Lancer Evo III, UITTO-

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Jooh. laitetaampas tänne ja pientä huoltopäiväkirjaa ja että mitenkä autolla kulkoo :)

Tosiaan tuli moinen hiljattain ostettua.11-päivä kuluvaa kuukautta ja vuotta tuli tuo pihalle, käytiin kaverin kanssa edeltävänä päivänä koeajolla ja oli se heti mun :)

Ulkosesti auto ei ole kovinkaan häävissä kunnossa. Välttävä pikemminkin, mutta sen saa maalattua onneks pienellä vaivalla :)

Sisusta on tosi jees kunnossa, ainoa haittapuoli oikeastaan on kuskin penkissä oleva kekäleen aiheuttama reikä (allekirjoittanut ei tue polttamista)

suorituskyky on todella mukava, mitä sitä on tottunut ajamaan puolet mopommilla :D

Tuossa lauantaina 13.10.2007 oli eka huolto, vaihdettiin öljyt sekä moottorista että kaikkialta voimansiirrosta.

Castrollin öljyt moottoriin ja redlinen tuotteita voimansiirtoon (motonetista saa esim.)
Voimansiirrosta ulos tulleet öljyt olivat täysin terveen väriset. kuultavan keltaiset, eikä mitään ylimäärästä tullut ulos, että vissiin kuisissa olis.

Moottoriöljyssä oli vähän tummaa seassa, että ihan ok että vaihtoi.

Nyttemmin oon ajatellut, että vaihan öljyt vaikka 5 tai 10 tkm välein. vissiin tuo 5tkm niin ainakin pysyy ajan tasalla kilometreistä ja koneen kunnosta sisäisesti :)

joka keväälle aattelin vaihtaa voimansiirrosta litkut. Ei voi olla kuitenkaan ylireagointia, senverta hienon tuntuinen peli :)

ja vielä muutama kuva karkeasta ulkonäöstä :D
full


full


Ja sisältä kuvia :)

full

^^ kaikki lisämittarit jne erittäin siististi laitettu, on huonompiakin räpellyksiä näkynyt

full

^^ kuin uusi

full


yleisnäkymää kuskin puolella.

Moinen on nyt sitte yksi evo lisää suomessa :)
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=18642.0

keskustelun tynkää
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

tossa juur ennen töitä kävin rengassalossa ja oli tullu vanteet mitkä tilasin, ihan perus mistit otin kun ne oli halvimmat :D ja päälle hakkapeliitta4 kuviolla pinnotetut gummit.

Pitäs tän talven jääradat kestää kuulemma.

Otin kans aamupäivällä ton etupuskimen alalipan poikkeen ja tuli siisti

Paan kuvia sitte ku kerkiää
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Etulyhdyt on nyt vaihdettu ja tulpat.

Pätkiminen loppu saman tien ja nyt tuntuisi tota tehoa olevan sillai et lykkää poikittain niin äkkiä ettei ite kerkiä mukaan :D

Tarttee varovasti totutella nyt.

Tossa yv:llä keskusteltiin erään hlö:n kanssa ja heitti että maalaa auto keltaiseksi..

Eihän se evo kasikaan ole ruma keltaisena.


Kori keltaseksi (ehkä joku metalli) ja sitte valkoset 16-17 tuumaset ozit kesäksi niin ois kiva :)

Orggis harmaita on suomessa jo niin paljon että nyt haetaan jo omaa lintaa :peukku jotku tykkää toiset ei.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

-JP- sanoi
Nähdään mansessa !!! :peukku


......pakko nähdä livenä !! ......toi radio CD tsydeemi on ROK !


Korjaan cd/minidisc :D

Jees treelle pitäs kyllä päästä!

Ja eiköhän pätkiä talvella tule. Ratapäiviä ootellessa ::) toivottavasti tulis jäätä..
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

jaajuu. Tossa eilen kävin aloittamassa myöskin tuon rekisteröintikatsastuksen.

Takavasen jarru on heikko ja abs valo palaa, muuten asiapapereita vaille valmis suomen rekisteriin.

Abs:ät pitäs kattoa. Sisällä on kytkin mistä ainaki vilkahtaa toi valo pois päältä, että sieltä lähetään ettimään ympäriinsä vikaa.

