ainoa tapa selvittää kulutus on tankata tankki täyteen, nollata trippi ja sitten taas ajolenkin jälkeen tankata SAMALTA mittarilta tankki täyteen. (Samalta mittarilta siksi, että eri mittareilla pistooli laukeaa hieman eri aikaan).
 
Ja mikäli haluat rehelliset kulutuslukemat, tulisi ottaa huomioon mittarivirhe :p ;D
 
Mulla kans viisari heittää,mut siihen on tottunu..Noi letkut tosiaan kannattais tarkistaa,omas(Gallu)ei voi tankata yli puolen tankin,koska "joku" vuotaa..En oo kerenny viä kattoon,mut epäilisin et se olis siin tankin kyljes lojuva "pötkylä"(luulisin et takaiskuventtiili,en oo varma),tai sen letkut.
 
Juu, nyt on kulutukset laskettu bensamäärillä mitä on tankattu ja mitä matkamittari näytti... Laskin kulutukseksi 13,5litraa sataselle :eek:!!!! laskut oon tarkastanu monta kertaa ja kaikki kaverit on saanut saman laskutuloksen...

Tankin vuotomahdollisuudetkin on tutkittu ja mistää ei löytynyt mitään vuotoon viittaavaa...

Joten tutkimukset jatkuu mysteerin ympärillä... Pitää koittaa tuota akun irroittamista jos se vaikka auttais jotakin...
 
Tankki täyteen samalla asemalla -taktiikka hyväksikäyttäen keskikulutus 6.89l/100km ???

220km pilistä + 280km matkaa.
Matkaa ajoin 100-150mk/h matkavauhtia. Tuo 150km/h selittyy, kun matkalla oli suljettu alue pätkä ;)

Varmaan siksi ei kelpaa pa, koska tuo huohottaja kulkee varmasti pakokaasuilla joita se saa venttiilikopasta :D
 
Mitäs kaikkea se tohtorisetä siitä testaili? Jos ei mitään muuta ole tehty, kuin testerillä kysytty arvot eculta, ei niihin kannata luottaa.

Käykö se kosla muuten kunnolla? Vai onko meno vähän tahmean puoleista?
 
Takaisin
Ylös Bottom