matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

3Gs iLuuri ollu kaytossa reilun vuoden.
Akku kestaa nykyisellaan 2-3pv, sahkopostit hakee 30min valein, lueskelen uutisia netista etc.

Luurin paalla on alusta asti ollut suojakuori ja naytossa kalvo, tiputteluista etc pahoinpitelyista huolimatta naarmuton etc.
(vastaava suojakuori iLuuri4 versiona, http://www.switcheasy.com/products/CapsuleRebel_iPhone4/CapsuleRebel_iPhone4.php)
Ikava kylla muutama viikko takaperin unohtu liittimen suoja pois paikaltaan latauksen jalkeen, ja lisaksi unohdin puhelimen kahvikupin viereen, yhdistelmaan lisattiin viela 2,5v kakara niin arvanette mita kavi..
No, takuuhan siina meni kun laukes se liittimen kosteusindikaattori, ei muita havaittuja vaurioita.
Suojauksen lisaksi tuo kuori tuo vahan lisaa paksuutta ja grippia niin sopii paremmin mun kateen.

Kuvauslaatu on imho riittava, ei noin pienella linssilla mitaan kovin valovoimaista ole odotettavissakaan, kamera on ehka hiukan hidas..

3G netti toimii kaupungissa, mutta syrjakylilla surffailu on tuskaa kun puuttuu tuo 900MHz..

OS X ja iLuuri sopii yhteen taysilla.

Naita myydaan viela uutenakin (ja kaytettyina liikkuu paljon kun porukka vaihtaa 4), vaikkakin hinnat on aika torkeita (tarjouksissa 8G malli alle 300e).
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Jos hyvä touch luuri kiinnostaa ja haluaa vielä kustomoidakin muuten kuin asentamalla erilaisen vuvuzelan kuin kaverilla niin kannattaa tsekata myös HTC Desire (3.7") ja Samsung Galaxy S (4") eli markkinoiden tämän hetken parhaat Android luurit. Pian tulee myös HTC Desire HD (4.3")

Softatarjonta jää iPhonelle lähinnä pelien osalta, Nokialaiset se taas pesee kaikilla osa-alueilla. Ominaisuuksia on enemmän kuin iPhonessa.

Alle 3.5" kosketusnäyttöä kannattaa kokeilla huolellisesti ennen ostamista. Itse en pysty kirjoittamaan niin pienellä näytöllä sujuvasti. Galaxy S:n 4" on aika sopiva ja luuri on vieläpä yksi kevyimmistä älypuhelimista joten menee mukavasti taskussa.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Duunikaverilla tollanen Galaxy S ja vaikuttaa kyllä tosi päteväntuntuiselta laitteelta mitä oon vähän ihmetellyt. Tosin jotenkin se on mun makuuni vähän liian kevyt ja se takakansi tuntuu lelumaisen muovilta, mutta siitä etupuolelta kyllä tosi laadukas fiilis, ja toi taitaa olla aika monta satasta iPhone nelosta halvempi kuitenkin.

Itte rokkaan combolla Nokia 3310 + iPod Touch, osoittautunut ihan päteväksi ;D Tosin 3G ja GPS:hän tossa jää puuttumaan verrattuna johonkin oikeeseen älyluuriin ja omassa tapauksessa kamera myös, uudesta Touchista sit löytys sellanenkin.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

madu sanoi
Duunikaverilla tollanen Galaxy S ja vaikuttaa kyllä tosi päteväntuntuiselta laitteelta mitä oon vähän ihmetellyt. Tosin jotenkin se on mun makuuni vähän liian kevyt ja se takakansi tuntuu lelumaisen muovilta, mutta siitä etupuolelta kyllä tosi laadukas fiilis, ja toi taitaa olla aika monta satasta iPhone nelosta halvempi kuitenkin.
satkun halvempi...

mut saattaa olla että tulee hommattua hinnasta huolimatta iphone :p pitää varmaan kytkynä ottaa ei persus muuten kestä
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

nokonzok sanoi
Noksulaisia roikottanut tässä taas jonkun vuoden tauon jälkeen 2,5 vuotta mukana ja IMO nimenomaan tuo build quality on aivan luokatonta verrattuna ihan mihin tahansa. Nyt tosiaan tuo E75, jossa näytössä pölyä kolmen päivän jälkeen, nitisee natisee, alareunan "suojapala" irti ja muutenkin muutaman kuukauden käytön jälkeen aika elähätnyt. Aikaisempi oli E71, joka oli parempi, mutta natisevaa muovia sekin on. Ja pölyä näytössä siinäkin. Muistikortin se on hävittänyt pariinkin ottteeseen kokonaan, ohjelmat ei asennu jne. Mutta ne tietysti enemmän softapuolen ongelmia. Sitä edellinen oli N70, joka vasta muovinen ja buginen olikin.

Ilmeisesti malleissa on sitten eroa. Vanhemmat oli aika luotettavia vrt. Samsung esimerkiksi. Samoin E72 on saanut tutuilta laadustaan kehuja. Parilla kaverilla myöskin N900 eikä siitä valittamista. Mutta eiköhän tosiaan niitä eikkojakin malleja ole riittämiin olemassa.

Täysin kosketusnäytöllistä kun en halua ja aito näppis pitää olla niin vaihtoehtoja ei kovin montaa sinänsä ole. Etuna pidän N900:ssa nimenomaan softapuolen suuria mahdollisuuksia, androidikin taisi olla epävirallisesti sille jo portattu? Käytettävyys varmaankin siinä itselle riittää (Symbianin hidastelua tosin en hyväksy). Applen kanssa taas en ole koskaan oikein tullut toimeen, etenkään hinnoittelun. :)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

mulla voi olla vähän sokee luotto iphoneen ;D kun tämä mäkki on toiminu mun käytössä jo 3 vuotta vai jopa 4vuosi menossa...
vain kovalevy rikosta kärsitty sekin levy oli jälkiasenteinen "kakkosleyy" :nykii
ja se on kova juttu mun käytössä :nykii
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

jcarlson sanoi
androidikin taisi olla epävirallisesti sille jo portattu?
On, mutta ei ole vielä siinä iskussa että sitä voisi käyttää päivittäisessä käytössä. Tilannetta voi seurailla tuolta: http://www.nitdroid.com/index.php?title=N900

Ja kuten aikaisemmin totesin, niin on tulossa myös meego ja mer (ubuntu). Ja näiden kaikkien kolmen etu on se, että ne voi asentaa muistikortille alkuperäisen maemon rinnalle laittamalla dual boot valinnan bootin yhteyteen. :peukku
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

NextTrack sanoi
Ja kuten aikaisemmin totesin, niin on tulossa myös meego ja mer (ubuntu). Ja näiden kaikkien kolmen etu on se, että ne voi asentaa muistikortille alkuperäisen maemon rinnalle laittamalla dual boot valinnan bootin yhteyteen.

WTF ? ???

....voiko kapistusta käyttää myös puhelimena ?! :nykii
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Puhelimenahan toimii aivan hyvin vielä nykyinen Nokia 1100. :)

Jos ns. älypuhelimeen vaihtaisin niin silloin pitäisi niiden ominaisuuksien olla kohdallaan, puhelimena käyttö on tietenkin aina se ykköstarkoitus.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

jcarlson sanoi
puhelimena käyttö on tietenkin aina se ykköstarkoitus.

Nyt kun alkaa oikein miettimään niin itseasiassa ei minulla oikeastaan edes ole näin. IPhonessa parhautta on juuri äärimmäisen sujuvasti toimiva sähköposti ja nettiselain, ne on oikeastaan itselle tärkeimmät ominaisuudet. Tiukasti puhelimena ajateltuna iPhone ei edelleenkään ole kovin häävi.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Selainta tulee kyllä käytettyä Samsungissakin todella paljon, samoin sähköpostia ja noita facebookkeja sun muita nykyajan hömpötyksiä. Ja on sillä ainakin toistaiseksi pystynyt puhumaankin, mutta puhtaasti puhelimena fyysiset vihreä ja punainen luuri napit olisivat kyllä kova sana.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

-JP- sanoi
WTF ? ???

....voiko kapistusta käyttää myös puhelimena ?! :nykii

Kyllä tolla soittaakin voi, tosin viime aikoina ollut operaattorin vaihdoksen myötä ongelmia kuuluvuuden kanssa duunissa, mutta ei sehän ei ole puhelimen vika. N900:n on nokian entisten internet tablet -laitteiden seuraaja, johon on lisätty tuo puhelinominaisuus. Tuo ehkä kuvastaa laitetta parhaiten.

Mullakin alkaa näissä laitteissa ajamaan muut ominaisuudet ohi tuon soittamisen. Sähköposti, selain, vpn-softat ja noiden edellä mainittujen asioiden tuomat hyödyt.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Sony Ericsson XPERIA™ X10i

Onkos kellään tuosta kokemuksia?
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

J.Niemi sanoi
Sony Ericsson XPERIA™ X10i

Onkos kellään tuosta kokemuksia?

Nostokurki muistaakseni hommasi tuolaisen.

Itsellä ollut käytössä pari vuotta HTC Touch Pro ja hyvin on pelannut. Kosketusnäyttö ei ole parhaimmasta päästä, mutta QWERTY-näppis on ollut kovassa käytössä.
Akun kesto ei ole mitenkään päätä huimaavaa, ei ollut uutena eikä vieläkään. Nykyään tulee vähemmän rämpyteltyä, kuin alkuaikoina ja vähintäänkin joka toinen päivä saa nakata johtoon kiinni.
Puhelimessa tällä hetkellä Windows Mobile 6.5 käyttis, josta hiottu turhia ominaisuuksia pois. Myös Android löytyy tähän luuriin ja sitäkin on tullut testailtua, imee mehut akusta toistaiseksi ihan älytöntä vauhtia ;D

Emännällä käytössä Samsung Galaxy S.
Näyttö tässä aivan mahtava!

Itse odottelen, josko sitten pukinkonttiin saisi itselleen tilailtua tuollaisen Desire HD:n. :peukku
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

ast sanoi
Jos hyvä touch luuri kiinnostaa ja haluaa vielä kustomoidakin muuten kuin asentamalla erilaisen vuvuzelan kuin kaverilla niin kannattaa tsekata myös HTC Desire (3.7") ja Samsung Galaxy S (4") eli markkinoiden tämän hetken parhaat Android luurit. Pian tulee myös HTC Desire HD (4.3")
Eikös se HD ole jo..kaupas ainaki hypistelin...
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Heffu sanoi
Nostokurki muistaakseni hommasi tuolaisen.

Itsellä ollut käytössä pari vuotta HTC Touch Pro ja hyvin on pelannut. Kosketusnäyttö ei ole parhaimmasta päästä, mutta QWERTY-näppis on ollut kovassa käytössä.
Akun kesto ei ole mitenkään päätä huimaavaa, ei ollut uutena eikä vieläkään. Nykyään tulee vähemmän rämpyteltyä, kuin alkuaikoina ja vähintäänkin joka toinen päivä saa nakata johtoon kiinni.
Puhelimessa tällä hetkellä Windows Mobile 6.5 käyttis, josta hiottu turhia ominaisuuksia pois. Myös Android löytyy tähän luuriin ja sitäkin on tullut testailtua, imee mehut akusta toistaiseksi ihan älytöntä vauhtia ;D

Emännällä käytössä Samsung Galaxy S.
Näyttö tässä aivan mahtava!

Itse odottelen, josko sitten pukinkonttiin saisi itselleen tilailtua tuollaisen Desire HD:n. :peukku

Jahas.. emäntä sitte hankki sen. :)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Osittain-> :eek:fftopic
cubeqtio sanoi
Jahas.. emäntä sitte hankki sen. :)
Kyllä se luuri tossa jo pari kuukautta on pyörinyt ja itsekin sitä käpistellyt.
Ja sen takiahan tuo emäntä halus sun Samsungias ihmetellä, kun sellanen oli sillä sillon jo tilauksessa.
Ja speksit emännän puhelimelle oli: "Parempi kuin miehellä" :D
Nooh pitää kuroa "etumatkaa" kiinni tosiaan tolla Desire HD:lla, sitten kun sellasen jostain saa ;D
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

nokonzok sanoi
iPhone 4. On se vaan kova.

Itsellä myös tuo, on se vaan laadukkaan oloinen vanhoihin Nokioihin verrattuna ja myös käytöltään huippu. Aikaisemmin olen ollut nokian vannoutunut käyttäjä, mutta nyt vasta tajusin iPhonen oston jälkeen, mistä olen jäänyt paitsi. On se vaan huippu.... verratuna Nokialaisiin. ( N8:sta en tiedä, kun en ole hiplaillu)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

mystinengalant sanoi
Hävettää myöntää mutta i-phone käynyt myös mielessä, onkos uudessa parempi kamera?

5mpix näyttäs olevan ja hd kuvaus 720p ja mainostetaan että olis valovoimainenkin
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mr mmc sanoi
5mpix näyttäs olevan ja hd kuvaus 720p ja mainostetaan että olis valovoimainenkin

Videokuvan laatu on IMO oikein hyvää ja still-kuvatkin vähintään asiallisia. Nykyisellään vakiona oleva HDR-toiminto parantaa laatua selvästi, vaikka ei sillä mitään "oikeita" HDR-kuvia saakaan. Pikemminkin korjaa kännykkätason optiikan virheitä. Kännykkäkamera se silti edelleen on, eli aika kaukana ollaan hyvien pokkareidenkaan tasosta.

Aiheeseen liittyen, uusimmassa Tietokone-lehdessä on älypuhelin vertailu ja myös kännykkä vs. pokkarikamera vertailu.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Onhan lolphone vähän sellanen kaulahuivipoikien laite mutta kyllähän niitä myös muutkin kuin kaulahuivi pojat ostaa tiedä sitten miksi. Monesti lolphonen omistajalta kun kysyy, että mikä tässä nyt sitten on niin hyvää niin vastaus on 95%:sti "no onhan tää siisti" ;D Tollanen vastaus on ok naisen sanomana.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

evo6 sanoi
Onhan lolphone vähän sellanen kaulahuivipoikien laite mutta kyllähän niitä myös muutkin kuin kaulahuivi pojat ostaa tiedä sitten miksi. Monesti lolphonen omistajalta kun kysyy, että mikä tässä nyt sitten on niin hyvää niin vastaus on 95%:sti "no onhan tää siisti" ;D Tollanen vastaus on ok naisen sanomana.

No talvi tulossa niin kaulahuivi pitää olla!

Offtopic: mites jos haluu vaihtaa kytkypuhelimen parempaan, onko kellään kokemusta? :p
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

evo6 sanoi
Onhan lolphone vähän sellanen kaulahuivipoikien laite mutta kyllähän niitä myös muutkin kuin kaulahuivi pojat ostaa tiedä sitten miksi. Monesti lolphonen omistajalta kun kysyy, että mikä tässä nyt sitten on niin hyvää niin vastaus on 95%:sti "no onhan tää siisti" ;D Tollanen vastaus on ok naisen sanomana.

No mut onhan se siisti!

mystinengalant sanoi
Offtopic: mites jos haluu vaihtaa kytkypuhelimen parempaan, onko kellään kokemusta? :p

Rahalla saa ja hevosella pääsee. Eli maksat jäljellä olevat kytkymaksut pois niin homma on sillä selvä.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Itse alan olla sitä mieltä että tämä threadi kaipaisi otsikkopäivityksen -> "Minkä uuden minitietokonemp3soitinvideokamerakosketusnäyttöhärpäkkeen seuraavaksi hommaisin?" ;D

On nuo niin kaukana jo matkapuhelimista että huh huh. En vaan yksinkertaisesti ymmärrä moisia vekottimia, varsinkin kun niillä on hintaa keskivertoläppärin verran. Kukin tavallaan, mutta omassa käytössä on Asuksen EeePC 901 (painaa kilon, kulkee helposti mukana) ja kännykkänä jokin noksun melko vanha malli 6xxx (ei voi muistaa). Kamera and shit löytyy, mutta ei 3G:tä tai muutakaan hienouksia. Mitään välimallia en ole kaivannut sekuntiakaan ja puhelimen vaihtoa harkitsen lähinnä sen takia koska nykyinen pätkii joskus puheluita ja on hieman hidas perustoiminnoissa.

Uudelle luurille asetin vaatimuksiksi:
-simpukka
-GPS-paikannus (kätevä esim. kalalla käydessä)
-min 2mpix kamera
-hyvä peruskäytettävyys (tekstiviestit ja puhelut)
-hintaa satanen tai ei ainakaan paljoa enempää
-ei Samsung (mieluiten Nokia mm. käyntikorttien jne yhteensopivuuden takia)

Vaihtoehtoja on ollut pari mutta ei ole vielä tullut uutta hommattua. Ei tuo sitten ilmeisesti niin pahasti vituta tuo nykyisen käyttö. :)

Työpuhelimena vielä kyllä ymmärrän moiset minitietokoneet mm spostin ja nettiselauksen takia, normaalikäytössä en ollenkaan. Mutta kukin tyylillään - jos aina pitää saada se uusin ja hienoin ni sehän se on sitten hankittava.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mikäs tuossa ipuhelimessa nyt sit loppuen lopuks on niin hienoa ja mullistavaa et siitä todella viitsii maksaa noin paljon?? Vai onko se sama vastaus kun bemareissa että pitää kompensoida puutteitaan? Vai joko mennyt yhtä pahaksi kuin toyota ettei uskalla omistaa erilaista kun naapurilla?? :peukku
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

No oikeesti esim perusnokialaisissa on laittoman heikko kamera, ja usein tulee tilanteita että pitää saada (autosta) hieno kuva.

Sitten joskus voi olla ihan pakko päästä nettiin (jotkut julkisen liikenteen aikataulut, kartat, joku aukiolo/sijaintitieto).

Navigaattori :peukku

Messengerikin voi olla kova tapa saada "nuorekkaita" tuttuja kiinni ja halvempi sopivalla datapaketilla?

IRC :peukku

Oikeesti ihan hyödyllisiä toimintoja nuo kaikki (no ehkei toi irc, siellä jauhetaan vain sitä itteään) mutta siis oikeesti toimintoja jotka voi pelastaa päivän, kehitys kehittyy änäs.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Oon itse jonkun verran iluureja kokeillut myös ja kiinnostaisi kanssa mikä siinä on niin hienoa? Mulla ei oo vaan kolahtanut siinä se "juttu" miksi niitä porukka ostelee. Tuntuu melkein että sitä ostetaan sen takia että se on niin siisti, niin kuin joku jo asian ilmaisi ;D

Ja en itse ole millään tavalla Applen tuotteita vastaan. Juuri joku aika sitten kävin kantamassa iMacin kaupasta korvaamaan PC:n, ja oon kyllä ollut tosi tyytyväinen/jopa täpinöissäni. Sitä samaa fiilistä ei vaan oo puhelimien kanssa koskaan tullut.

mystinengalant sanoi
No oikeesti esim perusnokialaisissa on laittoman heikko kamera, ja usein tulee tilanteita että pitää saada (autosta) hieno kuva.

Sitten joskus voi olla ihan pakko päästä nettiin (jotkut julkisen liikenteen aikataulut, kartat, joku aukiolo/sijaintitieto).

Navigaattori :peukku

Messengerikin voi olla kova tapa saada "nuorekkaita" tuttuja kiinni ja halvempi sopivalla datapaketilla?

IRC :peukku

Onko tässä niitä Applen vahvuuksia miksi oot sellasta hankkimassa? Totta helvetissä 1000 euron luurissa sietääkin olla parempi kamera kuin perusnokialaisissa (jotka käsitän 100-150 euron puhelimiksi). Ja noihin loppuihin en edes kommentoi enempää kun ne ovat olleet ainakin Noksun älypuhelimissa jo sen 5+ vuotta :)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Meinaat lauri ettei muilla puhelimilla sitten kykene samaan? ;D
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Blizzard^ sanoi
Meinaat lauri ettei muilla puhelimilla sitten kykene samaan? ;D

En vaan puolustin DaJackalille sitä että miksi puhelimissa pitää olla toimintoja. Puhelin kulkee taskussa lähes tilanteessa kun tilanteessa, miniläppäri ei. :)

Esim tuossa E52:ssa on netin selaaminenkin ihan homonkostoa jos pitäisi vaikka nettipankkiin päästä niin ei kyllä naurata. :D
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Aina kun joku alkaa taivastelemaan mihin hienoa älypuhelinta tarvitaan ja epäilemään sellaisten olevan turhia totean että asia on ihmettelijän kohdalla juuri niin. Tarjoan Nokian alle viidenkympin perusmalleja vaihtoehdoksi sillä ne täyttävät mainiosti ihmettelijöiden tarpeet :)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?


tyhmä kysymys, mutta onko iluuri 4:ssä paikka muistikortille? olisi kohtapuoliin puhelimen päivityksen aika. ja jos hommaisi iphonen, niin voisi laittaa ton 64gb ipod touchin myyntiin, siitäkin kun voisi vielä jotain saada. mahtava laite, ostin lähinnä autokäyttöä varten, mutta kun sillä ei pääse nettiin kuin wlanin kautta.. ei vaan oikeen 8gb iphone riitä 64gb touchin jälkeen.

