lancer -90 1.8i => 2.0i

edisoni

New Member
Liittynyt
28 Maaliskuu 2007
Eli tuollainen 4x4 lanceri, jossa alunperin ollut 1.8i ja johon vaihdettu ilmeisesti galantista 2.0 8v 4g63, jossa sitten tietenkin lambdat ym vähäpäästöisen vermeet.

Ei ole tietoa, että mitä tähän kapistukseen on vaihdettu tekniikanvaihdon yhteydessä, mutta kunnossa tämä ei ole. Ei ota kierroksia, vie bensaa rutkasti ja pätkyttää ovelasti.

Jako laitettu kohdalleen, sytkäosat uudet, sytkän ajoitusta kokeiltu muuttaa, uusi lambda ja vieläkin pöpeltää ja on jotenkin tehottoman oloinen.

Mitenkäs tuo ecun laita, ilmeisesti se on täytynyt vaihtaa, onko tietoa mitä numeroita pitäisi ecun kyljestä löytyä?

mitähän tästä lähtisi nyt metsästämään?
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

joo tää olis kiva nähdä miten on toteutettu.eli miten on apuakseli lootasta pultattu lohkoon.kun mun omien tutkimuksien mukaan ei mee ihan bolt on menetelmällä.samaa svappia olen meinaa hieronu/ajatellu täs pikkasen(tarviikohan ottaa jostain nelikko gallusta osaa tohon ongelmaan)

onko muuten ajettu tolla koneella moitteetta,vai tullu oireet vaihdon yhteydessä? vaikka ei ecua olis vaihdettu 2,0 malliin niin mun mielestä pitäs käydä sillä 1,8:kin eculla siedettävästi(päästöt sit eri asia) noita 2litrasen ecuja on useemmalla nummerolla joita en ulkoota muista mutta 4g63 8v 2,0i ecusta löytyy esim md 167736 versio ja md 120207
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

Vastailin sähköpostiisi aiheesta, tässon meillä edisonin kanssa kummallakin sormensa lancerissa. Auton historiasta ei juuri ole tietoa, käynti on hieman huonosti säädetyn kaasarikoneen tasoa. Moottorinvaihto on tietääkseni aikalailla bolt-on kuskinpuolen vetarin tuentaa lukuunottamatta, johon on tehty pielavetinen hitsauspatentti. Kytkin on tietääkseni pääasiassa lancerin.

En tiedä sitten lienekö "pikkuecin" ja "ison ecin" ilmamäärämittareissa eroa, uskoisin että tuossa on sen 1.8:n ilmamäärämittarikin paikallaan.

Mutta ei vaikuta kovin kummoselta swapilta tehdä, todellakaan.
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

joo tämä vastaus on melko tyhjentävä omiin havaintoihin.eli sen vetarin tuenta ei mee bolt on systeemillä.muutenhan tuo kone menee myös oman näkemyksen pohjalta plug and play. tonne sähpostiin olikin tullu viestii ja sen lukeneena ehkä viisastuin.(vastaan sinne myöhemmin paremmal ajal ;D

ps saattaa hyvin olla ilmamittareis eroja eri koneiden kesken.mitsut rakennettu tehtaal silleen et vaik olis sama kone koodi esim 4g 15 niin siitä mun varman tiedon mukaan 3 eri variaatiota,ellei enemmän?

4g 13 koneissa sama juttu,ja mitä nyt lukenu niin montaa versiota on myös 4g63 konetta (8v ja 16v ja 16v konettakin vissiin 2 eri versioo kun on 2.0i SOCH JA 16v DOCH ja 8 venasiinkin kaasari/ruisku jotka ei kaikilta osiltaan yhteensopivia
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

Eipä siinä mitään kun saisi vaan 2.0 ecun nyt testattavaksi niin sillähän tuossa päästäisiin taas eteenpäin. Tokihan tuollaista kaksilitraisen ilmamäärämittariakin voisi testata jos sellanen jostain löytyisi ja jos se vielä sopisi jotenkin järkevästi tuohon paikalleenkin.

Tällähetkellä tuo auto käyttäytyy tosiaankin siten että kylmä/viileäkäynnistyksessä moottori käy todella tasaisesti ja nätisti, lämmetessään alkaa sitten käymään raskaammin ja pakokaasun määräkin lisääntyy todella paljon. Lämpötila-anturinkin tuossa jo testasin ja näytti toimivan tismalleen oikein: ~5kOhm tuntumissa tallilämmössä ja noin 300 ohmin tuntumissa noin 80 asteisena, eli juuri kuten pitääkin.
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

Mikolle suurkiitos avusta, 2 litrasen ECU laitettu paikalleen ja auto tuntuu toimivan about samalla tavalla kuin ennenkin, ehkä muutaman litran vähemmällä aineella kuitenkin menee, ehkä. Kohtuu aktiivisessa rälläyksessä kulutus tuntuu olevan nyt noin 20 litran päällä joten ehkä tuossa on vielä pari litraa liikaa käytettävissä oleviin tehoihin nähden, ja siihen että kaasu ei nyt ihan kokoaikaa pohjassa ole vaikka vinossa lähes kokoajan mennäänkin.

Ongelmana on yhä kaasarikonemainen töpöttäminen tyhjäkäynnillä ja kaasuun vastaavuus tyhjäkäynnin tuntumassa, lisäksi tyhjäkäynnillä kone saattaa toisinaan yskäistä vienosti takaisin imusarjaan päin tai popsauttaa hieman putkessa joka toki viittaisi huonoon suuttimeen, tasakaasulla ajettaessa ihan pientä nyhtämistäkin on havaittavissa, puristukset on aika tasaiset. Kylmänä auto käy ihan "sukkasillaan" ilman rykimisiä, niinkuin kuuluukin.

Sytkäennakot tuntuvat hieman vaeltavan tyhjäkäynnillä, mutta tämä saattaa johtua jo tuosta epätasaisesta käynnistä -kumpiko sitten liene syy ja seuraus. Tästä johtuen perusennakon säätäminenkin on hieman hankalaa mutta korvakuulolta voisi olla kohtalaisen hyvin kuitenkin kohdallaan.

Uutta/vaihdettua on nyt:

-Jakajan kansi, tulpat, johdot
-Ilmansuodatin (äänenvaimennintötterö sekä resonanssiboksi poistettu, ei vaikutusta toimintaan)
-Lambda (Delphi)
-ECU
-Jakohihnat + kiristimet (jako varmasti kohdallaan)

Seuraavaksi lähtisin tuumailemaan josko suuttimissa olisi vuotoa tai suihku huono, imuvuotoja ei minun tutkailujeni mukaan ole. Ilmamäärämittariasiakin mietityttää, onkohan tuossa 2 litrasessa ja 1.8:ssa eroa niiden suhteen? Liekö noissa jotain numeroita mitä voisin tarkastaa?

Sitten tietysti sytkäkivi, puola ja hall-anturi, en tiedä voivatko nuo aiheuttaa tuollaista vikaa. Täydellä kaasulla toimii kohtalaisen hyvin kuitenkin jo, mutta ehkä se paras vähäinen terä kuitenkin vielä puuttuu. Vikakoodeja ei tule.
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

Suuttimet tarkastettu, ja sen yhteydessä "vikakin" on hoksattu. 1. ja 2, sekä 3. ja 4. suuttimien johdot olivat keskenään todennäköisesti väärinpäin, koska toisinpäin vaihtamalla käynti tasoittui normaaliksi.

Nyt ongelmana on taasen pahentunut nykiminen ja korkea kulutus joten säätäminen jatkukoon. Sytytysennakko ja jakajan asento täytyy nyt seuraavaksi kattoa vielä ajatuksen kanssa, koittaa edellistä lambdaa ja vanhoja tulpanjohtoja ja lausua erinäisiä loitsuja.

-Tulpat? Nyt paikallaan nelikärkitulpat Bosch Super4 WR56.
-Puola ?
-Sytytysmoduuli ?
-Ilmamäärämittari ?

Ehkä tuo tuosta virkoaa ja saa joskus vielä pahimman janonsa tyydytettyä.
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

Tämä menee nyt hieman yksinpuheluksi ja melkeimpä projektitopikiksi mutta ei anneta sen häiritä, sanoisimpa nyt kuitenkin että työvoittohan sieltä tuli!

