Lohkolämmitin ja asennus Outlander 2,2 di-d 2009

MRiJ

New Member
Liittynyt
13 Maaliskuu 2013
Hei
Toin justiinsa 10/2009 Outlander 2,2 di-d maasturin Saksasta. Lohkolämmittimen hankinnan kanssa ongelmia. Mikä malli toimii Suomessa? Yritettiin asentaa Defa 4835 säteilylämmitin, mutta olisi pitänyt purkaa asentajan mukaan turbon suojakuori pois. Autossa on vielä tehdastakuu, joten ei huvittaisi ruveta virittelemään. Eli kysymys 2: missä osataan asentaa? (pk-seutu).
t. MRiJ
 
Vs: Lohkolämmitin ja asennus Outlander 2,2 di-d 2009

Tuo 4835 on 4N14 moottorille kun autossasi lienee 4HN moottori johon taas sopivampi olis Defan 411707.
 
Vs: Lohkolämmitin ja asennus Outlander 2,2 di-d 2009

Tuo malli 411707 on jäähdytysveden lämmitin. Mikä olisi sopiva öljylämmitin?
 
Vs: Lohkolämmitin ja asennus Outlander 2,2 di-d 2009

Tuota haluatko sinä todellakin tyhjänpäiväisen säteilylämmittimen jos autoon on saatavilla ihan oikeasti toimiva lohkolämmitinkin ???
 
Vs: Lohkolämmitin ja asennus Outlander 2,2 di-d 2009

No en tosiaan, jos oikea lohko on saatavana!
 
Vs: Lohkolämmitin ja asennus Outlander 2,2 di-d 2009

Aivan aito ja oikea lohkolämmitin olisi siis toiveissa, eli jos tietoa on, kiitollisena otan mallin tiedot vastaan. Toistaiseksi nuo firmat on tarjonneet vain säteily- tai vesilämmitintä...
 
Vs: Lohkolämmitin ja asennus Outlander 2,2 di-d 2009

Jos moottori on 4HN, niin siihen tuskin saa lohkoon asennettavaa lämmitintä, ainoastaan tuo mainitsemani letkulämmitin. Noiden ero tuskin käytännössä merkaa yhtään mitään, noin niin kuin lämmitystehossa tms.
 
Vs: Lohkolämmitin ja asennus Outlander 2,2 di-d 2009

Onko Mitsujen letkulämmittimien käytöstä ollut havaittavissa tuota käynnistymisongelmaa, joka aiheutuu "väärästä" lämpötilainformaatiosta? Monessa paikassa valitetaan, etteivät autot käynnisty oltuaan letkulämmittimessä, koska läpötila-anturit ovat jäähdytysvedessä.

Delta-autossa ovat kuulemma laittaneet Suomeen myytyihin uusiin Outlandereihin just vaan letkulämmittimiä

En kyllä millään mitään webastoa rupeaisi laittamaan, samalla hinnalla muuttaa autokatoksen talliksi...

Vähän tuntuu, että :seina
 
Vs: Lohkolämmitin ja asennus Outlander 2,2 di-d 2009

Siis samaa jäähdytysnestettä ne molemmat (lohko/letku) lämmittimet lämmittää, asennus vaan erinlainen. Ja harvoin ongelmia jos lämmitin on suunniteltu kyseiseen kohteeseen ja asennettu ohjeiden mukaan.
 
Vs: Lohkolämmitin ja asennus Outlander 2,2 di-d 2009

MRiJ sanoi
Onko Mitsujen letkulämmittimien käytöstä ollut havaittavissa tuota käynnistymisongelmaa, joka aiheutuu "väärästä" lämpötilainformaatiosta? Monessa paikassa valitetaan, etteivät autot käynnisty oltuaan letkulämmittimessä, koska läpötila-anturit ovat jäähdytysvedessä.

Delta-autossa ovat kuulemma laittaneet Suomeen myytyihin uusiin Outlandereihin just vaan letkulämmittimiä

En kyllä millään mitään webastoa rupeaisi laittamaan, samalla hinnalla muuttaa autokatoksen talliksi...

Vähän tuntuu, että :seina


Hieman hankalan teet asiasta? Laitat sen letkulämmittimen mikä kyseiseen moottoriin kuuluu ja nautit ajamisesta....helppoa?
 
Vs: Lohkolämmitin ja asennus Outlander 2,2 di-d 2009

Ehkäpä, jep, minä tai joku muu tässä perheessä... ;D
 
Vs: Lohkolämmitin ja asennus Outlander 2,2 di-d 2009

MitsuMi sanoi
Tuota haluatko sinä todellakin tyhjänpäiväisen säteilylämmittimen jos autoon on saatavilla ihan oikeasti toimiva lohkolämmitinkin ???

Jengi aivan turhaan haukkuu noita säteilylämmittimiä. Ne lämmittävät öljyn oikeesti tehokkasti!

Miettikää nyt onko moottorista kivempaa -20 asteen pakkasessa se että sillä on lämmintä ja notkeaa öljyä heti voitelemassa käynnistyksen jälkeen vai se että lohkossa semi-lämmintä jäähdytysnestettä ja paksua kylmää öljyä? ::)

Ihmiset saa sen kuvan säteilylämmittimistä että ne ei toimi kunnolla kun kabiniin ei pukkaa lämminta kun nesteellä kestää eritavalla lämmetä kuin perinteisellä lohkolla. :p
 
Takaisin
Ylös Bottom