Männät vaihtoon

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
eli tutkitaan mäntien specsejä:

tavallinen 4G15 8v mallin mäntä:
http://www.b2b-piston.com/auto-piston/ajmitsu-307.htm

tavallinen 4G15 12v mallin mäntä:
http://www.b2b-piston.com/auto-piston/ajmitsu-081.htm

eli kun katselee noita numereenisia eroja niin näyttäis ihan pieniltä osin siltä että noita 12v mäntiä voisi käyttää 8v mosassa?

sanokaa asiantuntijat kun ei mulla taito riitä noitten tietojen tarkempaan tulkintaan.. :)
 
Vs: Männät vaihtoon

ongelma voi tulla puristussuhteen kanssa: tuo ilmoittaa vain "comp dist", joka lienee joku etäisyys männän tapin keskeltä männän ylimpään pisteeseen. Kuvistakin näkee, että männän laen "maljat" ovat eri muotoisia, luultavasti myös eri tilavuuksisia.

Eli tuosta ei pysty vielä varmaksi sanomaan, tietty jos tietää 8v ja 12v puristussuhteet ja palotilojen tilavuudet, niin sittenhän tuon voisi päätellä...
 
Vs: Männät vaihtoon

puristussuhdehan ei tuota ongelmaa oikeastaan tuota, vaan se että sopiiko mittojen puolesta tuonne 8v putkeen, jos siinä on esim millin heitto niin eipäs saada sylinteriä tiiviiksi ja käteen menee sekin homma..

puristuksethan voi pitkälti muokata mm kannen palotilojen uudelleen muotoilulla ja olla sitten vaikkapa turhaan plaanaamatta tuota kantta jos tuntuu että nousee aivan herttomaksi.

kaipa noissa 12v männissä voisi tuon laen tasoittaakkin, nuo venttiilikolot pois..

Siis näitä olis juuri siihen puristuksen nostoon tarkoitus käyttääkkin ;D
 
Vs: Männät vaihtoon

Mitsubishi Lancer bensiinimoottorit 1.5 ltr

Iskutilavuus:
1468 cc

Sylinterin halkaisija:
75.5mm

Iskunpituus:
82.0mm

Puristussuhde:

8/90 asti - 9.4:1

9/90 alkaen - 9.2:1

Puristuspaine:

Minimi
8/88 asti 12.0 bar

9/88 alkaen 9.6 bar

Suurin sylinterien välinen ero: 1.0 bar

Sytytysjärjestys: 1-3-4-2
 
Vs: Männät vaihtoon

Sylinterinhalkaisija on sama, ja eiköhän alakerta muutenkin ole mäntiä lukuunottamatta sama.
Eli sen puoleen sopii.
 
Takaisin
Ylös Bottom