Lisämittareiden kytkentä

Antti84

Persaukinen RHD kuski
Liittynyt
2 Marraskuu 2007
Malli: Eclipse GS-T 1997
Nolottaa kysyä näin simppelistä asiasta mutta on vähän ongelmia lisämittareiden asennuksessa.
Racetech mittareiden kytkentäkaaviossa lukee:

RED - Battery(+)
BLACK - Engine Grounding
WHITE - Ignition Switch 12V+
Orange - Dimmer/+12V to dimmer connect to headlight to activate

Olen kytkenyt punaisen piuhan virtalukon pohjassa olevaan valkoiseen paksuun kaapeliin(on mitattu jatkuva 12V). Musta on kytketty tupakansytyttimen maadoitusjohtoon. Olen myös maadoittanut johdon suoraan peltiin. Valkoisen olen ottanut virtalukon pohjan mustapunaisesta johdosta(12V avainta kääntäessä mitattu) Oranssin olen kytkenyt tupakansytyttimen valoon(+12V). Onko pakko kytkeä etuvaloihin kuten kytkentäkaaviossa lukee?

Tulos: Ei toimi ;D Onko kenelläkään ideoita. Nuo on tosiaan mitattu yleismittarilla mutta kuitenkin mittarit eivät reagoi mitenkään. Mahdollista on tietty että mittarit on hajalla mutta en usko että kaikki kolme mittaria olisivat mäsänä(vaikkakin kyseessä on Made In Taiwan vehkeitä) Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen :) Huomenna kytkentä jatkuu, siihen mennessä olisi kiva kuulla ideoita. Kiitos jo etukäteen.
 
Vs: Lisämittareiden kytkentä

Antti84 sanoi
RED - Battery(+)
BLACK - Engine Grounding
WHITE - Ignition Switch 12V+
Orange - Dimmer/+12V to dimmer connect to headlight to activate

Kokeileppa mittareiden toimintaa ihan näinkin yksinkertaisella periaatteella:
Mee akun luo, kytke BLACK maahan. RED ja WHITE yhteen ja se paketti plussaan. Toi dimmeri on vaa himmennystä varten kun kytkee valot päälle.. Tolla testauksella selvii että onko ne ehjiä, koska tossa viritelmässä (mitä oot kytkeny autoon) voi olla joku mahis että sähköä ei tulekkaan johokki paikkaan = ei toimi. :)
 
Vs: Lisämittareiden kytkentä

Kiitti Hemppis!Kokeilin tuolla lailla ja ainakin öljynpainemittari toimi :)
Voikos nuo RED ja WHITE kytkeä yhteen myös mittareita autoon asentaessa(virran voisi ottaa vaikka tupakansytyttimen valosta?) ja voiko tuon "dimmerin" jättää täysin kytkemättä?
 
Vs: Lisämittareiden kytkentä

Kun testasin tuota toimivuutta akulta huomasin että ahtopainemittari on ainoa joka "jää päälle". Öljynpaine- ja Öljyn lämpötilamittarit "vilkkuvat". Mistähän tämä johtuu?
 
Vs: Lisämittareiden kytkentä

Antti84 sanoi
Kun testasin tuota toimivuutta akulta huomasin että ahtopainemittari on ainoa joka "jää päälle". Öljynpaine- ja Öljyn lämpötilamittarit "vilkkuvat". Mistähän tämä johtuu?

Mulla on autogaugen digitaalinen LED vedenlämpötilamittari projektiautossa, ja kerran oli johto poikki, ihmettelin että mikä on ku mittari vilkkuu ja lämmöt ei nouse. Eli voi olla että se vilkkuminen johtuu siitä että siellä ei oo anturia kiinni / arvot liia alhaiset.
Lämpötilamittaria voit kokeilla vaikka hellalla+kattila missä on vettä ja lämmität vettä sitten

Antti84 sanoi
Kiitti Hemppis!Kokeilin tuolla lailla ja ainakin öljynpainemittari toimi :)
Voikos nuo RED ja WHITE kytkeä yhteen myös mittareita autoon asentaessa(virran voisi ottaa vaikka tupakansytyttimen valosta?) ja voiko tuon "dimmerin" jättää täysin kytkemättä?

Ite oon ainaki kytkeny noi RED ja WHITE yhteen, kokeile eka että toimiiko se yhteen kytkettynä erilailla kuin erikseen kytkettynä (erikseen: RED plussaan ja sitte WHITE sinne virtalukon ON asentoon) Jos toimintaan ei tuu mtn eroa niin kytke johdot suoraan yhteen.

Dimmerin voi jättää kytkemättä, ellet halua että kirkkaus säätyy silloinkun laitat parkit päälle (huom dimmerit on yleensä kytketty silloinku parkit menee päälle, vaikka niissä ohjeissa luki "headlamps". Dimmerin signaalin saa melkein mistä vaan, muunmuassa radion taakke tulee soittimen "himmennys" signaali (ISO soitinliitin standardin mukaan siniseen liittimeen). Mutta saahan tuon vaikka tupakansytyttimen merkkivalosta :)
 
Vs: Lisämittareiden kytkentä

Kyseessä Auto Gaugen elektroninen ahtopainemittari, johon pitäisi saada ns. jatkuva virta, jotta asetukset säilyisivät muistissa. Kokeiltu on ottaa virtaa tupakan sytyttimestä,valojen korkeuden säädöltä ja mankalta, mutta asetukset nollaantuu kun mittari sammuu. Tänään kokeilin varastaa virrat mankan takaa memory-piuhasta, mutta tällöin mittari on jatkuvasti päällä, vaikka avaimet eivät virtalukossa olisikaan. Olisko kellään sähköosaajalla neuvoja?
 
Takaisin
Ylös Bottom