Lancer pyöränpultti ?

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
elikkä ol TÄYTTÄ tuskaa vaihtaa talvinakit alle..
KIITOS kuuluu Stillauton Hienoille kuusiokolomuttereille, jotka ol sit astetta tiukemmassa keulapyörissä.
Yhdestä mutterist sit korkkas kuusiokolot ja men poraukseksi koko päivä !
eli ny o porattu (pilattu EHKÄ aluvannekin) ja sit samalla 1 pyöränpultti... :mad:

ny o talvirengas 3 mutteril kiinni vaa(pysyy toki mutta 4 saatava pian lisää varmuuden vuoksi)

Elikkä kysymys:
millane on -95 lanceris etupyörän pultti ? miten se o kii ?
vaarnaruuvi vaiko iha vaan pinnapultti navasta läpi ?
kuka on vaihtanu ja onnistuuko ite vai vienkö suoraan korjaamolle ?
 
Pultti on navasta läpi ahdistussovitteella. Lekaa vaan niin irtoaa. Navan saattaa joutua purkamaan että saa uuden pultin ujutettua sinne. Jos napaa ei tarvitse purkaa, niin sitten on ihan simppeli juttu.
 
Huollon mukaan navan joutuu aukaseen..

onkos millane operaatio ite tehä ? ku ei sais huoltoon ku vastaa viikonpäästä ...
 
Kaikki yli yhden on vaan liikaa ;D Kuinka pahasti se nyt meni, eikö kierteitä voi aukasta kierrepakalla ?
 
kierteet on 100% hyvät n yli 180° pultin päästä katottuna.. vajaat puol ympyrää o sit huonot :-[

mut jenkapakkaki auttas varmaaa ensihätään..
kokeillaanko Tepi tänää ?
 
Jep eli pultti vaihdettu . Aikaa meni reilu ½ h (liike sano, että 1½ h ainakin ja että navan joutuu irrottaan)
vaan eipä joutunu. 2 pulttia vaan auki ja jarrusatula oli irti ja sit lähti jarrulevy samalla. Ja sit katto että akselistossa ol selvä kolo missäkohin pultin pääs lyömään pois.
Uusi pultti merkkiliikkeessä maksoi 2.8 e ja oli sitten booreiltaan 1 mm pisempi ja kannaltaa reilu 1mm isompi. Joten pieni hionta yhdestä kohtaa kantaa niin se pääsi kääntyyn akseliston kolosta kohtisuoraan napaan ja lyömälllä booreille takas kii ja levy ja jarru kiinni ja eikun ajoon !
:)
 
No jo on :eek:

Voishan ton hitsata, mutta kannattaa ehkä harkita uutta ja ton laitat vaikka varapyöräksi!

Tai niinku mulla on TSWn kuustoistanen, terassilla aurinkovarjon jalan painona ;D
 
Jani T sanoi
No jo on :eek:

Voishan ton hitsata, mutta kannattaa ehkä harkita uutta ja ton laitat vaikka varapyöräksi!

Tai niinku mulla on TSWn kuustoistanen, terassilla aurinkovarjon jalan painona ;D

Vanteen raiskausta :mad: ;D
 
Weitec sanoi
Jani T sanoi
No jo on :eek:

Voishan ton hitsata, mutta kannattaa ehkä harkita uutta ja ton laitat vaikka varapyöräksi!

Tai niinku mulla on TSWn kuustoistanen, terassilla aurinkovarjon jalan painona ;D

Vanteen raiskausta :mad: ;D

Se on kato tosituunausta ;D ;D
(Se on kanttariin huitastu, korjauskuntoinen kyllä mutta... ;))
 
Varmaan vituttaa kun hyvännäköinen vanne meni ;D

Ei muuta kuin lähimpään Robinhoodiin ostamaan kiloprikkoja joita sit laitat tohon muutama päällekkäin ;D ;D ;D

Olisit menny johonkin pätevään rengasliikkeeseen ja oisit maksanu niille vanteen irroittamisesta :p Olisi sit ollu niiden moka jos ne ois pilannu vanteesi ;D

No joo.... kuitenkinhan se on niin helppoo olla jälkiviisas ;D Toivottavasti saat ton fiksattuu ;D Vaikuttaa vähän kyllä siitä että toi kuvan vanne on mennyttä :-\
 
oma moka..
iha neuvoks : EI kannata yrittää säästää naparuuvia vaan suosista isolla poralla vaa se koko pultti pois ni maksaa 3 e uus pultti, jonka ite vaihtaa 15 min ajassa ny !!

mä porasin pienel poral ympäriltä ton mutteri palasina pois..ja siinä se vähä kärsi toi vanne..

vien iha piruuttani tutulle ton alumiinihitsauksee et täyttää noi kolot ja sit vaa poral uus kartio ja hionta+lakkaus.
noin keskellä napaa oleva epätasapaino ei vaikuta ollenkaan enää.
katellaan...tosi..jos saan 1tai 2 samanlaista uutta vannetta ni sit ostan ne..
tai koko sarja kevääl vaihtoo.. Pitäähä sitä auton ilmettä muuttaa ;D ::)
 
Lancer sanoi
Vien iha piruuttani tutulle ton alumiinihitsauksee et täyttää noi kolot ja sit vaa poral uus kartio ja hionta+lakkaus.
Ja sitten kauppaat ne eteenpäin sanomatta yhtään mitään ;D ;D ;D

Kauppaa ne esim. huuto.netin, tai keltaisen pörssin kautta 8)

Ja sit kun oot saanu noista hyvät fyrkat nii ostat uudet vanteet ;D ;D ;D
 
itse en henkilökohtaisesti kauppaisi ns:salaa viallisia vanteita ehjinä jos jotain sattuu en haluaisi omalle tunnolle mitään kuolon kolaria jos vanne sattuisi pettämään,
mut jokainen tavallaan eikä toi harrin vanne nyt niin pahasti ole kärsinyt et pienellä korjauksella varmasti vahvan ja hyvän saa ;)
 
no en ihan varsinaisesti tarkoittanut noita sun vanteita lancer mut tosta andin tekstistä vaan tuli mieleen kun tassä vuosien saatossa kaikkeen on tormännyt niin moni myy tietoisesti viallista tavaraa joka ei ole asiallista eikä mitenkään suotavaa ;)
 
vanne hitsattii paikallises alumiinihitsaamos uudellee täl viikol :)
tul muute siisti mut se kartio o viel huono sielt...
10e makso korjaus ;D

ny sit mutterin alle vaa ohut prikka joka taipuu kartio muotoon ni ei pienet epätasasuudet haittaa.

ja ostin kyl jo "uuden" vanteenki :) sattu kepöst silmää..eli ny o varavannekii ;)
viel jos ois toine ni sais ratakumit etesii ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom