Lanceri glxi häikkää

Juho R

New Member
Liittynyt
11 Syyskuu 2005
Tuli pariviikkoa sitten hommattua tommonen 90 glxi lanceri aj.303000. no nyt se jo hajos :seina. Eli siinä on parikertaa syttynyt se cheg engine valo ja eilen sitten auto hyyty ja kun yritti uudestaan käyntiin niin paukkuen kävi ja sit sammuu, kiekka mittari hyppii, rele paukkuu jossain keski konsolissa, ja semmonen jännä sähkön kipinöinti ääni kuuluu ruiskun läheltä.
 
vois olla esim virtalukon pohjassa häikkää.

sieltä menee ohjaus tuolle keskikonsolin releelle mikä (mutu) ohjaa mm. ecua

itellä oli vastaavaa särinää ja releen paukkumista.
tosin mitään vikakoodia ei tullut.



Hommaa ihan ensiksi koodilukija tai rakenna itse.
ohjeita kyllä löytyy kun hieman hakutoimintoa käyttää.
 
Ergh...

Siis parempi ehdotus: revi se ecu irti ja sassiin, ettei se pala lopullisesti, ellei se vielä sitä tehnyt. Ja lähetä tänne. Jos/kun siitä tulee vielä elävä, niin voit etsiä vikaa mistä lystäät, jos vielä on tarvis :)

Eli tuossa järjestyksessä...ei toisin päin.
 
Ööö tota noin otin vikakoodin ulos ja näytti 22 eli kampiakselin asennontunnistin. Auto toimii välillä ihan moittettomasti, ja sitten se alottaa sen nykimisen ja sammuu ja kun antaa olla yön yli parkissa niin aamulla taas toimii vähän aikaa. Tuskin toi kampiakseli asennon tunnistin tuommosta aiheuttaa, pitää varmaan otta se ecu pois ja lähettä korjattavaksi.
 
Ahaa. Missähän toi anturi sijaitsee vai onkose siinä kannen vasemmalla puolella oleva pieni musta kotelo, johon tulee lambdalta kaksi johtoa vai onko se joku lambdan vastus.
 
taitaa tuo"vastus" olla kylläkin se lambdanliitin jos oikein ymmärsin mitä osaa tarkoitit.
 
CPS ei yleensä aiheuta nykimistä. Yleensä se tekee sen, että toimii kylmänä, lämmenneenä ei. Ja meno pysähtyy kuin seinään.

Tyhmä kysymys ehkä, mutta miksi pitää aina mennä ahteri edeltä puuhun?
 
"Tyhmä kysymys ehkä, mutta miksi pitää aina mennä ahteri edeltä puuhun?"

Kait se on vähän kustannuskysymyskin... vaihdetaan ensin kaikkimahdollise osat halvimmasta lähtien ja todetaan ettei vika korjaantunutkaan, missäköhän vielä vois olla vikaa... ;)
 
Joo, toi on ihan ymmärrettävä ajatustapa. Paitsi siinä tapauksessa, että odottaminen voi tulla todella kalliiksi. Käsittääkseni ecu on jakohihnan ohella niitä ainoita osia, joiden kestämistä ei todellakaan kannata kokeilla.

Ja toisaalta, jos ne kaikki osat vaihtaa halvimmasta lähtien, niin paljonkohan sitä hintaa kertyy...? Jos vika on vain ecussa, niin eiköhän sen huoltaminen ole melkolailla halvempaa kuin puolen auton vaihtaminen?

Ei muuten niin ärsyttäisi, mutta kun taas tuossa eilen yksi lancerin ecu osoittautui korjauskelvottomaksi. :seina
 
Kävin mitsun maahantuojalla kysymässä runkonumeron mukaan missä mahtaisi toi CTS olla ku ei löytynyt mistään, no koneelta kattoi ja sanoi ettei ole CTS ollenkaan en si tiedä tarkottiko että tässä lancerissa ei ole, vai missään tän ikä luokan lancereissa ei ole.
Veikkaili että lambdassa tai lambdan johdoissa vois olla vika, ja ohimennen yritti kaupata uutta ecua, mut ei löytynyt hyllystä ja hintakin oli vain 1360€ :peukku
Mut katon ton lambdan johdot onko kunnossa, voisin lähettää nyt ton ecun sulle esku katottavaks, ku ei toi uudenkaan ostaminen oikein houkuta.
 
Joopa.. ei mikään isompi ihme, jos eivät sieltä koneelta CTS:ää löytäneet, kun kyse oli CPS:stä. Eivätkä varmaan muutenkaan löytäisi. Osa kun sijaitsee virranjakajan sisässä, eikä ole saatavissa varaosana. Paitsi ostamalla kokonaan uusi jakaja.

Mutta että joo, otan ecusi varsin mielelläni vastaan :)
 
Minulla li lancerissa sama vika kesällä. Auto nyki eikä pysyny käynnissä tyhjä käynnillä, toisinaan pätkiminen oli nii paha, aivan ku pakoputkessa ois ammuttu haulikolla. Välillä auto toimi aivan normaalisti.

Ostin uuden ecu:n hajottamolta, vaihdoin ja auto on sen jälkeen toiminu hyvin.

Ei kannata käyttää autoa edes käynnissä, jos sulla on yhtä pahasti ecu:n myötä sytytykset pielessä nii bensa palaa myös pakoputkessa ja katti kyrvähtää. Minulle kävi nii ja nyt oon uutta kattia hommailemassa ku ei mee pakokaasu päästöistä läpi.
 
nii ja samanlainen sähkön kipinöinti ruiskun vieressä loppu ku vaihdoin sen ecun.
 
Liekös sulla vielä se vanha risa ecu tallessa? Sikälis mikälis on, niin lähettelepä tänne, maksan siitä ehkä jopa rahaa ;D
 
Oikeesti,hei! ECU vaan huoltoon. Ei pätki enää.
Mulla oli vuosi sitten sama vika. Esku hoiti, eikä ollu edes kallista, niinku elämä... Saatikka ne uudet osat :seina
 
Takaisin
Ylös Bottom