Millaisia kotilatureita Outlander PHEViin?

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
205
#2
Sukosta on tullut ladattua pienillä ampeereilla toistaiseksi. Webaston Purea olen harkinnut jos lataustarve kasvaisi joskus. Puren kaveriksi tosin tarvitsee type2-type1 adapterin.
Mutta toistaiseksi siis vielä sukosta niiden kuntoa seuraten kun tuo Outlanderin akku on kuitenkin aika pieni eikä latausasemasta ole valtavaa hyötyä kun auto ottaa maksimissaan sen 1x16A.
 
Liittynyt
21 Joulukuu 2019
Tykkäykset
0
#3
Sukosta on tullut ladattua pienillä ampeereilla toistaiseksi. Webaston Purea olen harkinnut jos lataustarve kasvaisi joskus. Puren kaveriksi tosin tarvitsee type2-type1 adapterin.
Mutta toistaiseksi siis vielä sukosta niiden kuntoa seuraten kun tuo Outlanderin akku on kuitenkin aika pieni eikä latausasemasta ole valtavaa hyötyä kun auto ottaa maksimissaan sen 1x16A.
Mitenhän tuollainen toimisi? Olisi ainakin edullisimmasta päästä.. https://mltekniikka.omaverkkokauppa...ectPath=/Shops/2016111301/Products/EVC07-001K
 
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tykkäykset
13
#4
Linkin laitteesa taitaa olla autoon vääränlainen liitin. Pitää olla j1772. Tehosta, 7.2 Kw ei Mitsun kanssa saa iloa, pystyy lataamaan vain 3.4 Kw teholla.

Itse Mitsun oman lisäksi ns. Kiina-laturi CEE-pistokkeella. Perus-sukosta lataan adapterilla korkeintaan 10A virtaa. Super-sukosta tai CEE:stä sitten sen 16A. Tuossa laturissa tehoa saa säätää 6 - 16A välillä.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Tykkäykset
3
Sijainti
Espoo
#7
Varmasti monella ihan puhdasta kokemuksen puutetta, mutta itse hieman hämmästelen monen intoa asennella halvimmillaankin satasien arvoisia (plus työt) latausasemia plugareille, niillä kun ei lähtökohtaisesti saa mitään erityistä käytännön hyötyä. Täyssähkölläkin pärjää yllättävän pitkälle ihan perus 8A sukolatauksella.
 
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tykkäykset
13
#10
Näissä kannattaa huomioida että itse maahantuodussa laturissa olet itse vastuussa jos jotain käy ja vaikka talosi sattuu palamaan.
Toki näin. Talon seinässä tuo ei sinänsä ole kiinni ja laadultaan ainakin näyttävät olevan parempia kuin vaikkapa Mitsun mukana tuleva mölkky. Esim. kaapeli reilusti paksumpaa ja monipuoliset vikavirtasuojaukset. Löytyyhän tuosta suko-versiosta jopa pistokkeen lämpöanturi, osaa siis katkaista latauksen jos pistoke ja sen myötä rasia lämpenee liikaa. Tuo on se todennäköisin talon palamisen riski, etenkin vanhoilla suko-rasioilla.

Näemmä tuon valmistajan laitteita myydään jälleenmyyjien kautta ainakin Itävallassa, Hollannissa, UK:ssa ja Saksassa.
 
Viimeksi muokattu
Liittynyt
21 Joulukuu 2019
Tykkäykset
0
#11
Kiitos vastauksista! Onko se mitsun mukana tuleva tilapäislaturi jotenkin säädettävä? Meillä sähkäri sanoi että parkkipaikalla olevasta muurin 16a pistorasiasta pystyy kyllä kymmentä ampeeria ottamaan pitkäkestoisesti ja 16kin lyhyen aikaa.. täytyy sitten tulevaisuudessa katsoa tarvitseeko nopeampaa vaihtoehtoa..
 

Patch

New Member
Liittynyt
28 Elokuu 2019
Tykkäykset
3
#12
Itse laitoin ulkoseinässä olleen tavallisen voimavirtatökkelin tilalle tällaisen, kätevämpi kytkimestä laittaa virrat mummolaturille kuin repiä roikkaa irti (vaikka eipä tuo kaiketi vahingoitu vaikka aina virroissa olisikin)
 

Zuikkis

Active Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Tykkäykset
61
#13
Mulla tuli auton mukana kaksi niitä mitsun omia latureita. Vaihdoin toiseen sukon tilalle CEE-töpselin ja se on nyt "kiinteänä latausasemana" autotallissa..

Kannattaa ymmärtää että "latausasema" tai "laturi" ovet oikeasti vääriä nimityksiä näille. Laturi on autossa sisällä. "Latausasemassa" ei ole kuin vikavirtasuoja ja rele joka kytkee virran vasta kun piuha on kiinni. Mitsun oma mutikka on ihan samanlainen.

Tukes aina varoittelee auton mukana tulleiden "tilapäislaturien" käytöstä, mutta tuo on pelkästään sen suko-töpselin vuoksi.. Suko ei ole suunniteltu kestämään jatkuvaa virtaa.
 
Ylös Bottom