Jarrupalat vois samalla vaihtaa.. Ja herkistää takaset muutenkin.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

tossa tänään pesin auton kunnolla ja puunasin sisältä viimesen päälle koko auton.

Kyl sitä vaan jaksaa ihailla et on siinä hieno peli. Varsinki tuo sisusta ku on niin hyvässä kuosissa.

Myöhemmin ku oli hiekkatiet kuivunut eikä ollu roiskeriskejä niin käytiin naapurin pojan kanssa pienellä photoshootilla..

Paan kuvia sitte ku oon kotikoneella. Nyt oon töissä p&/)%#/skalla :D

P.s. Jos joku osaa sanua syitä, että miks nostaa ahtoja kiloon ja vähä yli kovissa kiihdytyksissä korkeilla jenkoilla niin ois ok. Että onko tuo vika vai ominaisuus. Ihan nätisti pelaa kaikin puolin kyllä ettei siinä mitn ja ihan normeissa keveemmissä kiihdytyksissä ahtaa sitä 0.7 koko ajan.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Muutama kuva taas :)

full


full


full


full


full


Tollasia. harmi ettei ollu jalka mukanan ni ei saanu kunnolla valoa :/
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Piti studiolle mennä vähän kitararaitoja nauhottelemaan mutta ei siellä ketään ollutkaan :/

Kävin sitte Naantalin Sporttiautossa juttelemassa jarrupaloista.

Red Stuffit sieltä on nyt tulossa aikamoiseen hintaan, mutta mitäs siitä :D elämä on.

Samalla juteltiin vähän evon virittämisistä jne ja juteltiin että käyn jossain välissä kattomassa lähtötehot projektille.

Ainoa juttu että maksaa 130€ nelivetosen tehonmittaus :S

Muttajoo.. tarttee kattuva sitä sitte. Vai olisiko jo taas dynopäivien aika :D tohon hintaan rullilla käy koko klubi ;)



Auto on tähän asti pelannut ihan nätisti, ootellaan vielä noita camberlaattoja ja uniball yläpäitä että saa ton etupään kuntoon taas, mutta ompahan nyt jarrupalat tulossa :)

Saas nähdä tapahtuuko tuolle abs valolle jotain kun vaihtaa nuo palat, kun nykyisissä on pari milliä kulutuspintaa jäljellä.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Juur tossa sain valmiiks etupuskimen verkottamisen. Ne sivureijät oliki mukavat, kun oli ruuvikiinnitys verkolle niin sai nätisti. nyt kuivuu ylimmän raon verkoissa sika ja huomenaamulla sitte paikkaan tuo.

Coolerin rakoon ei riittänyt enää verkkoa, mutta mahtaako tuo tarvita :)

Otan kuvia sitte ku saan paikoilleen.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Evo sai allesa eteen nyt uuden tolpan. toisen pan huomenna.

Koeajo osotti että ei toi ollukka mitään tuo ilo mitä on ollu viimenen viikko.. Nyt ku alusta on kunnossa niin on se nautinto ajaa.
Vastaheittoihin reagoi oikein kiltisti mitä muutaman koitti.

Tosiaan tuo Polton Jyri välitti nuo härmästä romuevosta kun toi tänne auranmaalle taas uuden evon. Hieno kapistus, mutta nyt ratkes se asia, että kun noita on nyt jo niin paljon täällä seudulla niin tarvii otaa oikeus omaan käteen ja tehdä pyhäinhäväistys ja ostaa tuo palinin korisarja ja sitä alkaa muokkaamaan.

Kaikki on päässä jo että mitä tulee, todella hillittyä muokkausta.

Ja väriksi päätyy vissiin joku tumma syvä punanen. verta ja viiniä sekasin.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

kyl tommosista jotain feedbackia laitan. joo noi on just ton 220 tai jotain sinnepäin joka nurkkaan tosiaan tulee.

Paan sitte että miltä tuntuu. talvikäytössä tuskin mitään ihan äärimmäistä haetaan noilta paloilta.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

wesa sanoi
Toi evo oli täällä jo ennen kun sää omasi hait, oli vain vähän laitossa/huollossa. Eikä noita kolmosia ole auranmaalla kuin kaksi tällä hetkellä.

