Metalliväriä spraymaalina?

H

Hammer

Guest
Mahtaakohan mistään saada ostettua/tilattua korin väristä metalliväriä? Mitsun liikkeestä sai vain sellaisen pikkupullon, josta ei pitkälle riitä eli soveltuu vain pikku paikkauksiin. Vaaleanruskea metalliväri olisi hakusessa...
???
 
Ihan varaosaliikkeistä ja automaalikaupoista,kun tietää
värinumeron niin sen perusteella kirjat kertovat mikä
purkki on oikeaa sävyä,lisäksi tietysti lakkaakin sitten...
 
Spray-pulloista ei ole kuin pilaamaan paikkamaalauksen. Ruuttaus on sen verran paksua, että joutuu maalaan koko osan kauttaaltaan. Pienet osat kärsii kyllä maalata, mutta lokarinkaari- ja helmapaikkaukset kusee. Mulla on ainakin. Piti kikkailla ponttaukseen raja, että reuna häipyi.
Ja huomioksi!!! Eri valmistajien maalit ja lakat ei kaikki sovi keskenään!! Esim crc:n maali ja mastonin lakka rupes kupliin, vaikka kuivumisaikaa välillä oli 28h!
 
Se onkin toinen juttu ettei spraymaaleilla ole helppoa
saada hyvää ja kestävää lopputulosta,hieman riippuu
tekijästä ja aineista,mutta tottakai aina "virallinen"
automaali/maalaus on toista luokkaa kaikin puolin... :)
 
cusso sanoi
Ja huomioksi!!! Eri valmistajien maalit ja lakat ei kaikki sovi keskenään!! Esim crc:n maali ja mastonin lakka rupes kupliin, vaikka kuivumisaikaa välillä oli 28h!
On sitä tullu nähtyä kuinka"nimivalmistajankin" maali ja lakka on reagoinu pahasti..
 
Mastonit ei mulla ainakaan reagoinu keskenään..?
Pillikärjellä maalattaessa ei pinnasta tule tasaista. Levitinkärjellä on hieman suurempi mahdollisuus onnistua, mutta suuret alueet on ainakin mulla ollu hankalia. Mieluummin käytän kunnon ruiskua.
 
Joo ja nuo maalaus rajathan saa pois, hiomatahnalla tai karkealla myllytyksellä..
 
Takaisin
Ylös Bottom