Mikä vikana? (Galant Avance 2.5 V6 automaatti vm02 6A13)

KuningasKartsa

New Member
Liittynyt
4 Heinäkuu 2022
Tyhjäkäynnillä täysikaasulla ei nosta kierroksia yli 4000rpm, kevyellä kaasulla saa nostettua punarajalle. Ajaessa täysikaasulla ei ota tehoja, laatikko kuitenkin vaihtaa hyvin, myös pakotetulla vaihteella sama ongelma. Moottorinvikavalo antaa vikakoodia p0150 (o2 sensor bank 2 sensor 1), voiko vika olla vain tämä, vai pitäisikö epäillä bensansyöttöä tms? Ilmamassanmittari vaikuttaisi myös toimivan kunnolla. Tässä alkaa nuorella miehellä ideat loppua, joten kaikki apu otetaan vastaan
 
Kyllä tuossa syyllinen voi olla ihan hyvin.
Polttoainesuodatin lie kunnossa?
Imupupuolen ilmaputket kunnolla paikoillaan ja kiristetty kiinni?
 
Polttoainesuodatin on juuri vaihdettu. Mielenkiintoista, vikakoodien nollauksen jälkeen vikavalo ei ole ajelun aikana syttynyt. Virranjakaotettiin auki, ja huomattiin, että kansi on aika heikossa hapessa, joten se nyt ainakin menee vaihtoon, katsotaan auttaako
 
Eipä korjannut virranjakajan ja pyörijän vaihto ongelmaa. Seuraavaksi varmaan pitää bensanpaineet katsoa, josko pumppu temppuilee
 
Polttoainepumpun paineet testattu, antoi noin 1bar, eli pumppu meni vaihtoon. Nyt uusi pumppu paikallaan, toimi kuin unelma, kunnes moottorinvikavalo syttyi ja kolmossylinterin missfireä tarjosi. Syytä varmaan reilun vuoden vanhat tulpat vaihtaa, ja uusia johtosarja, kun niitä johtoja ei mun aikana ookkaan vaihdettu.
Tosiaan lambdasta ei nyt vikakoodia ole tullut koodien nollauksen jälkeen, joten annan sen toistaiseksi olla...
 
Vähän päivitystä:
Auto jätti tielle, eikä lähtenyt enää käyntiin.
Korjaamolla pitemmän tovin tutkivat ja sieltä löytyikin vaikka mitä mielenkiintoista. Polttoaineen täyttöletkussa reikä, josta päässyt santaa tankkiin. Sitä santaa on siellä aika lailla, eli tosiaan reikä varmaan ollut autossa jo ennen mun omistajuutta.
Ei käynnisty itsestään, hörähtää vain. Imusarjaan suoraan ampumalla käy. Korjaamolla epäilevät suuttimien menneen tukkoon tai ihan vain rikki. Noinko siinä olisi voinut käydä, kun kuitenkin imusarjaan ampumalla siis käy?

Nyt sitten tietenkin ensin menee polttoainetankki tyhjennykseen ja putsaukseen. Täyttöletkun reikä korjataan, ja muutkin polttoaineletkut putsataan. Jos tosiaan ne suuttimet nyt sitten ovat loppu, niin miten sopii yhteen 6A13TT koneen suuttimet? Sikälimikäli tilanne näyttää toivottomalta, joutaa auto romutettavaksi...
 
Taitaa olla aika paljon isommat eli päästöjen kanssa voi tulla ongelmia, jos ei muuten.
 
Joo, samaa mietein kyllä, että taitaa olla koko eroa jonkin verran. No, kuten sanoin, jos ei kaiken moskan putsaamalla mitään tule, niin täytynee tuosta autosta luopua...
 
Takaisin
Ylös Bottom