Vs: Lancerin jarrut
Millä perusteella muka ilmauksen järjestyksellä on väliä? ???
Itse vaihdan nuo nesteet kun vesiprosenttipitoisuus alkaa ylitellä promillerajoja ja käytännössä näin:
-Auto nosturille.
-Roput auki ja nesteet hittoon joka paikasta ja tauolle mars.
Palaaminen tauolta, verryttely ja tarkistus, ettei mistään tule enää nestettä.
-Uudet nesteet täyttösäiliöön.
Venaillaan hetki, että alkaa jostainpäin tiputella --> roppu kiinni hellästi.
Kokoajan pitää pitää huoli, että säiliössä on nestettä, pitää vaikka puolillaan vähintään!
Mikäli on väljää polkimessa eikä kaveria ole, bilkka (www.biltema.fi) tarjoaa jarrujen ilmauslaitteen á 4,95 euroa. Eli kampe toimii niin, et tökkää ropun päähän letkun (siksi kumisukka et sopii). Se on vähän tiukka ja repee jos se on kylmä.
Ropun pitää olla 1-3 kiertoo auki, ei niin että olisi vaara irrota, ei niin että on liian kiinni.
Sitten esim oma konstini: paineilmaa suoraan säiliöön. Korkissa on ilmantasausreikä. Mikäli sitä ei olisi, jäisi jarrusäiliöön alipaine kun palat & kengät & levyt & rummut kuluvat ajan myötä ja männät tarvitsevat taaksensa enemmän nestettä.
Niin, sitten kun vähän painetta laittaa ja letkun päästä / säiliöön tippuu nestettä eikä kuplia tule on ilmaus onnistunut.... paitsi roppu ensin kiinni ja letku sitten irti.
Tuli vaikeasti ymmärrettävästi selitetty, mutta ehkä siitä on jollekin apua.