Lancer vm 92 ikkunat huurtuu takaa

lancer fani

New Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Sijainti
Oulu
Elikkä vm 92 Lancerin taka/sivulasit tahtovat huurtua kokonaan ajon aikana. Vika ei ole ainakaan lämppärissä kun se kerta puhaltaa lämmmintä ilmaa ihan normaalisti ja vika ilmennyt vasta helmikuussa. Onko vinkkejä missä vika voisi olla?
 
Vs: Lancer vm 92 ikkunat huurtuu takaa

Onko taka jalkatiloissa koskeutta?? tai ihan vettä?? Onko hattuhyllyllä esteitä ettei ilma pääse kiertämään tavaratilaan, ja sieltä pitäisi vielä päästä uloskin...
 
Vs: Lancer vm 92 ikkunat huurtuu takaa

ei oo kosteutta olen monestikkin ottanut matot takaa yöksis sisälle jos sielä on joku istunut ja hattuhyllyllä ei ole esteitä ilman kiertämiseksi.
 
Vs: Lancer vm 92 ikkunat huurtuu takaa


Jossain siellä takapilarissa on ilman poistoaukot. Tarkastapa ettei ole lehtiä tms havunneulasia täynnä. Mulla on ollu tuo ongelma useammassa autossa aikanaan.
 
Vs: Lancer vm 92 ikkunat huurtuu takaa

Biim sanoi
Jossain siellä takapilarissa on ilman poistoaukot. Tarkastapa ettei ole lehtiä tms havunneulasia täynnä. Mulla on ollu tuo ongelma useammassa autossa aikanaan.
Ei tämä ole eurooppalainen..

Ilmanpoistoaukot löytyvät sivuilta,muutama sentti puskurilinjan alapuolelta.

Oletko ihan aukaissut lattiakarvamaton,sinne kyllä tässä muutamassa "talvikuukaudessa" on voinutkin jo kondensoitua kohtalaisesti kosteutta.

Onko ikkunat varmasti kiinni/falskaako tiivisteet?
 
Vs: Lancer vm 92 ikkunat huurtuu takaa

joo elikkä ikkunat ovat kyllä kiini ja tiivisteet eivät valskaa mielestäni. Lattiakarvamattoa en kyllä ole aukaissut, pitää tämä tehdä huomenna kun saan auton lämpimään talliin. Nyt tällä hetkellä on kaikki takalasit jäässä sisältä. :mad:
 
Vs: Lancer vm 92 ikkunat huurtuu takaa

Katsos takapaksiin onko vettä varapyörä kotelossa. Voi olla että vuotaa taka lamppujen tiivisteistä mulla ainaskin oli sama huurtumis ongelma aikasemmin ja vettä varapyöran kotelossa.
Lisäilin vähän tiivistettä takavalojen ja pellin välin.
Jos on takaspoileri niin katso myös sen pultin kohdat takaluukun sisäpuolelta että millaiset tiivisteet siellä on.
 
Vs: Lancer vm 92 ikkunat huurtuu takaa

ST sanoi
Oletko ihan aukaissut lattiakarvamaton,sinne kyllä tässä muutamassa "talvikuukaudessa" on voinutkin jo kondensoitua kohtalaisesti kosteutta.


Mulla oli "kokolattiamatto" jalkatilojen kohdalta umpijäässä. Kenkien mukana tullut lumi suli mattoon ja jäätyi sitten pakkasilla (ei ole kumimattoja). Ajossa sitten kun auto lämpiää ja jää sulaa, ni sieltä kyllä nousee kosteutta.
 
Vs: Lancer vm 92 ikkunat huurtuu takaa

Tuttu ongelma omassa lencerissa kuin myös vm.92 huurtuu lasit varsinkin takaa jatkuvasti. mitään varsinaista selitystä ei ole löytynyt mistään outo homma sinäänsä. eikä myöskään kosteutta löydy mistään.. jännä homma.. olen tullut siihen tulokseen että antaa paskan olla huurtuu jos huurtuu ei mun tarvii siellä takana istua kun auto on oma.. ;D
 
Vs: Lancer vm 92 ikkunat huurtuu takaa

Laittakaas kosteusmittari autoon ihan piruuttaan. Kosteutta kyllä löytyy.
Kun lämmin ilma jäähtyy, se sitoo enemmän kosteutta.
Nimim. 100% suhteellinen kosteus autossa kun seisoo päivän pihassa talvella.
 
Takaisin
Ylös Bottom