Lancerin jakoremppa

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
elikkä ois kilometrit täynnä ...180 tkm ja tajusin et pittää vaihtaa remmit yms hilut et kärsii veätellä taas..


kysymys: Kestääkö Gates hihnat ?
motonet myy Gates hihnaa + skf rullasarjaa.. parempi srja siellä siis..
3 hihnaa+kiristimet+ vesipumppu = 135e motonet hinta

Stockmann auto (paikallinen mitsuhuolto)
3 hihnaa+ kiristimet+ vesipumppu+ kampiakselin stefat= 272 e
kaikki muut tehtaalaisia paitsi vesipumppu
työ stokkal 210e (3.5h)

naapurin autohuolto: 400 e ..sis osat+työ..


taidan hakea motonetin hihna ja kaverit vaihtaa :)
 
mä laitoin lankkuun contitechkin hihnat.. oli merkki jota korjaamot pitää luotettavana.. kohtuu hintainenkin..
 
Mulla on/oli Gates hihna + skf rulla. Kesti tuon 90tkm, eikä vaihtotyön tehnyt asentaja ainakaan maininnut, että olisi ollut huonossa kunnossa vanhakaan.
 
hei..kellä o lancerin service manuska..
tänää vaihetaan hihna ja unohin ite ottaa filen mukaa et ois saanu töis tulostettuu jakohihna kohdan..kuka viittis laittaa vaiks nettisivullee tms..
ilmotus mulle mailiin kiitos jos löytyy tän päivän aikana !!! :)
 
ei se paha homma ole ;)

Otat sen sisäloksun alaosan pois (rengas ensin pois ;) ), ja sit siivapyörä kampuralta auki.. löystytä ja poista tehostajan remmi+laturin...sit siivapyörä pois..(vasara/ulosvetäjä) ... sit avaat vaan jakopään kuoret , sit löysäät kiristäjän lukitusruuvin, ja väännät jousta vasten taakse.. remmilähtee väännätyksen aikana helposti pois nokkapyörältä.
(parempi olla kuitenkin 2 tekemässä)
Sit ruuvaat kiristäjän ja vesipumpun pois ja vaihdat.. ruuvit saa auki helposti sieltä loksun kautta.

BTW: muistas merkitä kampuran ja nokan asennot.. ;)

Ei siinä paljon manuskaa tarvita.. ;)

edit:muistaakseni meni jotenkin noin.. sit kun pistät paikalle pistä vaan kiristäjä jousenvarassa painamaan remmiä (+lukitse, älä ylikiristä ;) ) käytä vähän, tarkista kireys, sit kasaa osat.. (laturin ja tehostajan remeliä ei tartte olla paikalla kun testaa pikkusen.
Aikaa ei paljon kulu kun homman teet about jos ajatuksella niin ehkä 1h.. ammattimieheltä meni about 15min..
 
Voin tulostaa jos tarvit. Mun tarvii kyl skipata toi reissu kun oon kippeenä...
 
Molmis sanoi
ei se paha homma ole ;)

Otat sen sisäloksun alaosan pois (rengas ensin pois ;) ), ja sit siivapyörä kampuralta auki.. löystytä ja poista tehostajan remmi+laturin...sit siivapyörä pois..(vasara/ulosvetäjä) ... sit avaat vaan jakopään kuoret , sit löysäät kiristäjän lukitusruuvin, ja väännät jousta vasten taakse.. remmilähtee väännätyksen aikana helposti pois nokkapyörältä.
(parempi olla kuitenkin 2 tekemässä)
Sit ruuvaat kiristäjän ja vesipumpun pois ja vaihdat.. ruuvit saa auki helposti sieltä loksun kautta.

BTW: muistas merkitä kampuran ja nokan asennot.. ;)

Ei siinä paljon manuskaa tarvita.. ;)

edit:muistaakseni meni jotenkin noin.. sit kun pistät paikalle pistä vaan kiristäjä jousenvarassa painamaan remmiä (+lukitse, älä ylikiristä ;) ) käytä vähän, tarkista kireys, sit kasaa osat.. (laturin ja tehostajan remeliä ei tartte olla paikalla kun testaa pikkusen.
Aikaa ei paljon kulu kun homman teet about jos ajatuksella niin ehkä 1h.. ammattimieheltä meni about 15min..

kiitos !

15 min..ja arvaas mitä stockka anto ajaks :p
3,5 h ;D
no meit o 2-3 henkee..ja aikaa koko ilta..ja asennuskaljoo ;D
 
3,5h ??? oho ;D

noissa tp:llisissä voi mennä tunti kyllä ammattilaiselta, mutta 4G92:n jako pää on tosi helppo juttu ihmettelen tota aikaa kylllä.. mutta tunneistahan ne laskuttaa, ja on han niillä korjaamopäälliköillä suoraa taulukko töihin käytettävistä ajoista.. ja ne ei halua että urakka kusee jos esim joku pultti menee poikki ja täytyy uusia sorvailla ;D

Farkus ainakin kaikki aukes niinkuin pitikin.. ja onhan sullakin niin tuoreauto että tuskin sellaisia onkelmia tulee ;)

BTW: tuon vesipumpun kiinnityksestä en ole vrama.. mutta unohtui vinkeistä että laskeppas pikkusen vetenpintaa ennen sen poistoa.. ;D (muistaakseni kuitenkin kiinnitys lähes vastaava kuin tuolla kiristimellä, että saa irti lähes vastaavasti..sieltä loksun välistä..)
 
hihna + kiristin vaihdettu ja aika simppeliä..parissa kohtaa pienii ongelmia.

Alussa suurin ongelma oli kampiakselin pääs olevan hihnapyörän irrotus ku ei lähteny isohkolla pulttipyssyllä mihinkää..
no eiku ohjeita lisää ja sit pitkä räikän jatkovarsi millä "lukittii" pyöriminen ja tulpanjohdot irti koneesta ja eiku startilla naksautettii muutama kerra et se aukes nätisti :)

ja ny o taas moottori hiljaisempi...kitinät lähti pois..
mm laturin hihnassa oli 3 kpl 1mm kokosii kivensirui kiinni moniurahihnassa :mad:
 
Lancer sanoi
ja sit pitkä räikän jatkovarsi millä "lukittii" pyöriminen ja tulpanjohdot irti koneesta ja eiku startilla naksautettii muutama kerra et se aukes nätisti :)

Jaaha eli pitää mennä laittaan toi kamasa takuuseen ??? ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom