Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Hepa^

Audi TT Q
Liittynyt
1 Kesäkuu 2004
Sijainti
Jyväskylä
Kiihytin ihan normaalista ja laitoin kolmosta sisään niin kone sammu. Valuttelin ja yritin käynnistää niin ei muuta ku startti pyörii. Joku noin 20 sekunttia sammumisesta uus yritys niin sitten käynnisty.
Aiemmin teki saman kun oli auto pihassa käynnissä, sammu ja ei heti käyntiin.

Aivan pientä nykimistä on tapahtunut aiemmin välillä ajossa ja isommilla vaihteilla kiihytettäessä pienin kierroksin tapahtuu kovaa nykimistä.

Mistä lähteä vikaa etsimään?
Vinkkejä on tullut että hälyttimen ajonestossa vois olla vikaa (mikäli tuossa hälyssä ees on ajonesto) :)
Bensansyöttöön vika tuntuis vaikuttavan ja aika on/off -tyyliin. Pistään vaan ihmetyttään tuo kun ei suostu heti käynnistymään. :-\

Tuli tuossa vielä mieleen, että vikakoodi on näyttänyt että happianturissa vois olla jotain vikaa, eli voisko tuo vaikuttaa myös.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon

Porukoiden rimerassa ainakin ajonesto on kytketty bensansyöttöön/sytytysvirtaan, eli startti kyllä pyörittää mutta ei päästä käynnistymään. Luulis ainakin että kattivehkeissä kytkee polttoaineensyötönkin pois, voipi muuten olla katalysaattori huonona muutaman käynnistyksenestostartin jälkeen...

Sehän selviää sillä että nappaat hälystä ajoneston johdot yhteen ja pidät peukkuja pystyssä :)
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon

nostokurki sanoi
Sehän selviää sillä että nappaat hälystä ajoneston johdot yhteen ja pidät peukkuja pystyssä :)

Kun sais ensin edes jostain selville, onko tuossa ees ajonestoo. :)
Ja ettis ne oikeet johdot.

Mitä tuossa Enforcer-hälyttimen papereita lueskelin, niin siinä lukee että "...kytkennällä startti ei toimi jos hälytysjärjestelmän virta katkaistaa..."
Eli taitaa tuo hälytinjärjestelmä estää startin pyörimisen ja startti kyllä pyöri tuolloin. :(
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon

Päivän mietittyä ja keskusteltua muitten kans tuli parit paikat mielee.

Tyhjäkäyntitunnistin vois olla yks. Ajossakin tais kierrokset tippua nolliin silloin kun painoin kytkimen pohjaan ja sitä ennenkin sammui paikallaan tyhjäkäynnillä. Ihmetyttää vain tuo että vasta toisella yrittämällä suostuu sitten käynnistymään. ???

Toiset paikat vois olla bensapummpu tai -suodatin.

Täytyy nyt kuitenkin käyä huomenna merkkihuollossa keskustelemas ja toivoa parasta! :peukku
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon

Mikäs Enforceri sulla on.?

Mulla on tossa exessä joku malli,ja en ihmettelisi jos siinä olisikin vikaa,on kyllä sen näköinen "laitos"..

S.kaaviokin siihen löytyy,jos vaan on sama malli.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon

ST sanoi
Mikäs Enforceri sulla on.?

Enforcer 600 lukee takuulappusessa.

En kyllä ite enää kovin epäile hälytintä, koska tuossa hälyn ohjeissa kerta luki et ohjaa starttia.
Ja kerta tyhjäkäynnillä sammunu kummallakin kerral.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon

Hälyssä on pelkästään lähtö,jolla sitten ohjataan mitä halutaan,YLEISIN vain sattuu olemaan startti.

Mutta VOI yhtälailla olla kytketty b.pumppuunkin.

Tuonkin mukana tuli "takuutodistus",että oli oikeen hesan liikkeessä asennettu (joku hälypalvelu),ja voi vittu mitä räpellystä se jälki.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon

Hälyttimien myyjältä tms tuli ilmotus että ei voi hälytin aiheuttaa. Ohjaa starttia niinkuin lukikin.
Tosin ikinähän ei voi mennä takuuseen onko piuhat kytketty starttiin vai mihin mutta kyllä nyt suljen tuon mahdollisuuden vähäksi aikaa.

Merkkihuollossa eivät osanneet vielä sanoo mitään muuta kuin että seurataan rupeeko vielä tekemään useemmin.
Siihen tulokseen kuitenkin tultiin että vaihan bensansuodattimen ainakin näin aluksia.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon

Luulin jo hetken että sammuminen loppui, mutta taas jatkunut. Parin päivän sisällä sammunu jo 6 kertaa.
Ja tosiaankin sammuu nyt milloin sattuu ja välillä lähtee heti käyntiin ja välillä joutuu odottamaan hetken aikaa.

Mahdollisesti joku naksahdus (releen ???) kuuluu ja sitten suostuu käynnistymään.
Eli olisiko joku rele hajalla tai sitten bensapumppu? :-\
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon

Nyt ollu käyntiin lähtemättä jo pari viikkoo ja ei oo vikaa löydetty.
Kohta alettava varmaan uskomaan että se kuuluisa ECU:han siellä taas on hajalla.

Virrat päälle > ei pensapumpun ääntä
Yrittää käynnistää > startti pyörii, ei kipinää

Onkohan tuo ECU jotenkin yhteydessä tuohon pensapumppuun vai enkö vaan osaa kuunnella takapenkin välistä
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Oletko vielä kokeillut ottaa hälytintä pois käytöstä? Tee se, lyön vetoa että vika on siinä :peukku
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

MetalMan_ sanoi
Oletko vielä kokeillut ottaa hälytintä pois käytöstä? Tee se, lyön vetoa että vika on siinä :peukku

No eipä oo tullu kokeiltua, enkä tiiä miten ton saa ees irti piiristä.
Mutta en millään usko että se vaikuttais sytytykseen sekä mahdollisesti pensapumppuun.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Hepa^ sanoi
No eipä oo tullu kokeiltua, enkä tiiä miten ton saa ees irti piiristä.
Mutta en millään usko että se vaikuttais sytytykseen sekä mahdollisesti pensapumppuun.

Eipä ole uskonut moni muukaan, ja onhan täälläkin näitä tapauksia nähty, että hälyttimen ajonesto on sanonut työsopimuksensa irti ja kun se on vaikuttanut juurikin bensapumppuun, niin ei ole oikeen kärry saanut menovettä. Monella sammunut juuri lennosta ja sen jälkeen satunnaisesti saattanut jopa toimia, tai sitten ei.

Purkaa hälyttimet pois kokonaan, jos käytettävissä on kytkentäkaaviot sun muut tai jos tuttavapiiristä löytyy hälyttimien kanssa pelanneita henkilöitä niin siitä apujoukkoja talkoisiin. Olen melko varma, että kärry hörähtää käyntiin kun saatte hälyttimen purettua. Tietysti (ehkä) helpommalla vielä pääsis, jos jollain olis vinkkiä, miten sais pelkästään ton bensapumpun pois hälyttimen piiristä.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

On tietysti mahdollista että Enforcerin starttirelettä on käytetty jonkun muun piirin ohjaukseen, esimerkiksi bensapumpulle vaikka se ohjeissa kielletäänkin. Mitä tapahtuu kun hälytin on päällä, avaat oven ja yrität startata hälyn huutaessa? Pyörittääkö? Jos pyörittää niin starttipiiri on kytketty jonnekin muualle. Tässä tapauksessa paikallista keskusyksikkö ja ohita piiri kokeeksi.

Kaverilla oli Enforcer starttipiirissä ja rele alkoi temppuilemaan aikoinaan. Välillä pyöritti ja välillä ei eli vekottimessa käytetty rele ei välttämättä ole mitään superlaatua...
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

ast sanoi
eli vekottimessa käytetty rele ei välttämättä ole mitään superlaatua...
No ei todellakaan ole!

Tuon omankin ovat kyllä sellaista supermarkettilaatua,että jopa biltemasta saa parempia.

Itsellänikin uskon että tuo rele temppuilee,kun välillä starttaa ok ja välillä hieman kuin olisi heikkoa virtaa..
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

No kyllähän tuota voi testata hälyt päällä starttaamista, yrittää vaikka peittää tuon summerin jollain ettei naapurit pelkää. ;)
Tai sitten kattelen nuo asennusohjeet ja katon meneekö startille oikeen värinen piuha.

Mutta selittäkääs tuo miten se ajonesto vaikuttais sytytystulppiin? Eli jotain muutakin siellä olisi rikki.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Hepa^ sanoi
Mutta selittäkääs tuo miten se ajonesto vaikuttais sytytystulppiin? Eli jotain muutakin siellä olisi rikki.
Niinpä.
Jos ei sitten ajonestoa ole todella reikäpäänä asennettu.

Tarkistappa nyt vielä kerran KAIKKI sulakkeet (ja releet myös),voivat olla myös "valekyrvähtäneitä".

Ja muistelisin että jos jokin "osa-alue" ei toimi,niin ecu ei silloin myöskään anna puolalle virtaa.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Tutun Honda oirehti samalla tyylillä. Vika löytyi temppuilevasta sytytyksen ohjainyksiköstä
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Ecu siä paskana on ... älä ny ihmeessä tuhoa sitä kokonaan korjaus kelvottomaan kuntoon...

ecu huolto jani.alho@elisanet.fi
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=16949.0

Älä lähetä ecua vielä mihinkään ;) Tuossa tarina mun oireista jotka vaikutti aika samalta.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

joo ja kato bensapumppu ja jos sille menee releitä niin ne
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Enforcerihan on jenkkihälytin eli sallii auton käynnistämisen, mutta katkaisee kaikki virrat muutaman minuutin kuluttua ja palauttaa ne takaisin minuutin sisään kunnes taas katkaisee jo alta minuutin. Jotenki tuollai se meni. Tämä jenkkien lainasäädännön vuoksi. Eli saattaisi se olla se häly mutta toki muukin.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Harri K sanoi
Enforcerihan on jenkkihälytin eli sallii auton käynnistämisen, mutta katkaisee kaikki virrat muutaman minuutin kuluttua ja palauttaa ne takaisin minuutin sisään kunnes taas katkaisee jo alta minuutin. Jotenki tuollai se meni. Tämä jenkkien lainasäädännön vuoksi. Eli saattaisi se olla se häly mutta toki muukin.
No ei ainakaan minulla eikä ohjeidenkaan mukaan..
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Harri K sanoi
Enforcerihan on jenkkihälytin eli sallii auton käynnistämisen, mutta katkaisee kaikki virrat muutaman minuutin kuluttua ja palauttaa ne takaisin minuutin sisään kunnes taas katkaisee jo alta minuutin. Jotenki tuollai se meni. Tämä jenkkien lainasäädännön vuoksi. Eli saattaisi se olla se häly mutta toki muukin.

Jos siin laitteessa on VAT, ni ei toimi noin vaan ihan normaalisti. Eli jos immo on päällä, ni se on koko ajan päällä. Ja se immohan on helppo ohittaa. Immohan voi sitten vaikuttaa sytkään, bensapumppuun tai starttiin. Riippuen siitä mikä piiri on katkaistu. Kannattaa huomata, että vaikka as.ohje asentamasta muualle kuin starttiin on se voitu asentaa muihinkin piireihin. Periaatteessa se pitäisikin asentaa johonkin muuhun piiriin kuin starttiin.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Niinpä, starttiin kun se ois ehkä tyhmin asentaa.
Että ku sais jotenkin nopsaan ohitettua koko hälytinjärjestelmän, mutta kun taitoo ja ideoita ihan heti riitä tuohon. :-\
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Yleensähän noissa hälyissä käynnistyksen/ajonesto on ihan selvästi erillisenä laitteessa, eli muista erillään olevat liittimet. Jos siitä hälyjen "aivoista" löytyy johtosarjan/sarjojen lisäksi esim. pari abiko -liitintä, niin kannattaa tutkailla vaikka yleismittarilla niiden toimintaa... Voihan sieltä olla ihan yksinkertaisesti esimerkiksi kärjet palaneet releestä.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Kun löytäisi/tietäisi missä tuon päälaite sijaitsee. :-\
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

No sireenin varmaan olet ainakin löytänyt. Lähteekö siitä vain muutama johto vaiko sellainen paksumpi nippu, noin 20-25 johtoa?
Jos paksu nippu, ei erillistä keskusyksikköä ole, vaan laitteen "aivot" on sielä samoissa kuorissa. Jos taas vain muuta johto, seuraamalla niitä, löydät keskusyksikön.
Sieltä sitten johto kerrallaan seuraat mihin menee ja ei muuta kuin irti. Jos joku auton johdoista on katkaistu ja molempiin päihin tulee hälyltä johdot, olet löytänyt immon kytkentä pisteen. Kytke auton johdot takaisin yhteen ja avot, immo on ohitettu.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Taas hieman autoa tutkittu tänään. Hälyttimen keskusyksikkö löytyi mutta vielä ei ole tarkempaa tietoa johdotuksista. Kaaviot kun ois ni vois kokeilla ohittaa sen ajoneston suoraan siitä.

Mitään surinaa en kyllä saanut bensapumpusta kuulumaan.

Muuallakin vikaa täytyy olla kerta ei anna kipinää käynnistäessä. Liekkö sitten tuo ECU ole jotenkin pumppuunkin yhteydessä ettei pumppu saa tarpeeksi suurta jännitettä. ??? Olisi myös hyvä mitata että saako ECU jännitettä kun sen kaaviot löytäis jostain.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Tossa on 600-4 mallin kytkykaavio,jos sattuisi sulla olemaan sama.

http://www.paskanmyivat.com/Salaa/IMG.jpg
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Tuon kaavion löysin iteltäkin.

Onko näin että bensapumppuun ei pääse käsiks muuta kuin tankin irrottamalla?
Ja onko konehuoneen takaseinässä johtonippuun teipattuna oleva sininen perusliitin pumpun testiliitin? Mittasin virrat päällä, niin vaelteli jännite 0,5...3,5 V.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Bensapumppuun pääsee käsiks ku irrottaa takapenkin istuinosan ja sieltä löytyy peltinen pyöreä lätkä. Lätkä on liimattu pohjaan mutta irtoaa esim. ruuvarilla nostamalla (itellä irtos ihan käsin). Lätkän alta paljastuu bensapumpun kiinnitys tankiin.

Oma Gti lanceri ei lähde myöskään enään käyntiin, sammui kesken ajon. Kerran nykäs ja hetken kuluttua sammui, lähti käyntiin hetken starttailun jälkeen, ajoin taas jonkin aikaan ja sit taas sammui eikä lähde enään käyntiin.
Kipinää ei antanut, suuttimien toiminnasta en tiedä mutta bensapumppu tuntui pyörivän, ainakin virrat tuli sille...

Pitäis varmaan hinata huoltoon :'(
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

mongomongo sanoi
Bensapumppuun pääsee käsiks ku irrottaa takapenkin istuinosan ja sieltä löytyy peltinen pyöreä lätkä. Lätkä on liimattu pohjaan mutta irtoaa esim. ruuvarilla nostamalla (itellä irtos ihan käsin). Lätkän alta paljastuu bensapumpun kiinnitys tankiin.

Oma Gti lanceri ei lähde myöskään enään käyntiin, sammui kesken ajon. Kerran nykäs ja hetken kuluttua sammui, lähti käyntiin hetken starttailun jälkeen, ajoin taas jonkin aikaan ja sit taas sammui eikä lähde enään käyntiin.
Kipinää ei antanut, suuttimien toiminnasta en tiedä mutta bensapumppu tuntui pyörivän, ainakin virrat tuli sille...

Pitäis varmaan hinata huoltoon :'(

Eikö sen n. 10cm halkasiljalta olevan lätkän alla oo pa-määräanturi, mitä kattelin tuosta Lancerin manuaalista niin pumppu pitäis olla n. 20cm siitä oikealle?

No sulla sit aika sama homma kun mulla, ite vois viiä kans huoltoon mut ei jaksais lähtee hinaileen parinkymmenen kilsan päähän. :-\
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

mongomongo sanoi
Bensapumppuun pääsee käsiks ku irrottaa takapenkin istuinosan ja sieltä löytyy peltinen pyöreä lätkä. Lätkä on liimattu pohjaan mutta irtoaa esim. ruuvarilla nostamalla (itellä irtos ihan käsin). Lätkän alta paljastuu bensapumpun kiinnitys tankiin.

Oma Gti lanceri ei lähde myöskään enään käyntiin, sammui kesken ajon. Kerran nykäs ja hetken kuluttua sammui, lähti käyntiin hetken starttailun jälkeen, ajoin taas jonkin aikaan ja sit taas sammui eikä lähde enään käyntiin.
Kipinää ei antanut, suuttimien toiminnasta en tiedä mutta bensapumppu tuntui pyörivän, ainakin virrat tuli sille...

Pitäis varmaan hinata huoltoon :'(

88-92 galanteissa pa-pumppu on juurikin n. 10cm lätkän alla ja mittarin anturi sellansen n. 6cm ätkän alla...

jos pa-pumppu pyöriin niin ecu saa virtaa mutta olisko vika mahdollisesti kampiakselin asentoanturissa? vikakoodit luettu? sillä jos asentoanturi on mykkä ei tule kipinää tai suuttimien ohjausta
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

JKorpela sanoi
88-92 galanteissa pa-pumppu on juurikin n. 10cm lätkän alla ja mittarin anturi sellansen n. 6cm ätkän alla...

jos pa-pumppu pyöriin niin ecu saa virtaa mutta olisko vika mahdollisesti kampiakselin asentoanturissa? vikakoodit luettu? sillä jos asentoanturi on mykkä ei tule kipinää tai suuttimien ohjausta

Lancerissa on yks n. 10cm lätkä jonka alla tietääkseni anturi ja kaks n. 3 cm lätkää joista toisen avasin eikä ollut mitään sen alla. Mikäli oikeen tulkitsin manuaalin kuvaa niin pumppua ei saa irti eikä pääse käsiks muuta kuin tankin irroittamalla?
Ja siitä konehuoneen pumpun testiliittimestä, onkohan se semmonen normi abikoliittimen tyylinen, koska se antoi virrat päällä n. 0-3 V.

Mitenhän tuon asentoanturin toimivuuden pääsis mittaan/tarkastaan?
Ja ei oo vikakoodeja luettu kun ei viittis sen takia hinata huoltoon.

Vasta perjantaina pääsee autoon taas käsiks kun intistä päästävät lomille. :-\
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Hepa^ sanoi
Eikö sen n. 10cm halkasiljalta olevan lätkän alla oo pa-määräanturi, mitä kattelin tuosta Lancerin manuaalista niin pumppu pitäis olla n. 20cm siitä oikealle?

No sulla sit aika sama homma kun mulla, ite vois viiä kans huoltoon mut ei jaksais lähtee hinaileen parinkymmenen kilsan päähän. :-\

Joo oot varmaan oikeassa määräanturin suhteen, oletin vaan että pumppu olisi siinä, en katsonut tarkemmin :-[


Minäkin olen epäillyt tuota kampiakselin asentoanturia. Olis tosiaan hyvä tietää joku simppeli tapa miten voisi todeta anturin toimivuuden.. ???

Ja ei ole vikakoodeja luettu täälläkään.. Pitäis soittaa ja varaa aika tuosta muuralan veholta, näyttäis olevan lähin mitsu huolto. Eikä olis paha hinaa auto sinne, matkaa ehkä vähän yli kilsa..
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Lähetätätte eskulle sekä kampiakselin asennontunnistimen, ilmamäärämittarin ja ecun samalla kertaa, jos ei ole huollettu. Sitten on kaikki kondiksessa :).
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

AntiDrizztus sanoi
Lähetätätte eskulle sekä kampiakselin asennontunnistimen, ilmamäärämittarin ja ecun samalla kertaa, jos ei ole huollettu. Sitten on kaikki kondiksessa :).

