m_pajula LeGnuM 96`

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Tykkäykset
0
Sijainti
Kerava
#2
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

Värin valinta on aina vaikeaa, mutta mikäs on ollut ensimmäisenä mielessä? Se kun on yleensä loppupeleissä se paras... Tuon sisustan kanssa sopisi omaan silmään tumma grafiitti väriksi? Sellaista olen nähnyt audeissa, jossa on vähän "hilettä" seassa niin että antaa auringon valossa hyvin syvyyttä ja eloa pintaan. Ja yksi Evo on myös täällä klubilla maalattu sellaisella grafiitin harmaalla, jota ajan takaa.
 
Liittynyt
7 Kesäkuu 2013
Tykkäykset
0
#3
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

itse asiassa alunperin oli tarkoitus maalata audi a6 tumman harmaalla värillä, mutta kun on itellä noita spies heckerin akryyleja vajaa 300l vielä hallilla käytössä ja ne pitäisi käytellä pois niin nyt oli tarkoitus vetää keltaiseksi. tarkemmin sanoen bmw:n atacama gelb tai aavistuksen kirkaampi. nyt vaan alkaa puskea se perinteinen viime hetken epävarmuus..
 

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
36
Sijainti
Lohja
#10
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

Hauska väri.
Taitaa muuten olla aika normi näissä et takalasi kirkas ja sivut tummana
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
kempele
#12
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

Jos siinä on samallainen jakopää&kiristin ku 3000gt nii se kuuluuki olla löysällä kun kone tietyssä kohdassa...eli nyt pyörität räikällä konetta... Nii remmi kiristyy taas normaaliksi. Nii se vaan toimii ainaki 3kgt:ssä

Edit: Siirsin tänne keskustelun puolelle, niin pysyy itse päiväkirja siistinä. - JouniK
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Tykkäykset
30
Sijainti
Manse
#13
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

Kuvan perusteella täysin väärä esikiristys.

Onhan ollut tiedossa miten ja miksi?
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Club Member
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
15
#14
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

Jos osa on rikki eikä ole asennusvirhe niin takuu toimii hienosti Camskillin kanssa. Vesipumpun halusivat että lähetän takaisin niin maksoivat osan ja kaikki postikulut. Pyöränlaakerista riitti pelkät kuvat sähköpostin välityksellä.
 
Liittynyt
7 Kesäkuu 2013
Tykkäykset
0
#15
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

ST sanoi
Kuvan perusteella täysin väärä esikiristys.

Onhan ollut tiedossa miten ja miksi?
4mm oli varren ulkonema. ja kun tuo on pohjassa niin hihnahan ois silloin liian tiukalla...? nyt ei edes juuri kosketa sitä ylintä ohjuri rullaa.
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
kempele
#16
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

Kun asensit remmiä, pyörititkö konetta kierroksen, asennuksen jälkeen ja annoit olla vartin, ja koititko että sokka liikkuu vielä nätisti kiristäjässä, ennen poistoa?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
5
Sijainti
Tampere
#17
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

Niin eli hihna on löysytetty kuvassa vai? Ja silti vahapatruuna kiristin makaa pohjassa?
 
Liittynyt
7 Kesäkuu 2013
Tykkäykset
0
#18
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

v6 galantin ohjeiden mukaan asennettu. pyöritelty ja puolen tunnin odotuksen jälkeen oli sen 4mm. opas sanoo että jos toi sokka menee paikalleen "helposti" niin kiristin ei toimi. kuvassa hihna löysällä mutta löystynyt ihan itsetään ja silti tuo kiristin on pohjassa.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
5
Sijainti
Tampere
#19
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

m_pajula sanoi
. opas sanoo että jos toi sokka menee paikalleen "helposti" niin kiristin ei toimi.
En kyllä tuollaista muista.
Sokan pitää mennä paikalleen remmin pyöritysten jälkeen, toki voi ahistaa vähän jos vähänkin liikahtanut.
Sormilla et jaksa vahapatruunaa painaa ja viilapenkissäkin pitää puoli kierrosta kerralla ja sitten odottaa vaikka puoli minuuttia ennen toista puolta kierroksen kiristämistä. Muutoin vahapatruunan saa rikki jos vääntää suoraan ulos tulleen varren viilapenkissä pohjaan.
 
Liittynyt
7 Kesäkuu 2013
Tykkäykset
0
#20
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

"Turnthecrankshafttworevolutionsintheclockwise direction,andafterleavingitfor5minutesormore,check ifthesetpinoftheautotensionercanberemovedand insertedeasily. NOTE Ifthesetpincannotbeinsertedeasily,theautotensioner isgood.Checkiftheamountofprotrusionoftheauto tensionerrodiswithinthestandardvalue. Standardvalue(A):3.8-4.5mm Iftheamountofprotrusionisoutsidethestandardvalue, repeattheprocedureinsteps1to3 4.Checktobesurethatthetimingmarksofeachsprocket arealigned." hävittää näköjään välilyönnit kun puhelimella kopioi tekstiä PDF:stä mutta kai toista selvän saa. En nyt puhelimella rupea korjaamaan.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
5
Sijainti
Tampere
#21
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

Se on väärin siel.
Tavallaan ekassa lauseessa sanottu toisten kun toisessa.
Fakta on että jos pinni menee paikalleen = kireys on oikea. Tämä sama teksti on evoissa yms mitsuissa.
Tuo 3.8-4.5m on juuri se matka kun pinnikin menee ainakin vähän vinottain ensimmäisestä reiästä läpi. Käytännössä tasan 4mm ulkonemalla se pinni menee ja tulee nätisti ulos sieltä.
Eli sillon vahapatruuna on keskikohdalla eli sillä on kiristysmis/löysentämisvaraa molempii suuntiin saman verran mikä on hyvä asia.

Takas sun caseen:
sulla vahapati on pohjassa eli rikki se on jos muuten on merkit kohdallaan jne. Saman teki mullä 3000gt aikoinaan ja kone alkoi "naputtaan" muttei rikkonut mitään vielä kun hihna ei päässyt hyppään.
 
Liittynyt
7 Kesäkuu 2013
Tykkäykset
0
#22
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

just noin sen olenkin ajatellut. täytyy lähteä tästä taukohuoneesta tuonne hallin puolelle jatkamaan harrastusta. laitan vanhan toimivan vajaa 55tkm ajetun kiristimen takas.
 
Liittynyt
7 Kesäkuu 2013
Tykkäykset
0
#23
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

vaihdoin vanhan kiristimen ja toistaiseksi sokka menee paikalleen ja tappi ~4mm pihalla. tuokin pois otettu työntää kyllä varren pihalle eikä mene käsipelillä sisään.
 
Liittynyt
7 Kesäkuu 2013
Tykkäykset
0
#25
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

ST sanoi
..eli olisitko nyt kuitenkin tehnyt esikiristyksen väärin?
miten väärin? hihna kauttaaltaan kireellä ja kiristimen tappi oikeella ulkonemalla niin mikä ois voinu mennä silleen pieleen että löystyy mutta kiristin painuu pohjaan?
en kasannut vielä loppuun niin ois helppo tehdä vielä korjausliikkeitä.

testailin vielä tuota pois otettua kiristintä, jäi pohjaan vähäksi aikaa kun painoin sen kasaan ja piti semmoinen kronks* äänen kun tappi lähti työntymään ulos.
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
kempele
#26
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

Sanosin. Että kunnoSsa/ominaisuus
Sehån se kiristimen tehtävä on että kiristä remmin ku tarvii, ja ihan normaalia ettå löysää ihan kunnolla kun kone pysähtynyt tiettyyn kohtaan ei rasita remmiä turhaan. Tästä väännetty myös monesti 3si.org 3000gt osalta, ite ihimettelin aikanaan sammaa, tosin kiristimen asennosta en voi sanoa mitään, mutta mullaki se on aina löysällä, ja 50tkm ajettu ja aina kiristyy kohilleen kun starttaa tai muuten pyörittää konetta.

Vittu ku ois tietokone...perseestä tämä kännykällä kirjooottelu.
 
Liittynyt
7 Kesäkuu 2013
Tykkäykset
0
#27
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

https://www.dropbox.com/s/367vejb0mrt9lo3/20150922_210836.mp4?dl=0

tuosta videosta näkyy tuo hihnan vaeltaminen kun katsoo tuota kiristäjän rullaa.
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
kempele
#28
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

no ei mun mielestä vakavaa, ihan normaalilta näyttää,
kun mulla oli auto pari kuukautta ajamatta ja tarkastin remmiä remontin yhteydessä, oli niin löysällä, että vesipumppua pysty sormilla pyörittään.

siittä se aina kiristyy ku tarvii ja hyvin toimii no problem
kovvaa ajua vaan.
 

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Tykkäykset
0
Sijainti
JKL
#30
Vs: m_pajula LeGnuM 96`

luin tuolta projektipäiväkirjasta et värjäsit ratin jollakin? et sattuis muistamaan millä aineella? itsellä molemmissa mitsuissa vähän vaalentuneet nuo nahkaratit
 
Ylös Bottom