mikä ois hyvä subbari ja vahvistin

vaiski

Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2003
olis tarkotus parantaa lanserin äänentoistoa tai lähinnä lisätä äänenpainetta ;D
ja kysymys kuuluu että mikä ois hyvä subbari 12"-15" hintaluokka 100-200e ja vahvistin subbarille 100-200e.
äänenlaatu olisi tärkeintä.
ajettelin itse autostudion x-15 subia ja sille vahvistimeksi autostudion blackchrome bc-2.200
oisko kellään kokemuksia tai tietoa näistä vehkeistä?
 
Itsellä oli ennen nykyisiä laitteita Spl dynamicsin v12s subbari ja sillä kaverina saman merkin tc-1002 mallinen vahvistin. Hintaansa nähden hyvä setti. Painettakin tuli refleksilootassa ihan kohtalaisesti.
Hinta noin 300e yhteensä.

Noista Autostudioista ei ole itsellä kokemusta, mutta varmasti ihan hyviä laitteita.
 
Mahtaakohan tuo 15" olla äänenlaadullisesti ajatellen mikään paras ratkaisu. Kuitenkin kun puhutaan 100-200e hintaluokasta eli yleensä ns. halvoista keskiluokkalaisista siihen hintaan voisi saada laadukkaan 10" tai 12", mutta 15" harvemmin. Eli kiteytettynä 12" ja sille mukava vaffari.
http://www.powerset.fi/autohifi/index.htm kattele tuolta lisää. Täällä kun kysyy kaikilla on omat mielipiteensä ja niitä saattaa tulla satoja erilaisia ;)
Kaverilla on pari hertz:in 10" subia ja soivat mielestäni kohtuullisen "kauniisti" sikälimikäli mulla mitään korvaa sille on ;D Eli hertzin joku 12" subba ja SPL Dynamics TC-1002 vaffari soittelee varmaan vallan mukavasti subbasta ;D
PS. ei noit autostudiot huonoja ole. Itelläni on pari vanhaa (vanhaa vanhaa tosi vanhaa) vaffaria ja ihan käyttökelpoisia pelejä.
 
Hertzin subeista itse suosittelen hx300 mallia. Todella nättisointinen elementti. Toistaa sopivan alas ja soi kauniisti. Ja testivoittajakin taitaa vielä olla ;)
 
vaiski sanoi
olis tarkotus parantaa lanserin äänentoistoa tai lähinnä lisätä äänenpainetta ;D
ja kysymys kuuluu että mikä ois hyvä subbari 12"-15" hintaluokka 100-200e ja vahvistin subbarille 100-200e.
äänenlaatu olisi tärkeintä.
ajettelin itse autostudion x-15 subia ja sille vahvistimeksi autostudion blackchrome bc-2.200
oisko kellään kokemuksia tai tietoa näistä vehkeistä?
Jos äänenlaatua kaipaat, niin unohda x-15

Hertz on hyvä subi..
mutta mä suosittelen, että ostat multa ton Focus + Macrom paketin SVH 900€ myyn 330€.. Todella laadukas pääte ja subi on hyvä..
 
Jaakko N sanoi
Mahtaakohan tuo 15" olla äänenlaadullisesti ajatellen mikään paras ratkaisu. Kuitenkin kun puhutaan 100-200e hintaluokasta eli yleensä ns. halvoista keskiluokkalaisista siihen hintaan voisi saada laadukkaan 10" tai 12", mutta 15" harvemmin. Eli kiteytettynä 12" ja sille mukava vaffari.
http://www.powerset.fi/autohifi/index.htm kattele tuolta lisää. Täällä kun kysyy kaikilla on omat mielipiteensä ja niitä saattaa tulla satoja erilaisia ;)
Kaverilla on pari hertz:in 10" subia ja soivat mielestäni kohtuullisen "kauniisti" sikälimikäli mulla mitään korvaa sille on ;D Eli hertzin joku 12" subba ja SPL Dynamics TC-1002 vaffari soittelee varmaan vallan mukavasti subbasta ;D
PS. ei noit autostudiot huonoja ole. Itelläni on pari vanhaa (vanhaa vanhaa tosi vanhaa) vaffaria ja ihan käyttökelpoisia pelejä.
äänenlaadulla tarkotin että mitään ylimääräisiä kuminoita yms. ei kuuluisi, tietenki kotelolla, piuhoilla, liitoksilla, vahvistimella... on myös merkitystä.
mutta pitää tarkastaa toi powersetin sivu.
 
Mickza sanoi
Itsellä oli ennen nykyisiä laitteita Spl dynamicsin v12s subbari ja sillä kaverina saman merkin tc-1002 mallinen vahvistin. Hintaansa nähden hyvä setti. Painettakin tuli refleksilootassa ihan kohtalaisesti.
Hinta noin 300e yhteensä.

Noista Autostudioista ei ole itsellä kokemusta, mutta varmasti ihan hyviä laitteita.

hmmm.. minkä kokoseen koteloon kannattas toi v12s subi asentaa, yms. kotelotiedot? onko toi sama malli ku v12s4 vai kenties vanhempi?
taidanpa laittaa tilaukseen ton subin ja vahvarin.
 
http://www.spldynamics.fi/s-v-s.htm siellä lukee kaiki ko. kaiuttimesta.
Toi v12s ja v12s4 on ilmeisesti ihan sama subi, mutta ilmoittavat sen vain noin nykyään. Tuo nelonen viittaa ilmeisesti 4ohmin puhekelan vastukseen joka on ilmoitettu myös saman valmistajan pro malleissa kuten PRO-12D2 (2x2ohmia(kaksi puhekelaa)) tai PRO-12D4 (2x4ohmia(kaksi puhekelaa)).
PS. kaverilla oli 30l suljettu, soi kyllä, mutta painetta tulee nykyään tuntuvasti enemmän kun on 70l refleksi.
 
Joo tuohon koteloiden tilavuuteen. Itellä oli ensiksi tuo elementti 35l tehdaskotelossa. Sitten väsäsin sille n.60l refleksikotelon. Suljetussa soi puhtaammin, mutta painetta ei kauheasti tullut. Refleksillä tuli jo ihan hyvin.

Itse suosin mieluummin nykyään suljettua koteloa. Tällä hetkelläkin on ja seuraava tulee olemaan myös. Mutta makuasia ja niistä ei kiistellä ;D

Tuolle setille ehkä rakentaisin refleksin. Mut koita ensin jompaa kumpaa ja vaihdat jossei sointi miellytä ;)
 
Eli siis tuolla spl-dynamicsin sivuilla lukee, että V-12S4 on uusi malli. Toisin sanoen päivitetty versio tuosta v-12s mallista, ei siis aivan sama ;)
PS. Ite kans ostaisisin kaksi elementtiä ja laittaisin ne suljettuun koteloon mikäli itse olisin hankintoja tekemässä. Mutta sehän vaatii "vaan" lisää pätäkkää ja tehokkaamman vahvistimen ;D
 
Vaiski! Miksi pitää ostaa Uutta, halpaa, (huonoa) ???

KUN Samalla rahalla saa huomattavasti järeemmät ja paremmat laitteet vähän käytettynä.. ;)

Esim toi mun Focus soi 40l. refleksissä hyvin. (mulla 30l. sulj.)
Ja päätteestä löytyy tehoa, ulkonäköä ja LAATUA.
subin kaukosäätö jne..

Ihmetyttää että mikä siinä SPL merkissä viehättää ???
kertokaa asiantuntiat se minulle, sivistymättömälle. :-\
 
Enpäs sitten tiedä mikä tuossa spl:ssä viehättää. Mulla ainakin ennen ehkä se, että tekevät suht edullisia kamoja. Ja se varmaan kun niitä näkyi paljon autoissa.

Itsellä heräsi kiinnostus nyt tuohon sun Macromin päätteeseen. Mutta laitan infoa tuonne myyntipalstalle tai yksityisviestinä enemmän.
 
Phoenix Gold on kans todella laadukas merkki. Jos vahvistin lupaa vaikka 500 wattia niin se tarkoitta kanssa sitä tehoa eli se on puhdasta tehoa mitä sieltä tulee ja on niitä parilla kaverilla ollu niin soivat aika laadukkaasti vaikka paska refleksi kotelo on
 
jouni86 sanoi
Phoenix Gold on kans todella laadukas merkki. Jos vahvistin lupaa vaikka 500 wattia niin se tarkoitta kanssa sitä tehoa eli se on puhdasta tehoa mitä sieltä tulee ja on niitä parilla kaverilla ollu niin soivat aika laadukkaasti vaikka paska refleksi kotelo on

tosta kyl oon erimieltä... mun mielipide on että "leluwatteja"
ja se että reflex kotelo on surkee niin sitä ei saa soimaan edes hyvällä vaffilla... hyvän kotelon saa soimaan jollain tavoin huonolla vaffilla...

ja esim se strokeri 15".... oikeeta tehoo ei kestäny ku 1500w... ja sitä syötettiin DD:n isolla lankulla...
 
Takaisin
Ylös Bottom