Mikä soitin?

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
On tullut vähän tiputtua kärryiltä näissä autopoppiasioissa ja nyt tarvitsisi ostaa joku soitin. Valikoimaa vaan tuntuu olevan liiankin kanssa.

Ehdottomat vaatimukset:
- 2 paria linjalähtöjä (vähintään 2V lähtötasot)
- CD/MP3
- Jonkunlainen ulkoisen laitteen tulo (USB tai linjatulo)
- pyöritettävä volumesäädin

Olisi kivaa olla:
- USB liitäntä
- rauhallinen, hillitty ja tumma ulkoasu
- vihreä tai vihreäksi säädettävä valaistus
- halpa
- olisi hienoa jos äänenvoimakkuus säätyisi ajonopeuden mukaan kuten autojen alkuperäisissä soittimissa

Olen katsellut Blaukkarin MP36 Valenciaa, mutta siinä pitää ostaa törkyhintaisia johtoja soittimen lisäksi että saa linjalähdöt ja linjatulon. Biltema olisi yllättävän rauhallisen näköinen ja halpa sisältäen USB-liitännän, mutta onko siinä linjalähtöjä, kataloogi ei kerro. CD varmaan toimii kaikissa riittävästi mutta miten mahtaa olla radion laita?

Onko muita ehdotuksia?
 
Vs: Mikä soitin?

Clarion DB568RUSB, ei kylläkään ole vihdeällä värillä saatavissa.. muuten ihan loistava laite. suosittelen.
Alpine CDE-9871R, 9873, 9881. Taattua laatua
Pioneer deh-p3900mp, hyvä perus mankka, vain yksi linjalähtö.

Itse valitsisin soittimen noista tuotemerkeistä. eli Clarion, Pioneer ja Alpine.
Alpine on ykkönen.
 
Vs: Mikä soitin?

Tuo Alpine CDE-9871 kyllä miellyttää silmää klassisella ulkonäöllä ja sen perusteella mitä selasin manuaalin läpi vaikuttaa toimivalta käytettävyyden puolesta. Lisäksi siinä on Ipod valmius kohtuuhintaisella kaapelilla ja Ipodin käytettävyys näyttää hyvältä. Kun Nano kerran sattuu olemaan niin pakko tuota on ainakin mennä katsomaan livenä.

Useimmissa Pioneereissa pyöriteltävä nuppi näyttää tulevan aika vähän ulos etulevystä ja siitä on suorastaan hankalaa saada otetta. Jossain > 250 euron mallissa oli sitten jo parempi pyörä.
 
Vs: Mikä soitin?

ast sanoi
Tuo Alpine CDE-9871 kyllä miellyttää silmää klassisella ulkonäöllä ja sen perusteella mitä selasin manuaalin läpi vaikuttaa toimivalta käytettävyyden puolesta. Lisäksi siinä on Ipod valmius kohtuuhintaisella kaapelilla ja Ipodin käytettävyys näyttää hyvältä. Kun Nano kerran sattuu olemaan niin pakko tuota on ainakin mennä katsomaan livenä.

Useimmissa Pioneereissa pyöriteltävä nuppi näyttää tulevan aika vähän ulos etulevystä ja siitä on suorastaan hankalaa saada otetta. Jossain > 250 euron mallissa oli sitten jo parempi pyörä.
Tuo pioneerin nuppi on usein pop-up, eli kun nupista painaa niin se pomppaa ulospäin, jolloin sitä on helpompi pyörittää.
 
Vs: Mikä soitin?

Kas, ei tullut huomattua että sitä Pioneerin nuppia voi painaakin :)

Ostin kuitenkin Alpinen iPod kaapelin kera, tukeva pyöriteltävä säädin ja miellytti muutenkin olemuksensa ja toimintojensa perusteella.
 
Vs: Mikä soitin?

Itse olen haaveillut siitä pioneerin bluetooth mallista, onko kellään kokemuksia siitä?, käsittääkseni se bluetooth puoli toimii aika hyvin?
 
Vs: Mikä soitin?

J. Puhakka sanoi
Itse olen haaveillut siitä pioneerin bluetooth mallista, onko kellään kokemuksia siitä?, käsittääkseni se bluetooth puoli toimii aika hyvin?

kummastako? BT -malleja on kuulemani mukaan kaksi, toinen on karvalakkiominaisuuksilla eli toimii pelkästään HF sitä kautta tms. Kieltämättä himottaisi se kalliimpi malli, kun saisi puhelimen musat kuuluviin mankan kautta -langattomasti :)
 
Vs: Mikä soitin?

nostokurki sanoi
kummastako? BT -malleja on kuulemani mukaan kaksi, toinen on karvalakkiominaisuuksilla eli toimii pelkästään HF sitä kautta tms. Kieltämättä himottaisi se kalliimpi malli, kun saisi puhelimen musat kuuluviin mankan kautta -langattomasti :)

juurikin se kalliimpi malli :peukku
(onhan se nätimpikin)
 
Vs: Mikä soitin?

Älkää sitten rynnätkö ostamaan suoriltaan sitä Bluetooth-soitinta. Tietääkseni BT-soittimiin vaaditaan ominaisuuksia myös puhelimelta, eli pelkkä Bluetoothia tukeva puhelin ei riitä. Puhelimesta pitäisi löytyä A2DP-tuki, jota ei kyllä ole tällä hetkellä kuin esim muutamassa Nokialaisessa, N-sarjalaisista pelkässä 91:ssä. Ja ilmeisesti uudessa 95:ssa. Plus sitten uusimissa musiikkipuhelimissa.

Ilman tuota tukea BT:n kautta kulkevan musiikin laatu on luokkaa 48 kbps.
 
Vs: Mikä soitin?

Rocksta sanoi
OT,

sanokaas saako rahalleen vastinetta ostaessaan Pioneerin DEH-P88RS:n?

luulis, autosound technical magazinen noin 600 euron dsp-soittimien testin voittaja, ja moni kisailijaki noita käyttää...
 
Takaisin
Ylös Bottom