miks kesärenkaat maksaa liikaa?

Ihan liikaa... ;D Aina tarvii ostaa myös uudet vanteet... Mä oon jääny vähän kiinni tohon uusien vanteiden ostoon... mut vanhoihin ehtii aina kyllästyä. Toivottavasti nyt alle tulevat kestää paremmin aikaa....
 
onhan tuota tullu mietittyä... :p
parasta aikaa selvittelen kesä renkaiden hintoja ja pikkusen hirvittää :eek:, mutta toisaalta jos ois rahaa aivan tolkuttomasti niin en miettis et mitä renkaat maksaa ;D eli:eek:len köyhä :peukku

onnex sain talvi renkaat ihan sika halvalla ;)
 
ei nuita voi miettiä, tai sit samalla voi miettiä paljonko kuluttaa vuodessa rahaa:

a) bensaan (ja sen veroihin)
b) veroihin (käyttö-)
c) liikennevakuutukseen kolaroi tai ei (bonuksilla tai ei)
d) vapaa-ehtoisiin vakuutuksiin (varkaus jne)
e) huoltoihin ja (renkaisiin)

ja sit voi miettiä paljonko nämä yo. pääoma investointi tuottaa takas ;D :peukku :seina
 
Eipä onneksi juuri mitään vuodessa kun jakaa kustannukset usealle vuodelle. Käytettynäkin kun löytää hyväkuntoisia joilla ajaa monta kesää.

Talvirenkaisiin menee enempi mutta siitähän nyt ei puhuttukaan :)
 
Minä katson taas renkaiden laatuun en niinkään hintaa, koska renkaat ovat ne jotka pitävät auton tiessä.
Kun on huonot renkaat niin ei se 200 000€ mursukaan pysy tiellä kun renkaat pettää :peukku
Itse ostin uudet kesärenkaat syksyllä ja säästin paljon (Goodyaer eagle F1) maksoi mutta laatu maksaa :-*
 
Saahan niihin renkaisiin panna vaikka kuin paljo rahaa siinä uskossa että ei varmasti petä ja pitää tiellä.Ite oon ajanu pinnotettuja renkaita melkosen määrän eikä oo ollu mitään heikkoo,nytki on espanjassa pinnatut alla ollu jo tammikuun alusta,ei mitkää talvitassut,mutta on tiellä pysyny jos on halunnu,hinta oli puolet merkki renkaasta.Pistää vähä miettimään jos sama koko maksaa 600€ tai 300€ sarja.Jos sitä miettii että pinnattu räjähtää heti yms yms,kyllä se merkkirengaski voi sen tehä,sama takuu niillä on.Saa niistä minun puolesta maksaa niin paljo ku haluaa,minä en maksa.Tottakai merkkirenkaalla ajava kehuu omiaan ku on työntäny rahasa niihin.
 
No sehän on niin suhteellista että miten paljon menee renkaisiin.

Joku polttaa 1000-2000 euron eest röökiä ilmaan ja joku juo saman verran heh kevyeen.

Ei se alle 700 euron rengassatsi niin kauheesti silloin paina,vaikka ois merkkipyörää..

Merkkipyörä tai ei,niin kulutusta ne ei kestä enempää kuin halvemmatkaan. Mutta kyllä ne paremmat renkaat auton mutkassa paremmin pitää kuin korealainen tsing tsung rengas.

Moro
 
pakko sanoa... datsuniini ostin takavetoisen 2l turbogalantin vanteet renkailla, joissa vielä aika hyvin pintaa(michelin energy 175*65*14) hiekkapuhalletuissa+maalatuissa vanteissa uudet kromikehät... noo hinta 50e :-X
 
Takaisin
Ylös Bottom