Mines ecuista kysymystä?

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Tuossa kun olen nettiä selaillut niin noihin tulee monesti törmättyä,mutta mitenkäs noi käytännössä toimii?
Onko niissä valmis ohjelma,muuten vakio autolle tehtynä,vai pystyykö noita uudelleen ohjelmoimaan,(esim.Karala) ja säätämään auto kohtaisesti?
Kutosen vakio ecuahan käsittääkseni ei pysty ohjelmoida uudestaan?
Onkos noi kaikki massamittari versioita voi onko niitä myös map. käyttöisiä?
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

Minesit taitavat olla ainakin pääsääntöisesti chipattuja vakioecuja. Ei pysty säätämään Euroopassa tietääkseni.

Kuutoseen saa Ecutekillä sellaiset kartat kuin haluaa niin kuin uudempiinkin, eri asia tekeekö kukaan sitä Suomessa mutta Briteissä ihan peruskauraa dynopajoilla. Seiskasta alkaen myös ilmainen Ecuflash toimii eli tee-se-itse säätäjälle houkuttelevampi vaihtoehto.

Myös erilaisia plug&play aftermarket ecuja löytyy vaikka kuinka paljon.
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

Kutosen vakio ecuahan käsittääkseni ei pysty ohjelmoida uudestaan?
Kylla saa. www.stmotors.fi teke sitä ja myoskin Karala uskokseni.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=22130.0

Itse olen menossa seuravalla viikolla ST Motorsin vakio eculle uuta säätoa saaman Evo 5'lle.
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

RainR sanoi
Kylla saa. www.stmotors.fi teke sitä ja myoskin Karala uskokseni.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=22130.0

Itse olen menossa seuravalla viikolla ST Motorsin vakio eculle uuta säätoa saaman Evo 5'lle.
No hieno homma jos tuo onnistuu.
Ilmoittele kuinka kävi?
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

Tunari-82 sanoi
No hieno homma jos tuo onnistuu.
Ilmoittele kuinka kävi?
Koska aika on 21.08 sitten 22.08 pitaisi olla kaikki info olemassa. Ilmoittelen sitten :peukku
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

Evo 5'tä ei saa säätä! :'( Evo 6 on myoskin kysytävä, mutta 7 alkaen pitaisi kaikki olla mahdollista.
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

Eli ei sitten löydy tästä maasta Evo 5 ja 6 ECUTEKin asentajia? Jännä juttu, ehkä niin pieni bisnes täällä ettei kannata harjoitella.
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

ast sanoi
Eli ei sitten löydy tästä maasta Evo 5 ja 6 ECUTEKin asentajia? Jännä juttu, ehkä niin pieni bisnes täällä ettei kannata harjoitella.

http://www.artec-power.fi on virallinen ECUTEK edustaja Suomessa ja on kyllä virittänyt Mitsujakin pidemmän aikaa.
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

Nämä ECU-asiat ovat askarruttaneet minuakin. Olen harkinnut meinaan jo jonkin aikaa oman IX:ni virittämistä. Tässä lainaus eräästä aikaisemmasta keskustelusta:

"Tässä perustietoa millä brittien FQ-mallit on vireilty. Tämä on pdf ja iso tiedosto. Sivu 53 jossei automaattisesti sinne vie.
http://www.lancerregister.com/downloads/MLR%20Evo%20Buyers%20Guide%20v1_00.pdf

FCD on erittäin huono keino poistaa fuel cut, joka on moottorin suojamekanismi liikaa ahtopainetta vastaan. Sama kuin tökkisi kortsuun reikiä ja lykkisi sillä tyytyväisenä menemään..."

Tuosta tiedostosta sain käsityksen, että vain FQ-400-malli olisi viritetty "oikeaoppisesti" ja haluaisinkin tietää, että saako noita Motecin valmiita ECUja Suomesta. Ja jos saa, niin millä viritysasteilla ovat? Ja paljonko olisi hinta? Itselleni varmaan riittäisi 320-340hv ja joku 420nm, ja vääntö sais alkaa vakiota alempaa ja tasaisemmin. Noita uudelleen ohjelmoituja softia (ja fuel cut defendereitä) kun täällä tuntuu kaverit epäilevän. Mikä olisi paras/luotettavin viritystapa (moottorin sisuskalujen vaihtoon en oikein viitsisi ruveta)?
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

evoluutio sanoi
Tuosta tiedostosta sain käsityksen, että vain FQ-400-malli olisi viritetty "oikeaoppisesti" ja haluaisinkin tietää, että saako noita Motecin valmiita ECUja Suomesta. Ja jos saa, niin millä viritysasteilla ovat? Ja paljonko olisi hinta?

Saahan moteceja Suomesta. Hinnat alkaen on joku 3000eur. Hintaa sisältyy pelkkä ecu. Eikä noita käsittääkseni saa valmiina. Customoitu säätö siihen päälle vielä. Motec on ihan puhtaasti moottoriurheilukäyttöön ja kunnon HC-virittämiseen tarkoitettu ECU.

evoluutio sanoi
Itselleni varmaan riittäisi 320-340hv ja joku 420nm, ja vääntö sais alkaa vakiota alempaa ja tasaisemmin. Noita uudelleen ohjelmoituja softia (ja fuel cut defendereitä) kun täällä tuntuu kaverit epäilevän. Mikä olisi paras/luotettavin viritystapa (moottorin sisuskalujen vaihtoon en oikein viitsisi ruveta)?

Jos et sisukaluja vaihda ja nuo on tehot, niin ei ole mitään väliä mikä on se tekijä tuolle viritykselle. Ecun vaihtoa ei tarvi edes harkita. Isket sen Karalan stage1 sisään ja ajelet tyytyväisenä.
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

Cirrus sanoi
Saahan moteceja Suomesta. Hinnat alkaen on joku 3000eur. Hintaa sisältyy pelkkä ecu. Eikä noita käsittääkseni saa valmiina. Customoitu säätö siihen päälle vielä. Motec on ihan puhtaasti moottoriurheilukäyttöön ja kunnon HC-virittämiseen tarkoitettu ECU.

Jos et sisukaluja vaihda ja nuo on tehot, niin ei ole mitään väliä mikä on se tekijä tuolle viritykselle. Ecun vaihtoa ei tarvi edes harkita. Isket sen Karalan stage1 sisään ja ajelet tyytyväisenä.
Joo, näyttää siltä että Motecit olisivat vähän yliampuvia. Soitin Printsport Oy:n ja sieltä sanottiin, että 800€:lla saisi n. 360hv ja vaihteisto kuulemma kestäisi sen ja ettei viritys näkyisi merkkihuolloissa. Ihmettelen vain miten tuo heidän ohjelmointinsa eroaa St-motorsin vastaavasta, koska se kuulemma näkyy..?
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

evoluutio sanoi
Joo, näyttää siltä että Motecit olisivat vähän yliampuvia. Soitin Printsport Oy:n ja sieltä sanottiin, että 800€:lla saisi n. 360hv ja vaihteisto kuulemma kestäisi sen ja ettei viritys näkyisi merkkihuolloissa. Ihmettelen vain miten tuo heidän ohjelmointinsa eroaa St-motorsin vastaavasta, koska se kuulemma näkyy..?

Hmm. Spekuloinpa tässä vähän tuota näkymistä. Se ei varmasti näy sillä tavalla suoraan kun testerin iskee kiinni. Mikään valo ei ala vilkkumaan että tässä on eri softa. Itsekin pystyy latamaan softan autosta pihalle ja saman pystyy tekemään liikekin. Jos liikkeellä on sitten käytössään alkuperäinen softa niin varmaankin vertailemalla alkuperäistä ja tuota sisällä olevaa sopivilla työkaluilla niin pystyy eron keksimään.

Jos takuu asiat huolettaa niin kyselee karalalta neuvoa vaikka tai systeemiä, millä tarvittaessa itse pystyy palauttamaan alkuperäisen softan kun vie huoltoon. Tämän operaation pystyy tekemään itsekin. Mitsuun tarkoitettu kaapeli ja ecuflash softa hoitaa homman.
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

Ei siihen tarvita edes noin pitkälle vietyä tutkimista.
Ihan kun vaan tutkii mitta-arvoista pyydettyä ahtopainetta, suihkutusaikaa/määrää, niin pääsee selville onko karttoja muokattu vai ei.
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

Kuulin, että keski-suomessa viritetyissä Evoissa olisi esiintynyt moottorin ravistusta. Olisivat kuulemma käynneet liian rikkaalla... Oliko nyt niin, että tämä Karalan "stage1" on ihan upouusi tuote, vai kauankin jo ollut tarjolla?
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

evoluutio sanoi
Kuulin, että keski-suomessa viritetyissä Evoissa olisi esiintynyt moottorin ravistusta. Olisivat kuulemma käynneet liian rikkaalla... Oliko nyt niin, että tämä Karalan "stage1" on ihan upouusi tuote, vai kauankin jo ollut tarjolla?

Stage1 on turbotecin se pienimmät tehot antava viritys. Turbotecin softien ensimmäiset versiot ovat valmistuneet loppuvuodesta 2006. Sen jälkeen tietenkin kehitys on jatkunut ja muutamia uusia versioita on tullut.
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

Joo-o... Kaipa sitä jonkin maltillisen virityksen uskaltaa ottaa... Uskaltaisiko joku ottaa kantaa näiden pajojen (St-Motors, Turbotec, Printsport Oy) tarjoamien ohjelmien keskinäiseen paremmuusjärjestykseen?
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

evoluutio sanoi
Joo-o... Kaipa sitä jonkin maltillisen virityksen uskaltaa ottaa... Uskaltaisiko joku ottaa kantaa näiden pajojen (St-Motors, Turbotec, Printsport Oy) tarjoamien ohjelmien keskinäiseen paremmuusjärjestykseen?

No printsport on turbotecin jälleenmyyjä, joten softa on sama.

Ilman oikeaa tietoa asiasta väittäisin että turbotec on käyttänyt enemmän aikaa siviilimitsujen alkuperäisten ecujen säätämiseen. Yleensä autojen ja ralliautojen säätämisen st-motorssilta löytyy varmasti kokemusta pilvin pimein. Voiko tästä päätellä mitään? Ei kai :)
 
Vs: Mines ecuista kysymystä?

Cirrus sanoi
No printsport on turbotecin jälleenmyyjä, joten softa on sama.

Ilman oikeaa tietoa asiasta väittäisin että turbotec on käyttänyt enemmän aikaa siviilimitsujen alkuperäisten ecujen säätämiseen. Yleensä autojen ja ralliautojen säätämisen st-motorssilta löytyy varmasti kokemusta pilvin pimein. Voiko tästä päätellä mitään? Ei kai :)
Kiitos mielipiteestä! Kaipa minä käännyn St-Motorsin puoleen tässäkin asiassa jo senkin takia, että sinne matka kotoani on n.30km ja esim. Turboteciin varmaan jotain 230 km... :)
 
Takaisin
Ylös Bottom