mallisarja vertailu(jos tahtoo lisää kaakkeja koneeseen laillisesti)

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
siispä jos kyseessä c6xxx sarjalainen mitsu eli korimallia 88-92 hb menee 94 asti

sitähän löytyy nelikkona,mutta se nyt sit c7xxx sarjaa.

mitä tossa nelikossa nyt sit vertailumallina käytetään ?vain ja ainoastaan tota c7 sarjaa vai meneekö myös c69 esim jolloin olis vakiona 103kw(tai sinnepäin) ja sitäkin sais piristää20% (siis vaihtaa esim 110kw koneen gallusta.

mutta kun tota c7 sarjasta on vissiin vaa 71kw tehokkaimmillaan.eikä siihen nyt mitään valmista konetta vissiin löydy suoraan mikä ois laillinen.??

eikös se ollu niin että mallisarjan tehokkainta sai viilata sen 20% ennen ku menee mahottomaks.

haluis vaan ton nelikon pellin alle pikkasen lisää potkua HELPOSTI siis esim vaihtamalla toisen koneen ja sen piuhasarjan ecuineen. vai onko mahdoton yhtälö? ei huvita ruveta konetta sen enempää rakentelee,ja pistää euroja kii siihen.
 
Vs: mallisarja vertailu(jos tahtoo lisää kaakkeja koneeseen laillisesti)

Olihan tässä yksi tapaus missä oli vaihdettu tuon ikäiseen nelikkolanceriin Galantin DOHC 4G63. Kilvissä se ainakin oli ja omistaja kehui varsin toimivaksi tekniikaksi tuohon koppaan, joten veikkaisin että vertailumallina tuo C69 on ok.
 
Vs: mallisarja vertailu(jos tahtoo lisää kaakkeja koneeseen laillisesti)

jonku tommosen itekkin joskus nähny,siksi tämä hieman kiinnostaskin. olis itellä vaan valmiina toi hieman kesympi 4g67 tarjolla tonne keulalle.
 
Vs: mallisarja vertailu(jos tahtoo lisää kaakkeja koneeseen laillisesti)

Sammaa on tarkotus olle selvitellä täälläkin (4wd+4g67) autotkin olis, mut se on aina vaan jääny... (Pakkolomia ootellessa)

Ainaskin tekniikan pittää olla vähäpäästönen. Sen verran oon kysyny...

Tuskin aivan jokkainen katsastaja edes huomaa, et olis konetta vaihdettu.


DaJackal sanoi
Olihan tässä yksi tapaus missä oli vaihdettu tuon ikäiseen nelikkolanceriin Galantin DOHC 4G63. Kilvissä se ainakin oli ja omistaja kehui varsin toimivaksi tekniikaksi tuohon koppaan, joten veikkaisin että vertailumallina tuo C69 on ok.


Olikohan tuohon jos sama mikä oli nettiautossa ainakin 5v sitten, niin jarruja laitettu gti malliin?

Eteen melko sata varmasti menee nuo 256mm jarrut heittämällä, mut taakse levyt, rumpujen tilalle?

Näyttäs ne muuten sopivan, mut EHKÄ joutuu tekemään sen jarrusatulan kiinnitysraudan uuden, jos on eri offset. Mut huonommin ne levyt kuiteski tuntuu takana pitävän ;D ;D

Mut eikös se 2l 8v ollu aivan laillinen? =Tarpeeksi laiska

Joopadijoo mut seuraillaan...
 
Vs: mallisarja vertailu(jos tahtoo lisää kaakkeja koneeseen laillisesti)

Ns. oikean tavan mukaan nelivedot ja etuvedot ovat eri mallisarjaa. Tuo kanta perustetaan siihen, että eri vetotyypin autot on eritelty maahantuojan toimesta alunperinkin omiksi malleikseen (mallisarjoikseen) tyyppitietokantaan. Tietokannasta löytyy esim. Galantin kohdalta erikseen "Galant" ja "Galant 4x4". Muistaakseni on olemassa joitain merkkejä/malleja, joissa eri vetotyypit on listattu samaan mallisarjaan. Mitsun kohdalla ei kuitenkaan noin taida olla, harmillista kuin onkin...

Sitä, miten joku katsastaja on linjansa päättänyt vetää, ei kannata pitää oikeana tapana.
 
Vs: mallisarja vertailu(jos tahtoo lisää kaakkeja koneeseen laillisesti)

miikka sanoi
Ns. oikean tavan mukaan nelivedot ja etuvedot ovat eri mallisarjaa. Tuo kanta perustetaan siihen, että eri vetotyypin autot on eritelty maahantuojan toimesta alunperinkin omiksi malleikseen (mallisarjoikseen) tyyppitietokantaan. Tietokannasta löytyy esim. Galantin kohdalta erikseen "Galant" ja "Galant 4x4". Muistaakseni on olemassa joitain merkkejä/malleja, joissa eri vetotyypit on listattu samaan mallisarjaan. Mitsun kohdalla ei kuitenkaan noin taida olla, harmillista kuin onkin...

Sitä, miten joku katsastaja on linjansa päättänyt vetää, ei kannata pitää oikeana tapana.

niinpäniin... kun noi etuvedot on c6xxx ja nelikot c7xxx ni tökkääkö se siihe sit jos tökkää.mene ja tiedä. vähäpäästösiähän noi molemmat on,et siitä ei jää kiinni. toi 4g63 (8V)konehan näyttääkin ihan samalle päällepäin ni se nyt menee kun pitää turpansa vaa kii. vaan kun on hieman kesympi kuitenki kun tuo 67
 
Vs: mallisarja vertailu(jos tahtoo lisää kaakkeja koneeseen laillisesti)

mikko412 sanoi
niinpäniin... kun noi etuvedot on c6xxx ja nelikot c7xxx ni tökkääkö se siihe sit jos tökkää.mene ja tiedä. vähäpäästösiähän noi molemmat on,et siitä ei jää kiinni. toi 4g63 (8V)konehan näyttääkin ihan samalle päällepäin ni se nyt menee kun pitää turpansa vaa kii. vaan kun on hieman kesympi kuitenki kun tuo 67

Mitsun etuvedot ja nelivedot on eri mallisarjaa, eli tökkää. Voin huomenna vielä varmistaa viimosen päälle töissä tuolta tyyppikannasta.
 
Vs: mallisarja vertailu(jos tahtoo lisää kaakkeja koneeseen laillisesti)

miikka sanoi
Mitsun etuvedot ja nelivedot on eri mallisarjaa, eli tökkää. Voin huomenna vielä varmistaa viimosen päälle töissä tuolta tyyppikannasta.

Eli tässä skenaariossa vetotavan muutos ei onnistu vaikka autoa olisi tehty nelivetona? Kuten esim galantin tapauksessa, onko mahdollista etuvetoinen muuttaa nelivedoksi jos auto muutetaan vastaamaan muutoin nelivetomallia?

PS. Pahoittelut topicin ryöväämisestä.
 
Vs: mallisarja vertailu(jos tahtoo lisää kaakkeja koneeseen laillisesti)

Jees, tarkastin asian. Eli Galantin ja Lancerin nelivetomallit on eroteltu omiksi mallisarjoikseen. Eivät käy siis vertailuun perusversioihin.

Tuosta etuvedon muuttamisesta nelivedoksi oon joskus Trafista kysynyt mutta en enää muista varmuudella mikä oli vastaus. Ainakaan riemunkiljahduksia ei tullut :)
 
Vs: mallisarja vertailu(jos tahtoo lisää kaakkeja koneeseen laillisesti)

miikka sanoi
Jees, tarkastin asian. Eli Galantin ja Lancerin nelivetomallit on eroteltu omiksi mallisarjoikseen. Eivät käy siis vertailuun perusversioihin.

Tuosta etuvedon muuttamisesta nelivedoksi oon joskus Trafista kysynyt mutta en enää muista varmuudella mikä oli vastaus. Ainakaan riemunkiljahduksia ei tullut :)

Näkykös siellä neliveto lanceri sarakkeessa muuta kuin tuo C77A malli? C73 mallissa riittäs tehot vertailumalliksi... ;D


T. Kiili sanoi
Eli tässä skenaariossa vetotavan muutos ei onnistu vaikka autoa olisi tehty nelivetona? Kuten esim galantin tapauksessa, onko mahdollista etuvetoinen muuttaa nelivedoksi jos auto muutetaan vastaamaan muutoin nelivetomallia?

PS. Pahoittelut topicin ryöväämisestä.

Jonku etuvedon C6xA muutaminen nelivedoksi, niin kait siihen tullee se sama tehoraja C77 mallin 71kw...

Galanteissa on sama 110kw kone eduvedos ja nelikos... (+- muutama kw)
 
Vs: mallisarja vertailu(jos tahtoo lisää kaakkeja koneeseen laillisesti)

mikko412 sanoi
mutta kun tota c7 sarjasta on vissiin vaa 71kw tehokkaimmillaan.eikä siihen nyt mitään valmista konetta vissiin löydy suoraan mikä ois laillinen.??

Tuli tuolla nettiautossa vastaan jonku aikaa sitten facelifti nelikko jonka malli koodi on C76A.

Jos sitä käyttäs vertailu mallina?

On siis -93 malli 1.6 16v koneella. Tehoa olis se 83 vai 84 kw, niin eikös tuosta sais just 100kw koneen laitettua?

83kw x 1.20 = 99.6kw niin kai tuon voi 100kw pyöristää? Voihan, jooko ::)
 
Vs: mallisarja vertailu(jos tahtoo lisää kaakkeja koneeseen laillisesti)

Olikos porukalla missä vaiheessa prokkikset vai jäänyt ajatushautomoon?

Tälläinen on mullakin mielessä ja sen teenkin kunhan se nelikko vaan pihalle kotiutuu :peukku

GTI 16v 4wd lancer = Real diamond 8)
 
Vs: mallisarja vertailu(jos tahtoo lisää kaakkeja koneeseen laillisesti)

hautomossa ollu jo pitkään.kaikki tilpehööritkin löytyy into vaan pitäs kerätä kasaan vaikka se ei monen päivän rojekti oliskaan ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom