Minkä merkkinen akku autoon?-lancer 91

massamake

New Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2009
Minkälaisia kokemuksia teillä on erimerkkisistä akuista,mikä olisi hyvä?,talvi tulee ja akku on jo huono joten pitäisi jo uusia. 8),kumpi kannattis ostaa 60 aH vai 65 aH vai mikä? ;D
 
Vs: Minkä merkkinen akku autoon?-lancer 91

Itse tässä otin ja uusin vanhan Exide Basic:in, joka tuli Lancerin mukana ostaessa reilut neljä vuotta sitten, eikähän tuo silloinkaan uudelta näyttänyt (ei tarkistussilmää, ei kantokahvaa ja koholla olevat korkit). Edelleen tuo jaksoi käynnistää, mutta vuorokauden seisomisen jälkeen lepojännite oli 12,3-12,4, joten päätin uusia akun talveksi. Tilalle ostin Exide Excell:in (70Ah), jolla hintaa oli 94€. Exide oli luonnollinen valinta, kun entinen vaikutti kestävältä ja löytyi oikealla napaisuudella.
 
Vs: Minkä merkkinen akku autoon?-lancer 91

Itellä on Exidestä ikävämpiä kokemuksia. Töissä joutui tappelemaan niiden kanssa enemmän kuin tarpeeksi. Ja exidejä on hajonnut jopa kesken ajon.

Itse suosin Bosch/Varta. Vanhin nyt käytössä oleva on ainakin 6v vanha ja selvitti vielä kuormitustestinkin. :)

Ja jos takuuvaihtotilastoja katellaan niin ZAP/Snadzjer on todellinen yllättäjä. Edullinen ja kestävä. Ei tosin huippu käynnistystehon suhteen, mutta harvan henkilöauton startti pystyy hyödyntämään edes sitä 600A kylmäkäynnistysvirtaa mitä nuokin antaa.
 
Vs: Minkä merkkinen akku autoon?-lancer 91

Gallu sanoi
Itellä on Exidestä ikävämpiä kokemuksia. Töissä joutui tappelemaan niiden kanssa enemmän kuin tarpeeksi. Ja exidejä on hajonnut jopa kesken ajon.

Itse suosin Bosch/Varta. Vanhin nyt käytössä oleva on ainakin 6v vanha ja selvitti vielä kuormitustestinkin. :)

Ja jos takuuvaihtotilastoja katellaan niin ZAP/Snadzjer on todellinen yllättäjä. Edullinen ja kestävä. Ei tosin huippu käynnistystehon suhteen, mutta harvan henkilöauton startti pystyy hyödyntämään edes sitä 600A kylmäkäynnistysvirtaa mitä nuokin antaa.

Ite hajottanu jo kaks noita Zapin paskoja..Toinen oli alle vuoden vanha eikä toinenkaan juuri sen vanhempi.Pikku pakkasella tyhjeni molemmat eikä ottaneet enää virtaa vastaan.Nyt on vartan blue dynamic ja toimii kuin junan vessa vaikkei testeissä ole menestynykkään.Testeissä vissiin toi halpahallin banner on menestyny ihan hyvin kanssa.
 
Vs: Minkä merkkinen akku autoon?-lancer 91

mullaon Gti:ssä sininen varta vuosimallia 91... vieläkin toimii :nykii

ihan hyviä kokemuksia mulla oli boschin silver topista, kesti poppikoneiden kanssa reilun 5v akut (2x 80ah) virran kulutus kumminkin oli
250amp luokkaa vahvistimissa :D
 
Vs: Minkä merkkinen akku autoon?-lancer 91

Bosch ja Varta ovat taallakin hommansa hoitaneet..

Mastodontin Exidet vaihtui ZAPeihin, hyvin ovatten toimineet. Ainakin kolmesti olen ne paastanyt tyhjaksi pakkasella, ja muutaman kerran kesallakin, joinakin pakkasaamuina homma alkaa silla kun pistaa virrat paalle niin hehkut hehkuu ja kompura parisee ja sitten vasta paasee kokeilee jaksaisko startti pyoria..
Kerran luulin noiden jo luovuttaneen, mutta syyksi paljastui loystynyt akkukaapelin pultti, iski kipinaa startatessa ;D
No, tuo on kahden yksilon kokemukset..
 
Vs: Minkä merkkinen akku autoon?-lancer 91

No minä olen tukeutunut nykyisin akkuteknologiassa tuohon naapurimaan tuotantoon eli ruotsalainen Trane Galantissa ja hyvin on vörkkinyt jo useamman vuoden ajan. Oli taannoin TM:ssä testi kakkonen ja silloin tuli testin perusteella akku hommattua.
 
Vs: Minkä merkkinen akku autoon?-lancer 91

Jatketaan nyt tähän.. ostin n. 5V sitten Banner merkkisen akun ja nyt vaikuttas siltä, että joutuu hommaamaan uuden..?

Tällä hetkellä minulla on 2x 4-kanavaista AB-luokan päätettä autossa ilman kondensaattoria 2x 60A sulakkeen takana joten vaikuttaako musavehkeet nuin paljon akun käyttöikään? Bannerin akut pitäisi kuitenkin olla suht hyviä? Akku ei ole mielestäni jäätynyt kertaakaan ja vettä olen lisännyt ainakin kerran.. Akku ottaa vastaan virtaa, mutta tuntuu purkautuvan melko nopeasti.. Laturikin on huollettu ja latausjännite on siellä 14,4V:ssa..
 
Vs: Minkä merkkinen akku autoon?-lancer 91

CatodiuM sanoi
Jatketaan nyt tähän.. ostin n. 5V sitten Banner merkkisen akun ja nyt vaikuttas siltä, että joutuu hommaamaan uuden..?

Tällä hetkellä minulla on 2x 4-kanavaista AB-luokan päätettä autossa ilman kondensaattoria 2x 60A sulakkeen takana joten vaikuttaako musavehkeet nuin paljon akun käyttöikään? Bannerin akut pitäisi kuitenkin olla suht hyviä? Akku ei ole mielestäni jäätynyt kertaakaan ja vettä olen lisännyt ainakin kerran.. Akku ottaa vastaan virtaa, mutta tuntuu purkautuvan melko nopeasti.. Laturikin on huollettu ja latausjännite on siellä 14,4V:ssa..

konkka avittaa paljon akun käyttö ikää... mulla oli aikoinaan Galantissa 2xbosch silver 75ah ja taka akku otti vuoden välein itseensä vaikka
olivat puhtaasti rinnakkain 50mm2 kaapelilla. konkan lisääminen tuplas takimmaisen akun eliniän, etuakku kesti sen 2vuotta.
etu akku taitaa olla vieläkin ihan toiminnassa meni veljelle pikkutraktoriin.... takaakku särky sen 2v jälkeen... :nykii
toki mulla virran kulutus oli ~250amp luokkaa... (2x lanzar vhc2000 + 2x boss ava 650)
 
Takaisin
Ylös Bottom