Mistä 4G63G-T koneeseen ecu + johtosarja

Sapporo

Turbo RWD
Liittynyt
4 Elokuu 2003
Sijainti
Tampere
Moip!
Oon hankkimassa turbo Eclipsen konetta 4G63B-T autooni tai sitten VR4:n konetta, (mahdollisesti tuolta Japanin Moottorituonnilta) autoni ei ole Eclipse eikä VR4.. eli tarvin siihen nuo moottorituonnin toimituksesta "puuttuvat" osat eli ainakin ecun ja johtosarjan.
Oisko jollain tietoa puretusta Eclipsestä / VR4:sta josta sais johdot
..tai johtosarjan teko-ohjeet kun löytys tms.

..ja mitä muuta tarvis ottaa huomioon tuon koneen hankkimisen kasaamisen suhteen.
Tehoja ei tarvi ottaa enempää, vaan ns. vakiokokoonpanolla pyörimään (ja mahd. helposti, rakentelua kun riittä jo kun se laitetaan takavetoautoon, Mazda).

Tai mikäli jollain on myydä vaikka koko vastaavan oloinen kone, (EVO3:kin on vaihtoehto) niin heti viestiä siitäkin Cheesy
Kaikki hyvät neuvot kiinnostaa, Kiitos!
janerik.karlsson@dnainternet.net 050-3853255
 
Vs: Mistä 4G63G-T koneeseen ecu + johtosarja

Olen tässä lähipäivinä tutustunut mitsujen sähkökaavioihin, eritoten turbo eclin ja evo 5/6 moottorin ohjaus kaavioihin. Eivät tod ole mitään kovin monimutkaisia noi mitsun moottorisähköt. Eli yksi hyvä vaihtoehto on tosiaankin tehdä itse. Riippuen auton käyttötarkoituksesta kannattaa harkita myös jotain muuta ECU:a. Jos näppäryyttä riittää, niin esim "megaruutta" on hyvinkin edullinen vaihtoehto, jos sen itse kasailee.
 
Vs: Mistä 4G63G-T koneeseen ecu + johtosarja

pexi sanoi
Olen tässä lähipäivinä tutustunut mitsujen sähkökaavioihin, eritoten turbo eclin ja evo 5/6 moottorin ohjaus kaavioihin. Eivät tod ole mitään kovin monimutkaisia noi mitsun moottorisähköt. Eli yksi hyvä vaihtoehto on tosiaankin tehdä itse. Riippuen auton käyttötarkoituksesta kannattaa harkita myös jotain muuta ECU:a. Jos näppäryyttä riittää, niin esim "megaruutta" on hyvinkin edullinen vaihtoehto, jos sen itse kasailee.
Jep, Megaruutta on ollut kokoajan vaihtoehto, mun tapauksessa vaan kun korin kanssa on niin paljon työtä niin tuntuu välillä ettei virta riitä alkaa opiskella tuota ruuttapuolta, mutta jahka saan korityöt tehtyä ja maalit pintaan niin kyllähän tuo sitten helpottaa - täytynee alkaa tosissaan tuota selvittään lisää eli palataan asiaa :peukku
 
Vs: Mistä 4G63G-T koneeseen ecu + johtosarja

Mitäs eroja on 4g63-T, 4g63b-T, vr4 ja evo III:n koneilla? Vai ovatko periaatteessa samat. Meneekö vr4:n johtosarjaan evo III:n kone? Entäs noi eclipsin koneet?
 
Vs: Mistä 4G63G-T koneeseen ecu + johtosarja

Ilotalo sanoi
Mitäs eroja on 4g63-T, 4g63b-T, vr4 ja evo III:n koneilla? Vai ovatko periaatteessa samat. Meneekö vr4:n johtosarjaan evo III:n kone? Entäs noi eclipsin koneet?

4g63T on yleensä 8valve turbo, merkintä myös 4g63-T / 4g63b-T

sama peruslohko, paitsi ns 7pulttiset lohkot joita on evoissa ja eclipsessä.
johdot vois olla lähelle samoja mutta osittain on erilaisia liittimiä yms.
periaatteessa evo3 kone menee vr4 galanttiin mutta anturit pitää olla kaikki vr4 galantista että toimii.
 
Takaisin
Ylös Bottom