Lancer C66A ratin irroittaminen *ratkaistu*

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Joku varmasti on irroittanut ratin tuollaisesta C66A Lancerista ja tuskin tuo ainut malli on missä samanlainen ratti on.
En ole ensimmäistä rattia irroittamassa ja itse asiassa tuostakaan en rattia ota irti. Tuo lätkä pitäisi keskeltä saada irti että pääsisi töötin koskettimia räpeltämään. Mitään ruuveja ei näy. Normaalistihan nuo on jossain hahloissa tai ruuveilla. Tuntuu tuo olevan niin pirun tiukassa. Joku niksi siis tuossa?
Kertokaahan viisaammat mistä kulmasta työnnän rautakangen väliin ja väännän...
Alla kuva ko. ratista.
 
Vs: Lancer C66A ratin irroittaminen

jos en väärin muista niin ihan vetämällä tuo "keskiö"lähtee yhden tollasenkin mallin oon vaihtanu perusrinkulan tilalle.tosin siitä nyt parivuotta aikaa
 
Vs: Lancer C66A ratin irroittaminen

Koitin kyllä vetää kaksin käsin melkein kaikilla voimilla. Ei vaan ottanut irrotakseen. Ei normaalisti ihan nuin tiukassa ole nuo läpät olleet... :-\
 
Vs: Lancer C66A ratin irroittaminen

Oot varmaan kyl kattonu mut uudemmassa ainakin on tuolla ratin alla reikä mistä näkyy ruuvin kanta. en tiiä olisko täs samalla lailla...
 
Vs: Lancer C66A ratin irroittaminen

kyseisen ratin keskiö lähtee NYKÄSEMÄLLÄ itseään kohti,nyt kokeilin piruuttani.jos kuvan liitos onnistuu niin sellanen on alla irti otetusta keskiöstä josta näkyy 4 kiinnitys pistettä ;D
 
Vs: Lancer C66A ratin irroittaminen

Kiitän ja kumarran..
Kai se pitää jossain vaiheessa repiä sitten voimalla ja väkivallalla ;D
 
Vs: Lancer C66A ratin irroittaminen *ratkaistu*

Haet Biltemasta sellaisen ovipaneelien irrotukseen tarkoitetun vääntimen. toimii hyvin ja lähtee ehjänä noi tapit irti.

Olivat ainakin mun vanhassa 1.3 GL lancussa tosi tiukassa kun ekaa kertaa irroitin. Gti.ssä ei tainnu ihan yhtä kovassa olla. Ja kannattaa laittaa noihin tappeihin vaseliinia ennekuin laittaa takaisin kiinni. lähtee ens kerralla helpommin.
 
Vs: Lancer C66A ratin irroittaminen *ratkaistu*

173km lähimpään Biltemaan matkaa suuntaansa eli taidan koittaa jollain muulla väännellä ja repiä ;D
Juu mutta tulevalla viikolla pitää koittaa repiä uudestaan sitä irti.
 
Vs: Lancer C66A ratin irroittaminen *ratkaistu*

Viime kesänä yritin saada omasta kans rattia irti, keskiö lähti nätisti nykäisemällä ja pulttikin irtosi mutta ratti ei lähtenyt vaikka kuinka nyki. Kerrohan jos saat irti notta miten se onnistuu.
 
Vs: Lancer C66A ratin irroittaminen *ratkaistu*

Itse rattihan poikkeuksetta lähtee muutamalla napakalla iskulla mutterin löydäämisen jälkeen. Iskua se aina tarvitsee :peukku
 
Vs: Lancer C66A ratin irroittaminen *ratkaistu*

Tänään viimeks tein omaan lanceriin äänimerkki huollon katsastusta varten ja GTi:n keskiö lähtee voimalla nykäisemällä ja ratti irti irrottamalla keskellä oleva mutteri ja vääntämällä rikkojen alta sokka irti ja löysäämällä ratin pitkittäissäädön ja nykäsee pois.. itse töötissä oli vika juuri siinä "kontaktitapissa" mikä siihen rattiin PITI osua.. (vähän offia mut..)
 
Vs: Lancer C66A ratin irroittaminen *ratkaistu*

Imperio sanoi
Itse rattihan poikkeuksetta lähtee muutamalla napakalla iskulla mutterin löydäämisen jälkeen. Iskua se aina tarvitsee :peukku
Jos ei sitten joku idiootti ole hitsannut sitä kiinni,silloin tarvitseekin hieman enemmän voimaa..

Nim.kokemusta on.
 
Vs: Lancer C66A ratin irroittaminen *ratkaistu*

ST sanoi
Jos ei sitten joku idiootti ole hitsannut sitä kiinni,silloin tarvitseekin hieman enemmän voimaa..

Nim.kokemusta on.

no toivottavasti tälläsii tapauksia kuitenkin alle 1%tai ei ollenkaan.
 
Vs: Lancer C66A ratin irroittaminen *ratkaistu*

Jepjep kiitos vinkeistä, pitää jatkaa tutkimuksia kun kelit hieman lämpenee..
 
Takaisin
Ylös Bottom