en ole omenafanaatikko, mutta tietokoneissa paluuta pc-puolelle ei ole. jotenkin nämä itsellä olevat apple-tuotteet tuntuvat sopivat loistavasti henkilölle, jota ei kiinnosta/tietotaito riitä ylimääräiseen säätämiseen. eli mulle. ;D myös laatu on vakuuttanut. puhelimien osalta, kaverilla on htc desire, joka on ihan jees, muttei mua varten (tosin se sai sen lähes ilmaisella kytkyllä; 20€ kuussa sisältäen x määrän puheluita ja rajattoman maksiminopeusnetin. kelpaisi mullekin, muttei ole enää myynnissä.). samsungiin en enää sekaannu, nokialaisiin olen jokseenkin kyllästynyt. joten oikeen muita vaihtoehtoja ei ole kuin iphone.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Ei ole iLuurissa muistikortteja tai mitään muutakaan. Liian monimutkaista.

Itsekkään en ole omenafanaatikko ;D, mutta en aikuisten oikeasti ymmärrä mitä tämä "säätäminen" pc:eiden kanssa on, asentaa windowsin ja käyttää, välillä klikkaa että asenna päivitykset,
säätää joutui ehkä joskus XP alkuaikoina. Eli 10 vuotta sit.

Itseä ei kiinnosta ostaa kallillla jo valmiiksi vanhaa rautaa josta on otettu pois kaikki laajennettavuus ja liiitännät. (Tai joo, korvattu jollain omilla poropietari liitännöillä)
Konseptina toki "PC-In-Monitor" on ihan hauska, mut ei, miksi tietokoneessa ei saisi olla erillistä keskusyksikköä (teho ei tule ilmaiseksi). Itse haluaisin vaan kantokahvat joka koneeseen, ja rullat alle ;D Toki nykypäivän posliinikissa+hajukynttilät+feng-shui+oranssi vyölaukku-menon ymmärtää että kolhon näköinen PC ei vaan sovellu tiikerimaton ja vihreiden verhojen kanssa. :peukku

Se mitä itse olen Applen tuotteisiin tutustnut, niin Apple on onnistnut yhdessä asiassa. "When in doubt, bang keyboard and hope best", sillä siinä esim iphone toimii, ainoan napin painaminen yleensä tekee just sen mitä luultavasti halusikin ;D

Mäkkimiesten vastaiskut osoitteeseen: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=29647.100
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

J. Puhakka sanoi
Ei ole iLuurissa muistikortteja tai mitään muutakaan. Liian monimutkaista.

Itsekkään en ole omenafanaatikko ;D, mutta en aikuisten oikeasti ymmärrä mitä tämä "säätäminen" pc:eiden kanssa on, asentaa windowsin ja käyttää, välillä klikkaa että asenna päivitykset,
säätää joutui ehkä joskus XP alkuaikoina. Eli 10 vuotta sit.

no tota muistikortin puutetta vähän epäilinkin. taattua omenakamaa siis! ;D

niin, itsellä tuntuu vaan menevän pc aina ajastaan jumiin, sekaisin ja täyteen kaikkea p*skaa. applen kanssa ei ole ollut samankaltaisia ongelmia.. mutta ihan sama, kukin tyylillään. ehken itse tarvitse ihan sitä viimistä tehoa, vaan voin jopa maksaa extraa kestävyydestä ja designista. ja uskallan väittää, että esim. macbook pro:n akku kestää vertailun muihin vastaavankokoisiin kannettaviin. että ei kai se koko hinta tule vaan "vanhasta raudasta".

edit: kommenttiin omenan kestävästä akusta omenanvihaajat sanovat tietysti, että hinnanerolla voi ostaa monta vara-akkua. :p
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

ast sanoi
Aina kun joku alkaa taivastelemaan mihin hienoa älypuhelinta tarvitaan ja epäilemään sellaisten olevan turhia totean että asia on ihmettelijän kohdalla juuri niin. Tarjoan Nokian alle viidenkympin perusmalleja vaihtoehdoksi sillä ne täyttävät mainiosti ihmettelijöiden tarpeet :)

Eihän tässä kait ole ihmetelty muita kun juurikin tuota omenan käyttö/hinta/laatu/hyöty tarpeellisuutta.. ;D
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

onko kellään ollut tai kokemuksia N97 ministä?se normi N97 vissiin sekoili aika paljon.
tossa olis vähän käytetty tarjolla 200e.. :p
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

uusis sanoi
onko kellään ollut tai kokemuksia N97 ministä?se normi N97 vissiin sekoili aika paljon.
tossa olis vähän käytetty tarjolla 200e.. :p

Muuta en tiedä kuin ,että C6 tuli juuri bugisen N97:n tilalle... C6 280€ ja saa ihan uusia.

Juu älä kysy enempää , tiedän näistä uusista puhelimista malli merkinnät + hivenen Google dataa.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

mystinengalant sanoi
En vaan puolustin DaJackalille sitä että miksi puhelimissa pitää olla toimintoja. Puhelin kulkee taskussa lähes tilanteessa kun tilanteessa, miniläppäri ei. :)

Esim tuossa E52:ssa on netin selaaminenkin ihan homonkostoa jos pitäisi vaikka nettipankkiin päästä niin ei kyllä naurata. :D

Joo-o ite oon pärjänny vuoden päivät ihan hyvin tuolla E52:lla, ainoastaan se kaiutin kai välillä särisee.. ;D

Eipä tuo mikään nettisurffailu laite olekkaan, mutta itse olen tuolla laitteella kattanut tarvittavat toimet.. eli mielestäni vähän fiksumpi ku peruslaite, mutta eipä se hintakaan ole minkään iPhonen luokkaa.. :peukku

-Eki
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

uusis sanoi
onko kellään ollut tai kokemuksia N97 ministä?se normi N97 vissiin sekoili aika paljon.
tossa olis vähän käytetty tarjolla 200e.. :p

2 työkaverilla on firman puhelimena noi eikä ole ollut ongelmia.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

mä investoin uuteen puhelimeen tuossa pari kuukautta sitten, kun ei tahtonut puhelimet kestää kuukautta kauempaa ilman vikoja.

en ole vuosiin ostanut yli satasen puhelinta, ja tälläkin kertaa jäi alle se :)

samsungin mikäliemalli, pölytiivis, iskunkestävä ja pitäisi kestää veteen tippumistakin.

mulla on ollut elämäni aikana yli 100 erilaista matkapuhelinta, nykyään mulle riittää että silä voi puhua ja vastaanottaa tekstiviestejä.

ja nyt taisi löytyä sellainen puhelin mikä voi mun käyttöä kestää :peukku

ja mikä parasta, siinä on taskulamppu sisäänrakennettuna :D :D
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Liitetty tuohon vanhaan ketjuun aiheeseen liittymätön keskustelu (http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=29647.100), ja löydetty bugi, rölläilyllä keskustelulla on siis posiitivisiakin puolia.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

simonsays sanoi
mä investoin uuteen puhelimeen tuossa pari kuukautta sitten, kun ei tahtonut puhelimet kestää kuukautta kauempaa ilman vikoja.

en ole vuosiin ostanut yli satasen puhelinta, ja tälläkin kertaa jäi alle se :)

samsungin mikäliemalli, pölytiivis, iskunkestävä ja pitäisi kestää veteen tippumistakin.

mulla on ollut elämäni aikana yli 100 erilaista matkapuhelinta, nykyään mulle riittää että silä voi puhua ja vastaanottaa tekstiviestejä.

ja nyt taisi löytyä sellainen puhelin mikä voi mun käyttöä kestää :peukku

ja mikä parasta, siinä on taskulamppu sisäänrakennettuna :D :D

Noni! Sehän on sitten "taistelupuhelin". :) Ja petitouhuissa voi kattoo sitten mihin törkkäilee valon kanssa. ;)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Olin alunperin sitä mieltä että minullehan ei tuollaista vain kosketusnäyttöpuhelinta tule, ja haluan sen QWERTY:n.

Noh nyt sitten olen päässyt/joutunut testikäyttämään tuollaista nokian X6 (älkää kysykö miksi minulla moinen roska on). Puhelimena tuo on aivan hirveä, en yhtään ihmettele miksi nokian kosketusnäyttö puhelimia dissattiin niin paljon. Tuo uusi N8, voikin olla jo aivan toista maata. Olisin vaihtanut tuon jo aikoja sitten takaisin tuohon 9300i:n jos siinä ei olisi navigaattoria (tai siis sisäänrakennettua GPS vastaan otinta, kun se on aina jossain muualla kun sitä tarvitsisi) ja musiikkisoitinta med 3.5mm kuulokeplugia.

Nyt tätä miettiessä noita kahta ominaisuutta olen käyttänyt viikon sisällä max kerran, eli voisi melkein vaihtaa sen takaisin...

Seuraavan puhelin voisi olla akselila N97(mini) tai N900, Nekin vaan tuppaa olemaan vieläkin hinnoissaan.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Wlooffy sanoi
Olin alunperin sitä mieltä että minullehan ei tuollaista vain kosketusnäyttöpuhelinta tule, ja haluan sen QWERTY:n.

Noh nyt sitten olen päässyt/joutunut testikäyttämään tuollaista nokian X6 (älkää kysykö miksi minulla moinen roska on). Puhelimena tuo on aivan hirveä, en yhtään ihmettele miksi nokian kosketusnäyttö puhelimia dissattiin niin paljon. Tuo uusi N8, voikin olla jo aivan toista maata. Olisin vaihtanut tuon jo aikoja sitten takaisin tuohon 9300i:n jos siinä ei olisi navigaattoria (tai siis sisäänrakennettua GPS vastaan otinta, kun se on aina jossain muualla kun sitä tarvitsisi) ja musiikkisoitinta med 3.5mm kuulokeplugia.

Nyt tätä miettiessä noita kahta ominaisuutta olen käyttänyt viikon sisällä max kerran, eli voisi melkein vaihtaa sen takaisin...

Seuraavan puhelin voisi olla akselila N97(mini) tai N900, Nekin vaan tuppaa olemaan vieläkin hinnoissaan.

Mulla olis sulle N97 :)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

ast sanoi
Galaxy S Android 2.2 päivitys ilmestyi tänään :)
cubeqtio sanoi
Tähän ei muuta voi sanoa kuin: :peukku :peukku :peukku :peukku :peukku
osku sanoi
Tää sitte on mahtava puhelin :peukku

Peukku sille ,että maailma on nyt pelastettu !! :peukku

En mitenkään olis enää jaksanu elää ilman tätä uutista....
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Ei minulla mitään sitä vastaan ole, että ostetaan tarpeenmukainen puhelin. Tuossa vaan on tutuilla ja puolitutuilla ollut tosi monella noita >300e maksavia älykapuloita, ja miltei kaikki kiroavat sitä että puhein on kallis, akku ei kestä kuin 1-3pv ja toiminta on usein melko hidasta. Muuten kyllä omat vehkeet kehutaan hyviksi ja muistutetaan, että onhan tässä sitten vastineeksi ominaisuuksia roppakaupalla. SITTEN kun tullaan kysymykseen että mitäs muita ominaisuuksia yleensä käytät kuin puheluita ja tekstiviestejä (ts. sellaisia fiitsuja mitä peruspuhelimissa ei ollut 5v sitten), niin vastaus on yleensä että no pari kertaa oon joutunu reissussa kattomaan sähköpostit kännykällä. Pari (kalastajia) käyttää gps-paikannusta hyvien kalapaikkojen löytämiseen (kerran ettii kaikuluotaimella sen matalikon ni osaa seuraavalla kerralla suoraan paikalle) ja jotkut kuuntelevat lenkillä radiota. Tähän mennessä yhtä poikkeusta lukuunottamatta kukaan ei ole sanonut oikeasti käyttävänsä messengeriä/fm-lähetintä/katsovansa videoita tms tekevänsä jotain mitä ei satasen perusluurilla pysty tekemään.

Eli pointtinani siis on että ennen kuin ryntäät ostamaan uusinta 500e android-kapulaa "koska muillakin on", mieti tarvitsetko oikeasti ominaisuuksien (tai puhtaasti käytettävyyden, joidenkin mielestä se on tehty noissa kalliimmissa huomattavasti paremmaksi - kokeilemalla selvinnee) puolesta sellaista vai riittäisikö satasen tai edes parin sadan pulikka hyvin. Säästyy rahaa mitä käyttää vaikka auton laittamiseen tai töiden/harrastusten takia kärsineen parisuhteen hoitamiseen ;D ja v*tuttaakin vähemmän sitten kun sen luurin kännissä kadottaa tai hajottaa tai sattuu ihan vanhanaikainen vahinko ja luuri molskahtaa vaikkapa järveen. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom