Meno loppui Lancerista

0200410

-98 Galant V624
Liittynyt
2 Syyskuu 2003
Sijainti
Imatra
Parkkeerasin auton normaalisti ja menin noin 1h kotia. Palattuani ei lähtenyt ollenkaan käyntiin. Heti eka starttauksen jälkeen että check engine valo ei sammu. Ennen ei mitään vikaa ja käynnisty aina avainta vilauttamalla.

Heti kaivelin ohjeita vika koodin lukua varten ja tein lukijan (toimiva), ja purin autoa vimmalla..

Mistä löydän sopivan töpselin josta katson mikä vikana?
Lancer -90HB 1.5i

Sähköpeilien nipussa on 1 vapaa töpö, mutta se taitaa olla lasin nostimille valmius. Boxiin menee 3 töpselii..

Katsoin kaikki sulakkeet ja laitoin bensapumpun testaus liittimeen (tulipellissä) akun plussan ja pumppu toimi.

Apua kaivataan kiireesti, kiitän!
 
Se pistoke on kuskin jalkotilassa, sulakerasian oikealla puolella. Todennäköisesti on suojattu kumisella systeemillä.
 
Kiitos, siellä se oli. se näköjään oli ollut siin rasian kupeessa kiinni ja edellinen omistaja on kiinnityksen särkenyt ja survonut sen tosi tiukkaan sinne rasian taakse. Piti oikein löysätä koko pakettia..

Vikakoodin luin ja mittailin jännitteitä..

ECU rikki! :'(
 
luepa "jäsenten palstaa", näyttää siltä, että joudut käyttämään yhtä jäsenetua....
 
Finnwarelle kilautin heti kyl vian selvittyä, mielestäni 100€ on kuitenkin vielä paljon sen korjauksesta. Kyseessä on kuitenkin laite joka sisältää paljon perus elektroniikkaa ja lisäksi se finnwaren kaveri ei tiedä isompien piirien sisäisestä kytkennästä. Ne on mitsun omat piirit ja kuvia ei missään. Joten lähtökohdat tämän itse korjaamiseen on hyvät, mutta aiempi perehtyminen puuttuu.
Jos kuitenkin tämä urakka osoittautuu mahdottomaksi niin tottakai käytän sitä siellä.
 
;D ;D ;D ::)

Juuei, pakko lisätä vielä, että niiden piirien sielunelämän tuntijan haluaisin kyllä tavata. Ja kuvia ei todellakaan missään....miksiköhän näitä yleensä kannattaakaan korjauttaa jollakulla, joka on uhrannut satoja tunteja kyseisen kytkennän opettelemiseen?

Toisaalta, mitäpä väliä noiden isompien piirien sisäisellä kytkennällä on? Jos se on rikki, niin se on sitten rikki, eikä siitä selviä muulla kuin uudella osalla. Tärkeämpää on tuntea kyseisten piirien ulkoinen kytkentä. Silloin pystyy koestamaan oikeat asiat paikallistaakseen vian.

Kertokaa hyvät ihmiset, millä logiikalla lähtökohdat itse korjaamiselle ovat paremmat silloin, kun ei ole tietoa?!? ???
 
Kyllä minä nakkaan Eskua ECU:lla sitten kun (ei jos) ECU sanoo sopimuksen irti. Kuitenkin aika perusteellisen huollon tuntuu tekevän. Eipähän tule jatkossa ikäviä yllätyksiä tyyliin "vaihdoin osan ja parin päivän päästä on ecu osina pöydällä kun toinen osa meni rikki".

Onkos Finnwarella takuuta työlle by-the-way...
 
Kiitoksia luottamuksesta :)

Kyllähän työlle toki takuu on. Ei sitä niin pahasti viitsi hommaa sössiä, ettei siihen itse luottaisi... Kolme vuotta työlle. Eli jos joku muu paikka pettää, niin syytön minä siihen olen, mutta kaikki mikä on korjattu myös kestää. Ja jos ei piru kestä, niin uusintakäsittely ilmatteeks. Ja asentamilleni osille samaten. Toisin sanoen standardi perävalotakuu ;)

Kehottaisin kuitenkin paiskaamaan mua sillä eculla jo ENNEN kuin napsahtaa, nimittäin silloin on varmaa, ettei siitä tule pysyvästi invalidi, homma käy nopeammin ja tulee halvemmaksi. Ja saletisti kestää siihen asti, kun on auto paalissa...
 
Takaisin
Ylös Bottom