Lancer -92 vaihdelaatikko

mankinen

Mitsubishi Lancer 1.5 EXE -92 333tkm
Liittynyt
7 Syyskuu 2004
Sijainti
Tampere
Eli nyt on ilmennyt seuraavanlainen ongelma "uudessa" lankussa :( Eli 4. vaihde ei meinaa pysyä päällä kun laatikko ja moottori on kylmät, pomppaa pienen ajon jälkeen pois päältä. Kun taas moottori ja laatikko alkaa lämpiämään niin 4. vaihde pysyy paikoillaan, mut avon mukaan kiihdytyksessä oli pompannut myös pois. Itse en ole tuota vielä kokeillut kumminkin vika ilmenee kaikista pahiten kun auto on kylmä... Eli missä mahtaa olla vika? Laatikko tuntuu muutenkin todella tahmealta kylmänä. En tiedä koska on viimeksi vaihteiston öljyt vaihdettu, että voisiko vika johtua siitä?

Ja koko auton tiedothan on Lancer 1.5 EXE -92

Kiitoksia jo etukäteen avusta jos joku osaa neuvoa :peukku
 
Tyyppivikanahan noissa on että laakerit antaa periksi.
Ainahan voit kokeilla jos olisikin vain väärät litkut sisällä,tai sitten laakeriremppa edessä..

Uliseeko +50 vauhdissa?
 
Laatikko ei pidä minkäännäköistä ääntä missään vaiheessa... Onko tuo laakerien vaihto kalliskin homma jos sattuu jossain vaiheessa semmoinen tuleen eteen??
 
Varovainen veikkaus +-200€,riippuen tietenkin tiivisteiden&laakerien ostopaikasta (+mahdolliset synkrot).

Varmaa tietoa tämä ei ole,joku saa korjata jos olen väärässä,mutta kuulostaisi että laatikossa väärät litkut.

P.S. Redlinen MT-90 on mainostettu mitsun laatikoissa "ihmeaineeksi",maksaa n.20€/l.
 
Jaahas oisko sitten tietoa mistäpäin Tamperetta tuota ihmelitkua saisi? :) Hmm... Kuinkahan paljon tuo laatikko mahtaa sitä imeä...
 
Muistaakseni Lancerin laatikkoon menee 1,8 litraa nestettä. Sitä en osaa sanoa mistä tampereelta saa Redlineä...
 
mankinen sanoi
Jaahas oisko sitten tietoa mistäpäin Tamperetta tuota ihemlitkua saisi?  :) Hmm... Kuinkahan paljon tuo laatikko mahtaa sitä imeä...
AD.
Ei yleensä ole hyllyssä,tilaamalla saa.
Sanot sitte että puhuit jonkun kanssa jo aikaisemmin ja lupailtiin alle 20€,voit saadakin..

Tuo 1,8 litraa pitää suurin piirtein paikkansa,ainahan sinne vähän nestettä jää (kannattaa kuitenkin valuttaa niin tyhjäksi kuin mahdollista)..
 
Selvä, tartteepa mennä sieltä kyseleen tuota kyseistä litkua... Että saataisiin laatikko kuntoon ja päästäisiin Mäntsälään miittiin :)
 
mutta jos se ei autoa niin sitten vaan uusia laakereita laittamaan ;) ohjeet löytyy kyllä, eikä siinä kauaa mene :)
 
ei auttanu faijan mitsussa öljyn vaihto,siinäkään ei pysyny 4 vaihde päällä ensin kiihdytyksissä ja lopulta ei ollenkaan.tosin ajaessa kuuluu hieman rohinaa.mutta ei se ole 4vaihdetta nyt 4 vuoteen tarvinnu ja joka päivä sillä töihin kuitenkin on ajanut,eikä oo vieläkään korjattu eikä laakereita vaihdettu :driver
 
No hkatsotaan miten äijän/lancerin käy ;D
Tarttee vaan toivoa ettei tarttisi alkaa mitään laakereita vaiheteleen :seina
Jos tarttee niin onneks löytyy lämmin halli jossa sitten ne vaihetaan 8) (jotain lohtua sentäs)
 
oon yhen oman laatikon hajottanut kanssa noin, mulla se oli tosin 1. vaihde joka ei tahtonut pysyä päällä ;D siellä laatikossa on niitä pirun kartiorullalaakereita, ne on suhteellisen herkkiä sen öljyn suhteen ja varmasti kaikki tietää että tuo KM201/206 vaihteisto on aika vikaherkkä.. :p

mutta ei tule kalliiksi tehdä remonttia, muistaakseni SKF laakerit maksoi n. 17€ kpl mitä sinne laatikkoon menee, koko laatikon laakeroi uudelleen alta 100e reilusti.
 
Takaisin
Ylös Bottom