Likaa konepellin päällä

K

karhu1982

Guest
Eilen vahasin tossa Lanceria ja en saanut vahalla poistettua puusta pudonnutta likaa.

Auton väri on valkoinen ja lika pistää silmään.
Milläköhän lian saisi poistettua.


PS. Kannattaa vahauksessa käyttää vanhaa pesusienen palasta. Vahaus kesti mulla 40 min.
Ei siis kannata millään rätillä vahata.
 
Samaa ongelmaa oli minulla edellisen (valkoisen) auton kanssa kunnes ostin automaaleja myyvästä liikkeestä "Commandant car polish 5" merkkistä ainetta, myydään puolen litran metallisessa astiassa. Käytetään myyjän mukaan ihan ammattiliikkeissäkin maalipinnan puhdistukseen.

Auton lisäksi poistaa töhryt seinistä ja melkein mistä vaan, eilen putsasin juniorin hienon taideteoksen betoniseinästä ::)

Kannattaa kokeilla.

Sivutkin näemmä löytyi:
http://www.commandant.nl/
 
Millasella vahalla olet yrittänyt? Kunnon hiomavaha irrottaa melkein mitä vaan. Eli semmonen purkissa oleva jäykkä tahna.
 
Wanin valkoista pintaa olen puhdistellut BioSol pesuaineella, mitä varmaan saa aika monesta tarvikeliikkeestä. Suihkepullo ei aivan kauheasti maksa ja sen jälkeen voikin sitten ostaa täyttökanisterin kerrallansa.
Tuota kun suihkuttaa lian päälle ja antaa hetken vaikuttaa, sitten vaan hankaa sienellä pinnan ja huuhtelee lopuksi vedellä.
Aine on, tai ainakin sanotaan etiketissä olevan, luontoystävällistä ja hajoavan itsestään.
Mulla on ainakin toiminut.

Tosin veli toi töistä alumiinipesuainetta ja pesin sillä sitten koko auton. Kyllä tuli puhdasta, mutta ovipokista oheni myös maalit...
 
Takaisin
Ylös Bottom