mistä dyn.4 etuiskarit?

mitsu90

New Member
Liittynyt
29 Joulukuu 2007
mistäs ootte hankkinu noita dyn.4 etuiskareita? ja minkä hintasia on ollu?
kysyin merkkiliikkestä ja siellä hintaa oli 160€/kpl!
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

Kannattaa satsata laatuun jossei halua autostaan hirveätä lullaa. Dynamic 4 on omapainoltaan vielä sen verran painava auto että iskarit kannattaa olla viimeisen päälle. KYB on oikea merkki! Sitä on käytetty ensiasennuksessa ja se on myös jämäkin. Eli kybin kaasut kannattaa hommata, ite niitä aikanaan liikkeestä kyselin niin 110e /kpl. 160e ei oo vielä paha laatuiskareista. Itsellä oli vajaavetoisessa eka gabriel ja sitten monroe. Aika hirveet olivat.. :peukku Nykyään galantissa ensiasennuskybit jotka ollu varmaan siinä uudesta asti, hyvä on ajaa.
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

tiitus sanoi
Motonetissä on 80 euroo kipale, tosin abs-malleihin ei taida sopia...
Mitähän eroa niissäkin lie. ::)

Ite oon kans tuota samaa pähkäilly, ja muuta en oikein kyllä keksi kun että niistä varmaan puuttuu se kierre etupuolelta mihin pistetään anturin johdon kiinnike, ja kiristetään mutterilla. Toisella puolellahan on vastaava mihin tulee jarruletku kiinni.
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

Itse joskus motonetistä hain iskarit vanhaan galluun 2l glsi -88 niin tuli kyb:in iskarit ja niissä oli abs anturille muistaakseni paikka.
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

Mightylizard sanoi
Itse joskus motonetistä hain iskarit vanhaan galluun 2l glsi -88 niin tuli kyb:in iskarit ja niissä oli abs anturille muistaakseni paikka.
Jep,ainakin ExcelGas:ssa on..
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

olen haeskellut tuohon 91 gti dynamiciin etuiskareita ja valinnan vara tuntuis olevan aika pientä.

Kyllä iskarit jo löytyisi mutta tälläiset seikat kiinostaisi:

Onko abs jarrullisen ja normi jarruin varustetun 4wd/4ws:än iskareissa muuta eroa kuin jotain kiinitys paikkoja absin johdoille/letkuille.

motonet tarjoaa vain taakse sopivia iskareita. Etuvetoon olis eteenkin ne tuskin sopii vai kuinka?
Mutta mitäs eroa niissä mahtaa sitten olla?
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

Hep.

Ainakin mitä minulla on kokemuksia ja näkemystä asiasta, niin abs mallin ja ei abs mallin eroina on vain se abs johdon kiinnitys. Se itse abs anturihan on siellä navassa. Eli se ei vaikuta mitenkään tuohon iskariin. Tietysti en tiedä iskarin jäykkyyseroista abs/ei abs.
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

Näillä linjoilla itsekin olen mutta kun varmaa tietoa ei ole. Se lienee varmaa ettei etuvetoisen sovi?
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

entäs sitten nelipyörä ohjauksella ja ilman. Mitäköhän eroa niissä lienee?
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

dynamic-91 sanoi
Näillä linjoilla itsekin olen mutta kun varmaa tietoa ei ole. Se lienee varmaa ettei etuvetoisen sovi?

samat ne tolpat on etuvedossa ja nelikossa, myös evoissa 1-3 ;)

ja kybiä suosittelen ne ovat iskarit jos pysytään perus iskareissa, esim monroet saa tunkea niin syvälle ku xxxxx paikkaan :p

etupää on nelikossa ja etuvedossa 90% sama, vain apu runko on erilainen koska nelikossa tulee kulmavaihde siihen apurungon alle.

jouset ja iskarit on samat "gti" ja sitten noi gl/gli/glsi mallit jouset ovat vain pehmeemmät ja korkeemat
mutta samalla iskarilla, karvalakeissa ei ole iskareissa noita abs jarrujen kiinikeitä
mutta kybeissä on yksi ja sama iskari molemissa ja kiinike löytyy.

eräs ihan asiallinen iskari on sahs, sitä saa 15mm lyhyempänä
toimii hemmetin hyvin madallusarjan kanssa kun on sille tarkoitettu.

4ws eroaa vain sillä että ohjauksesta haarautuu putket takaakselin ohjaus venttileille,
taka akselissano oma pumppu joka hoitaa takapyörien
kääntymisen.
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

Hienoa jos se noin on. Kybin omilla sivuilla on eri osanumeroilla etuvetosen ja nelivetosen gti:n iskarit. mutta voivat kyllä rahastaa sitten nelivetoseen ekstraa?
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

dynamic-91 sanoi
Hienoa jos se noin on. Kybin omilla sivuilla on eri osanumeroilla etuvetosen ja nelivetosen gti:n iskarit. mutta voivat kyllä rahastaa sitten nelivetoseen ekstraa?

jostain syystä on merkitty eri numeroilla, noissa on juurikin se abs anturin johdon kiinitys.
ja myös etuvetoisissa on abs ja vaativat juurikin tuon "nelikon mallin"

taka iskarit on sitten erilaiset nelikossa ja etuvedossa etuvedossa on lyhempi iskari
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

ja eipä se välttämättä sitä kiinikettä tarvi ;D
bilsteinin säädettävissä ei olut ollenkaan abs johdon kiinitystä...
nipparilla vain tolppaan kiinni abs:n johto...
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

Mr mmc sanoi
jostain syystä on merkitty eri numeroilla
Ei jostain syystä,vaan JÄYKKYYDEN vuoksi.

Nelikossa jäykemmät.

Mutta harvan hanuri tuota eroa huomaa..
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

ST sanoi
Ei jostain syystä,vaan JÄYKKYYDEN vuoksi.

Nelikossa jäykemmät.

Mutta harvan hanuri tuota eroa huomaa..

mun hanuri ei ole huomannu iskarissa eroa oliko evo2sen vai Gl galantin ;D
ovat ihan identtiset päällisin.
eikä painaessa pohjaan tunnu eroja samat löysät molemissa on vakiona ;D
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

Mr mmc sanoi
mun hanuri ei ole huomannu iskarissa eroa oliko evo2sen vai Gl galantin ;D

eikä painaessa pohjaan tunnu eroja samat löysät molemissa on vakiona ;D
Sul onkin NIIIN kulunu..


Ja et käsin pystykkään testaan "vaimennustaajuutta",kuitenkin puhutaan AIVAN eri voimista.
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

näihän se virallisesti on mutta tosia asiassa ei kyllä ollut
mitään käytännön eroa :eek:

normi tolpasta kun siirty säädettävään bilsteiniin niin ero oli huomattava
bilsteinillä sai pinta pehmeen vaimenuksen, mukava ajettava

ja ero oli suurin äkki tilanteissa, evon iskareilla galantti jäi "vaappumaan"
persukset ei tuntenu eroa kummat iskarit oli alla joka tapauksessa
se "vaappu" liike tuli molemilla iskareilla. (1.6 GL vs evolution 2)
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

Sopiiko siis nämä motonetin etuiskarit 90 gti dynamicciin? Ovatko kyb:n?

33-4030 MITSUBISHI GALANT 84->92 etuveto Etukaasu Galant
Galant E3-sarja 88->93 eteen (ei 4WD/4WS) [1988->1993]
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

sopii, mutta noissa motonetin halvoissa iskareista saataa se abs jarrun johdon
kiinike uupua.
mutta nipparillakin sen saa kiinni ;)
pyydä nähdä iskari ensin, siinä pitäs olla napaakohden pultti ja sisäpuolella 6mm mutteri holkki johon tulee se johdon kiinike.

noi ei ole kyllä mitään erikoisia iskareita :-\ aika heikkoja laadultaan
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

etuvetoisissa on samat iskarit edessä ja mulla ainakin oli se abs johdon pidinkin hinta oli vaan alkuperäisissä kaksin kertainen
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

Mää laitoin motenetin gaprielit. Etuvetosen abs jarruilla. Kyllä niissä kaikki kiinnikeetkin oli. Voi olla etteivät ole niin jämäkät kuin nelivetosen mutta kyllä ne minusta ihan hyvät on eikä hinalla pilatut.
 
Vs: mistä dyn.4 etuiskarit?

www.tuningstudio.fi
Tonne sähköpostilla kyselyä, johan rupeet pojat tarjoomaan iskareita :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom