Lancerin Kojelaudan purku

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Eli itsellä on ollut nyt suunnilleen vuoden ajan -91 Lancer ja vasta nyt rupeaa kaikki paikat olemaan kunnossa. Suurimpana urakkana edessä olisi vielä mittaristovalojen (yksi palanut lamppu) ja kojelaudan lämmonsäätimien takana olevien valojen vaihto (kaikki lamput palaneet).

onko kojelaudan purku kovinkin hankalaa tuonikäisessä lancussa? Ohjekirja antaa hyvät ohjeet mittariston irrotukseen, mutta ei kerro miten kojelaudan keskellä olevan lämmönsääto/ilmastointipaneelin saa irti. ainakaan se ei lähde pelkästään kojelaudan kehyksen irrottamalla. Pitäisi ilmeisesti purkaa enemmänkin kojelautaa ja ehkä keskikonsolikin (onneksi se on helppo irrottaa :)).

on aika hankalaa ajaa pimeässä, kun ei näe ollenkaan niitä lämmönsäätimiä.
 
Kehikko irti ja lämmönsäätimien kehikko on todennäköisesti 4 ruuvilla kiinni. Lämmönsäätimien hanikat lähtevät irti näin: tehonsäätö lähtee nykäsemällä (jos ei käsin, ota pihdit ja suojaa kankaalla ja nykäse). Kaks muuta lähtevät säätöpaneelin takaa "klipsuilla" jotka puristetaan yhteen ja koko "akseli" vedetään irti.

Siitä eteenpäin ei montaa askelta ole, valot esiin vaan ja vaihdat...
 
joo, mä oon jo vaihtanutkin noi lamput jo, mutta en tiennyt että ne nupit lähtee irti. valojen esiinsaaminen on aika hankalaa, en sitten tiedä onko se helpompaa jos ottaa ne nupit irti, mutta vähän aikaa näpräämällä ne sai irti muutenkin, vaikka hermo meinas mennä. :)

otin samalla kaikki mittariston valotkin irti ja vaihdoin uudet vihreät "kortsut" niihin, (kokeilin sinisiä, mutta ne oli vähän liian himmeät), ja lisäksi vaihdoin tupakansytyttimen ja tuhkakupin lamput uusiin vihreisiin polttimoihin. Vihreät niissä kai on ollut alunperinkin.

noihin lämmönsäätöpaneelin valoihin laitoin siniset kortsut, kun luulin että mittaristoonkin tulee siniset, mutta nyt mulla on sitten kaksivärinen kojelauta. pitää varman vielä yrittää vaihtaa kaikki vihreiksi :)

sitten vielä kun saisi penkinlämmittimen nuppeihin toimivat valot, niin kyllä loistais koko kojelauta niinkuin uudessa autossa.
 
Mistäs sait sinisiä kortsuja? Jos sul jäi yli, myy mulle :) Kun mulla on vakiona siniset, mutta ovat haalistuneet jo liki valkoisiksi :p Eikä täällä mikään liike myy noita kortsuja...

Laita privamsg jos voit vaikka ostaa mulle ja lähettää kirjeessä ;)
 
luulisi noita "kortsuja" nyt olevan varaosaliikkeissä ja varsinkin motoneteissä... itse ostin Rauman Varaosahallista (AD) joskus vihreitä, punasia olisi ollut kanssa ja varmaan sinisiäkin
 
Takaisin
Ylös Bottom