Vs: Lisä poweria?
otetaanmas nyt uudestaa, eli sulla on kaasari koneella oleva e15 galant? vai a sarjan takavetoinen? vai onko ruiskukoneella oleva e3x sarjan galantti?
olis tärkeetä aina näihin viesteihin saada auton tiedot suhteelisen täydellisinä, mm vuosimalli,kone,tyyppi esim. Galant -89vm 2.0glsi tai Galant e33 8valve
kertovat paljon asioita...
ja otsikossa voisi tämä olla esillä..
tästä hommasta on juteltu aika paljon ja haulla löysin "Galant viritys" tai "galant 4g63" (4g63 on koneen tyyppi 2.0i)
mutta ruisku koneen viritys, helpointa ja eniten tehoa hintaansa nähden saa turbottamalla, mutta etuvedossa ei saa olla katalysaattoria. 4wd onkin helpompi
oli sitten e38 tai e39 korinen.
perus 8valve 4g63 ruiskukoneen viritys :
puristuspaineiden nosto (männät / kannen laskeminen)
imu ja pakokanavien muotoilu
imu ja pakosarja sovittaminen / pakosarjan tekeminen (valmista ei saa)
pakoputkisto max 2,5" vapaastihengittävä.
ecun "lastuttaminen" (kanta ecuun ja uutta ludetta päälle a'2e + kuka nyt polttakkin ja millä hinnalla uudet kartat)
vapaavirtasuodatin
nokkaprofiilien hiominen vähän jyrkemmiksi + säädettävä pylpyrä
pa-paineensäädin.
tp-akseleiden positaminen
koneen tasapainotus.
hintaa tulee 50hv lisäämiselle karkeesri 4000e....
toinen vaihto ehto on
turbottaminen
vr4 kone kaulalle johtosarja ja ecu vaihtoon antureineen.
etuvedossa vain ilman kattia olevan saa kilpiin kunhan tehot on max 172hv paperissa ja katti lisätty.