Aijaa. no sitte oon ymmärtäny väärin :D

Mut ei se silti estä tota "bodysculptia" ;) jotain sille teen :)
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Joo elikkä hieman päivitystä taas.

Tuolla lancer evolution-tekniikkapuolella on nyt käyty keskusteluja kun oli sytytyksessä häikkää ja abs valo paloi.

Noh Absvika löytyi kun sähköasentaja sanoi että takavasen ei antanut dataa ollenkaan.
Otin sitten auton ylös ja irroitin anturin liittimen ja koitin, että antaako vastuksen eikä mitään sanonut, sitten koitettiin laulattaa pulssia lävitse eikä mitään.
Katkaisin johdon noin 10cm päästä anturilta ja koitin taas vastuksen ja antoi reilun kilon vastuksen, eli tuo anturi oli ok. Sitten otettiin taas johto syyniin.
Liittimeltä pätkän päähän koitin taas laulattaa pulssia muttei mitään kuulunut kummastakaan johdosta, ajattelin jo, että vika olisi liittimessä, mutta kuitenkin koitin katkaista johdot liittimen tyvestä ja laulattaa taas pulssia ja nätisti piipitti.
Eli Kolvasin sitten uuden johdon liittimen ja anturin välille. kutistesukkaa päälle ja teipillä nippuun ja koeajolle.
Valo sammui heti startin jälkeen ja nyt hakkaa jarrut vastaan niinkuin pitääkin. Ohjaamossa on erillinen kytkin vielä mistä saa abs pois ja päälle :)
Eli nyt ois niitten kannalta saumaa saaha kilpiin tuo auto :)

Toinen vika oli, että yhtäkkiä vaan alkoi käymään kahdella. Samalla reissulla kattoi sähköasentaja että oli power transistor unit kaput eikä antanut kuin puolelle sähköä.
Tuo pääteyksikkö vaihettiin ja taas toimii kuin ihmisen mieli :)

Samalla kun johdot irrotettiin eculta niin kattelin ecua hieman myös ja tuo taitaakin olla aftermarket boksi??
Ei missään mitsun logoa vaan Mines-valmistajan laattoja.

full


full


Jos joku tietää valmistajasta jotain niin laittakaa jotain tietoja kiitos :)
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

verkko loppu kesken.. tiheempää kyllä on vaikka 10 metriä :D tarttee kattoa jos laittas sellasta
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

yhen miehen paha karma jatkuu..

Tänään resetoin ecun pitämällä akkua irti kymmenisen minuuttia. lähin sitte koeajolle jaihan nätisti toimii edelleen.

KUNNES

Tossa abc:lla käytiin ja kun lähettiin pois sieltä niin oven pielessä painoin sitte auton käymään kaukkarilla.


Kaukokäynnistyksen turvahommat oon testannut, ettei lähe käymään jos on vaihde päällä tai käsijarru ei ole päällä. Noh, nyt oli vaihde jäänyt päälle ja käsijarru alas, oli aika sydäntäsärkevää nähdä kun auto yskii abc:n seinää päin.. ihan mateluvauhtia, mutta silti pistää vituttamaan..

Vissiin menny samalla sitte toi kaukokäynnistyksen systeemi jotenkin sekasin ku ollu ilman virtaa :/ kovasti harmittaa moinen, kun tosiaan jos ei oo käsijarru päällä ja vaihde vapaalla niin auto ei käynnisty.

Onneks siirsin evon ensalkuun vastaparkista valkosen 1g usdm eclipsen viereen seinän eteen, kun lähettiin niin siinä oli joku vähän kalliimpi saksalainen auto vastakkaisella paikalla, johon ensiksi laitoin evon.


Onni onnettomuudessa mutta silti harmittaa moinen :(

Mitään jälkiä ei tainnut jäädä, ja samapa tuo kun kuitenkin uudet puskimet tulee sitte ku vauhtiin pääsee.

Aamulla sitte koitetaan uusiksi piuhat irti ja takasin että jos toimii.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Päivänvalossa tarkistelin tota etupuskuria tossa eikä näkynyt mitään :)

Työmatkalla kiepsahti täyteen 110 000 ja ihan ok meiningeillä mennään.

ensviikoks vois jo varailla öljynvaihtoja jos laittas vaikkapa edget sisälle.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

evo ja ensilumet <3

On se vaan niin hauskaa :)

Tänään varasin öljynvaihtoon ajan ensi perjantaille.
Samalla vois ilmastoinnin hihnaa katella kiriämmälle, kun tuo tykkää vähän kitistä aika ajoin, varsinkin jos käynnistää kylmänä puhallus kovalla.

Maanantaina näyttämään konttorille taas, viimenen hetki sillon, kun oon noita papereita oottanut, muttei ol kuulunut. Samalla sitte käsijarrun toiminta testataan uusiksi.

Sanokaa te miten muuten kuin dynolla? Kait tuo inssi sen ymmärtäis itsekin ettei dynolla.. Viimeksi ei tajunnut vaan ajoi ekana dynolle, eikä itekkään tullut noteerattua sitä :/
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Tulliltakin tuli kirjettä tänään.. pyytävät evosta veroa 4450,09 euroa.

Kannattaako tässä tapauksessa valittaa päätöksestä??
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

nojoo..

"ajoneuvon ikä ja ajokilometrit huomioiden kuntoalennus on 110eur.
Verotuksessa on sovellettu autoverolaissa säädettyä keskimääräistä veroprosenttia"

Kunto: Normaali

Onko normaalikuntoisessa autossa 1995vm maalipinnassa hermeettisiä valumia ja maali lohkeillut ja orastavia ruostekukkia? jos on niin sitte en ihmettele.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

maksaakohan tuo vaivaa, kuitenkin osa tosta päätöksestä mun tarttee maksaa ja sitte oon jo maksanut rekisteröintikatsastukset ja sellaset ni empä tiedä.. kait tuo on ihan ok, loppupeleissä kuitenki auton hinnaks kokonaisuudessaan tulee se mihin varauduinkin, ainoo vaan et noi kulut jälkeenpäin on vähä verottanut tuota lainatiliä..
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

:O nonii.. pitäsköhän sitä sitte oikeesti ajaa golffilla loppuvuos :O niin ja ajoluvan sitte saa taas heti alkuvuuesta??
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

joo kyllä tuo seisomaan menee. Samalla saa tehtyä ruostesuojauksen ja istuttaa jollain lailla sisäloksut tonne. Nyt ku vaan löytyis halli missä ois tilaa ja lämpöä..

Alko niin paljon vituttamaan kun aamullakin soittivat konttorilla että on väärän auton export certificate kun inssi laittanu väärän lapun evon mappiin :/

Sai ukko sitte printit siittä ja oltiin taas iloisia.. Nyt saa odottaa että on kaikki liput ja laput. Oma pinna ei enää kestä kaikkia takaiskuja mitä on tullu ja sitte vielä tuo verohomma..

Kuitenkin sitte ku tullissa käy ni vaadin ton kunnon uudelleentarkastuksen, kun ei tuo ole normikuntonen maalipinnaltaan ainakaan.. Siks sen ostiki et saa maalailla sitä sitte ku on paska pinta :D

Pahoittelen voimasanoja.. Paha päivä.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

tommy_Z sanoi
itelle tuli viime perjantaina veropäätös kolmosesta, 4063.39e...
kyseessä siis huonossa kunnossa oleva RS malli..
Itse kyllä perun päätöksen ja pistän uuden vireille heti 2.1.2008.

Samoin.

Samalla kyllä vaadin kunnon uudelleentarkistusta, jos siitä helpotuksia PITÖIS saaha, kun en koe itse tuota normaalikuntosena edelleen maalipinnoiltaan. tarttee ottaa se etulippa mukaan takakonttiin myös :)

Mutta niin pientä päivitystä tähän.

