Mikä mieltänne painaa ?

Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Paketti postetittu Latviassa 7.8. klo 9:11, saapunut Suomeen 8.8. klo 12:28 ja saapunut lähipostiin... no ei ainakaan vielä. Miten näissä aina on pullonkaulana suomessa toimiva kuriiriliike tai Itella?
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

ast sanoi
Paketti postetittu Latviassa 7.8. klo 9:11, saapunut Suomeen 8.8. klo 12:28 ja saapunut lähipostiin... no ei ainakaan vielä. Miten näissä aina on pullonkaulana suomessa toimiva kuriiriliike tai Itella?

kerro ku tiiät vastauksen ;D
Briteistä Suomeen paketti 1-2pv ...suomessa kestää 3-7pv saada se muutama sata km.... jossai MÄTTÄÄ!
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Oon kohta odotellu viikon pakettia briteistä ja träkkerin mukaan se on jossain lajittelukeskuksessa. Sais tulla jo.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Basbarduu sanoi
Oon kohta odotellu viikon pakettia briteistä ja träkkerin mukaan se on jossain lajittelukeskuksessa. Sais tulla jo.

minäkin haluaisin pakettini jo sieltä :mad:
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Divi sanoi
no ku ei oo ees 500 vaa iha perus rs :nykii ja en tiiä.. mut eiks se oo iha hieno vaihtoehto ajaa jollai foortilla hetki ja sit ostaa vaikka X ku tajuu kuinka tyhmä sitä onkaan :D

Kävin just pari viikkoa sitten koeajamassa tuollaista, poisti kyllä autokuumeen tehokkaasti, sen verran surkealta tuntui.
Vielä epämukavampi kuin evo.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

ast sanoi
Paketti postetittu Latviassa 7.8. klo 9:11, saapunut Suomeen 8.8. klo 12:28 ja saapunut lähipostiin... no ei ainakaan vielä. Miten näissä aina on pullonkaulana suomessa toimiva kuriiriliike tai Itella?

Oon joskus käynyt postissa itse kysymässä pakettia ,ennen kuin ovat lapun saapumisesta saaneet lähtemään eteenpäin. Paketti ollut hyllyssä ja kuittaamalla lähtenyt mukaan.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

-JP- sanoi
Oon joskus käynyt postissa itse kysymässä pakettia ,ennen kuin ovat lapun saapumisesta saaneet lähtemään eteenpäin. Paketti ollut hyllyssä ja kuittaamalla lähtenyt mukaan.

nykyää ku eivät anna ellei ole seurantanroa...ei sitte ei millään. Mut toki seurantanrolla saa siis ja seurantanrolla pystyy seuraan koska on omassa "toimipisteessä".
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

JaniB sanoi
Kävin just pari viikkoa sitten koeajamassa tuollaista, poisti kyllä autokuumeen tehokkaasti, sen verran surkealta tuntui.
Vielä epämukavampi kuin evo.

No nii eihän evoa ja fo..a voi ees verrata ainakaan omasta mielestä ;D itse parivuotta sitten ajoin kyseisellä laitoksella ja ihan mukavantuntunen vajaavetoseksi.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mieltä ei enää edes jaksa painaa vaan hermoja kiristää ja v*tuttaa tuo volkkarin retale tolla pihalla.. Yhden vian kun saan alta pois, jo uutta pukkaa..
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

kikZ sanoi
Mieltä ei enää edes jaksa painaa vaan hermoja kiristää ja v*tuttaa tuo volkkarin retale tolla pihalla.. Yhden vian kun saan alta pois, jo uutta pukkaa..
Tehdään siitä mäkiauto kesäpäivillä... ;)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Jahvetti sanoi
Tehdään siitä mäkiauto kesäpäivillä... ;)

Ei tuosta saa edes sopivaa mäkiautoa.. ;)

Ja mystinen,, se olisi kyllä harmi se jos joku haluaisi tuon ihan vahingossa varastaa ja vaikka ihan vahingossa tuikata tuleen.. ::)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

kikZ sanoi
Mieltä ei enää edes jaksa painaa vaan hermoja kiristää ja v*tuttaa tuo volkkarin retale tolla pihalla.. Yhden vian kun saan alta pois, jo uutta pukkaa..

Sulla on volkkari miksi? ???



Harri K sanoi
kerro ku tiiät vastauksen ;D
Briteistä Suomeen paketti 1-2pv ...suomessa kestää 3-7pv saada se muutama sata km.... jossai MÄTTÄÄ!

Mulla kanssa kissaruoka/hiekka lähetys seisonut suomessa 3 päivää. Tuli saksasta tilauksesta seuraavana päivänä ja nyt sitten ootellaan koska DHL-suomi ehtisi toimittaan sen perille. Tai sitten niitä vaan vituttaa kantaa 40 kiloa kissanhiekkaa ja 20 kiloa kissanruokaa eikä kukaan kuriiri halua alkaa niitä raahaamaan. ;D
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Tamus sanoi
Mulla kanssa kissaruoka/hiekka lähetys seisonut suomessa 3 päivää. Tuli saksasta tilauksesta seuraavana päivänä ja nyt sitten ootellaan koska DHL-suomi ehtisi toimittaan sen perille. Tai sitten niitä vaan vituttaa kantaa 40 kiloa kissanhiekkaa ja 20 kiloa kissanruokaa eikä kukaan kuriiri halua alkaa niitä raahaamaan. ;D
Etkö löytäny kisuille ruokaa ja hiekkaa suomesta?
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Basbarduu sanoi
Etkö löytäny kisuille ruokaa ja hiekkaa suomesta?

Noh tilataanhan mekin autoihin kaikennäkösiä juttuja, kemikaaleista puhumattakana ulkomailta. Ehkä suomessa ei ole kissanruokien Projectechiä.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

True Dat. Itseasiassa vielä muutama vuosi takaperin kun vaimoni kanssa meillä oli kissoja niin me tilattiin safkat from abroad myös ;D
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Tamus sanoi
Sulla on volkkari miksi? ???

No sanoppa se.. Oli joku sytytyskatko aivoissa silloin vuos sitten... ;D Nyt oli kyllä puhetta yhestä legnumista mut saa nähhä mitä tapahtuu! ;)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Basbarduu sanoi
Etkö löytäny kisuille ruokaa ja hiekkaa suomesta?

Löytyyhän sitä toki Suomestakin mutta jos viitsii tilata saa aikalailla paljon halvemmalla tuolta Saksan maalta.

Ja jee, tänään tuli paketit, enää ei siis paina mielt' ja kissoilla on taas mihin kuseskella. :p


kikZ sanoi
No sanoppa se.. Oli joku sytytyskatko aivoissa silloin vuos sitten... ;D Nyt oli kyllä puhetta yhestä legnumista mut saa nähhä mitä tapahtuu! ;)

:peukku
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Merimaskussa oli semmonen perkeleen spedehidastin, mistä ei ohi pysty ajamaan ja toisen puolen renkaat väkisinkin menee siitä. Semmonen koholla oleva "neliö" juu nou?

Kuitenkin, se on sen verran lyhkänen hidastin, että etupyörät kerkiää tippumaan hidasteelta ennenkuin takapyörät ovat siihen nousseet. Oikeen sydäntä viilsi kun jäi legu siihen kiikkumaan... :seina

Vajaavetosella olis varmaan jääny siihen paikkaan ilman kevittämistä..

joo joo "miks se tarvii madaltaa niin paljon" rakkaudest lajiin. Ei hidasteita tarvittais jos noudatettais liikennerajotuksia!

Täytyy varmaan ottaa autoa hiukan ylös, ettei mihinkään kriittiseen paikkaan ottanu, kuskin puolelta ja aika keskeltä.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

MäTSi sanoi
Merimaskussa oli semmonen perkeleen spedehidastin, mistä ei ohi pysty ajamaan ja toisen puolen renkaat väkisinkin menee siitä. Semmonen koholla oleva "neliö" juu nou?

Kuitenkin, se on sen verran lyhkänen hidastin, että etupyörät kerkiää tippumaan hidasteelta ennenkuin takapyörät ovat siihen nousseet. Oikeen sydäntä viilsi kun jäi legu siihen kiikkumaan... :seina

Vajaavetosella olis varmaan jääny siihen paikkaan ilman kevittämistä..

joo joo "miks se tarvii madaltaa niin paljon" rakkaudest lajiin. Ei hidasteita tarvittais jos noudatettais liikennerajotuksia!

Täytyy varmaan ottaa autoa hiukan ylös, ettei mihinkään kriittiseen paikkaan ottanu, kuskin puolelta ja aika keskeltä.

Säädettävään alustasarjaan vain sellainen lisänamiskuukkeli kabiiniin, mistä saa hidastetöyssyn vastaantullessa pistettyä korkeutta juunou ;)

(täällä kylälläkin ovat alkanu viljelee noita tuontyylisiä hidasteita.. ..ei ne oo kivoja ajaa normikorkuisellakaan.)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Pamaus pihamme parkkipaikalta ja ikkunasta kerkeen just näkemään kuinka valkoinen minikuorkki kaasuttelee pois mustan diesel savupilven avittamana.
No olipa sitten minun Eevani, ketä oli päättänyt tyrkätä ilman asian selvittämisiä.
Voi PRKL suharit!!!! :seina :seina :seina
Onx kenelläkään vinkkiä mihin autoa uskaltaa viedä pääkaupunkiseudulla peltikorjattavaksi ja kauanko noissa peltitöissä tuppaa kestämään? Kontti ja takaspoileri ainakin vaihtokunnossa+ kyljessänaarmuja takaovesta lähtien...
Onneksi on kasko,mut silti!!??! :seina
 

Liitetiedostot

  • IMG_20130814_235333.jpg
    IMG_20130814_235333.jpg
    156.7 KB · Lukukerrat 259
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mä en tiedä kun yhden paikan mitä toistaseks näkemieni maalipintojen perusteella uskallan suositella. Ja se on Porvoon Autoklinikka. Tiedän että Sipoossa on pian eräs laatua tekevä maalari, mutta ei vielä :)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

itse käyttänyt juvanmalmilla sijaitsevaa AKP:tä
galantti makailee nytkin siellä.
ainakin omaan silmään ei jälki ole kertaakaan pettänyt (ollut kerran kunnon peltikorjaus ja toisen kerran ovi vaihdettavana).
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Niin sanottakoon nyt vielä et mä saatan olla vähän ronkelimpi maalipinnoista. Arvattavasta syystä ;D
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Dänks vinkeistä!!
Joutu nyt sitten kumminkin viemään kolhitun prinsessani Mitsun merkkiliikkeen (toivonmukaan hellään) huomaan, ku sijaisauton hommaaminen paremmista paikoista olis ollu vähän hankalampaa.
No timanttisen tiskin takana jamppa sanoi (arvostettavan rehellisesti!!!), että kuukausi(a?) tulee kuntoon saaminen kestämään.
Kontti, puskuri ja spoikka ainakin vaihtokunnossa. Siihen kirsikkana vielä naarmut kyljessä päälle..
No eihän tässä vitutusta suurempaa hätää ole, mutta sijaisautona joku vajaavetoinen litranen pikkupösö ei innosta sitten niinkuin ollenkaan...
Feels like I'm in hell now ja ranskalaisen wannabe leijonan selässä kehäygöselle tien tukkeeksi :driver
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

MrBlop: saitko kuorkin kiinni kuiteki?
ja ÄLÄ vain jätä Mitsuliikkeen huomaan tai vakuutusyhtiön suosittelemaan paikkaan. Ne korjaututtaa sen halvimmassa ja se ei tunnetusti ole paras...
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Harri K sanoi
MrBlop: saitko kuorkin kiinni kuiteki?
ja ÄLÄ vain jätä Mitsuliikkeen huomaan tai vakuutusyhtiön suosittelemaan paikkaan. Ne korjaututtaa sen halvimmassa ja se ei tunnetusti ole paras...


Juu siellä on operaatio appelsiini & sinnepäin. Sanotaanko että mitsullakin kun on tuo maalauksen laatu hieman pikkuhiljaa heikentynyt niin 90 luvun alun laatuun ei pääse maalaamot mutta hyvä maalaamo varmaan pääsee suht lähelle esim evo IX alkup maalipintaa.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Hyvä maalari nimenomaan maalaa pinnan vastaamaan muuta autoa. Siis aplarit mukaanlukien :)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Harri K sanoi
MrBlop: saitko kuorkin kiinni kuiteki?
ja ÄLÄ vain jätä Mitsuliikkeen huomaan tai vakuutusyhtiön suosittelemaan paikkaan. Ne korjaututtaa sen halvimmassa ja se ei tunnetusti ole paras...

Empä saakura saanut, ikkunasta näin tuntemattomaksi jääneen herrasmiehen ajavan kuin Vatanen konsanaan pois talonyhtiömme piha-alueelta.
Omavastuullani mennään ellei ihmeitä tapahdu.

Joo tätä kans vahvasti pelkään, mut sinne merkkiliikkeeseen tosiaan meni. Tosissaan ei tullut tähän hätään parempaa ideaa vastaan paikasta, josta olis saanut sijaisauton vakuutusyhtiön piikkiin samalla.
Täs töitäkin pitäs välissä vääntää, ni nyt sit odotellaan ihmeitä tapahtuvan.
Sen verran tunteet kyl pinnassa Mitsun suhteen, et mitään sekundaa en tule autooni hyväksymään tuoltakaan.
Sit jos pitää alkaa työn laadusta vääntämään, ni henkiset barrikadit ovat kyllä jo valmiiksi kasattu erittäin korkealle.

Taas tälläistäkin kokemusta sitten "rikkaampi"
... Mut toi perhanan vuokrapösö ARGH!!!
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Se kuormuri on tuskin ollu huvikseen siellä. Kannattaa kysellä naapureilta jos ovat tilannu jotain tai sattunu näkemään jonkun firman logon siinä.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Urran sanoi
Mä en tiedä kun yhden paikan mitä toistaseks näkemieni maalipintojen perusteella uskallan suositella. Ja se on Porvoon Autoklinikka.
Porvoon Autoklinikka maalasi Legun Etukuffari ja vasen etulokasuoja uudestaan pari vuotta sitten ja en voi muuta sanoa että jälki oli erinomaista. :peukku
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Basbarduu sanoi
Se kuormuri on tuskin ollu huvikseen siellä. Kannattaa kysellä naapureilta jos ovat tilannu jotain tai sattunu näkemään jonkun firman logon siinä.

Kyselyt tullaan todellakin laittamaan naapureille, kunhan töistä pääsee kotia.
Saa nähdä saako poliisille välitettyä jotain parempaa faktaa kuin viime yön omat ikävän rajalliset havainnot puhelimitse.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

MrBlop sanoi
Sit jos pitää alkaa työn laadusta vääntämään, ni henkiset barrikadit ovat kyllä jo valmiiksi kasattu erittäin korkealle.

Kyllähän se on fakta että kolarikorjauksessa usein vähän pyritään "oikaisemaan" mutta kun vaan sitten sanoo ettei työn laatu/sävyero tms miellytä. Jos se ei tosiaan miellytä niin kyllähän se korjataan. Itsekin ihmettelen että millaista kuraa ne asiakkaat oikein hyväksyy. ::) Joskus meiltäkin lähtee sellaista appelsiinipintaa tai kauheella sävyerolla että itse en koskaan hyväksyisi mutta hyvä jos asiakkaalle kelpaa.

Tai sitten se on vaan ettei naamatusten uskalleta valittaa mutta myöhemmin sitten napistaan että olipas siellä p*skaa laatua. Rohkeesti vaan reklamoimaan jos ei ole pinta omien kriteereiden puitteissa.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Tamus sanoi
Kyllähän se on fakta että kolarikorjauksessa usein vähän pyritään "oikaisemaan" mutta kun vaan sitten sanoo ettei työn laatu/sävyero tms miellytä. Jos se ei tosiaan miellytä niin kyllähän se korjataan. Itsekin ihmettelen että millaista kuraa ne asiakkaat oikein hyväksyy. ::) Joskus meiltäkin lähtee sellaista appelsiinipintaa tai kauheella sävyerolla että itse en koskaan hyväksyisi mutta hyvä jos asiakkaalle kelpaa.

Tai sitten se on vaan ettei naamatusten uskalleta valittaa mutta myöhemmin sitten napistaan että olipas siellä p*skaa laatua. Rohkeesti vaan reklamoimaan jos ei ole pinta omien kriteereiden puitteissa.

Joo itsehän kaikki lopputuloksen hyväksyy ja turhaahan sitä sitten sen jälkeen maailman kovimpana webbisoturina haukutaan kaikki pataluhaksi, jos ei olekkaan tyytyväinen.
Mulla onneksi auto vasta tänään viety pajalle ja toivottavasti selviäis ilman lisävahinkoja itseäni miellyttävällä maalausjäljellä realistisen nopeaan aikatauluun... :)
Lähinnä meitsin barrikaadit on valmiiksi kunnossa tän mieltä painavan kokonaisuuden takia, eikä missään nimessä autokorjaamon(vielä ;) )
Omat kokemukset historiasta ja muiden jakamat kokemukset lähinnä vain luovat pientä ressiä merkkiliikkeiden tavasta hoitaa asioita.
Jos olisi joku Hyndai Gets kyseessä ei vois vähempää kiinnostaa, mutta tuo kyseessäoleva perheenjäsenemme jostain kumman syystä kiinnostaa huomattavasti enemmän... :)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Tamus sanoi
Rohkeesti vaan reklamoimaan jos ei ole pinta omien kriteereiden puitteissa.

Minä laitoin erään firman maalaamaan puskurin kahteen kertaan kun maalari tais olla joku Stevie Wonder ekan yrityksen sävyn perusteella. Tuokin tapaus meni vakuutusyhtiön piikkiin, kun eräs mummeli pakitti meidän sitikan keulaan. Nyt siitä on sit irronnu joku 1x2cm pala lakkaa :( Ja minä vielä ilmoitin etukäteen että olen todella kriittinen sen maalauksen suhteen mutta eivät tainnu uskoa.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Ja ennen kun otat auton edes vastaan niin tarkista se _ulkona_. Esim. se että jos hiontaväri on hiottu puhki -> sävyero maalissa ei varmasti näy hallin loisteputkivalaistuksessa. Auringossa sitten taas näkyy. Ja jos pinta on täysin suora niin uskallan väittää että siinä on hologrammia :D

Vakuutusyhtiöiden käyttämissä maalauspajoissa on välillä millon minkäkinlaista suharia. Oon meinaan kuullut että kun autoa viedään takasin niin maalari sanoo "mitenniin väärän sävynen, ei valkosta oo kun yks sävy!" :D

EDIT: Jos auto on lähellä mua ja onnistuu jotenkin järkkäämään aikatauluihin niin voin tulla kriitikoksi mukaan :)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Tamus sanoi
Kyllähän se on fakta että kolarikorjauksessa usein vähän pyritään "oikaisemaan"

Vakuutusyhtiö maksaa tietyn summan laskelmiensa mukaan korjauksesta ja aina se ei edes riitä kattamaan joka ikistä nappulaa mikä on mennyt rikki. :-\ Tästä ei oikeen voi korjaamoa mun mielestä syyttää.

Sama on maalauksen kanssa. Yhtiöllä on tarkkaan hinnoiteltu et mitä minkäkin alueen maalaus maksaa. Jos maalari hieroo kaks päivää yhtä puskuria että siihen ei jäisi yhtään appelsiini pintaa niin luuletteko että vakuutusyhtiö maksaa kokonaan sen työosuuden?
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

lancer evo-r sanoi
Vakuutusyhtiö maksaa tietyn summan laskelmiensa mukaan korjauksesta ja aina se ei edes riitä kattamaan joka ikistä nappulaa mikä on mennyt rikki. :-\ Tästä ei oikeen voi korjaamoa mun mielestä syyttää.

Sama on maalauksen kanssa. Yhtiöllä on tarkkaan hinnoiteltu et mitä minkäkin alueen maalaus maksaa. Jos maalari hieroo kaks päivää yhtä puskuria että siihen ei jäisi yhtään appelsiini pintaa niin luuletteko että vakuutusyhtiö maksaa kokonaan sen työosuuden?
En tiedä missä vakuutusyhtiössä näin, mutta se korjaava tahohan sen kustannusarvion tekee eikä vakuutusyhtiö.
Se sitten lähetetään vakuutusyhtiölle ja jos jotain mutinaa on niin sitten tarkistellaan arviota. Se joka sen kustannusarvion tekee, niin sen hommahan se on katsoa ja perustella mitä pitää tehdä. Korjaajan tyhmyyttä oikoa siinä kohtaa jos ei mahdollisia kiinnikkeitä/pikkuosia veloita ja uusi. Ei ole sama asia koota autoa aseunnusliimalla tai alkuperäisillä painettavilla muovikiinnikkeillä.

Kaverin passatin keulaan peruutti huoltomies ja puskurista halkesi 7cm halkaisijaltaan oleva pala. Tästä vakuutusyhtiö antoi kertakorvauksella 1450€ paikallisen korjaamoyrittäjän tekemän korjausarvion mukaan. Melko hapokkaalta kuulosti omaan ja varmasti vakuutusyhtiönkin korvaan. Mutta puskurin lisäksi mm. hieman taittunut alaritilä ja puskurin takana oleva tukirauta laskettiin uusittaviksi vaikka sellaisenaankin olisivat varmasti toimineet.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

MrBlop sanoi
Kyselyt tullaan todellakin laittamaan naapureille, kunhan töistä pääsee kotia.
Saa nähdä saako poliisille välitettyä jotain parempaa faktaa kuin viime yön omat ikävän rajalliset havainnot puhelimitse.
Ei muutaku henk.koht joka ovella käymään. Sillon selviää varmimmin ainakin että kelle tullut tavaraa tai joku muu nähnyt firman logon tms.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Urran sanoi
EDIT: Jos auto on lähellä mua ja onnistuu jotenkin järkkäämään aikatauluihin niin voin tulla kriitikoksi mukaan :)
Jumbon huudeilla auto "jokusen aikaa" telakalla. Erittäin kiitollisena otan mahdolliset kriitikkoavut vastaan. Varsinkin noilla suosituksilla ;D
Aikatauluista vaikea sanoa muutakuin, että ei taida valitettavasti olla ainakaan tämän kuun heiniä.. :(

Harri K sanoi
Ei muutaku henk.koht joka ovella käymään. Sillon selviää varmimmin ainakin että kelle tullut tavaraa tai joku muu nähnyt firman logon tms.
Neighborhood we trust; Kaksi jo ilmoittautunut todistamaan tarvittaessa tapahtuneen jytkyn, ei ole tosin kukaan pakettitilausta tms. ilmoittanut, eli veikkaan erään nimeltämainitsemattoman naapurimaamme asukkaita/heidän kyläileviä tovereita talonyhtiössämme, ketkä eivät yllätys yllätys tulleet ainoina avaamaan edes ovea, vaikka kotona kuulostivatkin olevan.
No edes hieman valoa hetkellisen pösömiehen arkeen :peukku
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

MrBlop sanoi
Jumbon huudeilla auto "jokusen aikaa" telakalla. Erittäin kiitollisena otan mahdolliset kriitikkoavut vastaan. Varsinkin noilla suosituksilla ;D
Aikatauluista vaikea sanoa muutakuin, että ei taida valitettavasti olla ainakaan tämän kuun heiniä.. :(
Neighborhood we trust; Kaksi jo ilmoittautunut todistamaan tarvittaessa tapahtuneen jytkyn, ei ole tosin kukaan pakettitilausta tms. ilmoittanut, eli veikkaan erään nimeltämainitsemattoman naapurimaamme asukkaita/heidän kyläileviä tovereita talonyhtiössämme, ketkä eivät yllätys yllätys tulleet ainoina avaamaan edes ovea, vaikka kotona kuulostivatkin olevan.
No edes hieman valoa hetkellisen pösömiehen arkeen :peukku
dont walk into the light! :p sinäänsä aika nopeasti meinasivat saada kuntoon jos noin kuukaudessa, oma oli silloin noin puoli vuotta pois pelistä ja vastaava lommo, vähän pahempi vaan (okei, suurin osa ajasta oli osien saatavuusongelma)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

MrBlop sanoi
Jumbon huudeilla auto "jokusen aikaa" telakalla. Erittäin kiitollisena otan mahdolliset kriitikkoavut vastaan. Varsinkin noilla suosituksilla ;D
Aikatauluista vaikea sanoa muutakuin, että ei taida valitettavasti olla ainakaan tämän kuun heiniä.. :(
Sounds like a lunch plan :D Eli tod. näk onnistuisikin.

Mä olen myös ehdottoman samaa mieltä siitä että vakuutusyhtiö ei päätä paljon korjaamo saa siitä rahaa, vaan korjaamo tekee käsittääkseni tarjouksen (tässä kohtaa se onko kyseessä korjaamo vai Korjaamo, käy ilmi) minkä vakuutusyhtiö joko hyväksyy tai ei. Mun mielestä auton pitää olla VÄHINTÄÄN samalla tasolla kuin ennen onnettomuutta. Ja sitä pitäisi osata myös vaatia.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Vakuutusyhtiön maksaman korjauksen kustannukset määritellään Cabas-ohjelmiston avulla. Siihen on korjaamo asettanut vakuutusyhtiön kanssa sovitun tuntihinnan (mekaaninentyö, maalaustyö), ohjelmaan syötetään (klikkaillaan 3D-kuvista) vaurion korjaamiseen tarvittavat osat, mahdollinen vetotyö, valitaan maalattavat kohteet, lisätään työt ja osat joita ohjelmassa ei ole valmiina ja painetaan laske-nappia. Sitten painetaan kirjekuoren kuvaa työkalupalkissa ja hups, laskelma pamahti maksavan yhtiön tarkastajan hyväksyttäväksi. Jos korjauksen aikana ilmenee lisätöitä, päivitetään laskelma ja lähetetään yhtiöön.
Pikku vahingoissa tarkkari osuu yleensä eka kerralla kohalleen, isossa mällissä vaatii yleensä purkamista ja joskus tarkkarin saa lopulliseen muotoon siinä vaiheessa kun auto on valmis maalaamolle.
Ja asiakashan luulee että kun vakuutusyhtiö maksaa korjauksen niin samalla voi laittaa koko auton kuntoon, korjata ne ruostuneet takakaaret ja ja ja...
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Kiitos tietoiskusta, mielenkiintosta luettavaa.

Kysehän ei ole siitä ettäkö pitäisi ylimääräistä työtä tehdä, mutta vähintään samalle tasolle kun se oli. Jos se oli virheetön, sen tulee olla myös korjauksen jälkeen.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Uge sanoi
Vakuutusyhtiön maksaman korjauksen kustannukset määritellään Cabas-ohjelmiston avulla.
Tätä hain takaa, en vain muistanut ohjelman nimeä (Viime kesänä valitettavasti joutui tutustumaan vakuutushommiin).

Mutta se että korjaamo laskee tietyt osat vaihdettaviksi ja tietyt tunnit niin kyllähän se jättää mahdollisuuden rahastaa yhtiötä ja oikoa hommissa sekä pahimmillaan jättää jotain tekemättä. Eikä liene edes mitenkään tavatonta.
 
Takaisin
Ylös Bottom