Missä vika, kulutus pilvissä-99 2.8 TD + automaatti

kkk68

New Member
Liittynyt
3 Tammikuu 2010
Auto on 2,8 diesel vm:99 automaatti ajettu 210 000, sievällä matka-ajolla vie 13,5 litraa, sievällä seka-ajolla 19,5litraa auto on ollu vanhemmalla miespuolisella ja on varmaan tukossa kun ei vastaa kaasuun, entinen pajero vm:93 on virkumpi ku tämä, miten pystyy tarkistamaan onko hukkaportti auki koko ajan? Onko kellään hyviä ehdotuksia mitä kannatais tarkistaa? Ilman putsari ei ainakaan ole tukossa.
 
Vs: Missä vika, kulutus pilvissä-99 2.8 TD + automaatti

egr venttiili pois ja tukkoon niin alkaa kulkee
 
Vs: Missä vika, kulutus pilvissä-99 2.8 TD + automaatti

Minullahan on samanlainen kulkine. Ahtopainemittarilla näkee paineet, itellä hydrauli/pneumatiikkakaupasta ostettu teollisuusmittari, halvempi ja tarkempi kuin tarvikeliikkeiden blingbling mittarit. Letku T-haaralla kiinni imusarjasta turbolle menevään letkuun.

Ja EGR tukkoon, sieltä tulee vaan p*skaa imusarjaan.
Syöttöä vähän isommalle, tehdassäädöissä automaatti on LAISKA.
Omani kulutus seka-ajossa 11 litran molemmin puolin.
 
Vs: Missä vika, kulutus pilvissä-99 2.8 TD + automaatti

Tuolla omalla ei alle kympin pääse ikinä. Talvitattailla nyt menee vähän huokeemmin ku kesä. kesä renkailla 20l:lla pääsi aina sen 180km. nyt pääsee sen 200km :) Missä voi olla vika 2.5tdic vm-03 l200:ssa kun sillä ei pääse ikinä alle 15l/100km.? Ja on niin nuhanen kans ettei kyllä todellakaan ole tehtaan lupaamat 115hv tallessa, ja kaasuun vastaavuus on aivan onnenton, eli vasta muutaman sekunnin päästä kaasun painalluksesta alkaa vetämään.. Tämähän on jo sähköohjatulla pumpulla, onko niissä ollut ongelmia?
 
Vs: Missä vika, kulutus pilvissä-99 2.8 TD + automaatti

Missä se egr venttiili sijaitsee ja miten se on järkevin tukkia? Vaikuttaako sen tukkiminen muuhun kuin kulkuihin, suurin murhe on se poskettoman suuri kulutus!
 
Vs: Missä vika, kulutus pilvissä-99 2.8 TD + automaatti

(welmu) sanoi
...... Ja on niin nuhanen kans ettei kyllä todellakaan ole tehtaan lupaamat 115hv tallessa, ja kaasuun vastaavuus on aivan onnenton, eli vasta muutaman sekunnin päästä kaasun painalluksesta alkaa vetämään.. Tämähän on jo sähköohjatulla pumpulla, onko niissä ollut ongelmia?

Uudemmissa ällissä tökkii VGT ja sen säätöjärjestelmät.
 
Vs: Missä vika, kulutus pilvissä-99 2.8 TD + automaatti

kkk68 sanoi
Missä se egr venttiili sijaitsee ja miten se on järkevin tukkia? Vaikuttaako sen tukkiminen muuhun kuin kulkuihin, suurin murhe on se poskettoman suuri kulutus!
Sijaitsee venakopan vasemmalla puolella, alipaine kello, letku irti ja letku tukkoon esim. naulalla.
 
Vs: Missä vika, kulutus pilvissä-99 2.8 TD + automaatti

kkk68 sanoi
Missä se egr venttiili sijaitsee ja miten se on järkevin tukkia? Vaikuttaako sen tukkiminen muuhun kuin kulkuihin, suurin murhe on se poskettoman suuri kulutus!

Omaani laitoin myös umpilaipan tiivisteen tilalle imusarjan ja EGR:n väliin. Ei haittaa vaikka EGR valskaisikin.
Mutta ei tämä tuohon noin suureen kulutukseen parantava tekijä ole.

Tulipa mieleen, mahtaako turbiinilukko toimia? Lisää varmasti kulutusta jos jatkuvasti luistaa. Ajat tasaista maantienopeutta ja painat kaasua, lisääntyykö kierrokset nopeammin kuin vauhti?
 
Vs: Missä vika, kulutus pilvissä-99 2.8 TD + automaatti

ei luista laatikko, ihan normaalisti toimii mun mielestä. yhdeksänkympin nopeudella n.2200 kierrosta ja matkakulutus n.14litraa, huomena vaihan ilmanputsarin ja sitte katotaan vaikutusta.
 
Takaisin
Ylös Bottom