Eskulla vaan tuntuu olevan niin paljon hommaa, että jonotusaika voi olla aika pitkä. :-\
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Sitä minäkin epäilen.. Lähettäisin kyllä jos saisi varmasti takas parissa viikossa :-\
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Eskulla on kyllä jonoa, mutta voihan sen ajan varata sieltä jonosta ja lähettää sitten, kun aika lähestyy. Tämä ei tosin auta siihen, jos auto täytyy saada heti ajoon :).
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Hepa^ sanoi
Ja ei oo vikakoodeja luettu kun ei viittis sen takia hinata huoltoon.
Olikos mul nyt vaa hyvä säkä, ku sattuu olemaa ihan ensimmäisiä uudemman korin lancereita ja siihen käy toi vikakoodin lukulaite, jonka rakennusohjeet löytyy täältä. Kurkkaapas kojiksen alle sattuuks sult löytymää ratin alapuolelta tämmönen liitin.
Ei tarvi sitte vikakoodien tarkastamisen takia viedä korjaamolle.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Mulla on itellä -93 lancer ja siitä ei voinu kattoo vikakoodeja tuollatavalla. Korjaajakin joutui tilaamaan jonkun adapterin siihen että sai mitattua.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Mielestäni tuommoista ei ole mullakaan mitä tuossa viikonloppuna tuli kurkattua tuonnekkin, mutta täytyy varmistaa ens viikonloppuna kun pääsee kotiin.

Sijaitseeko tuo kampiakselinasentotunnistin kampiakselin päässä? Mikäs se siin moottorin yläpäädyssä oleva mötikkä on mihin menee piuha, nokka-akseleitten välissä?
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Hepa^ sanoi
Sijaitseeko tuo kampiakselinasentotunnistin kampiakselin päässä? Mikäs se siin moottorin yläpäädyssä oleva mötikkä on mihin menee piuha, nokka-akseleitten välissä?

sijaitsee nokkaakselin päässä,nokka akseleiden "välissä"

ja normi versioissa jakajansisällä (myös galanteissa)
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Mulla kävi kans samoin eli sammu kesken ajon ja kun käynnisti uudestaan niin pysy käynnissä n. 5 sek. ja sammui. muutaman kerran kun starttaili niin hoksasin, että soittimen takaa kuului releen naksaus ja auto sammui heti. No eiku purkaan keskikonsolia ym.
Ja tämä kaikki tapahtui mökillä 160 km kotoa. aikansa sitä tuplarelettä tutkin niin ei muutako teippiä ympärille että pysy pohjassa se
metalli "lärpytin" ja auto käyntiin niin pysty ajaan kotiin, no ei siinä tulihan sitä ajettua teippipatentilla muutama viikko :)

Kävin sitten kaikki sytkäpuolen osat läpi ja kokeilin myös uutta relettäkin, eikä vikaa tahtonut löytyä..

Ei muutako ecu irti ja Eskulle, menihän siinä muutama kuukausi, mutta kun eilen laitoin sitten ecun takaisin ja auto käyntiin...
Kyllä käy hienosti, ja aikaisemmat nykimiset oli myös kadonnut ja tuntuu aivan eri autolta, tuntuu niinkuin kadoksissa olis ollut muutama hevosvoimakin oli palannut, ja kyllä nyt repii..

Niin ja Esku asensi samalla ecuun vikakoodilukulaitteen ja eprom-muistikannan, jos haluaa muutella esim. polttoaineensyöttökarttoja..

Ja autohan on tuo Gti lancer ´91.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Mulla tuo samainen metallikuoressa oleva (pää)rele naksutteli ja oli releelle tuleva jatkuvanvirranjohto poikki. uus johto niin taas mennään.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Kohta sitä sit varmaan itekkin pitää luovuttaa ja toivoa että vika ois ECU:ssa. :)
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Soittivat just Veholta, CPS eli kampiakselin asennon tunnistin rikki.
Ja uus pitää tilata Japanista asti ja maksaa n.800€.. että silleen :seina
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Esku korjailee, jos on aikaa ootella :). Ei varmasti maksa noin paljoo...
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Nyt voi ainakin bensapumpun sulkea pois, se toimii hyvin.
Onko kellekkään tullut ikinä vastaan ajonestoa joka olisi kytketty johonkin muuhun kuin bensapumppuun tai starttiin, eli sytytyspuolelle?
 
Takaisin
Ylös Bottom