Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

massamake

New Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2009
Pitäs saaha vinkkiä ennenku vaimo paukauttaa kaulimella päähä ;D

Eli kaasuläppäkotelon vaihtamisen jälkeen ei pysy kylmänä enää käynnis. Pihassa starttaa niin pysyy käynnis paikallaa,muttaku lähet ajelee heti ja tuut eka risteyksee ni sammuu. Ja tätä jatkuu niin pitkää että kone on lämmin. Ja kyllä siinä akkuaki irti käytettii mutta sen jälkee n.2 tkm ajettu niin kaitsen ois jo pitäny oppia tyhjäkäynnit uuestaa.

Missä vika? ???
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

oisko ruiskun lämpöanturi tullu tiensä päähän,eli se 2 napainen anturi joka haistaa veden lämpötilaa.ja tuliko se sillon heti kun vaihoit läppäkotelon? sillonhan kerroit että kaasuläpän palautin jousi paloi poikki kun mankan piuhat sen käräytti.

varoittelin kyllä sillon jo että jotain muutakin on voinu kärähtää kun tollai pääsee oikosulkuun.(vaikka esim ecusta jotain piirejä kärvähtäny samalla) tosin se ecu muutenkin kannattas huoltaa jos ei vielä ole operoitu
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

jo samalla tuli tuokin vika.. oon sen joskus pari vuotta sitte vaihtanut . liekkö sitten tuossa vika :-\.juu eipä oo ecuu koskaa huollettu..
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

joo varalta vaihoin ton kaksnapase mut ei se auttanut kuten arvelinki.. ::)..
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

osaisko joku antaa neuvvoa tähä onkkelmaan? 8)
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

pitäskö sitä ecuu nyt jo pikkuhiljaa käyttää jossain ::)
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

En oikee usko et ecus vika,eikä sitä joua oikee käyttämään huollossa ku auto aina ajossa.Kumminkin kylmäkäynti oli ok edellisessa kaasuläppä kotelossa. Lämmin kone pelaa kuin unelma. Paikallaa tosiaa pysyy kylmänä tyhjäkäynnissä normaalisti,mutta ei sitte ajellessa.
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

Ja perussäädöthän tähän oli tehty läpän vaihdon jälkeen?
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

Tulleeko mittään vikakoodia? Ja kyllä siitä se Ecu:kin joskus mennee rikki,
(siis kunnolla et ei inahakkaan) niin tuskin on hukkaan
heitettyä rahhaa sen korjaaminen ;)

Helpompi ettiä vikojakin, kun tietää et aivot toimii.
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

MItä kuuluu perussäätöihin?..käytin autoa hihnan vaihossa,sanoin samalla et lukekaa koodit,eivät kuulemma päässeet sisää vikamuistii.. :nykii
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

massamake sanoi
MItä kuuluu perussäätöihin?..käytin autoa hihnan vaihossa,sanoin samalla et lukekaa koodit,eivät kuulemma päässeet sisää vikamuistii.. :nykii
Eli perussätöjä ei ole tehty... Perusjoutokäynnin säätö, läpän asentoanturin säätö, noin lyhykäisyydessään. Väärät säädöt ei näy vikakoodeina. Haulla löytyy lisääkin juttua aiheesta.
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

Oli ne tehty,kysyin kaverilta kuse enempi rassannu kaaraani..
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

Missäpäin vaikutat?
Tuo ongelman kuvaus ja poikkipalaneet jouset, ym. ei oikeen anna selkeää kuvaa mikä voisi olla vialla... :)
Jos sattuisi osumaan lähelle, niin voisi sitä vaikka vilkaista.

Mulla on pari ehjää ECUa 8v autoon, jos tuo sellainen on?
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

12 venanen on 8)...oulun lähellä asustelen..joo kylmänä ku menee risteyksee ja laittaa kytkimen pohjaa niin sammuu..
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

nostaako edes kylmänä kierroksia sinne 1300-1500 paikkeil kun käynnistää?pitäs meinaa tehdä niin ja siitä melko nopeasti lähtee sit tiputtaa ku kone lämpee hiljaksii.

veikkaisin että ei nosta .
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

Joo eihän se nosta enää ku 900-1000 kieppeille.. auto ku oli kunnossa ni justii oli kylmänä nuilla lukemilla mitä sanoit.
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

massamake sanoi
Oli ne tehty,kysyin kaverilta kuse enempi rassannu kaaraani..


siis kuka ja miten rassannu :)on melko työläs saada kohdalleen kaikki jos joku seppä ruuvaa.(tämä ei ole fiktiota vaan fakta tietoo merkkikorjaamon kaverilta,JOLLA ON MITSUN ORKKIS TESTERIT.)tälläi kertoi kun oon noita mitsuja siellä näyttäny välillä.
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

Korjataanpas et ku oli tänä aamuna pakkasta joitai asteita nii laitoin kylmiltää käyntii ni kierrokset pysy siinä 1300 näköjää.No kaveri kokeillu eri vaihtoehtoja mut ei sitä sekasi olla laitettu 8).Asentoanturia kokeillu säätää mut ei auttanu joten se on samalla kohalla ku alunperin.Kaasuläppäkotelo on putsattu aineella.
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

tulipa mieleen et ootko lohkolämppäriä käyttäny ja mihin se on mahdollisesti asennettu.

joissaki oliko eclipset ni väärä asennuspaikka sekotti ne täysin,täällä jossain palstalla varmaan löytyy vielä sekin topikki
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

mikko412 sanoi
tulipa mieleen et ootko lohkolämppäriä käyttäny ja mihin se on mahdollisesti asennettu.

joissaki oliko eclipset ni väärä asennuspaikka sekotti ne täysin,täällä jossain palstalla varmaan löytyy vielä sekin topikki
Hyvä huomio Mikolta!
Mulla oli ongelmia Jeepin kanssa lohkaria käyttäessä aina 10-15 asteen pakkasilla. Kovemmilla ja kevyemmillä keleillä ei aiheuttanut hämminkiä.
Jäähdytyskierto on vaan sellanen, että moottorin lämpötila on ohjauksen mielestä liian iso kylmärikastukselle. ;D
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

Lohkolämppäri on autoon laitettu -91 tehtaalla. Sen kans ei ole ollut ongelmia,hyvin aina toiminut silloin kun auto toimi täysillä. Kylmänä auto kuitenkin tyhjäkäynnillä sen yli tonnin mutku ei pysy risteyksissä vaa sammuu. :seina
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

Eli muuten pelaa, mutta kun lasket rullaten valoihin niin pudottaa kierrokset?

Mulla tuo vaiva korjaantui, kun sääti tyhjäkäynnin kohdalleen OIKEIN.
Ohje löytyy mm. tuon mun kyselyikäisenä tekemän ketjun kautta:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=18849.msg127885#msg127885

Eikä onnistunut siis ensimmäisellä, eikä toisella säätöyrityksellä.
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

Coltissa oli samaa vikaa kun se ostettiin, lähinnä niin että kylmällä ilmalla sammui aina kun perutti pihasta pois. Korjaantui sillä kun ruuvasin sen tyhjäkäyntimoottorin siitä kaasuläpän kupeesta pois ja suihkin sinne ja moottoriin aseöljyä ja muita voiteluaineita mitä sattui nurkissa olemaan. Muistaakseni se oli niin, että se moottori ei jaksanut pyöriä edes sillon kun se oli irrallisena. :)
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

Joo siis muuten pelaa,rullaten menee risteykseen niin auto sammuu jos moottori ei ole vielä tarpeeksi lämmin. Joo voishan tuota tyhjäkäyntiä vielä kokeilla säätää. Onko tuo tyhjäkäyntimoottori kiinni läppäkotelossa? 8)
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

Oisko jollakin kuvaa tai osaisko selittää misä kohti tuo tyhjäkäyntimoottori on? ;D
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

kiinni kaasuläppä kotelossa ja siihen tulee se 2 piuhanen liitin kii persiiseen.kuvaa ei ole. ja jos on se kotelo kii jonka lähetin sulle aikanaan ni sillon ainakin se mosa sääteli kierroksia kuten pitää.toki eihän sekään uus ollu sillonkaan eli onhan sekin voinu vikaantua.

mutta kuitenki edelleen se ecu kannattas tarkistuttaa vaikka auto tarvis olla kuinka ajossa,sillä sitten ku se päästää viimisen savun ni loppuu todellakin se ajo lopullisesti :'(

ja autossa on myös nopeuden tunnistin mittaristossa toimiiko se kuten pitää,vai onko mittaristo otettu jostain kaasariversiosta jolloin tunnistin puuttuu
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

Ok,eli tk moottorin vois vaihtaa edellisestä kaasuläppäkotelosta.Juu onse se kiinni nyt koneessa.Nopeuden tunnistin toimii ja se on alkuperäinen.Joo kyllähän se ecun huolto ois kova sana 8).
 
Vs: Lancer-91 glxi tyhjäkäynti kylmänä.

Nyt on sääjetty perussäätöjä ja kylmänä toimii nyt mut lämpimänä vähä humppa mut pääasia et toimii kylmänä 8). Tänä aamuna vaa semmone juttu tuli et akun kuva alko palaa mittaritaulus mut se hävis ku sammutin auton mut sit ajon aikana taas sekunnin välähti taulussa.Liekkö laturi finaalissa?pari kuukautta sitte akun vaihoin.
 
Takaisin
Ylös Bottom