Tarkempi tutkiskelu syttypuolelta tuotti jälleen tulosta, jakaja oli 180 astetta pielessä sekä sytytysjohdot oli ladottu sillä ajatuksella että 1. sylinteri olisi ollut laatikon päässä ja 4. jakopäässä joka on todellisuudessa juurikin päinvastoin. Täytyy sanoa että täysi ihme että auto toimi ylipäätänsäkään noinkin hyvin ja kävi kuitenkin jo tasaisesti, persdynon mukaan tehoa oli aikaisemmin noin 70-80 hevosvoimaa ja nyt on sitten täydet mitä tuollainen 2 litranen pystyy ulos antamaan. Sanoisin että juuri sopiva piristys tällaiseen autoon verrattaen 1.8 litraseen koneeseen jo näinkin vaikkei edellämainitusta koneesta kokemusta olekaan.

Vikoja käyntihäiriöön oli siis edellämainitut sytkäkytkennät, väärinpäin kytketyt ruiskusuuttimet sekä nokan ja tasapainoakselin ajoitus hampaan verran aikasella -todella viheliäiset viat havaita etenkin kun tuosta moottorista ei ollut aikaisempia kokemuksia lainkaan. Kyllä siinä on ollut koneen huoltajalla taas ajatus mukana... Yhdessä vaiheessa kirosin tuon moottorin jo täysin todella surkeana esityksenä, mutta nytten on mieli muuttunut kyllä aivan totaalisesti. Täytyy kyllä myöntää että kerrassaan v****maisen vikkelä auto noinkin pienitehoiseksi kapistukseksi kun vaan muistaa pitää sen kaasun siellä pohjassa, ja 5 kertaa parempi viedä kuin nyky haldex-viritykset ajohaittoineen :driver

Pientä terää tuohon koneeseen voisi tehdä vielä hieman muokattu putkisto katin poistoineen, paremmin virtaavalla takapöntöllä, ja ne rämähtelevät ja ruttaantuvat lämpösuojat putken ympäriltä kuutamolle -tuohan taitaa olla täysin sama putki kuin 1.5:ssakin koneessa ainakin putkenpään perusteella. Sikäli harmi muokata tuota koska nykyinen putken ääni on loistava ja ulkonäkö alkuperäinen -päästä käy uskomaton puhuri täydessä vedossa niin, että höyrypatsas sinkoutuu noin 5 metrin päähän putkesta. Hieno ääni, ei millään malttaisi avartaa takapönttöä, mutta voisi tehdä jos tuolla muokkauksella saisi edes jonkun hevosen lisää. Voisihan tuon käyttää vaikka rullillakin tuossa naapurissa niin saisi todellisen tehon selville.

Kulutus on palannut normaaliksi -tällä hetkellä 20 litran kulutukseen saa polkea jo ihan tosissaan ja normaali matkavauhdissa kulutus on varmasti hyvinkin alle kympin eikä auto nykästele laisinkaan. Öljytkin vaihdoin Teboilin Goldiin jota ennen pesin koneen sisälmykset STP Flushilla, ja aika puhtaalta vaikuttaisi kone nyt sisäpuoleltakin.

Turbo pikkupaineilla on mielessä jo ja kilkkeetkin löytyisi hyllystä, mutta opetellaan nyt ensin käyttämään nämä voimavarat hyödyksi ja säädetään tuosta vaparista kaikki hyöty ensin irti. Kyllä tuolla vie vähänkin liukkaalla kelillä monet nykynelivedot ärrän kitskalle -vielä kun investoin tuohon ihan uudet nastat alle ja saan loputkin (tai loputtomat ;D) muokkaukset tehtyä.

Muitakin "turhuuksia" on auton kanssa puuhasteltu. Sisätilat on puhdistettu vesipesurilla sekä perinteisin menetelmin, mittariston ja kojetaulun polttimoita on uusittu ja keskarin kauko-ohjaus odottaa asentamista kunnes löydän kytkennät. Toinen sähköinen takalasinnostin, tai todennäköisesti sen johdot täytyy korjata. Erkkasarjan vois asentaa eteen niin olisi mukavempi kuunnella rokin rytkettäkin, jumittaa kuula noihin takana pauhaaviin kuusyseihin -Mutta nämä nyt sitten vasta kunnes saa tuon bisnespuolen (alustan ja pellinalusen) pelaamaan halutusti.

Öljynjäähdytin tuosta on poistettu käytöstä koneenvaihdon yhteydessä joten öljynlämmöt jänskättää, lieneköhän tuosta 2 litrasesta puuttuu ulkoinen öljynkierto ja termari? Täytyy tutkiskella.

Alustaa tekisi mieli hieman parantaa hieman jäykemmillä ja mahdollisesti korottavilla jousilla jolla saisi ajettavuutta varmasti hieman lisää. Vaikka autossa on ihan uudet iskaritkin (tosin TRW), niin takapää meinaa pohjailla vähän tiukemmista loikista pohjaanlyntikumeihin -puhumattakaan jos renkaat sattuvatkin kaikki käymään yhtäaikaa ilmassa. Uskoisin että kumit on turhan pitkät takana joten ne kokee pian muokkausta ja samalla tunnustelen nykyisten jousten jäykkyyttä ja mittailen koon.

Virinokka myös kiinnostaisi mutta valmiita ei näytä olevan tarjolla missään. Hiomalla perusympyrää pois nostoa toki saisi lisää mutta riittääkö nostajissa silloin säätövara, vai onko tuolla peräti jokin perussäätö millä välyksen saa passattua kun en vielä venttiilikoppaa touhottaessani kerennyt avaamaan?

Ainakin tässä kannessa näyttäisi olevan ihan mekaaniset säädöt: http://www.boostcruising.com/forums/lofiversion/index.php/t504164.html
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

moro tätä kautta valillä ;D

hyvä että lähti pelaamaan,kummalla eculla meinaat ajella ?täytyy sanoa et ei oo kaikki pytyt ollu ton rakentajalla pelissä mukana kun on noin päin p.tä kaiken saanu kasaan. tohon putki asiaan voin kertoa et siihen ei sovi yksikään 1,5 tavis osa ainakaan katilta taaksepäin. tarvike putkea ei "vakio"mallisena saa :seina johtuu siitä et nelikkoja niin vähän kuitenkin tehty/ainakin suomessa

sama tää et menee melkeen yksinpuheluksi täällä niin näitä nelikkoja ei paljon oo.. kuten jo aikasemminkin totesin niin itelläkin tuo kyseinen kone vaihto ollu mieles,mutta ainakin vielä kaatunu tuohon vetarin tukilaakeri kiinnitykseen.

sama juttu on et omaan olis ilmastointi tulossa,mutta sen kompuran jalka tarvis tehä kun ei oo valmista löytyny,saamoissa pisteissä kiinni kun tukilaakerikin lohkossa ::)
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

Ok, kiitos tiedosta! Kyllä minä uskoisin että käyttäisin mieluiten tuota 2 litrasen ecua, vaikka varmuuteenhan tuosta nyt ei voi mennä että onko niillä nyt lainkaan edes eroa.

Ei taida kenelläkään olla oikein kokemusta tästä 4g63 SOHC koneesta ja sen pikkupiristämisestä ja kannesta ? Ehkä vanhemmissa on tuo mekaaninen säätö ja näissä uudemmissa hydrauliset.
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

On täällä jollakin noista vaparivirityksistäkin tietoa, nimerkki ST ainakin koneisteli kantta. Tossa sohcissa ei sitä öljynjäähdytintä ollu laisinkaan.

Mitä putkeen tulee niin meillä on vastaavasta putki poikki sieltä ennen takapönttöä takarenkaan edestä, ääni ei ole mitenkään paha ja vetää selkeesti paremmin ;D

Kuinkohan moni muu moottori olis ees käyny noin päin vittua koottuna?
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

Nniin, tiedä häntä, mutta ompahan vaan juuri semmosia asioita että niitä ei edes osaa arvata olevan väärin. Kovat äänet sinällään ei pelota lainkaan, mulla on käyttiksessäkin 3" sivuputki yhdella pienellä vaimentimella, mutta lähinnä harmittaa noiden nykyisten lehtipuhallin-äänien poistuminen paremmin virtaavalla putkella :D

Pitää tuunata tuota putkistoa hieman ja alkaa selvittelemään tuota nokka-asiaa jotenkin jossei kellään ole mitään tietoa.
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

p0wer sanoi
Ok, kiitos tiedosta! Kyllä minä uskoisin että käyttäisin mieluiten tuota 2 litrasen ecua, vaikka varmuuteenhan tuosta nyt ei voi mennä että onko niillä nyt lainkaan edes eroa.

Ei taida kenelläkään olla oikein kokemusta tästä 4g63 SOHC koneesta ja sen pikkupiristämisestä ja kannesta ? Ehkä vanhemmissa on tuo mekaaninen säätö ja näissä uudemmissa hydrauliset.

4g63 soch koneissa 88vm on viimeinen mekaanisesti säädettävä venttiilin välykset
uudemissa on sitten ne patruunat

2.4i sapporon (4g64) kannessa olisi isommat venttiilit ja kanavat myös imusarja ja pakosarja ovat hiukan isommat.
mutta palotila oli isompi jolloin puristukset laskevat.

tuota kantta on aika hankala viritellä, ehkä venttiilien muotoileminen ja kanavien kiilottaminen
putsaaminen voisi jotain auttaa, noka voi hiottaa vähän jyrkemmäksi mutta
haittana heikko tyhjäkäynti
tuo 8v kansi on aika huono virtaamaan vaparina, eikä kyllä ole mikään hyvä ahdettunakaan.
eikös tuohon lanceriin saisi ihan muutos katsastettua 16v padankin, se voisi olla helpompi virittää vaparina...
arvokasta hommaa kylläkin...
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

Kiitos tiedoista, mitsun koneet ovat uusi tuttavuus itselle joten tiedonjano on valtava eikä ihan kaikkeen näyttänyt löytyvän kotimaan- eikä ulkomaan foorumeiltakaan vastauksia. Niin kyllä tuossa autossa on käytännössä kaksi järkevintä vaihtoehtoa lähteä etenemään piristyksen suhteen, ahtaminen tai sitten hengityksen parantaminen nokka-akselilla sekä perinteisin keinoin. Kantta en taida lähteä tästä autosta irrottamaan jos ei ole pakko, ihan tarpeeksi kansijumppaa ollu noiden muiden rotteloiden kanssa :D Kaksinokkaista konetta tuohon ei saa katsastettua eikä se kone itseäni niin kiinnostakaan.

Onko tuosta heikosta tyhjäkäynnistä ihan kokemustakin? Ei sen pitäisi pari milliä isommalla nostolla vielä juuri heikommaksi muuttua. Toisaalta taas tuolla tyhjäkäynnillä nyt ei ole minkään sortin merkitystä mihinkään jos vain venttiilivälyksen saa kohdalleen, vakionokka on kuitenkin niin helppo laittaa takaisin paikalleen tarvittaessa.

Noista patruunoista nyt ei sitten varmaankaan kellään ole tietoa ?
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

kyl ne patruunat kestää sen pari milliä ylimäärästä liikettä ;D (3-4)mm ventiilissä avausta enempi

venttiilit menee sitten myös tuossa vajaa venttiili koneessa niin lähelle mäntää että jos nostoa
muokkaa niin pitää hiukan vinuttaa imuventtiilin koloja männissä.

en ite ole tehny mutt isot pojat viritteli joskus :D
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

Ahaa, noniin! tätä tietoa haettiin. Nuo venttiilithän on tosiaankin melko vinossa mäntään nähden, mutta ainakin yhden pykälän nokka kärsi olla hyvinkin sivussa. Tuo nyt taitaa mennä sitten täysin arvailuksi ilman tarkempia tutkimuksia minkä verran sitä nostoa/asteita tuonne kärsisi lisätä. Harmi.
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

p0wer sanoi
Ei taida kenelläkään olla oikein kokemusta tästä 4g63 SOHC koneesta ja sen pikkupiristämisestä ja kannesta ?
No jotain pientä on tullut tehtyä,eli lohkosta 0,3 ja kannesta 0,2mm pois,imusarjan "putsaus" purseista/valuvirheistä,kannelle sama homma+hieman avarsin pakopuolta yläpuolelta.

Samalla kannen palotilat tuli "täsmättyä",muutaman millilitran heittoja oli,ja kiilloitettua.

TP-akselit tuli blokattua,ja laakeroin jne koneen.

Putkisto jne muut oli vakiotavaraa.

Näillä kävin dynossa,ja tuli tuollaista lappua..

Tuon jälkeen laitoin säädettävän nokkapylpyrän (jako oli ~1,5h pielessä),ja HC:kin tippui +400:sta kahteen..

EvoII-versiota varten tulossa putkistoo jne,saas nährä mitä silloin piirtyy paperille.

Tai no,samapa tuo mitä se paperilla on,oli perhanan mukava "käyttökone",ei tarvinnut paljon kierrättää kun oli koko ajan alueella,ja tuntui että kulki pelkällä höyryllä.

Mutta pitkä tiehän tuo on,mistään ei oikein tietoa saa puhumattakaan valmiista osista..

ERIT:
Tuolla on muutamia kuvia miltä kansi näyttää,jos jotain etukäteen haluat visioida..
http://www.paskanmyivat.com/EXE/Moottori,laatikko/
 

Liitetiedostot

  • kayra.jpg
    kayra.jpg
    173.9 KB · Lukukerrat 506
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

Noniin, johan siellä alkoi tieto puhumaan. Hyviä kuvia, kiitos! Veikeät nuo männät kun imuventtilille on kahdet syvennykset ja eri sylintereille ei ole erilaisia mäntiä vaikka venttilien sijoitukset eroaakin.

Mitä mieltä olet tuosta nokasta, minkä verran siihen kärsisi lisätä nostoa ja/tai asteita tuollaisenaan? R-koneistus on tehnyt muutaman TDI koneen nokan minulle, joten melko kivuton homma olisi tällaineenkin hiotuttaa.
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

Korkea kulutus vaivaa yhä, sekalaisessa ajossa pyörii noin 15-20 litran tuntumissa ja katittomana pakokaasu kirvelee silmiä ja muutenkin huomaa selvästi pintakaasukäytöksestä että kone käy hieman paksullaan ja tulpatkin on tummahkot.

Tutkailin ilmamäärämittaria, muttei sieltä oikein mitään järkevää voinut mittailla kun ei tuosta kapistuksesta ole oikein mitään tietoa saatavillakaan. Lämpöanturi tuntui reagoivan lämmönvaihteluihin, noin 15 asteessa resistanssi oli noin 2,5 kOhm luokkaa ja noin 40 asteessa 1,5kOhm luokkaa. Käyttöjännite 5V, tulee eculta ihan oikein.

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


Näkyykö kuvissa jotain mainittavan arvoista? IMM:n alkuperä on arvoitus, ilman vuodatus ilmamäärämittarin ja imusarjan välistä vaikuttaa odotetulla tavalla joten ilman määrää se tuntuu mittaavan oikein. Juotokset näyttivät olevan kunnossa mittailujen perusteella. Mitä tuosta voisi vielä mitata kunnon varmistamiseksi ?

TPS antoi noin 800 ohmin lukemia suljettuna ja noin 5kOhm lukemia läppä täysin avoimena. Moottori katkaisee polttoaineensyötön oikein moottorijarrutuksessa.

Lambda on tosiaan uusi Delphi, mutta täytynee kokeilla vielä vanhalla Boschilla. Vikakoodeja ei ole, CE-valo syttyy otettaessa ilmamäärämittari irti.

Tein katittoman 2" putken kahdella vaimentimella, mutta eipä tuntunut vaikuttavan kulkuihin millään tavalla. Ihan hauskaa ajamistahan tuo on kyllä, mutta harmittaa kun se on neljä kertaa kalliimpaa kuin yli tuplatehoisella samanpainoisella dieselillä :D
 
Vs: lancer -90 1.8i => 2.0i

Huomautettaneen tähän vielä että auton kulutus on normalisoitunut tuolla Boschilaisella lambdalla ja matka-ajo menee 8 litran tuntumiin ja kesällä pääsee varmaan jo allekin, tulipahan ainakin syvennyttyä tuonkin moottorin saloihin ja ominaisuuksiin perinpohjaisesti :)
 
Takaisin
Ylös Bottom