Lancer (-98) 1.6 16v kansiremppa

vellihousu

New Member
Liittynyt
27 Syyskuu 2012
No tuli sitten kannelle tunnit täyteen ja rupes työntää painetta jäähdytys järjestelmään. :seina
Nyt saa antaa kauheasti neuvoja kansiremppaan ettei tarvi moneen kertaan tehdä.
Aattelin hakea timantti tiskiltä kannentiivisteen ja loput tiivarit tarvikkeena, kannen käytän koneistuksessa. Mitäs muuta pitäis tietää/tehdä?
Tosiaan ei oo tullu ennen kansia avattua.

Tattis
 
Vs: Lancer (-98) 1.6 16v kansiremppa

varmaan samalla kannattaa tehä jakopää jos vähänki enemmän ajettu sillä jo(siis jakohihnalla). ja sit ainakin jos ei tiedä koska tehty.

sen kun kuitenkin joudut avaamaan.
 
Vs: Lancer (-98) 1.6 16v kansiremppa

Eikai noissa kansissa mitään tuntilaskuria ole.... Ootko selvittäny miks meni kansi/pahvi? Eipä siihen, kun jakopään teet samalla ja hommaat oikeen kannentiivisteen..
 
Vs: Lancer (-98) 1.6 16v kansiremppa

Ajettu 255tkm, jakohihnan kiristimineen vaihdoin n. 3000km sitten, vesipumppu vaihtui samalla.
Vika ilmeni niin että välillä ei tullu sisälle lämmintä, luulin että nesteet vähissä ja lisäsin sitä mutta ei sinne hirveesti mennyt.
Moottorin lämpö on myös ruvennut seilaa.
Vaihdoin alkuperäsen painekorkin ja termarin ja ilmasin hulluna, mutta tekee samaa. Ilmatessa puskee ilmakuplaa aina vaan.
 
Vs: Lancer (-98) 1.6 16v kansiremppa

kylmänä kun lyöt käyntiin niin käykö kaikilla? kun käy niin puskeeko nestettä yli heti startin jälkeen syylarin korkista (ota siis korkki pois ennen käynnistystä) kylmällä koneella!!!

tota ei tarvii sen kummemmin kyllä ilmata,ilmaa itte ittensä kyllä

mutta kun kannen avaat niin katso tarkkaan et onko joku pytty puhtaampi kuin muut,ja sit sen puhtaimman pytyn kohdalta todella tarkkaan se vanha kansipahvi.et onko pahvi vuotanu vai pitääkö epäillä kannen halkeamaa.
 
Vs: Lancer (-98) 1.6 16v kansiremppa

Viimeinen starttaus, kun ajoin vajaan niin ei käyny kaikilla. Muuten kyllä on aina startannut hyvin. Kylmänä toimii siihen asti hyvin kunnes termari aukee.Voihan tässä olla vielä jokin muukin ratkaisu kun kansi, mutta ite en ainakaan enää osaa muuta epäillä.
Toivon tosiaan että pelkkä pahvi on mennyt, muuten menee kalliksi tääkin homma. Löytyykö jostain netin syövereistä manuaalia tälle jossa olis esim. kiristysmomentit ja missä järjestyksessä hattu avataan/kiritään.
 
Vs: Lancer (-98) 1.6 16v kansiremppa

Kansiremppa ja jakopää normaali homma, molemmat samalla kertaa ni ei tartte ihmetellä sen jälkee..
 
Vs: Lancer (-98) 1.6 16v kansiremppa

vellihousu sanoi
Viimeinen starttaus, kun ajoin vajaan niin ei käyny kaikilla. Muuten kyllä on aina startannut hyvin. Kylmänä toimii siihen asti hyvin kunnes termari aukee.Voihan tässä olla vielä jokin muukin ratkaisu kun kansi, mutta ite en ainakaan enää osaa muuta epäillä.
Toivon tosiaan että pelkkä pahvi on mennyt, muuten menee kalliksi tääkin homma. Löytyykö jostain netin syövereistä manuaalia tälle jossa olis esim. kiristysmomentit ja missä järjestyksessä hattu avataan/kiritään.

Ja yleensä kannenpulttien mukana tulee lappu mis näkyy momentit ja järjestys. Avattaessa ei oo väliä ku koneistamolle menee kumminki
 
Vs: Lancer (-98) 1.6 16v kansiremppa

AvattaessaKIN järjestyksellä ON väliä, varsinkin alumiinikannen kanssa. Tasainen/vaiheittain avaaminen, oikeassa järjestyksessä, vähentää kanteen avattaessa kohdistuvaa stressiä/vääntelyä, ja saattaa pitää kannen suorempana kuin "väärässä" järjestyksessä avattaessa. Eli vaikka molemmissa tapauksissa joutuisikin koneistamaan, niin aina parempi mitä vähemmän joutuu koneistamaan. Eihän se oikeassa järjestyksessä avaaminen mitään maksa, joten miksipä sitä ei tekisi?

Remonttiin tarvittavia PDF:iä voi kaivella vaikkapa tuolta:

http://www.mitsubishiclubsweden.se/forum/viewtopic.php?t=16022
 
Vs: Lancer (-98) 1.6 16v kansiremppa

:peukku
Kiitos näistä, tulen varmasti vielä kyselemään täällä tyhmiä kun avaus operaatioon pääsen.
 
Vs: Lancer (-98) 1.6 16v kansiremppa

No niin, mitsu ollut taas ajossa jonkun aikaa. Kansipaffihan se siellä vuoti, yks mäntä oli kirkas ja kun tarkasti katteli niin vanhassa pahvissa näkyi hyvin pieni vekki.
Kansi kävi koneistuksessa ja siihen vaihettiin kumit ja venat puhallettiin. männät ja sylintelit näytti kuin uusilta ja hoonausjäljet näkyi selkeesti, katellaan pääseekö koneella nyt seuraavat 250tkm. :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom