Mistä olet iloinen?

Vs: RE: Mistä olet iloinen?

Urran sanoi
Toki täytyy, ilman painettahan se vesi ei lennä. Eli tiettyyn rajaan asti kyllä. Mutta autonpesussa ei pitäisi käyttää yli 80bar paineita juuri koska se ei lisää pesutehoa ka voi vahingoittaa muoveja. Sen sijaan se isoin ero tulee veden määrässä. Laten pitäs testata jotain 12-16L/min pesuria, niin tietäisi mistä puhun. Eihän tuo 8L ole vielä kuin tasolla tyydyttävä.

Entä nuo maat missä ei ole juomavetta?

Rapula taantumaan päin ;D
 
Vs: RE: Mistä olet iloinen?

Urran sanoi
Toki täytyy, ilman painettahan se vesi ei lennä. Eli tiettyyn rajaan asti kyllä. Mutta autonpesussa ei pitäisi käyttää yli 80bar paineita juuri koska se ei lisää pesutehoa ka voi vahingoittaa muoveja. Sen sijaan se isoin ero tulee veden määrässä. Laten pitäs testata jotain 12-16L/min pesuria, niin tietäisi mistä puhun. Eihän tuo 8L ole vielä kuin tasolla tyydyttävä.
Meillä on tuolla pesuhallilla joku vähän parempi kärsseri joka tuottaa jo ihan eri luokan pesutuloksen kun toi oma nilfisk. Oli muuten ihan hirveä jono sinne pesemään. En ihmettele :)


Paras pesutulos tuolla kyseisellä hallilla aina tulee. En tajua miksi. Oon testannut varmaan järeempiäkin pesureita.

Ja lets put it this way: Ei se paska siitä auton pinnalta lähde jos kaataa ämpäristä vettä. Painetta ei juuri lainkaan mutta vesimäärässä löytyy. Eiköhän siinä ole aika monta tekijää. Ja jostain löytyisi optimaalinen paine ja vesimäärä /hyötysuhde. Se missä se on, on sitten eriasia. Kaivokselan kavereilla oli joku rajumpi pesuri mutta ei se mielestäni juuri parempaa pesutulosta tarjonnut kun toi kärsseri Ä(joka ei ole edes HD sarjasta, en tiiä mikä siinä on, kait siellä hallillla on vaan just oikea atmosfääri tjtn).
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Meillä on tuala hallilla sellane pienpaine pesuri...
2000-5000 L/min 0-10bar...
Sillä ku pesee niin tietää että vesi on paskan lääke...
;D ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Juu ei tuo tarvinne kovaakaan painetta jos vesimäärä riittää :D

Eikös noilla Kaivokselan pojilla ollut ihan Kränzlen 10/120? Ei nyt älytön sekään veden tuotolla, mutta pykälää paremmilla spekseillä kun omani. Kys. pesuri siis ns. "kuluttaja malli", toisin kun omani, siksi pitää puolet kovempaa meteliäkin :D Silti ehkä paras hinta/laatu suhteen pesuri mitä markkinoilla on.

Mutta fakta on että autonvalmistajat ei käytä omissa fiksaamoissaan kun max 90bar painetta. Yksinkertainen syy: Riittävä pesutehoon (tosin siellä tosiaan näitä 12-16L/min pesureita) ja ei vahingoita muovi/kumipintoja.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

y2erahyd.jpg


Sigma <3


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vs: Mistä olet iloinen?

mystinengalant sanoi
Eka hiihtolenkki takana ja Urran ehti soittaa sen aikana vain kahdesti :)
On teillä kans hom... eikun siis kivan läheinen suhde!

Itse iloinen siitä että huomenaamusta kone vie pariksi viikoksi Alpeille! :peukku ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Jouni_K sanoi
On teillä kans hom... eikun siis kivan läheinen suhde!

Itse iloinen siitä että huomenaamusta kone vie pariksi viikoksi Alpeille! :peukku ;D

Jos vedätte jussin kanssa koomat niin viinasta korkeintaan! (kuinka vanha ja kulunut vitsi)

Urranin vaimo jo tod näk. epäilee jotain....toiv. ei lue tätä foorumia :D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Riiviö sanoi
Esikoiseni syntyi 15.01.2014.

Onneksi olkoon perheen lisäyksestä :peukku

Itse olen onnellinen uudesta työpaikasta ja olen ollut jo reilun viikon siellä ja eka 7 päivän palkka tulee ja ei ole mikään huono ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

puhelin soi äsken "konstaapeli ***** poliisista päivää, soitanko pahaan aikaan?"
sydänhän tuossa pomppasi "mitä hittoa mä nyt oon tehny"

onneksi oli kyse viime kesänä sattuneesta saudi galanttiin murtautumisesta, silloinhan tekijältä jäi veriläikkiä ja hiuksia autoon + puhelin toiseen autoon ;D
eipä se tutkinta kauaa kestänyt noinkin selvässä tapauksessa :p
korvausvaatimus huomenna asemalle mutta konstaapeli sanoi suoraan "voit sen tuoda, mutta tekijä on sellainen että tuskin tuut niitä rahoja saamaan"
 
Vs: Mistä olet iloinen?

akio sanoi
puhelin soi äsken "konstaapeli ***** poliisista päivää, soitanko pahaan aikaan?"
sydänhän tuossa pomppasi "mitä hittoa mä nyt oon tehny"

onneksi oli kyse viime kesänä sattuneesta saudi galanttiin murtautumisesta, silloinhan tekijältä jäi veriläikkiä ja hiuksia autoon + puhelin toiseen autoon ;D
eipä se tutkinta kauaa kestänyt noinkin selvässä tapauksessa :p
korvausvaatimus huomenna asemalle mutta konstaapeli sanoi suoraan "voit sen tuoda, mutta tekijä on sellainen että tuskin tuut niitä rahoja saamaan"
Mä oon aina luullu et noi korvaus jutut menee niin et valtionkonttori maksaa korvaukset ja karhuaa tekijältä...

EDIT: näköjään koskee vaan henkilöön kohdistuneita rikoksia pääsääntöisesti. linkki ohessa
http://oikeusministerio.fi/ss/index/josjoudutrikoksenuhriksi/vahingonkorvaukset.html
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Itellä meni kans konttorin kautta, 10-12kk jonoa ja sen jälkee tuli et ei korvata mitää.. Söi hiukka miestä.. Kuiteki 2ke ois pitänyt saada
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Noin viiden vuoden jälkeen sain vihdoin Celesten Mangelsit entisöityä! Saa museorassikin yhdeksi kesäksi vähän 80-luvun motorsporttia alleen.

Uittohan nuo maalasi jo monta vuotta sitten, mutta keskikupit tuottivat vähän ongelmaa löytää. Raidatkin olivat kysymysmerkki, mutta p**k**e - tuossahan mä ne äsken teippailin telkkaa kattoessa. Teippauksen pahin köpö näkyykin tuossa kuvassa, täytyy sen verran vielä repästä teippi irti ja laittaa uus tilalle. Fiilis on kova!

_medium.jpg
 
Vs: Mistä olet iloinen?

http://www.youtube.com/watch?v=cgkaeqVgS0Y&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=2H5KN5K6-J0
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Tulipahan vaihdettua työpaikkaa, tänään oli eka pvä uudes paikassa. Nyt on taas semmoinen vuorojärjestelmä et kerkee harrastamaan ;) :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Jani T sanoi
Tulipahan vaihdettua työpaikkaa, tänään oli eka pvä uudes paikassa. Nyt on taas semmoinen vuorojärjestelmä et kerkee harrastamaan ;) :peukku

Sitten jäädään odottelemaan harrastusten tuotoksia... :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

evo katsastuksessa, mulla ensimmäistä kertaa. raidetangonpäät väljät ja käsijarrukahva nousi kuulemma liian ylös, syvä huokaus kun kaikki muu oli kunnossa. tilasin raidetangonpäät kun varaosamyyjä väitti että kutoseen menee samat kuin tohon seiskaan...? saapa nähä sopiiko, makso ihan 16e kappale.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

hittolaine! vihdoinkin sain päästöt läpi tuosta pirssistä ja vielä hyvillä arvoilla! :peukku
Sit vielä valojen korkeussäätömoottorit sipistellä, jotta ne toimisi niin voi jo suunnitella leimalle viemistä! :driver
 

Liitetiedostot

  • päästöt.jpg
    päästöt.jpg
    264.9 KB · Lukukerrat 507
Vs: Mistä olet iloinen?

Tuli vastaan tuossa Autosound lehtee lukiessa, että kyllähän se pettäminenki jää taka alalle kun on auto hifistä kyse ;D ;D
ps. ei varmaan nyt ihan oikee topicci ole vitseille, mutta nauramaan tää sai ni kyllähä mä siitä ilonen oon hehheh :D
872q.jpg
 
Vs: Mistä olet iloinen?

no, ilonen ja ilonen.. tulipahan taas kuukaus ajoaikaa ;D
eevokki siis sai taas hylätyn paprut katastuksesta.. valot edelleen kun sojottaa mihi sattuu ja korkeudensäädöt ei toimi kun taitaa olla umpiot rikki kun ei etes ruuvaamalla liiku.. Ja ulommat raidetangon päät eestä väljät.. Kävin utelee liikkeestä varaosanumerot ja ei muutako ehtimää osat :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

kirppu1990 sanoi
no, ilonen ja ilonen.. tulipahan taas kuukaus ajoaikaa ;D
eevokki siis sai taas hylätyn paprut katastuksesta.. valot edelleen kun sojottaa mihi sattuu ja korkeudensäädöt ei toimi kun taitaa olla umpiot rikki kun ei etes ruuvaamalla liiku.. Ja ulommat raidetangon päät eestä väljät.. Kävin utelee liikkeestä varaosanumerot ja ei muutako ehtimää osat :peukku

No jos tarkkoja ollaan, niin kyllä siitä ajoaikaa 2kk tulee :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

KoneCON toiminnasta, siinä on pulju joka pitää minkä lupaa ja enemmänkin! :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Yllättävää.

Parisenkytä mitsua ollut, eikä MISSÄÄN ole toiminut kunnolla lodju kylmänä, mutta tuossa Spacessa toimii kuin ajatus, vaikka ilman tolppaa näillä keleillä lähteekin.

Ei takertele, synkrot ei rusahtele vaikka kilometrejä autossa jo onkin.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

ST sanoi
Yllättävää.

Parisenkytä mitsua ollut, eikä MISSÄÄN ole toiminut kunnolla lodju kylmänä, mutta tuossa Spacessa toimii kuin ajatus, vaikka ilman tolppaa näillä keleillä lähteekin.

Ei takertele, synkrot ei rusahtele vaikka kilometrejä autossa jo onkin.

Mulla ei ole toiminut kyllä kaikissa synkrot lämpimänäkään. Oli toi sportinkin vaihteiston ehtiny eka (nais)omistaja pilaamaan. Spacessa on se relluloota?
 
Vs: Mistä olet iloinen?

kirppu1990 sanoi
vielä parempi! kiitos :peukku

Muista nyt kuitenkin että se katiska täytyy käydä näyttää kuukauden sisällä konttorilla, vaikka sitä saakin 2 kk käyttää liikenteessä :)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

miikka sanoi
Muista nyt kuitenkin että se katiska täytyy käydä näyttää kuukauden sisällä konttorilla, vaikka sitä saakin 2 kk käyttää liikenteessä :)

muistan! :) tänään saan raidetangonpäät ja ensviikolla tulee umpiot joten niiltä osin pitäis olla sitten ei muutakun leima paperiin :) tuulilasista sanoinkin katsurille että sitä ei tulla vaihtamaan talvella kun on se riski että hajoaa uudelleen kun tuolla lentää välillä kiviä päälle ajaessa :/
 
Takaisin
Ylös Bottom