Tossa eilen soittelin tutulle, jolla on kanala tyhjillään,niin sieltä saattasi löytyä nurkka evollekin, siellä sitte saa pestyä sen kunnolla ja ruostesuojattua.. tarttee kattoa jos aika riittäis vaikka maalaamiselle, mitä epäilen vahvasti.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Tossa suunnittelin vähäsen ostoslistaa ensi vuodelle :)

1. http://www.slowboyracing.com/estore/product.php?productid=5817&cat=4530&page=1

2. http://www.slowboyracing.com/estore/product.php?productid=142&cat=199&page=1

3. http://www.slowboyracing.com/estore/product.php?productid=6508&cat=5149&page=1

4. http://www.slowboyracing.com/estore/product.php?productid=6508&cat=5149&page=1

5. Acraliten männät jos jostain löytyis vielä niin ois ensi kesän budjetti täysi..

Tolla setillä luulis hetken pärjäävän, myöhemmin bensapuoli, iiiiisoooo pään kokonen huuva ja sitte autronicin moottorinohjausta oon miettiny vielä.. niin ja kansityöstöt 272 nokilla vissiin.

Mut tosiaan noi vasta suunnitteilla :) pitkä rojekti tulis olemaan, mutta ei kai tässä ole ku aikaa vaan. ja toinen lohko hyllyssä niiin siihen hyvä rakennella.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Zygi sanoi
pitiks kolmos ja nelosvaihtoehdon olla erilaisia?
piti ja mielestäni eri vaihtoehtoihin klikkasin. samalta valmistajalta tosiaan kampuran laakerit ja kankien laakerit. pitäs vissiin noitten kestää kuitenkin hetki.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

passaahan tuo, mutta itellä mennee viel kauan ennen kuin tuo on ajankohtasta, että jos ei kiire ole ni passaa tuo :)
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

juu muistan, ei siltikään tuu suomen hintoihin asti pääsemään.

eikä taida strokeria tulla.. jos linkissä sellainen oli :) ihan vakoiskuilla vois mennä, vaikkakin voittaishan sillä paljonkin, mutta koitetaan nyt paljon noilla sisuskilla kestää tehoja :D

jos johonkin 400 ja 500 väliin pääsee sitte ku on kaikki kasassa niin ois ihan jees, ja siittä lisätehoja sitte ahdoilla :D. Suuruudenhullua puhetta, mutta elämä on :p
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

tämä asia kunnossa.

Tänään oli öljynvaihto ja suodattimen vaihto tuossa lokaalilla seolla.

Öljy oli tummunut hieman. Hyn puhdisti magnatec koneen sisältä. Öljypohjan tulpan magneetti oli putipuhdas, ei mitään metallia näkynyt missään :) että vissiin ihan ok kunnossa tuo on.

Nyt meni sisälle sitten castrollin edge sport öljyt ja sekaan 2.5 desiä x1r lisäainetta.

Öljyt, lisäaineet, suodatin ja työ kustansi 105 euroa, erinomainen palvelu taas jälleen kun jo eclipsellä olin vakioasiakas kun aina oli jotain :D
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Kävin tossa lekurilla ja samalla reissulla aattelin käyä merkkiliikkeessä kysymässä vahvistusta tolle, että onko tuo auto sitten normaalikuntoinen.

Siinä vartin verran kierreltiin äijän kanssa autoa, ja kateltiin ja kirjattiin ylös huomiota vaativat paikat.

Noh, lopuks sitte yhteenveto: Lommoja, varsinkin katon painauma tulis vetää koneitten kanssa tasaseks, peltejä muutenkin ku vaatii pieniä oikasuja ku on jotain pieniä painaumia, ikkunoiden reunoissa, ja lokareissa ruostetta, jotka vaatii ruostetyöt, sekä koko kori vaatis ylimaalauksen, ja vielä mahdollisesti kokonaan uusi konepelti ja uusi etupuskimen alalippa.

Ei taida olla normaalikuntonen, sain vielä sitte dokumentin käteen, jolla vois sitte olla vähän painoarvoa tullissa kun menee uutta veropäätöstä pyytämään.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Niin ja edelliseen lisätääkseen, koko homman loppusummaksi tuli 3500noin, ilman uutta alalippaa (200-300e) ja konepeltiä, mikä varmaan on ihan sikahintanen.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

aattelin vaan tosta noin vedota ettei ole normikuntonen auto omasta mielestä.. mut ei sillä väliä.. ite sen kuitenkin maalaan jne, kunhan aattelin käyä pyytämsässä kuntoarviota tosta.. saa s nähä mitä seuraavaks sitte tulee, jos voi verouudistus vähä laskis sitä.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

jeps. En nyt koe mahdottomana tota veroa, ainahan sitä kannattaa koittaa halvemmalla :)

Kuitenki on mahollisuus, ja aikeet alusta pitäen ku ewvoa ollu hommaamassa niin alkaa laittaa sitä mukaalukien maalata sen, niin ei tuo ongelma ole, jos jotain verohelpotusta sais ni se ois tietty plussaa. Ja jokatapauksessa koittaa nyt mitä uus verotus tuo tullessaan.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Jees. pientä päivitystä tänne, eli evo on nyt seissyt joulukuun ylitte..

Tänään asin vihdoinki maalaamoon ovet paikkaan ja lämmön sisälle päälle, ni oli aika pestä evon pohja.

Noh pohja on pesty ja lokarit irti ja helmat, takapuskinta en saanu vielä (vinkkejä irrottamiseen???)

Helmat on erittäin hyvässä kuosissa. originaali hopee kiiltää oikeen, mikä kertoo siitä, ettei oo kunnolla edes hiottu autoa ennenku on suhastu sinisellä päälle ja vielä myöhemmin punasella :D noh. ens kesänä sitte paljaalle ja uutta maalia.

Jokatapauksessa, mitään suurempia yllätyksiä ei löytynyt so far ku otti pois lokarit.

Oikeeseen lokariin oli päässyt kertymään santaa oikeen tosi paljon, kun on silvottu sisäloksut.. kuvaa
full


Muuta suurempaa mainittavaa ei oikeestaan ollutkaan.

Vasemmalla puolella sitten taas olikin vähän jo huonomman näköstä, muttei toivotonta todellakaan, noissa peltien saumoissa ja pistehitsauskohdissa on ikävästi lähtenyt kukkimaan.. abs moottorin taa oli päässyt ikävästi rautamato.
full

Noistakin selvitään..

Helmat oli tosiaan hyvässä kuosissa, vasemmalle puolelle lokarin alle oli päässyt vähän muhimaan pientä alkua, muttei pahaa, suurin osa tuosta ruskeasta on mutavettä.
full

Kuvassa ei paljoa ruosteita näy, tosiaan nuo on paineilmalla puhdistettua pesun jäljiltä jäänyttä paskavettä suurimmaks osaks helmaa pitkin, mutta siinä edessä nyt näkkyy jotain kai :D

Mutta niin. takalokarit oli hyvässä kunnossa ja sitte siirryinki pohjaa ihmettelemään.. siinä onkin ihmettelemistä, meinaan suomen suolat oli kerennyt jo paljon mua pidemmälle...

full


full


Tosiaan, kun ostin auton niin nosturilla oli ihan puhdas musta pohja, tuokin ongelma on vaan perässä, joten arvelisin että kun täällä hiekkateillä on tullut pärrättyä paljon niin on sora lennellyt ja vahingoittanut maalipintaa ja vastapainoksi kun on kruisaillut tuolla suolateillä niin siinä on sitte ollu soppaan valmiit ainekset.

Mutta niin. joulun jälkeen vaan sitten avaimet käteen ja perän kaikki osat irti ja hiomaan ja maalaamaan :) aioin ens kesälle ton alustan komponenttien hionnan ja maalaamisen, mutta tää anto nytte aihetta siihen.

Muutenkin koko pohjan käyn neekerintukalla läpi, ainakin koko perän, se on pakko, mutta keskivaiheilta näytti aika hyvältä. Tällasta tänään.päivitellään jahka tosta eteenpäin hommissa pääsee. joulut kuitenkin nyt yli jne. kerkee vetet kuivua sitte kunnolla.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

joo maton alta löysinkin muutaman pultin ja päättelin että se menis tukirautoihin.. tarttee sitte ottaa auki ku on sellanen sauma. tänään ei enää, ku huomenna on aamuvuoro :O

Mikäs muuten on kun kerää kosteutta tonne takakonttiin :O jostain kumman syystä tai toisesta.

Onko muilla ollu evoissa/cb lancereissa moista ongelmaa?
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

joko kevyesti santaa tai sitte neekerintukalla koko pohja lävitte.. kuitenki aletaan siitä et purkaa kaikki pois edestä, eli voimansiirto ja alustan komponentit irti ja pohja paljaaks.

en tiiä massoista vielä, mutta aattelin että pellille sitte happopohjamaali ja siihen päälle yhteensopiva 2k epoksimaali sen kuivuttua sitte kotelosuoja aineet koko pohjalle ja kotelorakenteisiin ja sitte massat päälle. ja ruiskuvermeillä ettei siveltimellä.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Tänään aloin purkamaan tota pohjaa.

Putkiston pudotin pois ja sieltä löyty apexin logo :)

Taka akselistoa vasta kattelin ja suunnittelin, mut jarrut sain irti. ne pistin pesuun ja harjasin skeidat pois, vaihdoin kumit ja tiivisteet ja maalasin.

full
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

tossa testailin pohjaan erinäisia harjalaikkoja, neekerintukkia ja epäkeskohässäköitä, ja on kyl aikamoista nysväämistä eikä pääse pienimpiin paikkoihin kiinni.

Takapuskimen alta löyty muutama reikä, mikkä on tullut sisäpuolelta läpitte ku on ollu kosteutta takaluukussa..

Noh. sitte tossanoin ku tulee semmonen hetki, niin käyn hakemasa hiekkapuhaltimen kaverilta ja kevyesti puhallan koko pohjan, ei jaksa koko pohjaa rällätä :D

tuli aika yllätyksenä oi puhkiruostumiset.. tarttee puhaltaa takaluukun puolelta kunnolla noi paskat saumat ja sitte ltkästä peltiä tilalle ja siistiä..
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Tänään tuolta sinisten kavereitten puolelta oli kaveri jeesimässä ni otettiin taka akselisto ja tankki poikkeen.

Hioin pohjasta puolet ja maalasin hapokkaalla, niin ei pitäis jatkua pintaruosteilun ja mätänemisen.

Taka akseliston pultit on jämäkästi kiinni, joten vien sen sellasenaan kaverin työpaikalle missä takoja saa irrottaa ne niin pääsee hiomaan niitäkin ja maalaamaan. Perä ja vetarit on irti ja perä pitäis sitte seuraavaks hiota ku pohja on valmis.

muutama kuva.

full


full


ps. kaarien ruosteet jäävät tohon tulliin asti :D
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

vein juur taka-akselin kaverin tyhöpaikalle, niin saavat ottaa irti toisistaan osat.

Samaan syssyyn tilasin uudet koiranluut takavakaajalle. Ihan etuvetogalantin koiranluilla koitetaan mennä, koska visuaalisesti ovat ihan samanlaiset.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

joo. Harri ehdotti että ne ovat rs mallin navat.

Avatarkuvan satula ja kiekko on eclipsestä et ei hämää :D

Sitä vaan mietin että mitkä jarrut seuraavaksi. Vissiin dsm osastolta 2g neliveto eclipsen jarrut passaisi?

Ja niin. Etulaikat on uritettu ja takaset läpirei'itetyt.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

no nyt meni homma astetta ihmeellisemmäks :D voiko noi sitte olla jokku vahvistetut vai jostain uuemmasta mallista tjsp???
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

nokonzok sanoi
Mikäs on levyjen läpimitta? Olisko esim. nelosesta peräisin?

Paan mitan sitte ku on käsillä mauseri ja levy. toisaalta toi vaikuttais siltä että noihin takasiin ainaki ois tenhty ite reijät, kun niissä kun menee se 6mm pultinreikä, niin siinä kohtaa on reikä sen pultinreijän kylessä, että tuo 5mm pultinreikä on puolikuu.. tiedä häntä.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

en osaa sanoa. ei oo näkyny 2g 4wd eclin napoja ikinä. mut eiköhän ne aika yhteensopivia ole, mutta japsissa vissiin aclipseä vähä hintsummin ollut, niin ite epäilen jotain uuempaaa evoa.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

tässä aamun aikana oon hionu lopun pohjaa ja maalasin koko pohjan hapokkaalla.. maanantaina site taka akelin kiinnityskohtiin runkopalkkeihin vahvistehitsauskia kun on jostain syystä murtuneet siittä.

sitte saaki alkaa massaamaan ja heittää nippuun taas :)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom