Lancer EXE -91 Etuiskarit + alatukivarsi

Moukku

New Member
Liittynyt
20 Kesäkuu 2007
Elikkä katsastusmies puheli etuiskareiden vaihtamisesta ja oikeelta edestä alapallonivel on myös finaalissa. Tuo lancerini on vanhaa korimallia(sedan). Siihen ei alapalloniveltä erikseen saanut vaan pitäisi koko alatukivarsi vaihtaa. Itse tuon homman teen vaikka henki menisi, mutta jos jollakin on kokemuksia tästä urakasta niin sopii kertoa :)

Varaosat olen jo saanut ja se kuuluisa korjausopas tulee näillä näkymin postilaatikkooni tällä viikolla, eli siitä sitten saan itseluottamusta hommaan! (tai sitten en)

Kiitos jo näin etukäteen vastaajille!
 
Vs: Lancer EXE -91 Etuiskarit + alatukivarsi

Iskareista en tiedä, mut kyllä tuohon pelkkiä alapalloniveliä saa. Tai ainakin sain omaani.

Vanhat irtoo lekalla, kevyesti kuumentaen.

Moukku sanoi
Tuo lancerini on vanhaa korimallia(sedan).

Meinaaatko sitä kantikkaampaa mallia siis vm.84? -->88. "Uudempihan" on vähän "pyöreempi" vm.88-92.
 
Vs: Lancer EXE -91 Etuiskarit + alatukivarsi

Kyseessä on se "pyöreempi" : >

Mutta joo vemixillä sanoivat ettei ole saatavilla alapalloniveliä erikseen. Samapa tuo, sillä sain tuon alatukivarren halvalla autopurkamolta. Mitä isompi vika sitä suurempi leka? :D

:driver
 
Vs: Lancer EXE -91 Etuiskarit + alatukivarsi

juu alkuperäis osaa eivät myy pelkkää niveltä vaan pitää ostaa koko tukivarsi,tarvikkeena tais saadakkin pelkän nivelen.

iskareiden vaihdossa helpottaa kummasti jos ostaa sellaset jousipuristimet jolla saa jousen painettua kasaan,sanoisimpa että välttämättömät ovat ::)
 
Vs: Lancer EXE -91 Etuiskarit + alatukivarsi

mikko412 sanoi
juu alkuperäis osaa eivät myy pelkkää niveltä vaan pitää ostaa koko tukivarsi,tarvikkeena tais saadakkin pelkän nivelen.

iskareiden vaihdossa helpottaa kummasti jos ostaa sellaset jousipuristimet jolla saa jousen painettua kasaan,sanoisimpa että välttämättömät ovat ::)

Jooh, ja niiden puristimienkin kanssa kannattaa olla tarkkana, tai voi olla että löydät sormes naapurin talon katolta...

Mutta eipä tosiaan ole järkeä (mun mielestä) hakea purkaamolta käytettyä tukivartta nivelen kanssa, koska todnäk pääset vähemmällä vaivalla ostamalla tarvikkeena nivelen. Tiedät ainakin mitä saat.
 
Vs: Lancer EXE -91 Etuiskarit + alatukivarsi

miikka sanoi
Mutta eipä tosiaan ole järkeä (mun mielestä) hakea purkaamolta käytettyä tukivartta nivelen kanssa, koska todnäk pääset vähemmällä vaivalla ostamalla tarvikkeena nivelen. Tiedät ainakin mitä saat.

Näinpä. No viisaampi olisi hakenut sen tarvikkeena, mutta olenkin vähän erilainen nuori. Ja voipi olla, että menee AD:lle Hatanpäälle vaihdettavaksi nuo, kun naapuri jutteli, että heillä on kiinteät ja erittäin halvat hinnat tuommoisten osien vaihdosta. Ei tarvitse sitten pähkäillä kylmässä autotallissa että mihinkäs nää laatikolliset pultteja sitten kuuluu kun hyvin näkyy toimivan ilmankin ;D . Niin ja olin kyllä tietoinen jousipuristimien tarpeesta. Itse en sellaista omista ja voipi olla että halvemmalla pääsen kun laitan ammattimiehet hommiin, kuin ostaisin moisen vempaimen..
 
Vs: Lancer EXE -91 Etuiskarit + alatukivarsi

Paskanmarjat. Vaihdettiin ne sitten tuttavan kanssa ja voin kertoa että oli helppo homma.

Se alapallonivel todella on prässätty alatukivarteen kiinni että en sitten tiedä millä konstilla meinaisitte itse tarvikkeena vaihtaa sen? Helposti tuo kuitenkin lähti (mitä nyt joutui puhkumaan ja pähkymään) kun oli kunnon välineet aina paineilmavääntimistä rautakankeen ja hydrauliseen nosturiin :>. Ja iskunvaimentajat olivat kanssa pala kakkua. Kaksi pulttia alhaalta, kaksi mutteria ylhäältä, jarruletkut mutterilla pois iskarista ja senku puristelemaan jousia kasaan. Ainoa hankaluus oli saada jousi takaisin uusiin iskareihin, sillä sitä "hahloa" ei kunnolla nähnyt ja joutui vähän arvailemaan. Myös jousien harvakierteisyydestä oli vähän päänvaivaa. Kuitenkin helppo homma kunhan vain omaa kunnon hylsysarjat, sillä alustan osia ei millään lähikaupan lenkkiavaimilla kiristellä!
 
Vs: Lancer EXE -91 Etuiskarit + alatukivarsi

hyvinhän tuo remontti näyttää sujuvan!eipä kannata enään miettiä auton viemistä korjaamolle ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom