Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Jaria

New Member
Liittynyt
5 Lokakuu 2006
Moi!

Tarkoitus olisi hankkia EVO IX:iin hieman virtaavampi takaäänenvaimentaja tai vaihtoehtoisesti catback-putkisto. Alkuperäistä Downpipe-putkea ja katalysaattoreita ei ole tarkoitus vaihtaa. Murinoita voisi tulla hieman lisää, mutta kohtuudella.

Mielessä on myös ohjelmiston päivittäminen ja vahvana vaihtoehtona on Karalan 354 hevosvoiman softa-versio. Tuon ohjelmistopäivityksen vuoksi olisi tietysti hyvä tietää, onko Evon vakioputkisto höystettynä virtaavammalla takavaimentajalla/cat-back-putkistolla riittävä tuolle Karalan ohjelmistolle? Karala sen tietysti tietää, mutta kysynpä nyt kuitenkin ensin asiaa täältä.

Minkä valmistajan takavaimennin/cat-back olisi hyvä vaihtoehto EVO ysiin ja mistä sellainen kannattaisi hankkia – Suomesta vai maailmalta?

Tällaista Perrinin putkea olen miettinyt yhtenä vaihtoehtona, sillä tuossa voisi olla äänetkin aika hyvänlaiset jos noista sivun videonpätkistä uskaltaa jotain päätellä:

http://www.perrinperformance.com/products/show/149/EVO-8-9-Cat-Back?category=6
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Alkuperäinen downpipe putki kannattaa kyllä vaihtaa ehdottamasti virtaavampaan versioon!
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Jos mahdollisimman vähän haluat putkia vaihtaa niin aloita DP: stä.... sieltä se eniten ahistaa. Ja ensimmäistä kattia ei katsastuksessa tarvita.

EDIT: Dosentti ehtis..... mutta ehtii se kadullakin ensin....
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

No oikeastaan ajatus ei ole vaihtaa niin vähän putkia kuin mahdollista vaan sen verran putkia kuin on oikeasti tarpeen. Jos – siis jos – vakioputkisto riittää sinällään tai putkiston loppupää virtaavampaan vaihdettuna tuolle Karalan ohjelmistolle, niin onko sitten oikeasti tarpeellista ryhtyä katalysaattoriputkia autosta karsimaan vaikka katsastuksesta läpi pääsisikin ilman jotain kattia.

Englannissa on myynnissä koko joukko erilaisia versioita EVO ysistä – FQ-300, FQ-320, FQ-340 ja FQ-360 + MR. Tehot vaihtelevat mallinimien mukaisesti 300 ja 360 hp:n välillä. Tietääkö kukaan miten noissa autoissa nuo tehoerot on saatu aikaiseksi? Eroja on varmasti ohjelmistoissa ja taitaa jossain mallissa olla isompi turbokin, mutta miten autojen pakoputkistot mahtavat erota toisistaan?

http://www.mitsubishi-cars.co.uk/evolution/range.asp

Australialainen MRT-viripaja muuten kehottaa olemaan varovainen putkien vaihdon kanssa jos ohjelmistoa ei päivitetä samalla:

"If you want only that Tuff EVO exhaust note, be cautious of anything more than a rear muffler as you will be risking performance and reliability as a result of increased boost levels with unsuitable Air/Fuel ratios."
http://www.mrtrally.com.au/performance/docs/Tough_EVO.pdf
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Jaria sanoi
No oikeastaan ajatus ei ole vaihtaa niin vähän putkia kuin mahdollista vaan sen verran putkia kuin on oikeasti tarpeen. Jos – siis jos – vakioputkisto riittää sinällään tai putkiston loppupää virtaavampaan vaihdettuna tuolle Karalan ohjelmistolle, niin onko sitten oikeasti tarpeellista ryhtyä katalysaattoriputkia autosta karsimaan vaikka katsastuksesta läpi pääsisikin ilman jotain kattia.

Niin kuten edellä jo mainittiin. Vaihda DP. Et saa pelkän Cat-backin avulla paljoakaan lisää tehoa , koska heikoin lenkki on juuri tuo downpipe.




Englannissa on myynnissä koko joukko erilaisia versioita EVO ysistä – FQ-300, FQ-320, FQ-340 ja FQ-360 + MR. Tehot vaihtelevat mallinimien mukaisesti 300 ja 360 hp:n välillä. Tietääkö kukaan miten noissa autoissa nuo tehoerot on saatu aikaiseksi? Eroja on varmasti ohjelmistoissa ja taitaa jossain mallissa olla isompi turbokin, mutta miten autojen pakoputkistot mahtavat erota toisistaan?

Tuosta löytyy muutokset : http://www.lancerregister.com/showthread.php?s=&threadid=156207&highlight=model



Australialainen MRT-viripaja muuten kehottaa olemaan varovainen putkien vaihdon kanssa jos ohjelmistoa ei päivitetä samalla:

"If you want only that Tuff EVO exhaust note, be cautious of anything more than a rear muffler as you will be risking performance and reliability as a result of increased boost levels with unsuitable Air/Fuel ratios."

Faktaa.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Kröhöm fq mallit pohjautuu kylläkin kasiin ;D ohan toi putki vähä maku asia,haluaako alottaa edestä vai takaata kasaamisen ??? st:ssä sanoivat et suurempi hyöty on katista taakseppäin osassa(takapönttö hyvinkin ahdistava osa) mutta paras tulee jos laittaa etuputkenkin...niin ja itellä on dcsportin putki katista taaksepäin.Hyvät saundit :peukku etuputki tulee samalta valmistajalta tos ens vuoden alkupuolella....ja ausseissaki suurin osa on näitä ns.jenkki malleja/rs malleja...ja mitä tohon putken vaihtoon tulee niin st:n kaverit sano et vähän se ahtoja saattaa nostaa,mut ei tee hallaa koneelle...ja jos softan meinaa päivittää niin softa on tietenkin erillainen jos on joku aftermarket putki kiinni...
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Itellä vaihdettu DP+greddyn cat back. Äänistä sen verran että melko törkeän kovat on, ainakin sisälle.

Ps. myynnissä olis evo ix vakioputki jossa vaihdettu takapönttö. En nyt muista minkä merkkinen pönttö oli mut selvästi kovemmat/murisevammat äänet kun vakiopöntöllä. Suht vakion näköinen ulostulokin. Ja vinkkinä jos aiot virittää evoasi ja haet tehoja niin vaihda ihmeessä myös se DP ei ole kallis n. 200-300e.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

marakolli sanoi
Ja vinkkinä jos aiot virittää evoasi ja haet tehoja niin vaihda ihmeessä myös se DP ei ole kallis n. 200-300e.

niinpä ei oo hinnalla pilattu! dc sportin dp tais olla lista hinnalta jotai 295egee...
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

No ensinnäkin Karalalla on eri ohjelmat putkiston mukaan. Siis ihan vakioon ja sit eri ohjelma, jos putkistoa vaihdettu. Mulle sanoi, että Evon vakioputkella ja cat-backilla on sama ohjelma. Mutta jos on vaihdettu myös alkupätkä, sit säädetään erikseen, koska voimaa tulee aika paljonkin lisää. Yhdellä kaverilla on vaihdettu vain alkuosa ja ohjelma, kulkee ihan eri tavalla ku vakioputkella+ohjelmalla. Sitten jos haetaan reilummin tehoa(esim. vaihdetaan turbo) kannattaa vaihtaa katilta taaksekin päin. Downpipen vaihto todellakin auttaa ja oikeastaan voisi sanoa näin, että jos lastutat autos, vaihda joko downpipe tai sitten ihan koko putkisto. Pelkällä cat-backilla et saa juurikaan hyötyä. Tottakai paremmat äänethän sillä saa. ;) Niin, ja tätä ovat testanneet dynoissa.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Peke sanoi
No ensinnäkin Karalalla on eri ohjelmat putkiston mukaan. Siis ihan vakioon ja sit eri ohjelma, jos putkistoa vaihdettu. Mulle sanoi, että Evon vakioputkella ja cat-backilla on sama ohjelma. Mutta jos on vaihdettu myös alkupätkä, sit säädetään erikseen, koska voimaa tulee aika paljonkin lisää. Yhdellä kaverilla on vaihdettu vain alkuosa ja ohjelma, kulkee ihan eri tavalla ku vakioputkella+ohjelmalla. Sitten jos haetaan reilummin tehoa(esim. vaihdetaan turbo) kannattaa vaihtaa katilta taaksekin päin. Downpipen vaihto todellakin auttaa ja oikeastaan voisi sanoa näin, että jos lastutat autos, vaihda joko downpipe tai sitten ihan koko putkisto. Pelkällä cat-backilla et saa juurikaan hyötyä. Tottakai paremmat äänethän sillä saa. ;) Niin, ja tätä ovat testanneet dynoissa.

Kyllä siin hirveen eron huomaa sit jos on dp+putki :peukku mulla ois toho kasiin joku "rallimalli" etuputki,tai oli jo ostaessa..muuten hyvä mut lambda alko v*ttuilemaa :seina nii otin pois..oiskohan auto ollu mulla sillo kaks viikkoo vast :seina
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Andy´s sanoi
Kröhöm fq mallit pohjautuu kylläkin kasiin.

Hmm? Eikös ysistä ole ihan samanlailla fq-sarja kuin kasistakin briteissä?

Asiasta toiseen. Mistäs noita downpipejä kannaittaisi ruveta hankkimaan? Jos kerta menee katsastuksistakin läpi ilman etukattia, niin taidan vaihtaa ennen kuin isken tuon turbotecin softan sisään...
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Cirrus sanoi
Hmm? Eikös ysistä ole ihan samanlailla fq-sarja kuin kasistakin briteissä?

Asiasta toiseen. Mistäs noita downpipejä kannaittaisi ruveta hankkimaan? Jos kerta menee katsastuksistakin läpi ilman etukattia, niin taidan vaihtaa ennen kuin isken tuon turbotecin softan sisään...

esim.jdm factorylta tai blazespeediltä...
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Kiitos vastauksista ja kiitos tuosta UK-EVOjen vertailulinkistä (lancerregister.com).

Tässä yhteenveto EVO IX:n UK-versioiden keskinäisistä suorituskykyyn liittyvistä eroista linkin tietojen perusteella:

UK models
Evo IX FQ 320 – As IX GSR plus:
• HKS Superdragger exhaust (catback?)

Evo IX FQ 340 – As IX FQ 320 plus:
• Remap

Evo IX FQ 360 – As IX FQ 340 plus:
• Race Cat;
• Ecutek remap;
• Uprated 225 l/ph fuel pump.

Jos tuota nyt oikein tulkitsen, niin putkiston takapään vaihto + ohjelmistopäivitys tuo vakioon noin +40 hepoa (= FQ-340 -malli) ja uusi bensapumppu, putkiston takapää, racekatti + uudelleenmappaus sitten n. 60 heppaa (=FQ-360 -malli).

Mitenkäs muuten nuo katalysaattorit tässä EVOssa oikein sijaitsevat? Eli onko siinä downpipe-putkessa katti ja mahtaako tuo FQ-360 mallin racekatti olla sitten juurikin dp:ssä vai jossain muualla?
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Jos pelkkää dp:tä on vaihtamassa niin halvemmaksi, paljon halvemmaksi tulee tehä moinen itse valmiista mutkista ja putkesta ja teettää laipat jossain pajalla.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

UITTO- sanoi
Jos pelkkää dp:tä on vaihtamassa niin halvemmaksi, paljon halvemmaksi tulee tehä moinen itse valmiista mutkista ja putkesta ja teettää laipat jossain pajalla.

Ja paljon helpommaksi vaan maksaa se 200e ;D
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Itsellä ainakin HKS Super Drager CAT BACK, ääni on mielestäni erittäin asiallisen möreä, laadukkaan oloinen putki ja meni paikalleen alle 5 minutissa. Suosittelen!
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Tjoki sanoi
Itsellä ainakin HKS Super Drager CAT BACK, ääni on mielestäni erittäin asiallisen möreä, laadukkaan oloinen putki ja meni paikalleen alle 5 minutissa. Suosittelen!

Kiitos Tjoki ensimmäisestä putkivinkistä! Mistäpä muuten tuon putken omaan autoosi hankit? Ja liittyikö putken vaihtoon mitään ohjelmiston uudelleensäätöä vai ihanko vaan putki kiinni ja menoksi?
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Itsellä ja muutamalla muullakin Milltek-putkisto, aiheesta löytyy myös yksi topic. Asiallinen putkisto kaiken kaikkiaan.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Joo Milltek ainakin kuulostaa pirun hyvälle!
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Hankitpa minkä putken hyvänsä, kannattaa tilausvaiheessa katsastaa Lancerregisterin linkkien alta MLR-traders. Pääsee hyvin hajulle hintatasosta.

Sinänsä noilla putkilla ei kovinkaan ihmeellisiä eroja ole. Toiset menee paikalleen hieman helpommin kuin toiset ja ääni on hieman erilainen. Magnexia pidetään yleisesti hyvänä hinta-laatusuhteeltaan. Kohta joku hyökkää tänne kertomaan, että Magnex on ihan paska, mutta ei sellaista tuotetta olekaan, josta ei kuulisi hyvää ja huonoa.

Tässä on aika hyvin tullutkin jo esille, että ei pelkällä putken vaihdolla pitkälle pötkitä. Cat-backin voi heittää kiinni ilman säätöjä, mutta jos yhtään enempää tekee on säädöt tehtävä. Eniten iloa / euro saa kun vaihtaa suodattimen, koko putkiston ja teetättää yksilöllisen ohjelman päälle.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Itsestäänselvyyksiä, mutta kerrataan.
Putken materiaalillahan on suuri merkitys ääneen. Ohutseinäinen rosteriputki oikein soi ja "rääkyy" siinä missä paksumpiseinäinen (1.5-2mm) musta putki vain murisee hieman. Halvemmissa catbackeissä olen myös nähnyt peltiseinäisiä laippoja... Koulukuntaa on monenlaista, itse kuulun mustan putken ystäviin ja tein putkeni itse 3-4v sitten ollen edelleenkin siihen oikein tyytyväinen. Hintaa tuli 120e kahdella simonssin 3" ovaalilla (motonet). Lähestulkoon kaikki valmisrosteriputket on mun korvaan olleet kamalia rääkyjiä.

Kannattaa myös kiinnittää huomiota pakoputken päähän. Nämä nykymallin ohutseinäiset, mutta isothalkaisijaiset importtiputket soi kovaa. Itse tein putkenpään jämäkäksi hitsaamalla 3" ja 3.5" rosteriputket sisäkkäin ja täytehitsillä väli. Painaa kilon( ! ), mutta eipäs soi sitten yhtään. Näyttää myös kertaluokkaa pienemmältä mitä onkaan. Lie jonkinmoinen optinen harha.

Tässä ajatuksia sellaiselta ihmiseltä joka ei kovaa mörinää siedä. :) Makukysymys sanoi kettu kun.. niin.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

No enpäs ole ennen kuullut, että pelkästään se rosteri siinä lisäis ääntä... ??? Mä taas en ikinä laittas enää "ruostuvaa" putkea autooni, joskus aikoinaan niitä meni ku leipää...Kyllä rosteriputkikin on hiljainen, edellisessä autossa näin oli.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

kyllä pienen eron huomaa äänessä jos on rosteria...en tiedä evossa.(en oo kuullu evoa mis ois joku patarautapa*kaputki ;D siis jos on joku aftermarket putki) "suurimman" eron huomaa jos on joku vee kone.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Peke sanoi
No enpäs ole ennen kuullut, että pelkästään se rosteri siinä lisäis ääntä... ??? Mä taas en ikinä laittas enää "ruostuvaa" putkea autooni, joskus aikoinaan niitä meni ku leipää...Kyllä rosteriputkikin on hiljainen, edellisessä autossa näin oli.

Ruostuva todellakin. Kuten aiemmin sanoin niin oma putki ollut auton alle jonkun 3-4v eikä juuri kuluneelta vaikuta. Jos mustakin kestää noin hyvin niin ei minusta rostericatbackin hinta ole perusteltu. Tosin minä saan tuota laiteltua tai tehtyä vaikka uuden varsin helposti ja ilman muita kuin materiaalikuluja. Äänissä on hurjat erot. Näitä on tullut turbonissanien kanssa vertailtua paljon.

Rosteri on paljon kovempaa kuin musta rauta, joten äänikin välittyy eri tavalla. Toki eri metallilaatuja on moneen junaan, mutta näin yleisellä tasolla.

Evon kun aikanaan hommaan niin siinäpä voitte mustaa putkea kuunnella. Sitten voidaan katsella uudestaan miten p*ska se on. ;)
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Mulla oli kutosessa musta putki kahdella Simonsin ovaalipöntöllä. Ei ruostunut, soundi oli hyvä ja hinta halpa. Paremmin se sopi paikalleen kun suurella rahalla kasiin ostettu Helix cat back. Aion jatkossakin harrastaa mustaa putkea. Ei se välttämättä kovin kaunis ole, mutta se ei ainakaan allekirjoittaneelle juurikaan merkitse. Sitäpaitsi tarkoituksenmukainen on aina kaunista!
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Turboista en varma (vielä) ole,mutta vapareissa ainakin kestää kuumankestojauhemaali,joka esim Simonssin pönttöjen pinnassa onkin.

Hyvän näköinen (yleensä värinä vain mattamusta),ja halpa.

Sen verran vielä omaakin mielipidettä,että olen samaa mieltä kuin Biim,rosterissa on "raaempi" ääni (varsinkin ohutseinämäisessä,paksu taas painaa..).
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Mustaa putkea ei 3" vaan saa mistään valmiina. Ainoa vaihtoehto on teettää se jossain ja sellaista paikkaa ei välttämättä ole
kovin helppo löytää, josta tulee toimiva putki joka ei ota autoon eikä maahan kiinni.
"Itse sen tein" on yleensä halvin vaihtoehto mutta ei aina paras, kaikki kun eivät pysty pakoputkea tekemään itse.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

nokonzok sanoi
Paremmin se sopi paikalleen kun suurella rahalla kasiin ostettu Helix cat back.

Ei se kalleinkaan putki takaa hyvää istuvuutta ;) itellä toi dc sportin putki meni todella vaivattomasti paikalleen...asennukseen meni ehkä 30min sisältäen tupakka tauon,ja muutaman kuvan oton.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Jos Kuopiossa/Tampereella päin liikut niin tervetuloa kuuntelemaan Super Drager. Sitä ne evo8 FQ400:ssakin käyttivät niin kai se kohtuullinen on :) Alkuun heitettiin paikalleen pelkkä putki, nyt onkin jo sitten muutakin päivitetty... :) Nälkä kasvaa syödessä. Mutta tuntui että pelkällä cat bäkillä hiukan nopeammin otti kierroksia. Johtusko siitä että vakiossa on pari 90 asteen mutkaa putkessa, super drager on käytännössä suora katilta taaksepäin.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Tjoki, minkäs hintanen ja onko koko matkalta 3"?
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Greddy Silent Force Revolution 2.75" oli ex-EVO IX:ssä. Voi vaan suositella!

Kyllä se 3" riittää pitkälle, mutta kyllä näihin normikuskien "pakoputkivireihin" se riittää oikein hyvin, järki käteen!
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Hintaa en nyt muista, mutta soita ja kysy esim. Saku Jauhiaiselta. Muistaakseni on 2.75" koko matkalta. (Tai 3", en ole varma). Mutta hyvin se riittää tuonne n 500hp ainakin printsportin mukaan..
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

suosittelen dc-sportin tavaraa,itselläni dc-sportin tavaraa pakosarjaa myöten.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

^ Tilasitko ulkomailta vai Suomesta? Ja minkäs hintasia tuotteita nuo on?
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Peke sanoi
^ Tilasitko ulkomailta vai Suomesta? Ja minkäs hintasia tuotteita nuo on?

suomesta tuli.. hinta tais olla jotai 1800€ koko paketti,tiivisteineen.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Osaisko joku sanoa minkä valmistajan putkisto mulla mahtaa olla? En oo vielä samanlaista nähny missään ja ei toisaalta itsetehdyltäkään vaikuta ??? Ei kyllä oo merkintöjäkään hirveästi, jotaki numerosarjaa oli pöntössä mutta Google ei sillä löytänyt mitään. Putkisto 3", putken pää 5".

IMG_0390.jpg


IMG_0369.jpg


IMG_0403.jpg
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

RS_COS sanoi
Osaisko joku sanoa minkä valmistajan putkisto mulla mahtaa olla? En oo vielä samanlaista nähny missään ja ei toisaalta itsetehdyltäkään vaikuta ??? Ei kyllä oo merkintöjäkään hirveästi, jotaki numerosarjaa oli pöntössä mutta Google ei sillä löytänyt mitään. Putkisto 3", putken pää 5".

IMG_0390.jpg


IMG_0369.jpg

Paha lähteä arvailemaan kun ei kuvat näy....
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Maatsilta kyselty ? Mulla on musta 3" putki simons änkkärillä
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Omassa evossa teetetty DP mihinkä ympätty racekatti jatkoksi. Esikatalysaattori mikä orkkisputken DP:ssä oli putsaa kellarin ilmaa :) Loppuputki Milltekin ovaalilla peräpöntölla jossa tyyppihyväksyntäleimat.

Ei murinoita katsastuksessa ja putkessa omaa korvaa miellyttävä ääni muutenkin. Ei mikään vuvuzuela rääkytorvi vaan sopivan matala murina.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

RS_COS sanoi
Osaisko joku sanoa minkä valmistajan putkisto mulla mahtaa olla? En oo vielä samanlaista nähny missään ja ei toisaalta itsetehdyltäkään vaikuta ??? Ei kyllä oo merkintöjäkään hirveästi, jotaki numerosarjaa oli pöntössä mutta Google ei sillä löytänyt mitään. Putkisto 3", putken pää 5".

Arvaan/Veikkaan Milltek catin korvaus putkella.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Tässä kuvaa Milltekin putkistosta:

http://www.millteksport.com/media/custom/73.jpg

http://www.millteksport.com/media/custom/75.jpg

Omassa ei katalysaattori ole tuollainen ja takavaimennin on myös aika erinäköinen. Epäilen että kyseessä joku muu kuin Milltek ???
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

RS_COS sanoi
Tässä kuvaa Milltekin putkistosta:

http://www.millteksport.com/media/custom/73.jpg

http://www.millteksport.com/media/custom/75.jpg

Omassa ei katalysaattori ole tuollainen ja takavaimennin on myös aika erinäköinen. Epäilen että kyseessä joku muu kuin Milltek ???

Jep. Samaa mieltä ei Milltekki. Milltekin putkissa joko pyöreä takapönttö tai niinkun minulla oleva ovaali joka on arvioita 20cm pitempi kuin kuvissa oleva :)

Edit: Mutta paremmin istuu kuin Milltek korimuotoihin. Mulla liitos DP/ katin jälkeen tulee alemmas korista. Taitaa olla tyyppiominaisuus Milltekin catback putkelle.

On monta kertaa ollut mielessä että putken kulmaa pitäis hieman muokata jotta ei "roikkuisi" auton alla niin näkyvästi mutta todettu että ei ole ensimmäisenä kiinni ottava osa. Toki huonolla tsäkällä saa liitoksen ottamaan kontakin esim. kiveen peruuttamalla.

Muuta muokkausta vaati DP joka otti kiinni auton alla oleviin "vaihdelaatikon?" tukirautoihin. Laitettu 5mm prikat rautojen alle ja saatu dp:lle tilaaja samalla satunnaiset resonanssiäänet häviämään.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

RS_COS sanoi
Omassa ei katalysaattori ole tuollainen ja takavaimennin on myös aika erinäköinen. Epäilen että kyseessä joku muu kuin Milltek ???

Mites kun näyttää ettei sulla ole Kattia ? ??? Tuo alin kuva.. Pelkkä testi putki ? ???
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Oisko Magnex?

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=175787

http://www.magnexexhausts.com/shop/mitsubishi-lancer-evo-789-cat-back-system/
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Joo, magnexilta näyttää.. omassa seiskassa on samanlainen putkisto. On muuten aika kohtuu hyvät saundit, on verrattu pariin muuhunkin evoon ja tuntuu olevan kovimmat/mureimmat äänet tossa. Hiljainen se ei tosiaan ole vaikka keskellä on yksi väli"vaimennin", mitähän virkaa sillä muuten edes on, kun tuntuu että äänet on kovemmat kuin putkistossa jossa ei ole kuin takavaimennin? Tietty jos se takavaimennin sitten vaimentaa enemmän siinä toisessa..

Mutta tosin sitä en tiedä vaikuttaisko SAS:n olemassaolo asiaan, ainaki moottorijarrulla paukuttaa oikeen mukavasti ja liekkiä heittää.

Lisätää nyt sen verran, et ite tykkään ainakin ja saa noista autoista jo enemmän sitä ääntä lähteäkkin.. mitään perhesedanin ääniä tarvii. :D Muikee fiilis kun 3-4 evoa ajaa peräkkäin kylillä :p
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Voisi olla Magnex, mutta keskipönttö ei näytä samalta kuin kuvassa ja Evo 4-6 Magnex/Mongoose putkistossa.

Oli muuten ehkä maailman huonoin putki tuo Evo 4-6 versio, ärsyttävän sävyinen "teinipörinä" äänimaailma ja tyhjäkäynnilläkin todella kova meteli, järkyttävät resonanssipörinät sisälle useilla kierrosluvuilla ja kaikki kannakkeet noin 5 cm liian lyhyitä, piti jatkaa jokaista ja väännellä että istui kunnolla. Positiivista oli ainoastaan 3" halkaisija.
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

-JP- sanoi
Mites kun näyttää ettei sulla ole Kattia ? ??? Tuo alin kuva.. Pelkkä testi putki ? ???
Katti on tuolla varastossa :p. Korvausputki katin tilalla.



Pietari sanoi
Oisko Magnex?

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=175787

http://www.magnexexhausts.com/shop/mitsubishi-lancer-evo-789-cat-back-system/

Tuo näyttäs jo hyvin samanlaiselle!


faior sanoi
Joo, magnexilta näyttää.. omassa seiskassa on samanlainen putkisto. On muuten aika kohtuu hyvät saundit, on verrattu pariin muuhunkin evoon ja tuntuu olevan kovimmat/mureimmat äänet tossa. Hiljainen se ei tosiaan ole vaikka keskellä on yksi väli"vaimennin", mitähän virkaa sillä muuten edes on, kun tuntuu että äänet on kovemmat kuin putkistossa jossa ei ole kuin takavaimennin? Tietty jos se takavaimennin sitten vaimentaa enemmän siinä toisessa..

Juu kyllä tuosta aika isot äänet lähtee :D. Ja paine kun nousee niin möyryää kahta kovemmin..
 
Vs: Mikä takavaimentaja/catback-putki EVO ysiin ja mistä?

Seiskassa tuli seiskan mukana Apexi Hyabusa 179-M008 koodilla oleva.
Tässä kuva : http://www.mamut.net/importtuning/subdet22.htm

Takavaimennin tulee vinottain ulos puskurista ja aavistus lämmittää puskurin reunaa just ja just... Muuten tuntuu olevan aika ok putki :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom