Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

jkmotors

New Member
Liittynyt
13 Maaliskuu 2014
Mikä varaosa tai tarvike maksaa mielestänne ihan kohtuuttoman paljon ja ei ole ikinä ollut tarjouksessa? Suunnitteilla vähän laajempi markkinointikamppanja ja tarttis mitsumiehiltä ja naisilta mielipiteitä?

Kiitos vastauksesta jo etukäteen !
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

DaJackal sanoi
Mitsuihin ainakin ABS-anturit. :mad:
Ei ne niin kalliita ole, kun ei osta suomesta :D

Mutta vastaus kysymykseen: Jakopään automaattikiristin eli ns. "hydraulikiristin"
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

tonnarin alatukivarret eteen 400€ kpl. tai alatukivarren puslat 2kpl 250€
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Urran sanoi
Mutta vastaus kysymykseen: Jakopään automaattikiristin eli ns. "hydraulikiristin"

Se kyllä. Varsinkin kun on ns perus huolto-osa.... Ja ainainen arvonta vaihtaakko vai ei vaihtaa. :)
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

mystinengalant sanoi
Se kyllä. Varsinkin kun on ns perus huolto-osa.... Ja ainainen arvonta vaihtaakko vai ei vaihtaa. :)

en kyllä ymmärrä mikä on jossian 70e osassa niin vaikeaa vaihtaa, johan vesipumppukin maksaa saman verran ellei enemmän.
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

J. Puhakka sanoi
en kyllä ymmärrä mikä on jossian 70e osassa niin vaikeaa vaihtaa, johan vesipumppukin maksaa saman verran ellei enemmän.

vr:n orkkis vesipumppu huitelee 200€ korvilla, että tuo hydr.kiristin on halpa.
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

MäTSi sanoi
vr:n orkkis vesipumppu huitelee 200€ korvilla, että tuo hydr.kiristin on halpa.
vr4 laturi vois olla halvempi. Vai mitä mätsi ;D
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

J. Puhakka sanoi
en kyllä ymmärrä mikä on jossian 70e osassa niin vaikeaa vaihtaa, johan vesipumppukin maksaa saman verran ellei enemmän.

Niin ulkomailta tilaamalla 70e. Kotimaan markkinoilla tuota ei (vielä??) saa kuin timanttitiskiltä, jossa todellakin on kallis? Ainakaan 6g galantin ja Sigman koneisiiin ei, uudemmista en tiedä.

Ulkomailta tilaaminen toki esitetty vaihtoehtona kyllä jo aiemminkin keskustelussa.

Suuri osa itseään ammattitaitoisinakin pitävistä asentajista ei ymmärrä koko kiristimen ideaa ja oikeaa asennustapaa, niin miksi he sellaista vaihtaisivat, kun maksaakin vielä. Ei muissakaan autoissa semmosta ole :mad:
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Just kyselin 89 L200 ylätukivarsia eteen, sain suomessa tiskiltä hinnan reilu 200€/kpl
tilasin briteistä yhteensä 160€
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Niin ja tulpanjohdot gto:n timanttitiskiltä 204€, ulkomailta 40-50€
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

canterin kardaanin tukilaakeri 254e :p ehkä täytyy laittaa sikaa väliin :-\
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

-91 nelkku Lancerin bensatankki ;D

Jakopään hytikkakiristin on timanttitiskilläkin vain 150e.
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Urran sanoi
Ei ne niin kalliita ole, kun ei osta suomesta :D

Vaan kun ei löydy läheskään kaikkiin malleihin ulkomailtakaan. Ainakaan halvalla. Usko pois, jos tässä maailmassa on mahdollista ostaa jokin osa halvemmalla Suomen ulkopuolelta niin minä en todellakaan jätä sitä vaihtoehtoa käyttämättä.

Urran sanoi
Mutta vastaus kysymykseen: Jakopään automaattikiristin eli ns. "hydraulikiristin"

Ei ne niin kalliita ole, kun ei osta Suomesta. CS9-Lanceriin jenkeistä Mitsun OEM alta 90€.
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

akio sanoi
Just kyselin 89 L200 ylätukivarsia eteen, sain suomessa tiskiltä hinnan reilu 200€/kpl
tilasin briteistä yhteensä 160€

Tarvisko? Mulla olis ja kulkeutuisi sunnuntaina Tammisaaren lähistölle ;)
Mut kallista... Sigman pakoputki
1200e keski+loppu osa timanttitiskillä :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Mr mmc sanoi
Tarvisko? Mulla olis ja kulkeutuisi sunnuntaina Tammisaaren lähistölle ;)
Mut kallista... Sigman pakoputki
1200e keski+loppu osa timanttitiskillä :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
nyt sä sen kerrot ku menin jo ostamaan ;D
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Yhden osan hinta jäi erityisesti mieleen. 2001 E39 BMW:n xenon-ajovaloumpion listahinta kaikkine tarpeineen (kork. säätömoottori esim) lähenteli 1700 euroa. Melko överiä, sanoisin.
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

AYE_GTI sanoi
-91 nelkku Lancerin bensatankki ;D

juu sen 900e tienool oli ku joskus kävin kysyy ;D arvatkaa miten kävi,mikki laulo illan ja vanha tankki palvelee edelleen ;)
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Yleisesti mitsujen tankit ja imulaitteet ja tankin anturit
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Ei taida tankeista valittamisella olla mitään hyötyä aloittajan bisnekselle ;D

Toki jos löytää tarvikkeena niitä, niin ilolla otamme tietysti vastaan, vaihtoehtona ruostuneiden tinailulle yms. diy-ranetuksille.

Osia, jotka suomessa ovat saatavana vain timanttitiskiltä kalliilla, mutta ulkomailta myös tarvikkeina on omalla kohdalla tullut vastaan GTi Galantin sisempi vetarinkumi, "venttiilinnostajat", em. hydraulikiristimet ja vielä on hankkimatta Sigmaan apulaitehihnan ohjurirulla, tyhjäkäyntimoottori ja Galanttiin nakutusanturi.

Sigmastakin ilmeisesti ennenpitkää hajoaa kampiakselin hihnapyörä, vielä tutkimatta saako sitä mistään järkevään hintaan.
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Mr mmc sanoi
Mut kallista... Sigman pakoputki
1200e keski+loppu osa timanttitiskillä :(

http://www.ebay.de/itm/Mitsubishi-Sigma-3-0-V6-Mittelschalldampfer-Endschalldampfer-Auspuff-/350976216510?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AMitsubishi|Model%3ASigma&hash=item51b7d00dbe

Tuollainen ja pelaa. Okei, ei se istuvuus nyt täydellisen OEM ole, mutta mielestäni varsin kelvollinen kun hinta on 10% timanttitiskin vastaavasta. :D
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

miikka sanoi
Yhden osan hinta jäi erityisesti mieleen. 2001 E39 BMW:n xenon-ajovaloumpion listahinta kaikkine tarpeineen (kork. säätömoottori esim) lähenteli 1700 euroa. Melko överiä, sanoisin.
Mä oletin ettei tähän listata kun Mitsu osia :D Mut jos niin BP5 Legacyn takasumuvalo (LHD) on marmorilta hankittuna >400e :nykii Ja kyseessä siis pieni ledisumari missä "lämmitys" eli semmonen keraaminen vastus siellä lamppujen persiissä ;D Tätä ei saa kun OEMina, veikkaisin koska jenkkivessoissa ei normaalisti ole, ellei varustelistalta ole ruksittu "clear view packagea".

Ja samaiseen autoon xenon etuvalot myös 1000e kippe ja normi halogeenitkin 400e/kippe (tuo ei liene enää "kallista", taino, jos vertaa vaikka Peugeot 205 mihin tais alkup. umpion saada <20e niin..)
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Yks mikä tuli mieleen ja mille moni on hakenu vaihtoehtoa on EA farkku Gallun Nivomat iskarit.. Ei tuoretta hintaa ole tiedossa mut 600/kpl tais joskus olla timanttitiskillä?
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

e33 Galantin ECU. No korjata sen voi kohtuu hintaan. GDI Galanttiin kaikki semmoiset osat ovat ylihintaisia, jotka eivät ole säännöllisesti vaihdettavia kulutusosia.
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

GDI-Galantin kaasuläppäkotelo yli tonnin (pystyy korjaamaan). GTI-Lancerin takajarrusatula 400e (ei oikeestaan pysty). Vm. 97 E39 EDC-sähkösäätöinen iskari jotain 600-800e kpl. Volvon ABS-yksikkö 1500-2500e (pystyy korjaamaan).
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Timanttitiskiltä Evo iv-vi takapyöränlaakeri 395 e kappale ja oisin vielä tarvinnut molemmat, nii myyjä kysy vielä hymyillen tilataanko? Onneksi löyty rockautolta Suomeentuotuna veroineen 240 e yhteensä
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

GDI Galantin takajarrusatula orkkiksena 470€ :deadhorse .Tarvikkeena 80€ :p
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Juzu sanoi
Timanttitiskiltä Evo iv-vi takapyöränlaakeri 395 e kappale ja oisin vielä tarvinnut molemmat, nii myyjä kysy vielä hymyillen tilataanko? Onneksi löyty rockautolta Suomeentuotuna veroineen 240 e yhteensä

Ears motorsportilta 200€/napa ja saksan ebaystä löyty laakeria 79€/kpl
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Vuosia sitten kyselin N12 nissaniin (E15ET) vetoakseleita merkkiliikkeestä, molemmat oli saatavilla, vasen makso 682€ ja oikea 912€, kysäsin viel piruuttani takatukivarsia, niitä löytyy varastosta ja lupas myydä viimeiset 10% alellaa, ei hirveesti napannu ku hinnaksi jäi 440€ / kpl. Loppusummaksi ois tullu 2474€ ja risat mutta myyjä sano pyöristävänsä hinnan 2400€ ja tarjoovansa kaupantekijäisiksi kahvit. Jäi osat ostamatta ja kahvit juomatta. :eek:
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Kiitos kaikille todella paljon mielipiteistä. Näistä sai hyvin ideaa!

Käykää Facebookissa katsomassa mitkä kaikki ideat menee toteutukseen! ---> Nimark Varaosat

Ps. Jos jollain on 2003 vuosimallin Colttiin, mieluiten punaiseen, konepeltiä niin ilmoitelkaa!
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Evo 5/6 alkuperäinen öljynjäähdytin 571e ;D
saatto vähän hymyilyttää tuo hinta kun näin kuitin ::)
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

jnen sanoi
Evo 6 konehuoneen sulake/rele loota 1200€ ;D

prkl kallista muovia.. konepelti taitaa olla vain 100e enemmän kun tuo ;D
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Dynyn alkuperäinen bensatankki. Parista tonnista saa kahvirahat takas :peukku
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

kirppu1990 sanoi
ihe kahoin timangitiskil koneelta kun työharjottelus siel ni jotai 1200-1300 se oli :eek:

oli miten oli mutta 8800€ oli hinta v-yhtiölle merkkiliikkeessä...
etupuskuri,etulokasuoja, konepelti, sisälokasuojan oikominen, sisälokasuoja, sulakeloota ja maalaus.
etupuskuri tuli Japanista valmiiksi maalattuna... Joten hinnakasta on evojen timantti korjaaminen :)
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

4000€ 3000gt vr4 AVOIN VAKIO etuperä.

1330€ 6cm Sigman imusarjaa.

Listaa voisi jatkaa pitkäänkin..
 
Vs: Mikä osa maksaa yksinkertaisesti liikaa?

Ihan näin huomiona, pitäisiköhän tässä topicissa palata sille linjalle mikä hyödyttäisi edes jollakin tavalla alkuperäistä kysyjää? Jokainen osa minkä tarvikepuolen tarjonta on nolla maksaa OEM osana hunajaa, ja tämä pätee merkillä kuin merkillä. Ei varmaan varaosien myyntiliikettä kauheasti kiinnosta jos jokin evon sulakerasia millaista kukaan ei a) tarvikkeena valmista, b) ikinäkoskaanmilloinkaan tule tarvikkeena edes kysymään, maksaa timanttitiskillä xxxx €.

Hyödyllinen tieto sen sijaan olisi, jos esimerkiksi automallin x etujarrulevyt olisivat Suomessa kiven alla ja maksaisivat 350€ pari. Näille voisi jostain löytääkin tarvikevalmistajan ja saada sitä kautta myyntiä.
 
Takaisin
Ylös Bottom