Miro 1991:n keltanen Evo 5

Liittynyt
5 Tammikuu 2012
Tykkäykset
0
Sijainti
Lahti
#1
Linkki keskusteluun: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=59272.0

Edellinen evo 4 joutu 2012 lunariin ja siitä lähtien haaveillut uudesta evosta. Noh 5 vuoden jälkeen haave totetutui ja muutama viikko sitten kävin hakemassa kyseisen vuoden 1998 Evolution V:n. Mittarilukema ostaessa oli 167tkm. Pääasiassa ollut itsellä bemareita, joten evot melko tuntemattomia itselle vielä.




Auton tekniikkaa on hieman päivitelty ja tällä hetkellä löytyy:
-BC-Racingin alusta
-joku kartiovaparisuodatin
-rst pakosarja
-fujitsubon 3" putki
-evo 9 turbo
-ahdot 1,4bar
-lastutettu
-ahtopaineensäädin
-syyläri vaihdettu isompaan alumiiniseen
-akku siirretty konttiin

Tehoja pitäisi myyjän mukaan olla noin 350hv ja ainaki oman perstuntuman mukaan voi tehot aikalailla nuo ollakkin.

Sisältä löytyy "siviiliturvakaaret", seosmittari, ahtomittari, Turbotimer ja Pioneerin 2-din soitin sekä kattoluukku joka tosin ei toimi kunnolla turvakaarien takia. Radio asennettu sillä tavalla, että virrat siihen tulee oman napin takaa, eikä normaalisti virtalukosta virrat päälle kääntämällä.

Täydellinen yksilöhän tämä ei ole, mutta pikkuhiljaa täytyy koittaa vikoja korjailla.

Tehtävälistaa:
-pakokaasun haju ohjaamossa
-lämmityslaite työntää viileää vain 17c asennossa
-etupuskurin alalippa oikean väriseksi
-ohjaus vetelee
-vasemmalle eteen sisälokari
-apukuskin oviaukkoon jalkalista
-kuskin puoleiseen kattolistaan uudet kiinnikkeet ja sen jälkeen listan kiinnitys
-jarruttaessa täristystä
-takakontissa humppavehkeiden piuhojen setviminen
-mahdolliseseti öljynpaine ja öljynlämpö -mittarien hankkiminen
-turvakaarien irroitus
-voltit heittelee ->(starttaus vaivalloista, mittariston valojen kirkkaus vaihtelee, ajovalojen kirkkaus heittelee)
-evo 4 ajovalojen vaihto evo 5 valoihin
 
Liittynyt
5 Tammikuu 2012
Tykkäykset
0
Sijainti
Lahti
#2
Vs: Miro 1991:n keltanen Evo 5

Pakokaasun hajun aiheuttajaksi löytyi pakosarjan jälkeinen liitos. Uusi tiiviste ebaysta ja pitäisi tässä nyt joku päivä laitella paikoilleen.
Ohjauksen vetelyyn auttoi, kun käytin pyörien suuntauksessa (oli aivan vituillaan oikeastaan kaikki arvot). Säädöt kuitenkin niin jumissa ettei varatussa ajassa ehtinyt säätmään kuin auraukset vähän paremmiksi. Camberit jäi kokonaan säätämättä. Täytyy herkistellä pultit ja mutterit ja sen jälkeen uusi yritys. Ajotuntuma kuitenkin parani jo huomattavasti, ei tarvii enää motarilla rystyset valkosena puristaa rattia ettei lähe lapikkaasta.

Ahtopaineen säädin hajosi ja tänään laitoin Turbosmartin säätimen tilaukseen.
 
Liittynyt
5 Tammikuu 2012
Tykkäykset
0
Sijainti
Lahti
#3
Vs: Miro 1991:n keltanen Evo 5

Uusi ahtopaineensäädin tuli asenneltua jokunen viikko sitten paikoilleen. Uudet talvirenkaat tuli myös hommattua. Kokeiluun otin Linglongit ;D mielestäni kyllä ihan hintansa väärtit on (vähän alle 300e)

Sisustasta kuvia.



 
Liittynyt
5 Tammikuu 2012
Tykkäykset
0
Sijainti
Lahti
#4
Vs: Miro 1991:n keltanen Evo 5

Tänään aamullä töistä lähtiessä tuli avattua apukuskin ikkuna ja eihän se tietenkään enään mennyt kiinni :seina
Oli melko raikasta loikottaa motarilla ikkuna auki, kun pakkastakin oli -15c

Ei muutakun pahvit irti ja tutkimaan.


Mikähän siinä oikein on vikana kun ei liiku ikkuna kumpaankaan suuntan. Muutaman millin nytkähtää, mutta ei kädellä avustamallakaan liiku ylös eikä alas. Nytkähdyksen jälkeen menee hetki ennenkuin tapahtuu katkaisimesta mitään. Vaijerit ei ole katki, mutta näytti vähän rispaantuneilta. Kuvassa näkyy mihin kohtaan jumittui.
Väliaikaisesti irrotin nyt ikkunan tosta mekanismista ja pönkäsin puupalikalla lasin yläasentoon.
 
Liittynyt
5 Tammikuu 2012
Tykkäykset
0
Sijainti
Lahti
#5
Vs: Miro 1991:n keltanen Evo 5

Radallecomin jääratapäivillä tuli käytyä Hyvinkäällä ja Pukkilassa. Jälkimmäisellä kerralla oli noi Linglongit alla ja pito oli kyllä positiivisen hyvä. Uusimpaan GTI-lehteenkin näköjään päässyt Evo pikkuiseen kuvaan.

Vielä kuvaa Pukkilasta. Nyt on evo nelosen ajovalot vaihtunut vitosen omiin ja etuvilkut vaihdettu tummista kirkkaisiin.
 
Ylös Bottom