Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

harriveikko

Jees on -95:n coltti ja -85:n napero.
Liittynyt
1 Joulukuu 2009
Sijainti
Hämeenlinna
No minkälaista harrastuskalustoo sinun nurkista löytyy,vaikka siinähän harrastuskalustoo kyllä on,jos sattuu oleen hurahtanu mitsubishiin.
Mulla on jonkilainen lista.Tollanen -67 tipparenu,vilkut vaan katos.Mersu -65 seisoo vaan muuton,seissy jo pari vuotta.Mitsun pajero,hupivekottimena,pistän tänään seisoon.Mitsun colt,työautona.Skootteri ase capri -63 työn alla tuola tallissa.Velo sving -63 täydellinen kellarissa.Ic 350 planet -68,lähteetänään tai huomenna.Tulossa,siis kauppa jo tehty,Ifa toden näköisesti piikki viiskytluvulta.Susukin skootterimopo mökillä.Honda monkey jäykkäperäinen,seisoo kanssa mökillä varastossa.Siinä niitä näin aluksi.
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Laitas Ifasta kuvia kun saat sen pihaan.
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Ostin sen juuri viimeviikolla sellaselta yli kahdeksankymppiseltä leskeltä.Pyörä oli sen miehen pyörä ja jo joskus seitkyt luvulla viety puuliiteriin.No ainakin parikymmentä mottia on nyt puita edessä,vähän ohjaustangon pää vaan pilkistää.Menen heti kun pääsen heitteleen puut sivuun.Sieltä se Ic:kin tuli,mutta se olikin esillä.Sit kun pyörä on mulla kotona,se on oikein kuvauskohteena.
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Onhan noita, lähinnä jenkkejä. ´59 Chevrolet Impala ja ´58 Cadillac Fleetwood löytyy sekä ´87 GMC Baron cruiser matkailuauto. Sitten pari wanhaa raktoria; ´59 Ferguson 35 ja Ukko-Fiat kaivinkone 60-luvulta
Kai noi käyttiksetkin harrasteeks voi laskea eli Pajero ja emännän Caprice classic
Kelkkakin on ja vene ja muuta, kun vaan aika joskus riittäis kaikkeen.....
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Jaa-a mistä luettelon alottais?
Jobu raivaussahan lasken jo harrastekohteeksi, kun meinaa käydä jo harvinaiseksi nuo Jobun koneet.
Pari vanhaa Ferkua 35:ia standard dieselin koneilla eli niitä nelipyttysiä. -58 ja -59 uudemmassa vielä james etukuormaaja.
Ford kaivurikuormaaja. No tiiä onko tää harrastekohde, mut aina sitä saa olla ruuvaamassa. ;D
5 kpl Pappatuntureita, 2 poljettavaa, jalkavaihteinen ja 2 automaattia.
3 kpl Datsun 2000 Personal six vm. 65-66.
244 Volvo 2,3 peltoautona lähes huippuvarustein. Löytyy sähkölasit, sähköpeilit, orkkiskattoluukku, ardic
3 kpl B11 sunnyjä
4 kpl N13 sunnyjä joista yksi 1.6 GTi
Datsun 720 lava-auto vm. -81
Turbotettu celeste. On vielä tän talven nurkissa vaikka kaupat tuli.
2 kpl -77-80 A123 korisia Galant Sigmoja Vaikka toinen ei oo mun niin sekin on meidän nurkissa.
A150A Colt 1.4 -80 puolittajalootalla. Vuoden päästä museoleimalle.
-86 Sprite Alpine asuntovaunu

+ yksi navetallinen uusia ja purettuja varaosia lähinnä Datsun-Nissaneihin.
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Harrastuskalustoa?

Rullalauta, kaks ramppia
Lumilauta
Perho-onkia 4kpl
Perhosidontavälineet
Maalaamovehkeitä
Datsun Cherry, josta lisää saa lukea maksaneet jäsenet ;P
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Kyllähän napero aina on laskettava harrastuskohteeks,missään muussa autossa mullakaan ei ole ollut niin paljoo ropattavaa.Laitoin naperoni seisoon ja tänään on eka seisontapäivä,eli kerkeen ennen kevättä sitä vähän kopeloimaan,ennen kuin otan sen taas ajoon.
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Onhan noita mut jos listais moottorikäyttöiset tähän...

-2001 Galant Sport GDI, lähinnä tosin käyttöautona
-1991 Galant GLi, entinen harrastuskohde nykyinen emännän käyttis
-1990 Pajero, metsä/huoltoauto majakalla, työvaloilla ja isoilla renkailla
-1980 (1979 tehty) Galant Sigma, entisöidään kunhan on tilat :)

kaksipyöräisiä
-2008 BSE Gepard minicrossi, kesäisin ahkerassa monttukäytössä
-1997 Suzuki GN125 "custom" aika rajusti modattuna
-1981 Helkama Raisu
-1977 Kawasaki KE125, en tiedä mitä tekis

ja sit on vielä 1983 Bemepok 8M venäläinen perämoottori jonka ostin rompepäiviltä ja korjasin.

Kaikki vehkeet käynti- ja ajokuntoisia, jos kiinnostaa joku niin pistää privaa, joutaisi jo jotain hävittää pihasta...
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

-L200 4x4 89vm työjuhta
-e33 sedan glsi väliaikainen käyttöauto
-2x etuveto turbo e33 (tuleva käyttis ja projekti lelu)
-traktori
-eräs hylsy mitä en vielä paljasta ;) sattu ilmaiseksi saamaan ;D
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

tätähän riittää.

evo IV time attack projekti
evo IV kahvitteluauto
skyline 32 gtr 1khv
3xtoyota aristo
2xnissan figaro
nissan Be-1
nissan S-Cargo
skyline r33

eli onhan noita jonkunverran. Noiden lisäksi löytyy muutama 350ic ja pappamopoja eriävä määrä. Ja tietenkin käyttöautot
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Lemppa sanoi
tätähän riittää.

evo IV time attack projekti
evo IV kahvitteluauto
skyline 32 gtr 1khv
3xtoyota aristo
2xnissan figaro
nissan Be-1
nissan S-Cargo
skyline r33

eli onhan noita jonkunverran. Noiden lisäksi löytyy muutama 350ic ja pappamopoja eriävä määrä. Ja tietenkin käyttöautot
Noi figarot on kyl niin :peukku
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

harriveikko sanoi
Mikähän toi kahvitteluauto oikein on?
no pitäähän joka jätkällä kahvitteluauto olla. tai ainakin mä olen sitä mieltä
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Entä jos on vaan yks auto millä joutuu hoitamaan kaiken?
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Kai suurin osa on kuitenkin niin köyhiä,että joutuu samalla kalustolla meneen kahville,millä töihinkin menee.Vaikka itse voisin mennä pas..llekkin eri kalustolla
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Ei mullakaan ole kuin yksi auto jolla ajelut hoidetaan..
Muista on sitten vahintaan kilvista loppunut virta.
Ja sitten niita makailee toisten nurkissa.. :-[
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Ei minunkaan harrastuskalustoon kuulu kuin tuo kutonen ja kyllä mä mieluummin sillä käyn kaupassa, töissä, miiteissä, radalla jne. kuin jollain käyttö ritsalla ;) Vihaksi oikein pistää kun joutuu toisella autolla (ford focus) jonnekkin ajaa.
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Fillari ja sukset ;D

joskus oon ajatellu hankkia jonkun wanhan museo mp:n ja olishan joku mopoki ihan kiva.
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Tunti sitten tuli tollanen mopoprojekti.Kuuskymentä luvulta monark topper.Kohtalainen ja helppo aihio.Ei puutu kun pari listaa ja satula tarvii verhoilla.Sen mä laitan sitten lihoiks,en tykkää itsesiitä.Ai niin,tarviihan se saada käymäänkin.
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Mitsuja 3
Opeleita 2
Mazda
Volvo amazon,4g63 dohc-lääkityksellä.
Fordeja 2,toinen chevyn sb-tekniikalla oleva rotta-projekti.
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

evo6 sanoi
Ei minunkaan harrastuskalustoon kuulu kuin tuo kutonen ja kyllä mä mieluummin sillä käyn kaupassa, töissä, miiteissä, radalla jne. kuin jollain käyttö ritsalla ;) Vihaksi oikein pistää kun joutuu toisella autolla (ford focus) jonnekkin ajaa.
kyllä mä tykkään ennemmin ajella automaatti mersulla siviiliajot missä on eberi. Väittäisin mukavammaksi. tosin viime kesä tuli kyllä kurvailtua melkein kokonaan tolla toisella figarolla. Siinä vaan on jotakin... Tosin kävin mä tossa paikallisessa shellin baarissa kerran mönkkärilläkin, minkä jälkeen se jäikin seisomaan tohon talon kulmalle
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Lemppa sanoi
kyllä mä tykkään ennemmin ajella automaatti mersulla siviiliajot missä on eberi. Väittäisin mukavammaksi.

Kyllä tuo varmaan mukavampi on mutta itse en halua mukavalla autolla ajaa kun evo on pihassa. Ja autoa säilytän lämpimässä tallissa niin talvellakin on hyvä liikenteeseen lähteä.
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

galantti -00 löytyy tallista, osina tällähetkellä.
buster M uistelu veneenä, 40hp nelari yammu perässä. tietenkii siihe pari pakillista uistimia ja vapoja
Polaris Edge 500 -03 tuli hommattua täks talveks reiteille
pistooli, haulikko ja hirkkari löytyy lukkojen takkaa
ja tottakai ku talvi on ni eikö takavetosella ajokii lasketa harrastukseks eli A-omppu leluna
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

....kele toitopperi varastettiin heti ekana yönä,kun en kerinny sitä saamaan iltamyöhällä pihasta sisään.Eilen hain solikan kolmosspeedin raadon.Tankki ja satula on,sekä moottori osina,mutta pytty ja kaasari puuttuu.Tuskin tulee itse tota rassattua,mutta luetaan se silti harrastuskalustoksi.Kyllä kaikkee kivaa löytää,kun vaan pitää silmät auki ja pesee korvansa.
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Mulla on ykkösenä tuo -97 Galantti. V6 Automaattifarkku. Lisäksi on "kaikenlaiseen harrastamiseen" tuollainen BMW 316 -90 vuotinen ja sitten perintökaluna -93 vuoden Sunny joka menee varmaan kevään mittaa myyntiin kunhan saan sen ensin kunnostettua vähän siistimpään kuntoon.
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

evo6 sanoi
Kyllä tuo varmaan mukavampi on mutta itse en halua mukavalla autolla ajaa kun evo on pihassa. Ja autoa säilytän lämpimässä tallissa niin talvellakin on hyvä liikenteeseen lähteä.
Juurikin näin! Monesti nuo mukavat autot ovat niin tylsiä, että pitkästyttää. Evolla taas asiat toisin :driver
Ja itsellä tuo evo käyttiksenä ja harrastepelinä. Molemmat yhdistyy siinä kivasti :)
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

White_Eagle sanoi
se lämmin talli taas edistää ruostumista ::)
Voi pitää paikkansa jos auto välillä jäätyy ja välillä sulaa. Mullakin on auto aina ihan kuiva (tallissa lämpöä yli +20) kun sillä aamusta liikenteeseen lähtee ja työpaikan parkkihallikaan ei koskaan ole miinuksen puolella.
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

White_Eagle sanoi
se lämmin talli taas edistää ruostumista ::)
..jos ilma EI kierrä,mutta jos ilmanvaihto toimii,ja on lämmintä,niin varmana pysyy parempana kuin jatkuvasti pakkasessa!
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Piti tarkistaa niin ulkona kosteus% 91 ja tallissa 39
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

evo6 sanoi
Piti tarkistaa niin ulkona kosteus% 91 ja tallissa 39
Mites tuo nyt menikään,mitä isompi %,sitä kuivempi,eikös vaan.?
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

ST sanoi
Mites tuo nyt menikään,mitä isompi %,sitä kuivempi,eikös vaan.?

Mitä isompi prosentti niin sitä enemmän kosteutta. Ja tuo prosenttimäärä meinaa et kuin paljon se on verrattuna tiivistymiskosteuteen kyseisessä lämpötilassa. 100% rajalla on tiivistymässä. Ja kuten tiedämme kylmempään ilmaan menee vähemmän kosteutta. Tuossa evo6 tapuksessa se auto varmaan rakenteineen asettuu tasapainokosteuteen sen mukaan että se on suurimman osan ajasta sisällä, mutta mikä lienee sen työpaikan hallin RH %?
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

No sehän mielenkiintoista..

Tallin seinällä on joku markettimallinen lämpötila/kosteusmittari,josta välillä tulee katsottua.

Silloin kun autoa tulee pestyä->ajaa märkänä talliin,niin silloin kosteus huitelee 50-70% välillä,normaalisti 20-30%.
Kuitenkin auto enemmän tai vähemmän luminen aina kun ajaa talliin,ja käsittelemätön betonilattia->imee kosteutta&kuivuu hitaasti.

Mutta tiedäppä sitten kuinka epätarkkoja tuollaiset markettimittarit on,mutta saahan siitä suuntaa.

Lämpö pysyy kuitenkin "hyvin",sen eteen tulikin tehtyä hieman enemmänkin töitä..


Ja onpas taas OT.
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Itse pistin suurimman osan harraste autoista metallin kierrätykseen kun tuntu että niitä alko kertymään tallin pihalle ja jokapaikkaan mihin sai vain auton mahtumaan. Ainoaksi ikuisuus projektiksi jätin Honda civicin vm. -77, sitä tässä pakkoloman pitkinä päivinä laitellu.
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Hmm...

1x pappatunturi
4x E3x Galantteja, (2xE33, 1xE38, 1xE39) E39:n kohtalo on vielä vähän auki ja toinen E33 on pysyvästi pölkkyjen nokassa
1x Evinrude -perämoottori (vene on kyllä lahonnut rantaan jo vuosia sitten)

Lisäillään jos jotain hulvatonta tulee vielä mieleen ;D
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Tää mun käyttis ck1a Lanceri vm1998
Vene ja 60 luvun johnsonin 2-pyttynen perämoottori jotka kesällä ahkeras vetokäytös
Isoimmat litratehot tarjoaa toi rc nitrometanoli polttisauto 3cc/1,5hp ja neliveto. :driver
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Pumpkinca sanoi
Tää mun käyttis ck1a Lanceri vm1998
Vene ja 60 luvun johnsonin 2-pyttynen perämoottori jotka kesällä ahkeras vetokäytös
Isoimmat litratehot tarjoaa toi rc nitrometanoli polttisauto 3cc/1,5hp ja neliveto. :driver

Harjaton ja lipo on päivän sana :)
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Pumpkinca sanoi
OT mun mielestä pitää olla savua ja meteliä. :peukku
Metelin ymmärrän mutta eikös savun kohdalla pitäisi olla jo vähän huolestunut?
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Kävin kaverrini kanssa Tampereella.Vanhempi mies ja sillä oliiso talli.Tallissa oli työnalla vanha pajero,kuulemma kasikolmonen bensa.Pappa laitteli juuri pohjaa ja näky paikat olevan todellakin täysin huomaamattomat,ei mitään räkäpaikkoja.On kuulemma puhtaasti harrastus.
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

evo6 sanoi
Metelin ymmärrän mutta eikös savun kohdalla pitäisi olla jo vähän huolestunut?

Kai se joka vehje savuaa ja sotkee, jos "poltettavaa" öljyä on yli 10%

nimim, ei tarvi enää putsailla vehkeitä öljystä ;D
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

Galantit 91 ja 95

Prätkiä
Suzuki GSX-R 1000 -04
Kawasaki ZX-9r -01 joka olis kaupan (vink,vink)
ja Yamaha YZ 250 -89 kilvellinen peli piikkirenkailla

Pulpettivene 20hv Yamahalla

sekä kaikkea sekalaista harrastusroinaaa...
 
Vs: Minkälaista harrastus kalustoo nurkistas löytyy

tallista löytyy 80cc mikroauto ja toyota mr2 turbo joka saa osakseen hiukan ehostusta tänä talvena...
 
Takaisin
Ylös Bottom