Lancer GTi ´95 kylmänä vedonpuutetta

juhaza

Lancer GTi -95
Liittynyt
22 Huhtikuu 2008
Sijainti
Padasjoki
Juu elikkäs semmoinen ongelma on nyt, että kylmällä koneella (4G93) kiihdytettäessä meinaa vedot olla vähän heikohkot.
Käyntiin lähtee kyllä hiienosti ja käy muutenkin tasasesti. Mutta kun kiihdyttää niin kulku on tahmeaa, tekee sitä myös tasakaasullakin ajettaessa, saattaa alkaa välillä vetämään kunnolla, sitten taas laiskistuu.
Normaalilämpöisenä ei mitään probleemia, vetää ja kulkee ihan normaalisti niinkuin pitääkin.
CE -valo ei pala, eikä vilku ajaessa. Toimii kyllä normaalisti kun virrat kääntää päälle.
Vikakoodeja ei ole luettu.

Jos olisi jotain ideoita mikä sen aiheuttaa tai muutenvaan keskustelua aiheesta, niin voitaisiin murehtia sitä yhdessä :D

- Junnu
 
Vs: Lancer GTi ´95 kylmänä vedonpuutetta

Ja muuten olen lukenut vähän ristiriitaista tietoa siitä, että onko ko. laitos OBD järjestelmällä.
Eipä ole.
Yritin Boschin KTS 540:llä päästä käsiksi auton sisuksiin, mutta eipä onnistunut ei.
Vanha kunnon vilkkukoodi siis kunniaan! :peukku
 
Vs: Lancer GTi ´95 kylmänä vedonpuutetta

ihan arvaus mutta koska vaihdettu tulpat/johdot.

saitko vilkuttimella ulos koodeja?
 
Vs: Lancer GTi ´95 kylmänä vedonpuutetta

mikko412 sanoi
ihan arvaus mutta koska vaihdettu tulpat/johdot.

saitko vilkuttimella ulos koodeja?

Tulpat ja johdot vaihdettu viimekeväänä, n. 30tkm sitten. Johdot tosin motonet laatua, joten tokkopa niidenkään kunnosta voi ihan varma olla ;D

En ole vikakoodeja vielä yrittänyt lukea muulla kun tietokoneella...
 
Vs: Lancer GTi ´95 kylmänä vedonpuutetta

kattele koodit josko olis jotain tallentanu,tuskinpa kun ce valo vissii pelaa niin kun pitää.

tarvike piuhat voi olla pirullisia tai hyviä(mulla motonetin HOT WIRESIT lens mettään seuraavassa tulpan vaihdossa)olivat palaneet kii tulppiin ne kumitutit.vakio 1,5 lankussa. tosin hyvin niillä kulki ja kävi

tosin orkkikset maksaa melko maltaita 90e jo tavikseenkin :-[
 
Vs: Lancer GTi ´95 kylmänä vedonpuutetta

Täytyy täs varmaan värkkäillä se koodinlukija kerran kun jaksaa ja kattoo josko sieltä jotain löytyis.
4tkm päästä on seuraava huolto, jos siinä samalla ottais kaasuläppäkotelon irti ja putsailis ja tarkistais EGR:n toiminnan. Sitten jos ei tokene, niin alkaa epäilemään tulppia ja johtoja.
Mites muuten tuo kaasuläppä..luin jostain että GDi koneessa sitä ei ainakaan saisi käsin veivailla, miten on näissä, onko mitään väliä / haittaa?
 
Vs: Lancer GTi ´95 kylmänä vedonpuutetta

Itsellä tekee samaa, eikä täällä ainakaan ole tulpissa ja johdoissa vika. Ilmoitteleppas siten mistä vika löyty.
 
Vs: Lancer GTi ´95 kylmänä vedonpuutetta

No nyt sain vihdoinviimein aikaseks sen kaasuläppäkotelon putsauksen. Ihan vaan Valvolinen carburetor cleanerilla paikallaan suihkimalla ja puhdas tuli. VV-suodatin, ilmamäärämittari ja imuputki putsattu samalla ja ECU resetoitu. Pienen testiajon jälkeen alkoi toimimaan kunnolla, lämpimänä, aluksi putsauksen jälkeen käynti oli heikkoa. Nyt vaan innolla odotetaan että miten käy kun kylmänä lähetään liikenteeseen ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom